2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:09

jorika1986 schreef:
Gewichts schommelingen van 1,5kg zijn volkomen normaal.
Zeker als je meedere keren per week gaat wegen, dan wordt je krankjorum en kun je er geen pijl op trekken.
Vandaar dat de meeste van ons het wegen gelimiteerd hebben tot 1 of 2 keer per week. Vaste dag vast tijdstip.

Ik weeg gewoonlijk ook alleen op maandagochtend. Maar omdat ik toen 0,5 kg van mijn gewenste gewicht zat was ik erg nieuwsgierig of ik al onder of op mijn gewenste gewicht zou zitten.. Nu gewoon maar rustig wachten tot maandag ochtend weer.. :+

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:36

_evelien_ schreef:
jorika1986 schreef:
Gewichts schommelingen van 1,5kg zijn volkomen normaal.
Zeker als je meedere keren per week gaat wegen, dan wordt je krankjorum en kun je er geen pijl op trekken.
Vandaar dat de meeste van ons het wegen gelimiteerd hebben tot 1 of 2 keer per week. Vaste dag vast tijdstip.

Ik weeg gewoonlijk ook alleen op maandagochtend. Maar omdat ik toen 0,5 kg van mijn gewenste gewicht zat was ik erg nieuwsgierig of ik al onder of op mijn gewenste gewicht zou zitten.. Nu gewoon maar rustig wachten tot maandag ochtend weer.. :+

Hahaha heel herkenbaar, toch stiekem kijken, god straft onmiddellijk... ;-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:57

Hier een minder goede dag :)) ben een pepernoten cheesecake aan’t maken en heb flink wat overgebleven pepernoten en chocolade gesnoept :+
Ik ga zo wel even sporten en als ik vanavond gewoon wat lichts eet dan zit ik wel nog binnen m’n kcal, maar gezond is anders :+

Berriepi

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:09

Ik ben uit eten geweest, naar de pizzeria, pizza met tonijn genomen em een lekker toetje, niet echt gezond natuurlijk, maar de rest van de dag had ik al wat gekort. Volgens Samsung health valt de schade mee.
Of ik mn doel nu haal binnen bij wijze van 6 of 7 weken, genieten is ook belangrijk!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:54

Weer net zo'n lekkere taart als laatst Cherry? Wat heb je nog als avondeten op?

Ik had gisteravond ook een goede workout, uur kracht, anderhalf uur cardio :') Echt feest haha..

Berriepi, lekker hoor als je er maar van genoten hebt! Genieten is zeker belangrijk :D
Zolang je er maar bewust van bent, heb je al een stap overwonnen hoor!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:57

gribaldi schreef:
Weer net zo'n lekkere taart als laatst Cherry? Wat heb je nog als avondeten op?

Ik had gisteravond ook een goede workout, uur kracht, anderhalf uur cardio :') Echt feest haha..

Berriepi, lekker hoor als je er maar van genoten hebt! Genieten is zeker belangrijk :D
Zolang je er maar bewust van bent, heb je al een stap overwonnen hoor!

Jaaa! Ik ga naar een vriendin in Limburg en als dank voor het overnachten dit probeersel gemaakt :))
Als avondeten had ik kippensoep en daar heb ik extra broccoli in gedaan :))

Waaauw, jij hebt echt lang getraind :oo wat qua cardio?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:00

Oe lekker! Ik kom ook een keer per ongeluk aanwaaien bij je als je aan het bakken bent haha :P
Klinkt goed! Soep is altijd lekker :D

Ja had ook redelijk verzuring, want had eerst legday en daarna doe ik normaal half uur/uurtje crosstrainer maar had gisteravond iemand die ik help met extra bewegen en motiveren dat we eerst 3 kwartier crosstrainer deden en daarna mocht hij kiezen en dat werd fietsen. (ik haat fietsen)
Maar goed dat was dus ook 3 kwartier :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:05

Oef, ja dan kom je er wel snel aan! Was het wel gezellig?
Altijd welkom voor een stuk taart hoor :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:18

Zo, fanatiek Gribaldi! :D

Berriepie, genieten is inderdaad ook belangrijk. :j Van een dagje losgaan kom je niet direct kilo's aan.

Hier stond de weegschaal gisteren en vanochtend op 75,8. Bizar hoe snel dat afvallen eigenlijk wel niet gaat. Vier maanden geleden woog ik nog 83 kg. Volgende maand wil ik het sporten ook weer oppakken, maar nu heb ik het echt te druk met mijn studie en werk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:41

Dreamy schreef:
Oef, ja dan kom je er wel snel aan! Was het wel gezellig?
Altijd welkom voor een stuk taart hoor :D

Ja als je met zijn 2en bent trek je elkaar er toch makkelijker doorheen :j Nu moet ik zeggen dat ik normaal weinig mensen tegenkom in de sportschool, wil altijd vroeg want meer ruimte.
Gisteravond was het enorm druk maar ook wel weer gezellig :')

Nice dat hou ik in mijn achterhoofd <3 <<)

Adamootje, lekker bezig! Studie en werk gaan voor en als je gewoon afvalt zonder sporten doe je het hartstikke goed hoor :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:59

Druk maar gezellig is ook prima, druk en de heletijd moeten wachten is suuuuperkut.
Hier was het gisteravond lekker rustig, mja ik ging rond etenstijd dus is te verwachten :))
En zo zal het ook rustig zijn, ik ga maar eens die kant op :D

Wordt hier wss wel een “slecht” weekend, ivm weekendje Limburg en niet kunnen gaan afwegen + gewoon even lekker genieten :D
Probeer het wel met mate te gaan doen en alsnog op te letten, want achteraf heb ik vaak toch spijt :') en trainen gaat de dag na zo’n weekend vaak ook niet echt heel lekker.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:59

Wow 2,5 uur sporten. :wow:
Wel knap!

En ik ben blij als ik 15 minuten rustig tempo op de crosstrainer haal. _O-

Klinkt als een lekkere taart Dreamy! Geniet er van :))

Goed bezig adamootje!

Hier gaat het best lekker na even flink struggele na laatste operatie. De 1,5 die erbij was in ieder geval alweer kwijt en weer terug op -10 kg. :):)

Al heb ik momenteel wel veel moeite om aan mijn calorieën doel te komen, totaal geen trek of honger en eten gaat moeizaam (met moeite kom ik aan de 1100/1200). Terwijl ik juist mijn kcal doel omhoog gedaan had, omdat ik terug begonnen ben wat meer te bewegen. :=
Probeer nu elke dag 15min op de crosstrainer te staan (2km in 15 min afleggen en dat moet dan langzaam aan omhoog, maar nu dus nog vooral heel rustig haha). Verder wandel ik nu elke avond 2x 15min met de paarden. Hopelijk snel wat meer conditie. :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:14

:(:) ik hoop dat je conditie ook weer lekker opkrikt, maar doe rustig aan! Lijkt me, hoewel het heeel fijn klinkt om weinig tot geen honger te hebben :') , wel erg lastig om niet aan je kcal te kunnen komen. Je hebt de voedingsstoffen en energie natuurlijk ook nodig om meer te kunnen bewegen, dus ik stuur mijn extra hongergevoel wel richting jou :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:34

Cherry, gewoon genieten! Het is voor je lichaam ook even goed he gewoon los te zijn en te eten daarmee zet je daarna alles net weer harder aan het werk. En pas na 2 weken krijg je spierverlies hoor dus een weekend niet sporten niet te druk om maken :P

Quir, ja zo ziet komende 2 weken mijn leven eruit, kracht en cardio cardio cardio :')
Anders dingen eten die kcalrijk zijn dan hoef je niet zoveel te eten als in meerdere porties. Hopelijk knap je snel weer op en is je conditie straks weer op peil!
En -10 op de teller is hartstikke goed :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:43

Hier weer 0,3 eraf, nu op 76,6. En ben ongesteld. Nog wen kilo tot me oude gewicht al word het dit weekend weer moeilijk haha

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:10

@Dreamy, lekker genieten van je cheatweekend hoor! *\o/* Ik merk ook dat het afvallen een tandje harder gaat wanneer ik af en toe helemaal niet let op wat ik eet.

@Quir, jij bent ook lekker bezig. Super! *\o/*

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:14

gribaldi schreef:
Kan ook vocht zijn Jester, komt vast goed :)

Horsie heb je iets anders gegeten? Iets waar je niet zo goed tegen kan?

Denk de pannenkoeken...bah week last van

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:16

Oeps, niet mijn week dit.
Ik heb me laten gaan op een feestje, en alle hapjes gewoon gegeten... Aiaiai ik ga niet eens een poging doen tot berekenen...
Het was iig wel lekker haha, en ik heb alleen maar water gedronken, dus dat is een pluspunt. Morgen weer terug in het gareel...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:59

Hier een beter weekend qua calorieën verbruik dan vorig weekend. Alleen vandaag wat veel calorieen binnen gekregen. Morgen ochtend weer mijn weegmoment.. :+
Hoe is jullie weekend verlopen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:32

Lekker genoten dit weekend, gegeten wat ik wilde en waar ik zin in had :D Hoop dat dat ook weer een boost heeft gegeven aan m’n lichaam, heb de rest van de week namelijk best behoorlijk onder m’n kcal-doel gezeten. Morgen weer lekker sporten en “normaal” eten!

Vriendlief vond me hard afgevallen (zit intern doordeweeks) deze week en vond mijn kont nu wel klein worden :)) die moet ik dus wel meer gaan trainen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:25

Het is goed om te genieten :) ben je zelf wel tevreden met je bips of geef je je vriend gelijk?

Hier een cheat zaterdagavond gehad... frietjes. Maar als je dan eens een keer tijd gezond eten smaken ze extra lekker.

Ik heb mezelf een apple watch cadeau gedaan vandaag om alle apps te koppelen en nog meer inzage te krijgen op het bewegen en sporten. Maar lach me niet uit als je hoort dat ik nog steeds geen weegschaal is huis heb :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 07:53

Maureen_M schreef:
Het is goed om te genieten :) ben je zelf wel tevreden met je bips of geef je je vriend gelijk?

Hier een cheat zaterdagavond gehad... frietjes. Maar als je dan eens een keer tijd gezond eten smaken ze extra lekker.

Ik heb mezelf een apple watch cadeau gedaan vandaag om alle apps te koppelen en nog meer inzage te krijgen op het bewegen en sporten. Maar lach me niet uit als je hoort dat ik nog steeds geen weegschaal is huis heb :Y)

Oeeeh apple watch! Laat je even weten hoe dat bevalt? O:)

M’n kont is inderdaad wel wat plat aan ‘t worden hoor, als ik er zo naar kijk. Mijn focus ligt teveel op de buik en bovenbenen welke ik slanker wil hebben, maar de rest verdwijnt natuurlijk net zo hard mee. Hij vond het ook goed te zien aan m’n armen en benen, moet ook zeggen dat mijn broeken nu steeds meer slobberen (en ben er toch wel uitgescheurd dit weekend :)) ).. moet nieuwe gaan kopen, maar zit nog eventjes iets krap bij kas.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:04

Vreselijk weekend. Afbakbroodjes erwtensoep pepernoten... Naja je zit zo aan de dubbele kc... Naja december hè

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:42

Als je er maar wel van genoten hebt! Hier een weekend van brusselse wafel, cheesecake, rijstenvlaai en chocolademelk met slagroom, afbakbroodjes, BK, vleesschotel met patat en sushi + toetjes..
Maaaar ook een appel :Y)
En “maar” 0,3kg aangekomen, al zal dat grotendeels vocht zijn van de sushi van gisteravond. :D

Net lekker gesport en weer verantwoord gegeten :P

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:48

En toch, klinkt het allemaal als genietweekenden! En waar doen we het nu helemaal voor als dat helemaal niet meer mag? Ik heb heerlijk aan de shoarma gezeten dit weekend, want daar had ik al heel lang zin in.