Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:17

Indrukwekkend T2T, zonder meer chapeau.

Net terug van een mtb ritje in schemering/donker. Arm berglief; is nachtblind en vond feilloos elk gat :(:)

Hier ook koetjes, alleen dan van het wat listiger type; vechtvee. Ben je blij dat ze achter hekwerk staan. Sommige delen rij je dóór hun dehesa, maar in het donker kan dat écht niet, dus dat moet je dan anders kiezen.

Maar goed, ook op de mtb lekker gereden en niet mis met mijn nachtzicht. Ingeschreven voor de wedstrijd.

Morgenochtend vroég op en met weer met zijn drie op pad. Ik op de racefiets, zij op de mtb. Na 15 km. koffiestop. Zoon en berglief gaan dan terug over onverhard, ik nog een stuk verder over een klimroute.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:51

Knappe prestatie T2T! Fietsen is je beste onderdeel als ik het zo lees?

Wat een heerlijke plaatjes van iedereen, hier gisteren ook weer een lekker rondje gemaakt. Na onze lange tocht zijn de gemiddeldes weer flink omhoog gegaan, gister best lekker getrapt, maar voor mijn gevoel niet extreem goed. Toch op Strava gewoon een reeks aan PR'ren :D Totaal niet verwacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:12

Sakura, leuk dat het zo lekker gaat na jullie lange tocht! En dan nog zo moeiteloos ook!

HC, fijn dat je ein-de-lijk weer kunt fietsen *\o/* Geen last van je ribben?

T2T, knap zeg, dat is een fiks gemiddelde op zo'n fietsafstand, zeg. En stoer dat het zwemmen ook zonder wetsuit ging. Mooie prestatie weer!

Haha Duplo, blije foto's :D Zo'n badderende ree is ook bijzonder, zeg. Gaaf!

The_Cat, slim om lekker vroeg te starten! Welke afstand reden jullie nu?

De heide heeft het moeilijk met die droogte maar het is wel heeeerlijk fietsweer 8-) Al wordt 'ie wel snel vies met al dat stof, haha.
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:17

Wat een lekker ritjes allemaal!
Voor mij liggen de plannen nog even in de kast. Veel te warm!

Gebruiken jullie fiets GPSen? Tips voor aanschaf zijn welkom :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:02

JewEmm schreef:
Wat een lekker ritjes allemaal!
Voor mij liggen de plannen nog even in de kast. Veel te warm!

Gebruiken jullie fiets GPSen? Tips voor aanschaf zijn welkom :D

Jazeker gebruik ik fiets GPS. Ik heb zelf een Garmin Edge 820 waar ik erg tevreden over ben. Lange batterijduur, goede informatieschermen en makkelijk in gebruik :) hiervoor ook een Mio gehad, cyclo 505. Ook heel tevreden over, maar die was alleen geschikt voor West-Europa en aangezien we vorig jaar naar Slovenië gingen, moesten we toen wat anders ;)

Vandaag weer een mooi ritje gehad. 59km, 974hm. Ondanks dat de stijgingspercentages minder waren, is 30km klimmen toch ook dan gewoon zwaar :')

The_Cat

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:36

@culaccino 70km :)!

Ja dat heb je wel met dit weer al dat stof :') gelukkig poets ik graag mijn fiets haha. dus zo een erg is dat niet! Ik heb de garmin toering was men eerste aankoop en ben er best blij mee. Het heeft zo'n functie om een route voor je te bedenken als je zegt hoeveel km je wil fietsen ongeveer.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:40

Heide is erg stoffig idd

Hier een Lezyne Mega XL net in gebruik genomen, had eerst een kleinere
koppeling met strava en berichtjes komen er op te lezen

Weekend rit er op geupload als gpx bestand enige wat je dan niet hebt is instructie maar je ziet gewoon een kaart met je route er op getekend. Vond ik erg fijn en veel rustiger dan je moet hier linksaf etc

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:49

@ Time2Tri, logisch inderdaad dat je dan liever met een wetsui zwemt!

@ Sakura, Strava is dan extra leuk :D

@ Culaccino, mooie omgeving!!

Dat poetsen, ik word er ook gek van :') Soms vind ik het wel leuk, maar niet iedere week :Y)

@JewEmm, ik had hiervoor een Polar. Werkte kwa kaarten heel fijn. Nu heb ik een Wahoo, werkt eigenlijk nog fijner! Kan zowel turn-by turn navigatie als gewoon een kaartje met een lijntje.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:40

Hallo allemaal!

Zou ik hier ook mee mogen kletsen? :D ik heb het hele topic bij gelezen :+

Tot vorig jaar best veel gemountainbiked, met name veel op de Veluwe en de hoge Veluwe.

Vorig jaar tijdens mijn ronde op de posbank over de kop gegaan, dus ik was er toen wel weer even klaar mee..

4 weken geleden besloot ik dat mijn fiets een opknapbeurt kon gebruiken en ik daarna weer wilde fietsen! Ik heb hem helemaal zelf gestript en opnieuw opgebouwd.

Helaas brak ik vorige week dinsdag mijn rug toen ik van mijn paard viel... dus het fietsen moet nog een aantal weken wachten :(

Ik ben toevallig ook opzoek naar een gps. Ik twijfel momenteel tussen de Polar V650 en de Teasi One3 extend. Iemand toevallig daar ervaring mee? Dacht gezien te hebben dat er met beide gereden werd in dit topic :)

Mijn fiets:

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:12

Thanks MuSLi , succes verder met je tour/en .
HC ook ...lekker dat fietsen weer gaat ...niet meteen weer overdrijven O:)

Thanks Sakura ...fietsen is idd wel mijn sterkte discipline :D

Welkon Liess ...mooi gepimpt je fiets hoor +:)+
:(:) ..Rug gebroken ...oh je ....dan ben je denk ik wel effe uit de running .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:03

Welkom Liess.

_/-\o_ fietsrenovatie!

Wát een serieuze blessures zeg. Gebroken rug pfffff -O-
Sterkte!!

Bij mij gaat het +:)+ met de blessures.
Vandaag liep de tijdsplanning volledig in de soep doch ik wilde niet wéér het fietsen erbij in laten schieten, dus we gingen net na 10.00 op pad met de mtb.
Veel wind en zuidelijke zomerzon is geen verstandige combi. Door het snelle verdampen heb je nietin de gaten hoe warm het is noch hoeveel vocht je verliest. Wel extra stampen tegen de wind in.
Net even boven de 40 graden in de schaduw toen we 3 uur later thuis kwamen.
Echt zálig gereden doch niet in de gaten gehad hoeveel dit van het lijf vraagt. Teveel gevraagd. Ben nu echt wat onder mijn water met zware ledematen tot en met zware oogleden :o

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:07

Hier gisteren ook weer PR'retjes gereden op een ander 'klimmetje'. Alleen merk het nu wel aan mijn lijf, flink fietsen in 34 graden en een halve nacht onweer doet een mens niet echt goed.

Mooie fietsen Liess! Balen van je rug, hier ook twee keer een breuk gehad, echt geen fijne plek, maar gelukkig heb ik er nooit meer last van gehad na 10 weken bijna aan rust.

Misschien ga ik ook nog even rondkijken voor een GPS, hebben jullie niet met de zon dat het lastig af te lezen is? Wij hebben naar het noorden de route via knooppunten/LF routes gereden, alleen het laatste stuk in de stad op de mobiele telefoon (alleen was bijna met volle zon niet te zien). Het is ook een beetje spoorzoekertje met de borden, maakt het leuk, maar we hebben ook bijna twee keer een bordje op een haar na gemist.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:11

@ Liess, mooie fiets heb je!! Ik heb inderdaad een Polar V650 gehad. Tijdens het rijden een geweldig ding, synchroniseren bij mij echter een drama.

@ Sakura, lekker bezig geweest :D Ik heb geen last van problemen met aflezen met de zon.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:46

:wave: Net een nieuw buitenbandjes en twee binnenbanden bezorgd voor de Defy.

En waarschijnlijk heb ik in drie weken mijn aerowielen op de LIV liggen *\o/*
Dan komt er ook meteen een andere cassette op .
Merk toch dat ik het kleine ( berg ) verzet niet gebruik .
Hoop dat voor 2 sept alles perfect ingesteld is ( olympische triathlon )

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:34

Sakura789 schreef:
Hier gisteren ook weer PR'retjes gereden op een ander 'klimmetje'. Alleen merk het nu wel aan mijn lijf, flink fietsen in 34 graden en een halve nacht onweer doet een mens niet echt goed.

Mooie fietsen Liess! Balen van je rug, hier ook twee keer een breuk gehad, echt geen fijne plek, maar gelukkig heb ik er nooit meer last van gehad na 10 weken bijna aan rust.

Misschien ga ik ook nog even rondkijken voor een GPS, hebben jullie niet met de zon dat het lastig af te lezen is? Wij hebben naar het noorden de route via knooppunten/LF routes gereden, alleen het laatste stuk in de stad op de mobiele telefoon (alleen was bijna met volle zon niet te zien). Het is ook een beetje spoorzoekertje met de borden, maakt het leuk, maar we hebben ook bijna twee keer een bordje op een haar na gemist.

Scherm van de navigatie is gemaakt om af te lezen in de zon. Scherm va telefoon niet. Kortom, dat is geen vergelijk. Mijn scherm is prima af te lezen, je moet soms alleen even zoeken naar de juiste hoek ;)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:32

Bedankt allemaal!

Ben echt zo super blij met mijn fiets! Het ging niet allemaal van een leien dakje. Wat een hoop uitzoekwerk is het geweest (en veel krassen en schrammen :Y) ) maar ik vind het wel fijn dat ik nu alles zelf kan 8-)

Ik heb alleen mijn balhoofd lagers laten persen door de fietsenmaker, want dat gereedschap was mij te duur voor die ene keer dat ik het moet gebruiken. Die fietsenmaker zat me echt zo >;) := aan te kijken toen ik vertelde dat ik alles zelf ging doen (incl het spuiten ed) dus ik heb hem geshowd toen hij af was en hij was trots :D

HC: heb even je foto’s terug bekeken, wat een prachtige omgeving! Vorig jaar heb ik in Zweden gefietst, dat was ook erg mooi! Volgend jaar wil ik richting het zuiden om daar te gaan fietsen!

Sakura789: Ik sprak gisteren de chirurg en ik mag minimaal 12 weken niet fietsen of paardrijden. Ik ga voor een goed herstel! Wil niet dat ik straks na iedere boomwortel mijn rug voel.. wat goed van je PR, waar rijd je meestal?

Ik woon nu in een omgeving zonder vaste tracks, maar waar wel heel veel singletracks liggen waar je mag mtb’en. Die routes staan allemaal wel op GPS websites. Daar wil ik graag de gps voor gaan gebruiken. De vaste routes hier in de omgeving zijn zo ontzettend saai terwijl de omgeving echt prachtig is!

Lauraennala: dank je! Wat lukte niet met het synchroniseren? En heb jij meer producten van polar (gehad)?

Time2Tri: prachtige fiets die LIV! Wat voor cassette ga je erop zetten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:29

Liess, pet af hoor.
Is echt stoer dat je het zélf doet. Meer werk, VEEL meer voldoening.
Scheelt je ook fietsplezier want je begríjpt nu hoe de boel in elkaar zit en dat maakt een betere gebruker.

Veel plezier!!!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:34

12 weken is lang :(:)

Mijn computer herkende de Polar niet op de juiste manier, waardoor ik hem sowieso niet aan mijn eigen computer kon hangen. (Heeft een ICT'er naar gekeken en die kreeg het ook niet gefixt). Met mijn telefoon synchroniseren heeft hij een tijdje wel gedaan, maar op een gegeven moment niet meer.

Je hebt synchronisatie met je computer nodig om routes in te laden. Trainingsgegeven kunnen ook gesynchroniseerd worden via je telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:39

Dat heb je inderdaad heel mooi gedaan, Liess! En wat HC zegt, daar zal je vast ook baat bij hebben m.b.t. gebruik en onderhoud van je fiets. :j
Je zadel lijkt wel vrij schuin te staan, of is dat normaal bij mountainbikes? Die van mezelf ook een beetje, zie ik nu op mijn eigen foto. Bij racefietsen schijnt dat niet zo wenselijk te zijn omdat je dan automatisch je rug gaat bollen/bekken raar gaat kantelen, maar ik weet niet hoe dat met mountainbikes zit. Sterkte met je herstel! :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 06:23

Liess__ schreef:
Time2Tri: prachtige fiets die LIV! Wat voor cassette ga je erop zetten?

Ja ..het is een plaatje :D
Voor technische vragen ben je bij mij echt aan het verkeerde adres :=
Dat laat ik aan vakmannen over ha ha .
Weet dat er nu voor 34/50 en achter 28/11 op zit .
Gok dat ik achter 25/11 ga krijgen :D

Succes met je herstel ... :(:) , ik hoop dat de 12 weken voorbij vliegen .

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:13

Ohnee...
Kreeg deze door van mijn vriend <3 Afbeelding
2019 model van mijn huidige fiets....
Eens kijken of ik mijn huidige fiets kan verkopen :=

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:24

@Duplo; over een half jaar is ie nog goedkoper ;)

@Liess; we wonen in de buurt van de Heuvelrug, dus we hebben aardig wat klimmetjes die we op verschillende manieren kunnen pakken. Of we kunnen langs de Lek zonder hoogte, maar wel met veel (tegen)wind :D Vervelend, maar pak echt je rust, dat heb ik de eerste keer niet gedaan en toen heb ik er nog 1,5 jaar lang last van gehad (wist toen niet dat ie gebroken was). Bij de tweede keer wel foto's laten maken en toen zagen ze een oude breuk die ze niet in de historie konden vinden :') Toen heb ik veel meer rust genomen en alleen maar staan of bewegen een paar weken.

Deze week wordt het even rustig aan voor mij op de fiets. Volgende week staat er weer een wedstrijdje gepland met paard, dus daar gaat nu even de energie weer naar toe. Dan gebruik ik fietsen echt om even spieren los te trappen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:29

Wij leveren zelf LIV :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:49

Mooi fietske Duplo...
En als je hem zelf levert, vast heel verleidelijk :Y)

Ik heb er zelf ook zo één. Althans, een Liv Intrique 1, 2016. Dit is een Hail? Onee, een Pique zag ik online...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:01

Veel te verleidelijk :x

Intrigue zit er dit jaar niet bij voor de NL markt, aanbod word wel al groter in de basis MTB

Daar word ik zo vrolijk van :):)

heb ook mooie racefiets gezien maar die komt niet in mijn voorkeur kleurstelling naar NL dus even overleggen of die wel via via geleverd kan worden

Ben nog steeds zo blij met de Pique dat het haast ‘gemeen’ voelt op haar nu al weg te doen _O-