GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 15:15

Of nicotinepleisters?
Zolang het je helpt om je doel te bereiken lijkt alles mij prima toch.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 15:24

opisop_shop schreef:
Of nicotinepleisters?

Mis ik iets? Waar gaat dit over?

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 15:32

Misschien over iets om het makkelijker te maken ofzo. Dat de vergelijking met stoppen met roken en nicotinepleisters wordt gemaakt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 15:35

Ik vind het ook allesbehalve valsspelen, eerder eindelijk een "eerlijke" strijd. Ik heb gelukkig ook geen last van dat gevoel. Tuurlijk zou ik het graag zonder medicatie hebben gekund, maar dat gaat niet met dit lichaam. Met een gezond lichaam was het me zeker gelukt want aan discipline en doorzettingsvermogen ontbreekt het me niet gelukkig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 16:24

Deri schreef:
opisop_shop schreef:
Of nicotinepleisters?

Mis ik iets? Waar gaat dit over?

Ging over het valsspelen inderdaad.
Mensen doen ook niet moeilijk over nicotinepleisters als hulpmiddel om te stoppen met roken.
Waarom zou een spuit dan wel als valsspelen gezien moeten worden.
Het zijn beide hulpmiddelen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 16:37

Het is ook gewoon een 'ziekte' en er is nu een goed medicijn. Niks mis mee om te gebruiken. Overigens zit ik nu bij Aevita, goedkoper dan Wellis en een goede begeleiding. Ik was het niet gewend, maar ze zitten er echt bovenop. :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:52

Als ik die prijzen zie bij Aevita ben ik toch heel blij met mijn huisarts dat ik gewoon via de apotheek mijn pennen krijg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:56

Mer1980 schreef:
Het is ook gewoon een 'ziekte' en er is nu een goed medicijn. Niks mis mee om te gebruiken. Overigens zit ik nu bij Aevita, goedkoper dan Wellis en een goede begeleiding. Ik was het niet gewend, maar ze zitten er echt bovenop. :=

Oh daar heb ik eigenlijk geen zin in. Laat mij maar gewoon met rust. Gaat prima zo, al 6 maanden stabiel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:05

Op welke manier zitten ze er bovenop?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:06

Mer1980 schreef:

Wat doen ze dan?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:14

Nou ze volgen je gewoon goed op. Ik ben dus overgestapt en had een nieuwe intake en je hebt een app en ik heb nu wel aangegeven dat ik niet wekelijk contact nodig heb, maar als je dat wel wil en echt begeleiding wil dan kan dat dus. Ook van een arts. Ook bloedonderzoek. Tips en adviezen etc...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:54

Mer1980 schreef:
Nou ze volgen je gewoon goed op. Ik ben dus overgestapt en had een nieuwe intake en je hebt een app en ik heb nu wel aangegeven dat ik niet wekelijk contact nodig heb, maar als je dat wel wil en echt begeleiding wil dan kan dat dus. Ook van een arts. Ook bloedonderzoek. Tips en adviezen etc...

Voor sommige mensen wel handig die dat fijn vinden. Ik heb een hekel op alle vlakken dat mensen in mn nek hijgen, meekijken, ik ben van: ik zoek het zelf wel uit :+ Ik heb wel eens een PT willen aanmelden maar toen kreeg ik het benauwd van het regelmatig MOETEN filmen en video bellen etc. Ik wil best een schema ontvangen of tips tot zekere hoogte.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 19:56

Ik ook omdat ik overstap, maar zij zijn net begonnen en willen het ook echt goed doen. := Soort Yazen alleen dan goedkoper.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 20:00

Mer1980 schreef:
Ik ook omdat ik overstap, maar zij zijn net begonnen en willen het ook echt goed doen. := Soort Yazen alleen dan goedkoper.

Ik wil graag zoveel mogelijk met rust worden gelaten. Ik weet ze te vinden als ik vragen heb.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 20:55

Ik ben nav jullie berichten eens gaan googlen naar de prijzen, mede ook omdat mijn eigen apotheek dwars ligt en ik nog steeds niet gestart ben met mounjaro.

Ik was eerst echt overtuigd van een maagverkleining, maar nav jullie berichten over de resultaten met mounjaro, twijfel ik ineens enorm over de operatie en of ik niet hoe dan ook de mounjaro de kans moet geven, of mijn apotheek nu wel of niet mee werkt

Mijn apotheek wil het namelijk niet uitleveren..... maar ik heb dus echt een mega fijne internist die meewerkt en meedenkt. Ik heb zn mail adres, en als ik hem mail heb ik standaard binnen het uur een reactie terug. Dus we zijn nu een andere benadering aan het doen.

Maar als het uiteindelijk echt echt niet wil lukken, wil ik toch kijken of ik het zelf kan betalen, en zag ik via medicijnen.nl een bedrag van 192.75 euro voorbij komen voor een pen met 4 doses van 2.5mg
Maar op andere websites zie ik het dubbele voorbij komen!

Ik hoef geen abbo en geen begeleiding, want die heb ik via de bariatrie en internist.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:14

Als de internist een recept uitschrijft en je kunt het zelf betalen leveren ze het wel.
Ik haal mijn medicatie van de internist ook bij de apotheek. Ik betaal daar gewoon direct.
Ik hoop nog wat terug te krijgen via de Belastingdienst, omdat ik meer niet vetgoedde medicatie heb.

Vervelend trouwens dat het zon gedoe is.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:28

Hebben jullie ook zo’n last van duizeligheid? Sinds donderdag verhoogd naar 1mg, dit merk ik behoorlijk! Goed vol en wat misselijk, maar vooral duizelig! Heb van mezelf een lage bloeddruk maar nooit last van… Erg vervelend, heb wel wat gegeten vandaag. Lage bloedsuiker wellicht? :?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:41

raket schreef:
Als de internist een recept uitschrijft en je kunt het zelf betalen leveren ze het wel.
Ik haal mijn medicatie van de internist ook bij de apotheek. Ik betaal daar gewoon direct.
Ik hoop nog wat terug te krijgen via de Belastingdienst, omdat ik meer niet vetgoedde medicatie heb.

En wat betaal je dan als je het gewoon via de apotheek laat lopen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:48

ivy_power89 schreef:
raket schreef:

Je apotheek bellen….

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:56

Kostenoverzicht tirzepatide https://share.google/X5TTPDlSmYRPoJNaq

Bij mijn apotheek betaal ik voor een 10mg pen een paar euro meer dan de prijzen in deze link.

10mg is economisch een goede keuze. Kleinere pennen zijn veel duurder. De 15mg pen is maar een beetje voordeliger maar daar doe ik te lang mee.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:04

ivy_power89 schreef:
raket schreef:

Ik gebruik nu nog saxenda.
Maar volgens mij gewoon de kostprijs en iets extra's bij de eerste uitgifte.
Goedkoper dan via bedrijven in ieder geval.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:09

Thanks zonnetje!

Volgens mij stel ik een normale vraag, je kunt ook gewoon een normaal antwoord geven.

Ik zie verschillen op websites en wilde weten wat je via reguliere apotheken betaald, lijkt mij een normale vraag.

Raket, ik denk dus ook dat het via bedrijven duurder is vanwege het verdien model. Maar vond het verschil dus nogal groot, via medicijnen.nl net geen 200 euro en via een random bedrijf bijna het dubbele. Dus vandaar de vraag wat je via een apotheek betaald.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:16

Ik heb gekeken op het farmaceutisch kompas en ik betaal voor 5 pennen in 1 verpakking 10E meer dan de daar genoemde prijs.
Ik neem aan dat dat de afleverkosten zijn.
Dus ik denk dat de prijzen die daar genoemd staan met iets van afleverkosten zijn wat je bij de apotheek zou betalen.

Ik weet niet zoveel van mounjaro.
Na mijn opname ga ik me inlezen. Stap voor stap.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:27

ivy_power89 schreef:
Thanks zonnetje!

Volgens mij stel ik een normale vraag, je kunt ook gewoon een normaal antwoord geven.

Ik zie verschillen op websites en wilde weten wat je via reguliere apotheken betaald, lijkt mij een normale vraag.

Raket, ik denk dus ook dat het via bedrijven duurder is vanwege het verdien model. Maar vond het verschil dus nogal groot, via medicijnen.nl net geen 200 euro en via een random bedrijf bijna het dubbele. Dus vandaar de vraag wat je via een apotheek betaald.

Het kan per apotheek verschillen, vandaar die (wel ietwat korte) opmerking van Zonnetje.

Ik heb betaald:
1e 11-09-25 2,5 mg 195,38 met doosje naalden 22,75
2e 10-10-25 5 mg 227,80
3e 18-11-25 10mg 305,39

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:39

Het verschilt inderdaad per apotheek en als je hier bijleest dan heb je alle antwoorden op de vragen die je stelt. Deertje en ik hebben nog geen week geleden wederom gedeeld wat de prijzen zijn.