Koperspiraa wilde ik echt niet. Ik word al ruim 8 jaar niet meer ongesteld en ik zou niet meer anders willen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nanoukkie schreef:ohjezus ik voel dat de leukste tijdvdmaand er weer aankomt..
Ik zou graag met de pil willen beginnen om juist te weten wanneer ik mijn regels krijg. Ook om hem door te kunnen nemen als ik ook op vakantie ga ofzo, lekker handig. Ook als anticonceptie..
Is het waar dat hier verschillende pillen in bestaan?
Zinzi_jewel schreef:Heb nu bijna 5 jaar een mirena . Vindt m ideaal . Geen menstruatie meer .
Maar blijft dat ding nu echt 5 jaar oke of korter of juist wat langer ...
Zie beetje op tegen vervanging van ...
Zinzi_jewel schreef:Heb nu bijna 5 jaar een mirena . Vindt m ideaal . Geen menstruatie meer .
Maar blijft dat ding nu echt 5 jaar oke of korter of juist wat langer ...
Zie beetje op tegen vervanging van ...
Mirjamsel schreef:Die cup is geweldig! Ik vond het inbrengen eerst wat eng en ging ook steeds checken of die cup niet verdwenen was (ook al kan dat niet), maar ik wil nu niet anders meer. Ook juist omdat ik van tampons en maandverband enzo irritaties krijg..
BlondCowgirl schreef:Ik heb eindelijk de stap gemaakt en ben vandaag naar de HA geweest. Hij gaat voor mij een verwijsbrief sturen naar het ziekenhuis en dan kan ik binnenkort een mirena spiraal laten zetten.
jesito ik gebruik nu de nuvaring en daar zitten maar heel weinig hormonen in. Er zitten voor- en nadelen aan vind ik. Een groot voordeel is dat je niet elke dag aan de pil hoeft te denken, ik heb een vrij onregelmatig leven dus voor mij is dat best handig. Ook een groot voordeel is dat je gewoon beschermd bent als je over moet geven en zelfs in combinatie met de meeste antibioticakuren. Een nadeel vind ik dat je er wel aan moet denken om hem na de stopweek weer in te brengen. Als je stopweek een dagje later begint dan gepland is niet zo erg want de ring garandeert 4 weken lang bescherming, maar hij mag echt niet langer dan 7 dagen uit blijven anders ben je dus niet beschermd. Een ander nadeel vind ik dat het tussen mijn vriend en mij iets minder spontaan is geworden. Ik wil er natuurlijk niet te veel over in detail treden aangezien eventuele jeugdige lezers, maar mijn vriend voelt de ring waardoor ik hem altijd moet verwijderen (hij mag max 3 uur uit blijven dan en je nog beschermd) Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt