Uit het buitenland terugkomen, pas mogen reizen met een negatieve test (net als dus alle andere mensen tijdens je reis), thuis in thuisquarantaine... Na een paar dagen ziek worden. En dan toch covid blijken te hebben. Echt fijn die negatieve testen hoor voor dat reizen
Of diegene moet het op het laatste stukje met de metro hebben opgelopen. Dat kan natuurlijk ook. Maar het blijft zo dweilen met de kraan open 
Cookies schreef:Wat ik ook zo irritant vind is dat mensen naast elkaar lopen en dan allebei aan een kant gaan lopen als je eraan komt. Mag jij er lekker tussendoor fietsen of lopen.

Oh ja, hier ook een ergenis inderdaad! Maar dat is ook als je paardrijdt, er een groep op het ruiterpad loopt en dan aan weerzijdes gaat staan. Helemaal leuk op regenachtige dagen met paraplus. En je dan raar aankijken als je ze verzoekt allemaal aan 1 kant te staan haha. Blijkbaar is dat opsplitsen een natuurlijke reactie ofzo?
@ Pien; die tweede golf. Ik vraag mij af of we die 'nieuwe UK' versie niet stiekem al lang bij ons hebben, die besmettelijker blijkt te zijn en waardoor de cijfers zo opeens rap opliepen. Ik geloof echt niet dat wij die versie nog maar bij een handvol mensen hebben.
friezenfan2 schreef:Dat staat nergens hé. Ik doe dat toch elke keer. Soms met wat gemopper erbij. Iets met alleen samen krijgen we corona onder controle.
*edit* nogmaals dat staat nergens hé, ik loop elke keer om die anderhalve meter te bewaren. Elke keer en het zou heerlijk zijn als andere dat eens voor mij doen. Ik heb heel vaak het idee dat alleen ik me aan die *** maatregels houdt. En ik zou veel liever gewoon weer alles doen wat we voor deze *** pandemie deden.
Herkenbaar en eens hoor. Het is soms net alsof je de enige bent en dat dus de anderen "die er schijt aan hebben" jou constant 'bewegen' om afstand te nemen ipv het zelf te nemen. Je kan wel proberen anderen 'te bewegen' door zelf het niet te doen, maar dat is in het covid verhaal wel lastig. Je kan wel proberen 'af te dwingen' dat anderen die stap opzij gaan zetten, maar als ze dat niet doen ben je uiteindelijk zelf met de gebakken peren (of covid). Dat maakt het zo rot
Ik mocht laatst een winkel niet in, want er waren al 4 personen binnen (dat was het maximale). Was ik aan de beurt eindelijk, vloog er iemand (een stel notenbene) mij voor en gingen naar binnen. Daar kan ik wel echt woest op worden. Maar goed, heb gewoon gewacht. Zei nog tegen de andere vrouw die ook wachtte; 'je leert wel te onthaasten en geduld te krijgen en nemen voor dingen'. Daar gaf ze mij gelijk in. Dat die andere persoon persé voor mij moest piepen en ook nog eens te achterlijk is om zelf de boodschap te halen, moet ik dan maar medelijden mee hebben dat het zo'n triest figuur is. Ik tel wel tot 10 en wacht wel weer... (soms wel lastig om niet te ontploffen hoor
vandaar ook mijn vriendelijke benamingen voor die personen
)