Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:25

Fruit geeft genoeg zoet :j

Ik bak vaak bananenbrood of havermout muffins, die vries ik dan in porties in als tussendoortje. Mijn favoriete recept: https://www.suntfood.com/gezond-chocolade-bananenbrood/

Tussendoortje nu:

Afbeelding

Basisrecept overnight oats is bij mij 50 gram havermout, 180 ml amandeldrink of andere melk, 10 gram chia en dan een nacht in de koelkast. Smaak er aan geven met fruit, specerijen etc, veel inspiratie op Pinterest te vinden.
2 favorieten: https://zonderzooi.com/2019/04/12/overn ... et-koffie/
https://elienscuisine.be/recepten/ontbi ... -en-mango/ deze was mijn inspiratie voor vanochtend. Appel of peer met kaneel zijn ook erg lekker, of cacao poeder toevoegen en blauwe bessen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:58

Negerzoen schreef:
Pallatin schreef:
Hoi dames wat zijn jullie allemaal goed bezig! _/-\o_
Ik worstel zelf een beetje met alles....ik blijf af en aan somber en kan me er dan moeilijk toe zetten goed te eten en genoeg te bewegen. Het weer werkt ook niet mee....ik kom er wel weer uit, maar man, heb zooooo’n behoefte aan wat sociaal perspectief zonder Corona zorgen/ regels. Werk kost ook veel energie de laatste dagen, dus heb dan met lunch geen fut om erop uit te gaan. Maar on the bright side: vanmorgen weer keurig 72,2 kg (eigenlijk niet verdiend gezien de vele ‘slechte’ dagen maar ok) en het is droog dus ga zo even een stukje lopen.
Imre, ben jij nog met dat orthomoleculaire schema bezig? Hoe gaat dat?
Goed gedaan Esther dat je de Mac hebt overgeslagen.
Super Musli van de ‘5’!! Terecht dat je trots bent, je werkt er hard voor!

Alsof ik mijn eigen gevoel en gedachten lees := ik heb hetzelfde Pallatin! Al zou ik met jouw gewicht een gat in de lucht springen, want dan heb ik mijn doel ruimschoots gehaald hahaha. Ik heb mezelf gisteravond naar buiten geschopt voor een wandeling. Voelde achteraf lekker :j ik ben blij als het straks weer warmer is met minder wind zodat ik weer zin krijg om te gaan wielrennen.

Wat goed dat je toch bent gaan wandelen, heb ik ook gedaan rond de lunch. En lekker een bosritje gemaakt, daar knapte ik mentaal toch ook een stuk van op. Baal wel lichtelijk dat ik een dressuurtraining nu niet op kan brengen, maar dat komt hopelijk wel weer eerst maar even ‘uit t dal’..... jullie benoemen het slecht slapen en daar had ik met die stormwind begin deze week ook erg last van, dus de vermoeidheid zal misschien ook meespelen. Ik heb gister alle voorwaarden voor een goede nacht slapen geschept: goed gegeten, veel bewogen, hard gewerkt :D en op tijd naar boven m’n bed in en nog wat gelezen....word ik om 03.00 wakker van de knallende koppijn.....echt niet ok.... :') zal misschien ook komen doordat ik ongesteld ben ofzo? Zit nu met een wattenhoofd op de bank... :') Gelukkig vrij vandaag...
@ Esther: wat een fors verlies! Superknap!! *\o/* nog foto’s van de baby, zo schattig zo’n veulentje!
@ Arabella, wat fijn dat je een nieuwe lief hebt, is je ontzettend gegund! Knap dat je ondanks alles rondom je vader toch weer de draad oppakt omtrent het gezonde leven.
Je ontbijten ziet er weer lekker uit Gaucho, mango? Hoe gaat de challenge?

Zorro_

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:07

Thanks gaucho! Ik ga even het een en ander opschrijven :9

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:02

Hier vanochtend alvast snel m'n challenge 15min hardlopen gedaan. Want we zijn nu flink in de tuin aan het werk, spitten/leeghalen/tegels sjouwen enzovoorts. Helemaal kapot vanavond gok ik zomaar :')

Veel kcal verbranden, dat dan weer wel. Haha

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:50

@Arabella wat een mix van emoties en gebeurtenissen, maar klinkt alsof je het naar omstandigheden hartstikke goed doet en je haalt vast veel steun uit je nieuwe liefde! :D :(:)
@MuSLi dat is waar, 15 min moet vaak wel lukken inderdaad maar je moet het toch maar even doen en de tijd/zin maken, ik vind het knap. En vandaag ook een nuttige bezigheid en automatisch een goede workout, die zijn ideaal! :D
@Zorro sta je op een manege oid of hoe/voor wat voor lessen heb je je paard uitgeleend? Lijkt me best spannend eigenlijk, maar ik was nooit 'fan' van andere mensen op je paard zetten überhaupt. :o :))
@Pallatin wat vervelend dat je worstelt..maar je resultaat is dus goed, dan zal je kennelijk genoeg wel goed doen! Vind zelf ook dat je algemene stemming etc enorm meeweegt in de eet/beweeg motivatie inderdaad, maar het scheelt dat je dat weet en dat je ook weet dat je daar wel weer komt. Dus voor nu niet te streng zijn en het goede resultaat lekker in je zak steken. :) En hopelijk voel je je snel wat beter.
@Negerzoen, vervelend dat je een beetje met hetzelfde zit als Pallatin. Wel super dat je jezelf het huis uit hebt gekregen voor een wandeling. :)) Dat vind ik soms ook zo moeilijk aan het bewegen/sporten, het doen of gedaan hebben geeft vaak juist energie maar dan moet je het dus eerst wel even gaan doen. :+ Hopelijk ook voor jou snel een beter gevoel.
@Gaucho fijn dat je weegmoment weer goed was. Kcal tellen loslaten lijkt me inderdaad iets heel spannends, het biedt ook zoveel inzicht en structuur. Maar die heb jij inmiddels misschien ook al best goed in je hoofd na het lange tellen/bijhouden.
@Esther wat fijn zo'n mooie daling op de weegschaal! Vind ik zelf ook altijd motiverend. Maar soms moet je er even op wachten en moet je zo eigenwijs doorzetten terwijl je eigenlijk begint te twijfelen of het je wel lukt etc. Met wat gewichtsverlies komt dat geloof in jezelf en het proces vaak al snel weer terug. :D

Hier ook een daling op de weegschaal, wel in combinatie met de vrouwelijke 'feestweek' :+ dus hoop wel dat dit een blijvende daling was en geen tijdelijke hormoonschommel-iets. Nog 1.2 kilo te gaan nu tot de (tussentijdse) mijlpaal van -10 kilo sinds de start. :D

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:02

@Marielle ik sta inderdaad als pensionklant op de manege. Tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling is mijn paard door een tweetal gevorderde dames gebruikt voor hun lessen. Mijn paard is hierdoor lekker op conditie gebleven en nu neem ik het zelf weer over <3

Wat fijn dat je bijna een mijlpaal hebt bereikt! *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:13

Top Mariëlle!

Afbeelding
Appel muffins *\o/* !

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:16

@Zorro een mooie win-win situatie dus, handig! :D Heb je lang niet gereden inmiddels? Altijd leuk na een langere periode weer op een paard stappen, en dan denken aan de mensen die zeggen dat het geen sport is, pff. :D

Smaken ze net zo goed als ze eruit zien, Esther? Tenminste ik bak nooit maar met mijn lekenoog zie ik geen gekke dingen en lijken ze me mooi van kleur etc haha!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:52

Ze smaken heerlijk! De 2e portie zit er in!

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:07

@Marielle was inderdaad een fijne win win! :D Heb er tussendoor nog wel eens opgezeten, maar dat is niet echt noemenswaardig. Was gewoon voor de leuk. Echt fanatiek rijden is inmiddels 2 jaar terug denk ik. Heb ik de zwangerschap na 15 weken niet meer gereden ivm rugpijn. Dus is echt al een mooie poos terug.

@Esther goed gelukt zegt! Ziet er heerlijk uit <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:25

5x naar de stort geweest. Aanhangers vol scheppen, aanhangers leeg scheppen. Pffff :Z echt helemaal kapot nu. We hebben net eten besteld en gegeten (en terecht, al zeg ik het zelf). De rest van de dag doen we helemaal niks meer...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:51

Klinkt als een drukke dag müsli!

Hierbij de beloofde foto’s van de kleine!

Afbeelding

Afbeelding

En toen moesten ze naar binnen... nou, ik heb m’n workout wel gehad _O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:04

Jeetje wat gaan jullie hard met kletsen hier.

Dankzij gaucho overnight oats gemaakt, met wat cacoa poeder, klein schepje 100% pindakaas, klein handje amandelen een halve banaan en wat blauwe bessen.
Dit is een blijvertje. Mega lekker!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:34

Vanochtend een klein rondje hardgelopen, boodschappen gedaan en daarna de kleine man opgehaald bij opa en oma :) zo maar eens eventjes met hem naar de speeltuin in de buurt. Even eruit.

Vanavond eten we boerenkool bij m'n ouders. Heerlijk, twee dagen op rij niet koken _/-\o_

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:45

Actieve ochtend Musli!

Fijn dat de overnight oats in de smaak is gevallen Fennee!

Oh lief veulentje! <3 Ik wil knuffelen!

Ik kreeg net van een vriendin de opmerking: je bent afgevallen he!
Echt superleuk om te horen dat andere het ook zien!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:49

Leuk als mensen het zien!!

Gaat hard hier!

Ik ga wat minder hard. Wat gezelligheid gehad en in het vooruit staan, maar wel een periode vreselijk slecht geslapen waardoor ik nu echt moe ben. Foxy even geparkeerd, komt allemaal wel op zijn tijd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:02

Dat motiveert Detroit :j

Rustig aan Roosch, komt wel weer.

Zo, vanochtend paarden gedaan, gereden en net nog 6 km hardgelopen. Wou eigenlijk langer maar was op geef moment zo nat dat ik het wel zat was, en vond het ook wel genoeg :o
Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:15

Es_ther schreef:
Klinkt als een drukke dag müsli!

Hierbij de beloofde foto’s van de kleine!

[ [url=m/cUiEUZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AEnKeL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen moesten ze naar binnen... nou, ik heb m’n workout wel gehad _O-

Wat een schatje, dotje, plaatje!!! <3 en die muffins zien er lekker uit! Ik heb gister m’n pruim, abrikoos, walnoot en rozijnen cakes gebakken terwijl ik stond te koken maar kwam er achter dat ik bloem had gebruikt ipv zelfrijzend bakmeel.... :') ze zijn dus ietwat compact... :D

Hoe gaat het met jullie? Ik heb iig weer lekker bijgeslapen en gister een keertje geen paardgereden want m’n bijrijder was er weer ns, maar moest toch naar stal want paardentandarts kwam ook, dus wat stalklusjes kunnen doen die waren blijven liggen en in de middag in de stromende regen gaan wandelen naar de super, dus toch bijna de 10.000 stappen gehaald. Ik heb even gewogen vanmorgen, maar daar werd ik niet blij van: ‘opeens’ 73,4!? Nou ja, kijken wat t donderdag is op de officiële dag. Ik kijken of ik tussen de 72- 73 kg kan blijven.

@ gaucho, snap dat je er met dat weer van gister wel klaar mee was, gelukkig ziet t er vandaag beter uit...
@ Roosch, ook foxy heeft wel ns een vrije dag nodig en je af en toe niet met gezond eten bezig houden is ook wel ns fijn. Als je maar ff goed geniet toch?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:46

Es-ther nog gefeliciteerd met je verrassing :))

Ik moet mijn weegschaal nieuwe batterijen geven. Dus goed excuus om er niet op te gaan staan. :')

Hier genieten van klein manneke.
Afbeelding
Afbeelding

Verder slaap te kort door merrie nr 2 die het spannend houd :+
Afbeelding

Kruip weer onder mijn meeleessteen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:42

Oooh gefeliciteerd met de knapperd *\o/* !

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:44

Vandaag is het weer inderdaad stukken beter. Vanochtend ben ik samen met de kleine jongen gaan hardlopen (m'n 15min challenge). Was erg leuk :D

Afbeelding

Afbeelding

Nu net geluncht en ik ga zo nog een rondje hardlopen, lekker zelf eventjes in het zonnetje *\o/*

Vanavond tijd voor pizza, want dat heb ik dan wel verdiend al zeg ik het zelf... Haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:08

Oeh tof!

Hier een nachtje weggeweest en 10 kilometer in de beentjes :D . Wandelend dan! Maar was echt even lekker ook :).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:49

Oh wat leuk zo Musli.

Blij met het weer vandaag. Vanochtend lekker op stal gerommeld, vanmiddag ook 10 km gewandeld bij de Ankeveense plassen, was mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Genoeg beweging dus wel weer vandaag. Vanavond hier zelfgemaakte vlees pasteitjes <3 Dan maak ik ook nog wat porties pompoen lasagna en lunches vanavond en dan kan ik weer drie dagen gezond eten :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:00

gaucho schreef:
Oh wat leuk zo Musli.

Blij met het weer vandaag. Vanochtend lekker op stal gerommeld, vanmiddag ook 10 km gewandeld bij de Ankeveense plassen, was mooi.

[ [url=m/VzSpYi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7lYtSV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Genoeg beweging dus wel weer vandaag. Vanavond hier zelfgemaakte vlees pasteitjes <3 Dan maak ik ook nog wat porties pompoen lasagna en lunches vanavond en dan kan ik weer drie dagen gezond eten :D

Och, jouw wandelomgeving ziet er zoals altijd weer fantastisch uit! <3 en wat goed dat je weer aan de bak/kook gaat voor de komende dagen...

Hier vanmiddag even een rondje hardgelopen nog. Wilde 8km gaan ofzo, de route die ik koos was uiteindelijk iets meer dan 9km. Dus ik heb er maar 10km van gemaakt :') en liep ook nog eens een dik PR: 54:33. BI-ZAR :wow:

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:04

Heb taart gehad vandaag Y)(^)