[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:54

Spiraaltje verliezen ben ik echt niet bang voor.

Koperspiraa wilde ik echt niet. Ik word al ruim 8 jaar niet meer ongesteld en ik zou niet meer anders willen :+

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:39

Als ik ongesteld ben wil ik toch geen seks en de draadjes kan ik toch voelen dus ik maak me geen zorgen om het verliezen ;)

Wel al bijna twee maanden aan het vloeien :(

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:33

Welke 'anticonceptie' zorgt er eigenlijk voor dat je gewoon 'nooit meer' ongesteld wordt? Of in ieder geval in de tijd dat je het gebruikt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:47

Bij mij de mirena, die ene dag in de 5wkn dat ik iets afscheiding heb kan ik geen menstruatie noemen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:20

Ik heb een tijd de pil doorgeslikt, en nu gebruik ik de nuvaring ook gewoon door.
Gaat hier prima. :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:23

ohjezus ik voel dat de leukste tijdvdmaand er weer aankomt.. :(
Ik zou graag met de pil willen beginnen om juist te weten wanneer ik mijn regels krijg. Ook om hem door te kunnen nemen als ik ook op vakantie ga ofzo, lekker handig. Ook als anticonceptie..
Is het waar dat hier verschillende pillen in bestaan?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:13

Heb nu bijna 5 jaar een mirena . Vindt m ideaal . Geen menstruatie meer .
Maar blijft dat ding nu echt 5 jaar oke of korter of juist wat langer ...
Zie beetje op tegen vervanging van ...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:46

Yasmijntje schreef:
Welke 'anticonceptie' zorgt er eigenlijk voor dat je gewoon 'nooit meer' ongesteld wordt? Of in ieder geval in de tijd dat je het gebruikt?

Garantie heb je niet maar bij de prikpil is de kans hierop het grootst.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:48

nanoukkie schreef:
ohjezus ik voel dat de leukste tijdvdmaand er weer aankomt.. :(
Ik zou graag met de pil willen beginnen om juist te weten wanneer ik mijn regels krijg. Ook om hem door te kunnen nemen als ik ook op vakantie ga ofzo, lekker handig. Ook als anticonceptie..
Is het waar dat hier verschillende pillen in bestaan?

Je hebt inderdaad verschillende pillen, de hormonen wisselen dan of de verhoudingen van de hormonen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:11

Zinzi_jewel schreef:

Hij " werkt uit" ja, misschien dat ie nog wel functioneert in de zin van dat hij de baarmoeder ongeschikt maakt voor de vrucht, maar de hormonen raken op. Dus wil je beschermd blijven, dan zul je hem inderdaad moeten vervangen. ;)

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:21

Wat een super handig topic! Zit al een paar dagen onwijs te tobben wat ik nu wil qua anticonceptie. Ik heb sinds 1,5 jaar een implanon. Maar ben om de haverklap ongesteld, al m'n mooie ondergoed naar z'n grootje. Van de pil word ik een raar, onstabiel, geïrriteerd, verschrikkelijk persoon (zelfkennis haha). En nu heb ik geen idee. Die cups zijn trouwens echt wel een uitkomst, nooit eerder gezien! Ik vind tampons verschrikkelijk omdat ik ze de laatste anderhalf jaar dus te pas en onpas gebruik en nu kan ik er niet zo goed meer tegen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 01:47

Die cup is geweldig! Ik vond het inbrengen eerst wat eng en ging ook steeds checken of die cup niet verdwenen was (ook al kan dat niet), maar ik wil nu niet anders meer. Ook juist omdat ik van tampons en maandverband enzo irritaties krijg..

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:45

Hehe, Mirjamsel, precies mijn ervaring! Gelukkige verjaardag trouwens :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:06

Ahhhh, dankje :):)

Pff, deze keer had ik voor het eerst sinds ik de pil slik (nu 7 jaar) echt weer heeeeele heftige krampen. Was aan het werk en viel gewoon ook ff weg, werd er echt heel naar van! Die Aleve pilletjes werkten niet eens :( weet iemand nog een sterker middel?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:10

Zinzi_jewel schreef:

Die van mij is een maand of 4 geleden vervangen, na 4,5 jaar ( eerder gedaan vanwege einde van het jaar en eigen risico :Y) )
Het viel me zo mee, was erg bang voor vastgroeien en pijn bij het uithalen, heb niks gemerkt, na het zetten wel even een paar uur een ongemakkelijk gevoel in mijn buik maar nu alweer 4 maanden niet ongesteld..
Ik vind het echt een super uitvinding *\o/*

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:17

Mirjamsel schreef:
Die cup is geweldig! Ik vond het inbrengen eerst wat eng en ging ook steeds checken of die cup niet verdwenen was (ook al kan dat niet), maar ik wil nu niet anders meer. Ook juist omdat ik van tampons en maandverband enzo irritaties krijg..

Heel herkenbaar. Dus heb meteen de cup maar even besteld. Ben benieuwd!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:25

Ik meld me, ben radeloos !

Om even te zeggen : ik kan niet tegen hormonen en word er echt enorm ziek van, ook van de minste hormonen.

Ik heb 1,5 jaar een koperspiraal voor zwangerschap te voorkomen(kan ook niet tegen condoom).
Sinds ik de koperspiraal heb heb ik last van enorm hevige menstruatie..zo hevig dat ik dagelijks (!!) 10 super plus tampons EN maandverband gebruik,na mijn menstruatie lig ik plat omdat ik last heb van vermoeidheid door de vele bloedverlies.
Voor mijn koperspiraal had ik mijn menstruatie maar 3 dagen met bijna tot geen bloedverlies.

Ik heb een jaar lang bloedstollers genomen zonder resultaat en nu zit ik een week aan een pil Lueva, maar deze werkt ook niet naar behoren..heb plots weer hevig bloedverlies, alsof ik mijn menstruatie heb terwijl ik ze nog maar vorige week gehad heb en merk dat mijn gedrag ook verandert is(snel geïrriteerd).

Het liefst wil ik iets dat mijn regels volledig stop zet, dat ik er vanaf ben, toch nog veilig ben en vooral omdat ik over 2 maand een rugoperatie krijg en niet zit te wachten op dingen dingen dat om de zoveel tijd(max half uur) vervangen gaat moeten worden, ik ook niet echt gaat kunnen stappen..

Hebben jullie raad??
HA weet echt niets meer, dit was voor hem de laatste optie dat hij zag maar deze is dus ook niet goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:53

Zonder hormonen kun je de eisprong niet stilleggen helaas....

Of je moet alles laten verwijderen. Maar ja, als je een kinderwens hebt ook niet handig.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:00

Kinderwens heb ik zeker en vast, zou er geen pilletje bestaan zonder enige hormonen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:03

Nee. Want je kan alleen voorkomen dat je een eisprong hebt door de hormonen te wijzigingen die ervoor zorgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:00

Pfff, ik ben er nog niet uit wat ik wil.
Ben nu aan het denken over gewoon de Nuvaring, wel weer hormonen en die wil ik liever niet.
Spiraaltjes vind ik niks, ik heb hier inmiddels zoveel ellende van gehoord en gelezen.
Ook meiden die ik ken, is het bij geen een echt goed gegaan of gebleven of super pijnlijk.
Nuvaring heb ik zelf in de hand en ik hoor en lees veel positieve ervaringen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:21

Ik heb eindelijk de stap gemaakt en ben vandaag naar de HA geweest. Hij gaat voor mij een verwijsbrief sturen naar het ziekenhuis en dan kan ik binnenkort een mirena spiraal laten zetten.

jesito ik gebruik nu de nuvaring en daar zitten maar heel weinig hormonen in. Er zitten voor- en nadelen aan vind ik. Een groot voordeel is dat je niet elke dag aan de pil hoeft te denken, ik heb een vrij onregelmatig leven dus voor mij is dat best handig. Ook een groot voordeel is dat je gewoon beschermd bent als je over moet geven en zelfs in combinatie met de meeste antibioticakuren. Een nadeel vind ik dat je er wel aan moet denken om hem na de stopweek weer in te brengen. Als je stopweek een dagje later begint dan gepland is niet zo erg want de ring garandeert 4 weken lang bescherming, maar hij mag echt niet langer dan 7 dagen uit blijven anders ben je dus niet beschermd. Een ander nadeel vind ik dat het tussen mijn vriend en mij iets minder spontaan is geworden. Ik wil er natuurlijk niet te veel over in detail treden aangezien eventuele jeugdige lezers, maar mijn vriend voelt de ring waardoor ik hem altijd moet verwijderen (hij mag max 3 uur uit blijven dan en je nog beschermd) Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:06

Dank je blondcowgirl en ik weet idd dat sommige m voelen zitten met seks, maar goed die verhalen zijn er ook met een spiraal.
Iemand die ik ken haalt m ook gewoon even uit met de seks, krijg je ook handigheid in.
Misschien nog een leuk voor en naspel ritueel, ringetje uit, ringetje in haha.
Maar over het algemeen kan die blijven zitten als je er geen last van hebt.

En wat het vergeten wisselen of in doen betreft, we hebben toch een mooie smartphone en daar zet ik gewoon herinneringen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:04

BlondCowgirl schreef:
Ik heb eindelijk de stap gemaakt en ben vandaag naar de HA geweest. Hij gaat voor mij een verwijsbrief sturen naar het ziekenhuis en dan kan ik binnenkort een mirena spiraal laten zetten.

jesito ik gebruik nu de nuvaring en daar zitten maar heel weinig hormonen in. Er zitten voor- en nadelen aan vind ik. Een groot voordeel is dat je niet elke dag aan de pil hoeft te denken, ik heb een vrij onregelmatig leven dus voor mij is dat best handig. Ook een groot voordeel is dat je gewoon beschermd bent als je over moet geven en zelfs in combinatie met de meeste antibioticakuren. Een nadeel vind ik dat je er wel aan moet denken om hem na de stopweek weer in te brengen. Als je stopweek een dagje later begint dan gepland is niet zo erg want de ring garandeert 4 weken lang bescherming, maar hij mag echt niet langer dan 7 dagen uit blijven anders ben je dus niet beschermd. Een ander nadeel vind ik dat het tussen mijn vriend en mij iets minder spontaan is geworden. Ik wil er natuurlijk niet te veel over in detail treden aangezien eventuele jeugdige lezers, maar mijn vriend voelt de ring waardoor ik hem altijd moet verwijderen (hij mag max 3 uur uit blijven dan en je nog beschermd) Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt

Dat heb je ook met spiraal... en die kan je niet even eruit halen. Ervaring van mijn HA was dat als de man de ring voelt zitten hij de spiraal ook zeker voelt.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:08

Goedemiddag allemaal,

Heb even een vraagje. Ik denk dat ik een doorbraakbloeding/spotting heb, al een paar dagen last van wat bruinige afscheiding (bloed). Het is niet veel en ook nog niet eerder gehad. Lijkt me dat ik dan moet stoppen met de pil.. gister avond dan de laatste pil geslikt. Wanneer moet ik dan weer beginnen? Volgende week dinsdag?

Weet ook niet waar het door komt. Volgens mij is dit mijn derde strip zonder stopweek, maar kan ook de tweede zijn. Ben ook ziek geweest, maar zonder overgeven of zo. Dus denk dat het gewoon is omdat ik heb doorgeslikt.