Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:39

Femke_Tweety schreef:
Betalen aan wie?

200.000 euro is natuurlijk echt geen groot bedrag voor een overheid. Een beetje alsof ik een boete van een tientje krijg...

Ik ben wel benieuwd naar het artikel. Mag een Frans artikel zijn, kom ik wel uit.

Staat op NOS liveblog.
https://nos.nl/artikel/2374855-belgie-m ... ekken.html

Zal wel hetzelfde gebeuren als hier met de avondklok.

Ann

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:41

Ik las het ook net. Best bizar zeg gezien de huidige, oplopende besmettingscijfers overal.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:41

In hetzelfde artikel staat dat Canada ook AZ niet gebruikt bij mensen onder de 55 jaar en Denemarken heeft het stopzetten van het gebruik van AZ met drie weken verlengd.

Ik vind dat toch ook wel ontwikkelde landen, dus voor mij helpt het niet mee in de twijfel over AZ.

En eerlijk, ik irriteer me dan wel aan de houding van Hugo de Jonge. Ik begrijp wat hij wil bereiken, maar mensen die door deze toestand twijfelen asociaal noemen als je het vaccin niet wil en dan niet al te vriendelijk erbij zeggen dat ze dan maar achteraan sluiten en er voorlopig niets te kiezen valt, vind ik geen stijl.
Terwijl ik de boodschap van 'je laat je beurt voorbij gaan, dan zijn anderen eerst en je kunt pas kiezen als er een overschot is' geen vervelende of onlogische boodschap vind. Maar een beetje begrip voor mensen die zich echt wel willen laten vaccineren, maar die nu twijfelen over AZ zou fijner zijn. Dat verandert niets aan de boodschap, wel aab het bijbehorende gevoel.

Op dit moment zeg ik 'AZ laat ik aan me voorbij gaan,' al heb ik met de huidige strategie nog wel een poos voor ik aan de beurt ben. En dan wacht ik rustig tot het wel mogelijk wordt om een ander vaccin te krijgen/kopen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:42

Gelezen Sureido, dank je.

Artikel zonder enige feitelijk informatie, jammer. Maar daar kun jij verder niets aan doen. NOS moest nodig weer eens wat betere verslaggevers aannemen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:44

Ik neem het ook eigenlijk niet echt serieus, daarom maakte ik het als grapje naar Pandora toe.

Ben wél benieuwd hoe België het oplost. Misschien beetje off-topic sorry :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:46

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:48

Femke_Tweety schreef:
Gelezen Sureido, dank je.

Artikel zonder enige feitelijk informatie, jammer. Maar daar kun jij verder niets aan doen. NOS moest nodig weer eens wat betere verslaggevers aannemen...

_O- Femke heerlijk nuchtere meid. Ik hou ervan en meestal zoooo met je eens.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:48

Djinnie, ik erger me ook aan die houding. Dat hautaine...... nee, liever niet zo.

Ik begrijp ook dat er een groot belang is bij vaccinatie, maar de manier waarop is gewoon niet mijn ding.

Zo vind ik het ook vreemd dat er verkondigd wordt dat mensen die kanker (check) hebben en/of immunotheraptie krijgen (ook check) gevaccineerd mogen worden, maar als je vervolgens verder leest dan staat er alleen dat er nog niets over bekend is omdat er nog geen onderzoek naar gedaan is.
Kan je verzekeren dat zoiets best leeft bij mensen bij wie het speelt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:54

sureido schreef:
Pandora, ik lees dat ik naar België moet!
Belgische rechtbank: overheid, hef alle coronamaatregelen op
De rechtbank in Brussel heeft beslist dat de Belgische staat alle coronamaatregelen binnen 30 dagen moet opheffen. Dat meldt persbureau Belga.

De uitspraak komt na een klacht van de Liga voor de Mensenrechten. Volgens de krant Le Soir moet de Belgische staat een boete van 5000 euro per dag betalen als dat na 30 dagen niet is gebeurd, met een maximum van 200.000 euro.

Tegen de beslissing is nog een beroep mogelijk.

Ik viel uit de lucht. Dacht dit is vast de 1 aprilgrap :')

Hier de juiste toedracht van het hele verhaal. Ze moeten een pandemiewet erdoor duwen dus om de maatregelen te kunnen blijven opleggen en daarvoor krijgt de regering 30 dagen de tijd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/31 ... aatregele/

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:56

secricible schreef:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_93983471

Weinig kennis van de kwaliteit van Belgische kranten maar hier staat wat meer info

Ha, ook daar wordt nergens aangegeven waar die 5000 euro per dag dan heen zouden moeten.

Mochten ze echt problemen hebben met het vinden van een plek voor dat geld, dan ben ik gaarne bereid om mijn rekeningnummer door te sturen. :+

Iets inhoudelijker. Het lijkt inderdaad een beetje hetzelfde als in NL. Dat de maatregelen doorgevoerd zijn op basis van nood en spoed, en dat dat nu na een jaar moeilijk meer acute spoed genoemd kan worden.
En dat er dus andere rechtsgronden nodig zijn, wil men deze maatregelen langer volhouden.

Niet zo veel bijzonders dus eigenlijk, behalve dan dat ze het nu wettelijk goed in elkaar moeten gaan zetten. En dat zal best ook wel daadwerkelijk gaan gebeuren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:57

Dank voor de link, Pandora2! Dat geeft heel wat meer duidelijkheid.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:59

djinnie schreef:
Ik vind dat toch ook wel ontwikkelde landen, dus voor mij helpt het niet mee in de twijfel over AZ.

En eerlijk, ik irriteer me dan wel aan de houding van Hugo de Jonge. Ik begrijp wat hij wil bereiken, maar mensen die door deze toestand twijfelen asociaal noemen als je het vaccin niet wil en dan niet al te vriendelijk erbij zeggen dat ze dan maar achteraan sluiten en er voorlopig niets te kiezen valt, vind ik geen stijl.
Terwijl ik de boodschap van 'je laat je beurt voorbij gaan, dan zijn anderen eerst en je kunt pas kiezen als er een overschot is' geen vervelende of onlogische boodschap vind. Maar een beetje begrip voor mensen die zich echt wel willen laten vaccineren, maar die nu twijfelen over AZ zou fijner zijn. Dat verandert niets aan de boodschap, wel aab het bijbehorende gevoel.

Hier in België was er vorige week ook zo'n geweldige uitspraak ' Niemand krijgt een tweede kans ! ' of iets in die trend.
Paar dagen later hebben ze het geweer maar van schouder veranderd en krijgt iedereen die zich wil laten vaccineren, altijd een 2e kans. :')

Muggen vang je met stroop, niet met azijn. Waren ze even vergeten denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:05

Tijdens het persmoment bij de herstart van AZ gaf de Jonge iig aan dat die mogelijkheid er vast wel komt straks maar niet nu.
Hij noemde daarbij dat als je nu aan de beurt bent je blijkbaar een verhoogd risico loopt en hij het wel zou weten.
Ik vond hem toen wel vrij redelijk in wat hij zei. Zonde dat de boodschap nu zo hard is geworden en zelfs gaat over 'asociaal'.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:52

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:58

Het AZ covid vaccin heeft sinds 25 maart een nieuwe naam gekregen: Vaxzevria.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:01

Hopen ze daarmee een betere reputatie te krijgen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:01

haha, ja ja, heel toevallig deze week >;) net nu er zoveel over gezeverd word zeker :P :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:04

1 april? :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:05

Precies Oscar, mijn gedachte :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:08

Ja sorry, ik ben rond deze tijd van het jaar altijd wat achterdochtig :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:09

En zeker met zo'n naam....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:09

Is echt zo, waarschijnlijk wel omdat het nogal onderdeel van veel gedoe is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:12

Het vaccineren lijkt echt trager te gaan dan de voorspellingen van weken geleden.

Voorlopig zitten we nu op 2,5 miljoen, waar ik dacht dat we rond de 3 zouden zitten begin april.

Ben ik niet zo blij mee :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:19

In Toulouse was nu ook een 38 jarige vrouw aan trombose overleden na vaccinatie en eerder in Frankrijk een 26 jarige student.
Ik vind het niet raar dat Duitsland de nieuwe leeftijdsgrens ingesteld heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:21

Geen wonder, mensen die bellen komen vaak heel lang in de wacht, worden eruit gegooid of geven het op en wanneer ze er wel doorkomen moeten ze soms ver van huis terwijl er een priklocatie in de hoek is. Nu gaan deze week de groep die in 47 en 48 geboren is er ook nog bijkomen. Er is gewoon geen afstemming hoeveel mensen er in een bepaalde regio wonen die voor een vaccin in aanmerking komen blijkbaar. Op plek 1 zijn er veel te weinig en op plek 2 houden ze over. En dan dat AZ gedoe er nog bij , puinzooi.