Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:54

Hier is m'n menstruatie doorgebroken, volgende week vrijdag echo en dan hoor ik ook vanaf wanneer ik moet gaan starten met de ovulatietesten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:38

Spannend! :D

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:24

Spannend eefsel

Hoe gaat het met prikken minkelien

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:59

Spannend Eefsel!

Hier gaat t met prikken tot nu toe wel goed. Na 3 prikken heb ik nu volgens mij wel de minst pijnlijke manier gevonden, en daarmee is het best goed te doen. Nu vooral nog volhouden, over een week komt de Puregon erbij, en dan gaat het voor m’n gevoel sneller denk ik

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:38

Waar prik je ongeveer Minkelien

Ik start vrijdag met prikken en vind het wel prettig wat ervaringen te horen

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:32

Ik prik steeds om en om links en rechts in mijn buik, in het gedeelte naast en onder mijn navel. Ik maak voor die tijd even de prikplek koud met wat ijs en dat helpt wel echt. Het moment van inspuiten is wat vervelend (de stof die erin zit brandt iets), maar zodra ik klaar ben is de pijn eigenlijk direct weg.

Heel veel succes, je kunt het! Die eerste spuit is even eng, maar ik hou maar voor ogen dat ik dus ook ooit nog van een kind moet willen bevallen en dat dit daarbij vergeleken niks voorstelt

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:49

Goeiemorgen allemaal...

Ben al tijdje stille lezer...

Mijn man en ik willen voor een 2de kindje gaan, en hebben gister gesprek gehad in het zh.

15 april info avond en dan gaan we ook starten met het traject.

Heel spannend weer.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:38

Hier maar even een testje gedaan voor een "nul meting" even zekerheid dat mocht ik weer een x een positieve test krijgen dat het geen rest is van de miskraam. Hoewel ik vrijwel zeker was dat hij wit zou blijven toch die spanning met het doen van de test en ook wel wat confronterend ergens

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:59

Hoi trusthim, snap ik dat het spannend was en confronterend. Brutale vraag maar heb jij de miskraam afgewacht? Ik weet nu 2,5 week dat dit mijn 2e miskraam wordt na een slechte echo. Heb tot nu toe
geduldig gewacht maar ben er ook nu wel klaar mee. Aan de andere kant heb ik nu wel het idee dat op de gespannen borsten na de zwangerschapssymptomen afnemen... dus hopelijk komt het snel op gang.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:24

Equitation als eerste sterkte :knuffel: en als je het afwachten zat bent dan kun je het beste even contact opnemen met je gynaecoloog. Die kan je wat voorschrijven wat het proces op gang brengt. Bij mijn eerste miskraam duurde het net geen 3 weken en is alles netjes er uit gewerkt door mn baarmoeder. Wel heb ik nog een echo gehad daarna om te kijken of mn baarmoeder "schoon" was.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:07

equitation schreef:
Hoi trusthim, snap ik dat het spannend was en confronterend. Brutale vraag maar heb jij de miskraam afgewacht? Ik weet nu 2,5 week dat dit mijn 2e miskraam wordt na een slechte echo. Heb tot nu toe
geduldig gewacht maar ben er ook nu wel klaar mee. Aan de andere kant heb ik nu wel het idee dat op de gespannen borsten na de zwangerschapssymptomen afnemen... dus hopelijk komt het snel op gang.

Mag je gerust vragen, allereerst sterkte, dit was mijn 2e miskraam. Is waarschijnlijk in week 1 of 2 van de zwangerschap al mis gegaan en met 8 weken vastgesteld ( leeg vruchtzakje) mede door mijn leeftijd en de vorige miskraam direct gekozen voor een curatage

De eerste miskraam zagen we met 12 weken echo dat het vlak na de echo op 7 weken gestorven is. Heb toen nog een week of 3 getopt om het op gang te krijgen met medicijnen (2 pogingen zonder gewenst resultaat) uiteindelijk een curatage.

Door de ervaring met de medicatie de eerste x die ik als enigszins traumatisch ervaren heb deze keer die stap overgeslagen

Ik trok het psychisch niet om heel lang te wachten en ben daarin goed gehoord. Ook speelde daarin mijn leeftijd mee en de leeftijden van de kinderen van mijn man

Pb sturen als je wat kwijt wil aan gevoelens mag altijd

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:18

equitation schreef:

Sterkte :(:) triest om dit te moeten meemaken

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:41

trustHim schreef:
equitation schreef:

Mag je gerust vragen, allereerst sterkte, dit was mijn 2e miskraam. Is waarschijnlijk in week 1 of 2 van de zwangerschap al mis gegaan en met 8 weken vastgesteld ( leeg vruchtzakje) mede door mijn leeftijd en de vorige miskraam direct gekozen voor een curatage

De eerste miskraam zagen we met 12 weken echo dat het vlak na de echo op 7 weken gestorven is. Heb toen nog een week of 3 getopt om het op gang te krijgen met medicijnen (2 pogingen zonder gewenst resultaat) uiteindelijk een curatage.

Door de ervaring met de medicatie de eerste x die ik als enigszins traumatisch ervaren heb deze keer die stap overgeslagen

Ik trok het psychisch niet om heel lang te wachten en ben daarin goed gehoord. Ook speelde daarin mijn leeftijd mee en de leeftijden van de kinderen van mijn man

Pb sturen als je wat kwijt wil aan gevoelens mag altijd

Knuff, sterkte... helaas weet ik er ook alles van. Heb er 6 meegemaakt. En ook alle gevolgen etc

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:23

equitation schreef:

Heel veel sterkte gewenst :(:) lijkt me verschrikkelijk.

Ik heb een hematoom, vind t maar eng. wel fijn dat ik eindelijk weet waar t bloeden door komt, maar kan nog steeds niet echt gaan genieten..

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:42

Bedankt trusthim voor je antwoord. Begrijpelijk dat je nu direct voor curettage hebt gekozen. De 1e keer begon ik 1 week na de positieve test met bloeden. Had nu echt een supergevoel, niks geen bloedverlies dus had het niet zien aankomen. Maar hebben ook bijna 1,5 jaar moeten wachten na de vorige miskraam om weer zwanger te worden dus misschien wilde ik hier geen rekening meehouden.

Jeetje Melanie20 zes stuks, dat is echt wel heel heftig!

Boompje1985 goed om te horen dat het bij jou uiteindelijk zelf op gang kwam. Ik had van de week zoiets ik ga bellen dat ik toch pillen of curettage wil. Maar ik heb een deadline om mijn bovenverdieping te schilderen voordat de nieuwe vloer komt. Ik dacht, ik heb helemaal geen tijd om een paar dagen plat te liggen nu. Over 2,5 week komt de vloer en dan zit het vruchtje in totaal ongeveer 6 weken levenloos in mijn buik. Als het dan niet vanzelf is gekomen dan ga ik toch laten in grijpen. Niet dat dit het allerbelangrijkste is maar geeft toch wat rust om nog even te wachten.

Saaarr fijn dat je het nu weet waar het vandaan komt. Hopelijk kun je binnenkort lekker gaan genieten, het is je gegund.

De dames in de lopende trajecten, veel succes. Hopelijk binnenkort goed nieuws voor jullie allemaal.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:06

Hier een beetje de ene domper na de andere domper. Vorige poging kon niet doorgaan door teveel follikels en deze keer kan het niet doorgaan doordat er 4 cystes zitten van minimaal 20mm. Als ze volgende week woensdag niet weg zijn kan de volgende poging waarschijnlijk ook niet doorgaan, want wanneer ik ongesteld wordt zit ik in Zweden voor werk. We missen dan dus 3 pogingen. Ze tellen niet mee.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:34

Dat is ff klote Nicje

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:57

Jeetje dat is flink balen Nicje :knuffel:

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:51

Balen Nicje :knuffel:

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:32

Aggrrr K*t nicje , het is zo irritant he. Wrm kan het nu gwn eens niet goed gaan! |o dikke knuffel meid :(:)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:52

Hé wat balen! Knuff

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:19

Jeetje, wat balen Nicje!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:34

Ah nee Nicje, dat was nou net waar je niet op zat te wachten..

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:20

Wat balen nicje knuffel

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:23

Spannend Eefsel heel veel succes!

Minkelien ook succes, fijn dat je een manier hebt gevonden met prikken die voor jou goed werkt.

Beenjeshar succes ook met je behandeling.

Wat een verdriet Trusthim en Equitation, sterkte met alles.

Saarr, ik begrijp jouw onzekerheid goed. Toch gefeliciteerd en ik hoop voor je dat de tijd van genieten snel aanbreekt.

Balen Nicje! Zo hier ook een poging gemist door een fout van het ziekenhuis..