Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:21

Wat ik ook nog wou vragen: ik hoor in mijn omgeving vaak van mensen die Immodium (bestaat dit ook in Nederland) nemen voor een lange wedstrijd. Nog mensen die dit doen? Ik hou niet van die rommel, maar denk dat ik voor marathonafstanden hier niet omheen zou kunnen. Mijn eerste reactie was steeds: dan maar geen marathon, maar misschien toch... :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:17

Ja hoor heb ik wel eens gebruikt voor een halve marathon toen ik me niet optimaal voelde. Beviel goed.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:22

Nooit imodium gebruikt. Als je het tijdens een wedstrijd wil gebruiken zou ik het zeker een aantal keren uit proberen tijdens een lange training. Of wedstrijden uit kiezen met voldoende bosjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:26

Trailruns ;)

Inderdaad van tevoren een keer testen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:11

Supervixen schreef:
Trailruns ;)

Inderdaad van tevoren een keer testen.

Veel wegwedstrijden bieden ook wel ruimte voor een noodstop hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:23

Ja ik zie ook wel eens dixies bij wat langere afstanden, maar als ik kramp krijg moet ik bijna meteen en kan ik niet doorlopen tot de volgende dixie helaas :\
Is gelukkig met een wedstrijd nog nooit gebeurd.

Maar goed, voor veel mensen zullen de wc's om de 5km prima werken.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:28

Supervixen schreef:
Ja ik zie ook wel eens dixies bij wat langere afstanden, maar als ik kramp krijg moet ik bijna meteen en kan ik niet doorlopen tot de volgende dixie helaas :
Is gelukkig met een wedstrijd nog nooit gebeurd.

Maar goed, voor veel mensen zullen de wc's om de 5km prima werken.

Oh nee van dixies moet ik het nooit hebben (behalve bij zes uurslopen of zoals die 100km laatst) maar ook dan zoek ik bij mijn eerste rondje al naar alternatieven. Want inderdaad als je echt moet kun je niet nog km's ophouden.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:15

Angela, wat goed zeg! Dat moet een heerlijk gevoel zijn geweest.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:19

Ik ga morgenochtend voor het werk naar de sportschool, tweede keer :D

Bij een atletiek vereniging kan je (inderdaad) ‘s avonds goed trainen. Maar na het paard, die ik na het werk doe, ben ik ook al buiten bezig. Dan heb ik het wel gehad in de winter buiten :o
Daarbij wil ik ook niet aan tijd gebonden zijn, en dat kan bij anytime fitness.

Of de sportschool gaat bijdragen aan het hardlopen, ben ik ook benieuwd naar,

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:02

Goed bezig Angela!

interessant die stukjes over dat eten en drinken. Ik loop nog niet zo ver dus maak me er nog niet zo'n zorgen om. Onlangs wel een keer erg dorstig thuis gekomen, dus zal in de toekomst zeker drinken gaan meenemen.

Gisterochtend super veel zin om te lopen, maar eens ik thuis was, was dat over -O- Toch maar gegaan, omdraaien kan altijd nog, en het voelde heerlijk. Lekker door de stad want het was al donker. Dat is toch wat uitkijken, vertragen, kasseien (Gent), route zoeken. Maar voelde lekker! Bleek ik super traag gelopen te hebben haha.

Vanavond wou ik weer vanaf mijn B&B. Had er nu na werk wel ontzettend veel zin, maar het goot water... }:0 dus even wachten. Bleek het eindelijk wat droger te zijn (en blijven volgens de app) maar wel al aan het schemeren. Naja lampje aan en huppa! Ja lap, ik was nog geen 2 minuten weg toen het weer begon te gieten, en mijn app RunGo gaf geen geluid dus hoorde mijn route niet. Handig!!!! :D Telefoon maar in de hand gehouden en zo verder gelopen. Dus dat viel niet mee: met telefoon in de hand, veel erop moeten kijken want compleet onbekende plek, hele tijd flink regenen en donker. Maar het voelde erg lekker! Zo rustgevend lekker langs het water en wat is Roelofarendsveen toch gruwelijk mooi, ook in het donker. Kortom heerlijk rondje gelopen. Verwachtte al niets meer van de tijd gezien de omstandigheden, maar viel me al bij al nog mee.

Ik merk wel dat ik de laatste weken regelmatig heb kunnen lopen en mooi mijn schema gevolgd en dat begint nu wel lekker op te brengen.

Binnenkort ga ik op reis naar de VS, hoop daar ook lekker te kunnen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:11

Greetje: klopt licentiehouders mogen vooraan starten dus dat scheelt natuurlijk een boel. Ik ga Eindhoven lopen, niet mijn eerste keus qua marathon maar gezien de privé omstandigheden wel de beste.

Mijn trainster heeft een probleem met lopen met haar darmen en die heeft wel vaker immodium gebruikt. Maar inderdaad wel even testen, en heel gezond is het niet volgens trainingsmaatje die arts is. Maar voor af en toe kan het geen kwaad.

Poes: in de VS kan je echt heel leuk lopen.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:54

Oh leuk in Eindhoven ook !
Poes bikkel ben je ! Ik vind een beetje regen niet erg maar stromende regen ook liever niet :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 05:24

Morris, goed bezig met de sportschool! Ik ben ook benieuwd of het je hardlopen helpt. Je leest wel vaak dat het goed is voor hardlopers om ook krachttraining mee te pakken. Ik deed dus al krachttraining voor ik ging hardlopen, maar ben benieuwd of jij verschilt merkt!

Poes, bikkel! Zat mensen die direct om zouden keren en terug naar huis zouden gaan. :+ Ik vind het eigenlijk altijd wel lekker in de regen. Als je weet dat je daarna toch weer thuis uitkomt dan maakt het eigenlijk niet uit.

Angela: zo knap dat je ondanks alles doorzet met je marathontraining. En wat een mooie tijd voor je HM!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 06:29

Ik vind regen ook wel lekker eigenlijk :j zeker nu het nog warm is!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:50

Wat een mooie tijd heb je neergezet Angela_ Gaat helemaal goedkomen met die marathon! *\o/*
En ik las iets over het gebruik van Immodium, heb het uitgetest met mijn langere duurlopen en dat beviel mij goed.

Nog maar 3 dagen en dan mag ik weer, weervoorspelling is regen en meewind op strand dus daar ben ik stiekem wel blij mee. Want ik vind rennen in de regen echt heerlijk! *\o/*
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:44

Nozidia schreef:
Wat een mooie tijd heb je neergezet Angela_ Gaat helemaal goedkomen met die marathon! *\o/*
En ik las iets over het gebruik van Immodium, heb het uitgetest met mijn langere duurlopen en dat beviel mij goed.

Nog maar 3 dagen en dan mag ik weer, weervoorspelling is regen en meewind op strand dus daar ben ik stiekem wel blij mee. Want ik vind rennen in de regen echt heerlijk! *\o/*
[ [url=m/PIDbyf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hé! Heb jij het startnummer al?
Ik hoop ook op laag water :D

Angela, supergoed! Wow, heel knap!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:24

Ik gebruik nooit immodium, duik bij lange duurlopen wel regelmatig de bosjes in :)

Qua eten onderweg eet ik eigenlijk alles wat een beetje makkelijk kauwt en niet te veel vetten bevat. Soms simpele koekjes, of banaanpannenkoekjes en zoals vandaag had ik 100g snoep geschept voor tijdens mijn 15km :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:17

Lisitano schreef:
Hé! Heb jij het startnummer al?
Ik hoop ook op laag water :D

Angela, supergoed! Wow, heel knap!

Ja die kan je ophalen bij de Running center in Katwijk.
Haha ja hopen op laag water sowieso! :') _/-\o_

Amire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:53

Hoi, ik meld me graag!

Recreatieve loopster, zo'n 3x per week gemiddeld met afstanden variërend van 4-5 (tempo/interval) tot 15 kilometer (duurloop). Hoop dit komende maanden uit te bouwen naar een sub 2 halve, liefst nog paar minuten sneller.

Om meteen maar met een leuk onderwerp in huis te vallen, immodium ligt altijd naast mijn startnummer. :)) Zou er liever niet afhankelijk van zijn, maar doel heiligt de middelen. Het is nou niet alsof ik elke week een wedstrijd loop!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:46

Hoi! Ik zou graag weer met jullie willen mee kletsen, begin dit jaar ook meegelezen/meegepraat omdat ik toen wilde trainen voor de 5 km. Deze toen gered, maar door een iets te snelle opbouw heb ik er eigenlijk te weinig plezier van gehad waardoor ik na april nog 3x heb hardgelopen...
Nu weer begonnen met hardlopen, opnieuw het schema erbij gepakt en mijn schoonzusje gevraagd of ze 1 x per week samen wilt trainen (stok achter de deur...) Zodat we begin februari mee kunnen doen met de midwintermarathon (8 van apeldoorn, = 8km).
Het trainen nu gaat best goed, waar ik de eerste keer veel reactie had in mijn kuiten/schenen, heb ik nu mijn benen nog niet gevoeld. Alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik 1x savonds moet lopen, na het avond eten... Ik heb hierbij ontzettend veel last van steken in mijn zij.

Wie van jullie loopt er na het avond eten? Wat nemen jullie als maaltijd vooraf?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:03

Yesterday, om die reden loop ik bij voorkeur niet meer na het eten :p Maar als ik dat wel doe neem ik vaak een flinke warme maaltijd als lunch (moet dat natuurlijk wel mogelijk zijn, wij hebben een magnetron op kantoor) en dan savonds een kommetje havermout of een paar boterhammen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:15

Ik verbijt de honger en ga ervoor. Of splits mijn eten goed over de dag.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:31

Het wordt flink drukker in het topic, leuk!

Yesterday, kan je die training niet omwisselen met je maaltijd ? Dus eind van de middag lopen en dan wat later eten?

Ik heb destijds ook immodium gebruikt bij de marathon en de langste duurlopen. Maar ik weet niet of ik het nog een keer zo zou doen, misschien het toch meer in de aanpassing van de voeding gaan zoeken. Ik heb nog een maand of 6, 7 om te kijken hoe ik dat ga doen want ik heb me net opgegeven voor de marathon van Rotterdam in april 2020 :D. Samen met mijn vriend. En een dikke maand later trouwen we dus dat maakt het extra speciaal om zo samen te doen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:33

Thanks voor jullie snelle reacties! Helaas is tussen de middag warm eten niet mogelijk, ik loop op mijn werkdag in de avond hard, en doordat ik dan juist samen loop kunnen we pas tegen 20 uur gaan.
Ik probeer nu elke keer ander soort maaltijden te eten van te voren zodat ik hopelijk een oplossing kan vinden.
Als ik alleen ga lopen ga ik meestal voor het ontbijt, neem ik even gelijk na het opstaan 2 plakken ontbijtkoek en dan kom ik voor nu nog een heel eind!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:39

Ik eet meestal al laat eigenlijk zelden voor 20:00 dus ik zou er dan gewoon na eten. Wel rond 18-19 nog iets klein pakken.