Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:00

Needje schreef:
Het is sowieso onmogelijk om altijd de regels te volgen. Neem alleen al de 1,5m.
In de winkel en zelfs op de stoep gaat dit gewoon niet altijd.

Het gaat er ook niet om om de regels te volgen, maar te zorgen dat je niet besmet raakt (en dus niet te dicht bij anderen in de buurt te komen). Dat is prima te doen, ook in winkels en op de stoep. Gewoon en wachten en iemand voor laten gaan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:05

Ik loop met regelmaat een stukje over de weg tegenwoordig omdat de stoep niet breed genoeg is als er iemand langs wilt. Alleen ben ik altijd degene die aan de kant gaat.

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:15

Ik ben ook alleen en heb sinds maart niet meer geknuffeld met wie dan ook. Maar steeds 1,5 m houden kan ik niet garanderen. Je laat bv wel eens mensen wat foto’s zien op je telefoon of andersom. Ik red dat niet op 1,5 meter. * mist brilsmiley*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:16

friezenfan2 schreef:
Ik loop met regelmaat een stukje over de weg tegenwoordig omdat de stoep niet breed genoeg is als er iemand langs wilt. Alleen ben ik altijd degene die aan de kant gaat.

Ja, en? Is dat een reden om het dan maar niet meer te doen?

@pien: klinkt leuk dat gezond verstand, maar het probleem is nu juist dat veel mensen dat maar in zeer beperkte mate lijken te hebben. Daarom zijn die regels zo streng. Daarom zitten we nu in een tweede golf.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:18

Waarom zo onaardig? Friezenfan beschrijft toch gewoon, dat t vaak erg lastig is om 1.5 m afstand te houden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:19

Knap dat er mensen zijn die alleen zijn en het volhouden met niemand binnen hun 1,5 meter grens. Dat kan alleen niet iedereen volhouden. Zeker niet als jij ook nog is zo klein woont dat je niemand op 1,5 meter kan uitnodigen.
Als jij enorme psychische klachten krijgt en diep ongelukkig bent lijkt het mij dan ook logisch dat jij wel iemand ziet binnen die 1,5 meter. En die grens tussen psychische klachten en Corona is gewoon lastig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:20

Getup schreef:
Waarom zo onaardig? Friezenfan beschrijft toch gewoon, dat t vaak erg lastig is om 1.5 m afstand te houden

Maar wel te doen. Dan maar zelf even opzij stappen. Dat een ander het niet doet is geen reden om zelf je verantwoordelijk niet te nemen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:20

Dat staat nergens hé. Ik doe dat toch elke keer. Soms met wat gemopper erbij. Iets met alleen samen krijgen we corona onder controle.

*edit* nogmaals dat staat nergens hé, ik loop elke keer om die anderhalve meter te bewaren. Elke keer en het zou heerlijk zijn als andere dat eens voor mij doen. Ik heb heel vaak het idee dat alleen ik me aan die *** maatregels houdt. En ik zou veel liever gewoon weer alles doen wat we voor deze *** pandemie deden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:23

friezenfan2 schreef:
Dat staat nergens hé. Ik doe dat toch elke keer. Soms met wat gemopper erbij. Iets met alleen samen krijgen we corona onder controle.

Daar heb je gelijk in. Sorry.

Ik merkte het gisteren ook hoor, rondje hardlopen hier op de "berg". Dat moet ik gewoon niet meer doen op zondagochtend, veel te druk met wandelaars en mountainbikers die echt nergens naar kijken. Werd een paar keer flink van de sokken gereden en een paar keer van het pad af gesprongen omdat er geen andere optie was. Daar was ik ook even flink chagrijnig van, eerlijk gezegd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:25

Same, super frustrerend. Vandaar mijn heftige reactie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:26

Achterom schreef:
@pien: klinkt leuk dat gezond verstand, maar het probleem is nu juist dat veel mensen dat maar in zeer beperkte mate lijken te hebben. Daarom zijn die regels zo streng. Daarom zitten we nu in een tweede golf.

Zie vetgedrukte, dat vraag ik me nl af. Er zijn op dit moment best veel mensen die absoluut niet weten waar ze het hebben opgelopen. Dat is een beangstigend iets vind ik. Blijkbaar is het virus erg vindingrijk op dit moment.
Ik vind dit een uitspraak waar je dus ook mee op moet passen→ ook al bedoel je het niet→ het kan overkomen als een beetje "eigen schuld dikke bult".
Inderdaad als iedereen leeft zoals wij hier, (is natuurlijk erg gemakkelijk zo eenzaam en verlaten in de middle of nowere), dan zouden er vele male minder besmettingen zijn. Helemaal mee eens. Maar niet alle besmettingen zijn verklaarbaar.

De mensen hier zijn erg beleefd, rustig en geven ruimte en waarderen het vaak ook dat ze ruimte krijgen. Dat was in het begin wel anders. Hier in de Haute Vienne is het op het moment 50 besmette gevallen per 100.000. Dus dat gaat goed. Is nog steeds aan het zakken.
In het oosten van Frankrijk is het rood de gebieden. Wij zijn zacht geel op het moment. Dus hopelijk dat dit blijft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:31

Jup.. ik ben altijd de persoon die op de weg/fietspad moet lopen om die afstand te bewaren.. En dan lopen mensen met zn 2en en dan blijven ze naast elkaar lopen. Heb dan even het fatsoen om achter elkaar te lopen voor die 3 seconden..

Wachten voor een product bij de supermarkt is ook een leuke. Ik wacht netjes, maar er wordt zoveel voorgedrongen.. laatst wat van gezegd en toen kreeg ik een grote bek terug. Aanspreken durf ik nu niet meer -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:32

Ja ik spreek ook niemand meer aan. Heb al een hersenschudding een tweede tik erop hoeft niet per se. :7

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:34

Wat ik ook zo irritant vind is dat mensen naast elkaar lopen en dan allebei aan een kant gaan lopen als je eraan komt. Mag jij er lekker tussendoor fietsen of lopen. -:(-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:35

Oh ja dat is echt mega irritant.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:38

Allemaal zo bekent. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:40

Vrouwtje in de straat van mijn ouders gaat gewoon keihard 1,5 meter roepen. Laatst wel iemand achter mij verzocht afstand te houden van mij in de winkel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:53

Uit het buitenland terugkomen, pas mogen reizen met een negatieve test (net als dus alle andere mensen tijdens je reis), thuis in thuisquarantaine... Na een paar dagen ziek worden. En dan toch covid blijken te hebben. Echt fijn die negatieve testen hoor voor dat reizen := Of diegene moet het op het laatste stukje met de metro hebben opgelopen. Dat kan natuurlijk ook. Maar het blijft zo dweilen met de kraan open :=

Cookies schreef:
Wat ik ook zo irritant vind is dat mensen naast elkaar lopen en dan allebei aan een kant gaan lopen als je eraan komt. Mag jij er lekker tussendoor fietsen of lopen. -:(-

Oh ja, hier ook een ergenis inderdaad! Maar dat is ook als je paardrijdt, er een groep op het ruiterpad loopt en dan aan weerzijdes gaat staan. Helemaal leuk op regenachtige dagen met paraplus. En je dan raar aankijken als je ze verzoekt allemaal aan 1 kant te staan haha. Blijkbaar is dat opsplitsen een natuurlijke reactie ofzo?

@ Pien; die tweede golf. Ik vraag mij af of we die 'nieuwe UK' versie niet stiekem al lang bij ons hebben, die besmettelijker blijkt te zijn en waardoor de cijfers zo opeens rap opliepen. Ik geloof echt niet dat wij die versie nog maar bij een handvol mensen hebben.

friezenfan2 schreef:

*edit* nogmaals dat staat nergens hé, ik loop elke keer om die anderhalve meter te bewaren. Elke keer en het zou heerlijk zijn als andere dat eens voor mij doen. Ik heb heel vaak het idee dat alleen ik me aan die *** maatregels houdt. En ik zou veel liever gewoon weer alles doen wat we voor deze *** pandemie deden.

Herkenbaar en eens hoor. Het is soms net alsof je de enige bent en dat dus de anderen "die er schijt aan hebben" jou constant 'bewegen' om afstand te nemen ipv het zelf te nemen. Je kan wel proberen anderen 'te bewegen' door zelf het niet te doen, maar dat is in het covid verhaal wel lastig. Je kan wel proberen 'af te dwingen' dat anderen die stap opzij gaan zetten, maar als ze dat niet doen ben je uiteindelijk zelf met de gebakken peren (of covid). Dat maakt het zo rot :(:)

Ik mocht laatst een winkel niet in, want er waren al 4 personen binnen (dat was het maximale). Was ik aan de beurt eindelijk, vloog er iemand (een stel notenbene) mij voor en gingen naar binnen. Daar kan ik wel echt woest op worden. Maar goed, heb gewoon gewacht. Zei nog tegen de andere vrouw die ook wachtte; 'je leert wel te onthaasten en geduld te krijgen en nemen voor dingen'. Daar gaf ze mij gelijk in. Dat die andere persoon persé voor mij moest piepen en ook nog eens te achterlijk is om zelf de boodschap te halen, moet ik dan maar medelijden mee hebben dat het zo'n triest figuur is. Ik tel wel tot 10 en wacht wel weer... (soms wel lastig om niet te ontploffen hoor :)) vandaar ook mijn vriendelijke benamingen voor die personen :+ )

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:00

Hier moet men na op reis rz zijn geweest op dag 1 een test doen, 7 dgn in quarantaine en op dag 7 terug een test.

Nu moet men dat ook wel doen, ik was daarstraks in revalidatiecentrum met mijn zoontje en een andere mama vertelde tegen de therapeut dat ze naar buitenland waren geweest maar die zijn dus niet binnen gebleven, kindje ook gewoon naar school,...
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 04-01-21 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:07

"Wie gaat dat controleren"..... Dat valt niet te controleren. En dus hebben een hoop mensen poep aan die dagen quarantaine bij terugkomst... Ik word echt verdrietig van dat soort mensen :( Als deze gozer uit mijn verhaal zich niet aan die quarantaine tijd had gehouden, had hij mogelijk weer meer mensen besmet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:10

Tancreda4 ik denk ook dat de Engelse variant allang onder de mensen is, ook hier in Frankrijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:10

Komt omdat veel mensen denken dat gebeurt me niet, ben fit en gezond dus Corona gaat mijn deur wel voorbij, tot het te laat is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:11

bigone schreef:
Komt omdat veel mensen denken dat gebeurt me niet, ben fit en gezond dus Corona gaat mijn deur wel voorbij, tot het te laat is.

Bigone dit heb ik vandaag nog tegen mijn man gezegd!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:14

Waar ik wel eens nieuwsgierig naar ben. Zeker nu covid echt overal en nergens om mij heen steeds dichterbij komt. Of ik het niet stiekem al heb gehad en dus zonder symptomen heb gehad, of dat ik idd nog altijd niet met het virus in aanraking ben geweest. Dat laatste kan ik mij bijna niet meer voorstellen met alle besmettingen, en toch mijn bezoeken aan winkels e.d. Anderzijds heb ik geen of nauwelijks contacten gehad binnenshuis dus wellicht kan het nog dat ik het niet om mij heen heb gehad...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:17

Mijn jongste zoon denkt precies hetzelfde als jij. Daar kom je dus niet achter.