Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:marleen_usar schreef:Verplicht thuis zitten kan ook niet want wie doe dan mijn paarden?
Als jij geen zorg voor je dieren kunt organiseren, moet je niet aan dieren beginnen. Want ieder mens kan altijd wat overkomen, los van dit hele corona-verhaal.
PlukenKrul schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... 8G01XoPsO0
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik woon in Rome en sinds het nieuwe beleid maandagavond is het best wel heftig hier. Lange rijen voor de supermarkt, met gesloten deuren. Je mag alleen naar binnen als er eerst weer iemand uit is. Minstens een meter afstand. Personeel draagt allemaal mondkapjes en handschoenen. Veel restaurants en bars dicht, en sowieso na 18:00 alles gesloten. Je mag alleen reizen voor werk of iets zeer noodzakelijks, en dan moet je een document bij je hebben waar dit duidelijk op omschreven staat. Vooral binnen blijven en geen sociale contacten. En waar een twee weken geleden je het nog niet echt besefte, is het besef hoe heftig de situatie is er nu wel. Leer hier alsjeblieft van, want Nederland loopt maar een paar weken achter op ons. Probeer nu alvast zoveel mogelijk te doen wat wij nu moeten doen, dan kun je hopelijk in Nederland erger voorkomen, wordt de zorg niet overbelast en hoeft er geen keuze gemaakt te worden welk leven wel wordt gered, en welke aan z'n lot wordt overgelaten... wat hier dus daadwerkelijk wel gebeurd op dit moment, oudere mensen worden niet opgehaald, het is niet voor te stellen, maar wat wij nu mee maken is echt een intense periode en zal in elk geschiedenisboek worden beschreven.
Neem je verantwoordelijkheid!
bigone schreef:Want eigenlijk kunnen ze het niet goed doen.
DubbelDun schreef:bigone schreef:Want eigenlijk kunnen ze het niet goed doen.
Ze kunnen het wel, maar ze wíllen niet, omdat ze economische belangen hoger inschatten.
En natuurlijk is dat een belangrijke afweging.
Maar als je -net als nu- elke keer de maatregelen moet aanscherpen omdat je achter de feiten aanloopt, dat ben je aan het begin misschien wel 'goedkoper' uit, maar de situatie zal langer duren en heftiger zijn en dus meer kosten als wanneer je meteen strenger (maar korter) hoeft in te grijpen.
En zeker als je landen als voorbeeld kunt nemen (zoals Italië), dan weet je dat de 'slome' aanpak alleen maar negatief zal werken.
PlukenKrul schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... 8G01XoPsO0
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik woon in Rome en sinds het nieuwe beleid maandagavond is het best wel heftig hier. Lange rijen voor de supermarkt, met gesloten deuren. Je mag alleen naar binnen als er eerst weer iemand uit is. Minstens een meter afstand. Personeel draagt allemaal mondkapjes en handschoenen. Veel restaurants en bars dicht, en sowieso na 18:00 alles gesloten. Je mag alleen reizen voor werk of iets zeer noodzakelijks, en dan moet je een document bij je hebben waar dit duidelijk op omschreven staat. Vooral binnen blijven en geen sociale contacten. En waar een twee weken geleden je het nog niet echt besefte, is het besef hoe heftig de situatie is er nu wel. Leer hier alsjeblieft van, want Nederland loopt maar een paar weken achter op ons. Probeer nu alvast zoveel mogelijk te doen wat wij nu moeten doen, dan kun je hopelijk in Nederland erger voorkomen, wordt de zorg niet overbelast en hoeft er geen keuze gemaakt te worden welk leven wel wordt gered, en welke aan z'n lot wordt overgelaten... wat hier dus daadwerkelijk wel gebeurd op dit moment, oudere mensen worden niet opgehaald, het is niet voor te stellen, maar wat wij nu mee maken is echt een intense periode en zal in elk geschiedenisboek worden beschreven.
Neem je verantwoordelijkheid!
Femke_Tweety schreef:bigone schreef:Het is te hopen dat de aantallen besmettingen zo geleidelijk gaan als ze hopen. Maar wanneer er alleen al in een ziekenhuis 28 besmette personeelsleden rondlopen en ze nog niet zeker weten( nog geen bewijs van gezien) of mensen zonder duidelijke symptomen ook besmettelijk zijn , dan ben ik bang dat Nederland nog wel wat te wachten staat. En dan gaan er misschien wel zwaardere maatregelen genomen worden maar waarschijnlijk zijn ze dan er wel te laat bij. Vind het een moeilijke situatie voor rivm en regering . Want eigenlijk kunnen ze het niet goed doen.
De eerste voorlopige onderzoeken laten zien dat een besmet persoon de meeste virusdeeltjes uitscheidt nog voordat hij klachten heeft.
De de uitscheidingspiek ligt in de incubatieperiode in dat geval.
Uiteraard nog niet heel veel onderzoeken geweest, ik meen 1 wetenschapper in China of Korea die hier mee bezig is.
Bron, de eerder geplaatste link naar het college van Raoul de Groot.
bigone schreef:Het is te hopen dat de aantallen besmettingen zo geleidelijk gaan als ze hopen. Maar wanneer er alleen al in een ziekenhuis 28 besmette personeelsleden rondlopen en ze nog niet zeker weten( nog geen bewijs van gezien) of mensen zonder duidelijke symptomen ook besmettelijk zijn , dan ben ik bang dat Nederland nog wel wat te wachten staat. En dan gaan er misschien wel zwaardere maatregelen genomen worden maar waarschijnlijk zijn ze dan er wel te laat bij. Vind het een moeilijke situatie voor rivm en regering . Want eigenlijk kunnen ze het niet goed doen.
DubbelDun schreef:Iedereen moet het gewoon zelf weten of ie het risiko wil lopen, MIJ lijkt het iig niets om nu te simpel over te denken. Over 14 dagen denken we misschien 'hadden we maar...'.
Er zijn maar weinig landen die op tijd proactieve maatregelen nemen, nl is er iig niet één van (jmho).
Movement schreef:Er word in dit topic gezegd dat als je verstandig nadenkt, stap je niet in een volle trein of bus, maar hoe wil je dat realiseren als je naar school moet? Ik moet helaas wel met de trein en de bus om op school te komen, en bij ons gaat school wel gewoon door... Als arme student heb ik geen geld voor een taxi en ik heb ook geen rijbewijs...
Umeo schreef:Heftig!
Is er ergens bekend gemaakt hoe gevaarlijk het is voor kleine baby’s?
Ik vind er precies weinig van terug...
CharleyT schreef:safina schreef:
Als jij geen zorg voor je dieren kunt organiseren, moet je niet aan dieren beginnen. Want ieder mens kan altijd wat overkomen, los van dit hele corona-verhaal.
Mart Smeets: ''mag ik dit zeggen, ja dat mag ik zeggen'': wat een botte simplistische opmerking. Stel dat het echt uit de hand loopt, dan is er een redelijk grote kans dat je hulptroepen ook thuis zitten etc.