[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:22

Ja leuk! Ik ben wel tevreden over de tea tree originals van Kruidvat! Die zou ik zeker testen :D
Ik heb van Kruidvat eigenlijk geen andere dingen getest! Ik wilde de BB cream wel eens proberen maar hoorde dat die slecht is. Als je misschien een fijne BB cream weet daar zoek ik wel nog naar! Heb nog geen Garnier dupe kunnen vinden :( Ben blij dat ik zeker weet dat Simple niet CF is want ik wilde de andere producten ook eens gaan testen als mijn huidige reiningsmiddelen op waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:48

ElineS schreef:
Wow, wat een routine! Ik ben echt heel simpel... Ik reinig mijn huid gewoon met make-up tonic van hema :') En dan smeer ik er een dikke laag kokosolie op voor de nacht. In de ochtend een klein beetje kokosolie onder de make-up. Bij mij werkt dat prima. Doe het nu een week of 8 en heb een stuk minder pukkels en mijn huid voelt lekker zacht en gehydrateerd. Ik had eerder ook dingen van Clinique en ook La Roche, maar kokosolie werkt bij mij toch echt het beste. Mijn huid is in de laatste weken nog nooit zo goed geweest als nu. Sowieso is mijn huid uit zichzelf heel erg droog, vooral neus en voorhoofd. Dan zat de foundation niet fijn. Zag je echt creases en 'korstige' stukjes. Daar heb ik met de olie een stuk minder last van.

Ik heb een super vettige huid en ook nog eens een hele gevoelige, dus ik moet uitkijken met wat ik erop smeer. Dit kost mij 's morgens en 's avonds 5 minuutjes ofzo, vaak exfolieer ik 's morgens en laat ik het dan even een kwartiertje intrekken, ontbijten, dagcreme en/of SPF eronder, weer even laten intrekken en dan m'n make-up. Kokosolie krijg ik onwijze puisten van en als ik mijn gezicht alleen reinig met tonic op een watje blijft de helft van m'n make-up zitten en krijg ik dus ook heel erge acne :)) Mijn gezicht doet het op dit moment zelfs zonder anticonceptie met oestrogeen heel erg goed dus ik hou m'n routine even zo.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:56

Klinkt heel erg lastig Emma! Ik heb ook snel pukkels en kom er niet lekker van af, een hele periode ging het goed (jaren) en sinds ik een aantal keer ben gewisseld van anticonceptie is het om te huilen vandaar dat ik geïnteresseerd ben in jullie routines. Wellicht zit er iets tussen wat ook voor mij werkt :) de hele gevoelige huid herken ik, dat is echt vervelend omdat je dan regelmatig producten niet kan verdragen en dan is het weer weggegooid geld

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:45

chimello schreef:
Ja leuk! Ik ben wel tevreden over de tea tree originals van Kruidvat! Die zou ik zeker testen :D
Ik heb van Kruidvat eigenlijk geen andere dingen getest! Ik wilde de BB cream wel eens proberen maar hoorde dat die slecht is. Als je misschien een fijne BB cream weet daar zoek ik wel nog naar! Heb nog geen Garnier dupe kunnen vinden :( Ben blij dat ik zeker weet dat Simple niet CF is want ik wilde de andere producten ook eens gaan testen als mijn huidige reiningsmiddelen op waren.

De BB Cream van de kruidvat heb ik nooit geprobeerd. Ik weet ook geen goede dupe van garnier. Ik gebruikte ook altijd die van garnier :) Op Boozyshop.nl hebben ze veel CFmerken zoals milani, l.a. Girl en merken in die richting. 1 van die merken heeft vast een goede bb- Cream om te proberen. De reinigingsmiddelen van de kruidvat, de lotion en micellair water e.d., vind ik fijne producten en raad ik je dus aan. De tea tree van originals zal ik eens overwegen :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:53

Memories, ik zou het je laten weten wanneer ik een review heb gegeven van het Soph X MUR palette. 2 weken terug kreeg ik hem binnen maar had nog niet de mogelijkheid gevonden hem uit te proberen. Vandaag eindelijk gedaan! :) Review inclusief swatches vind je hier: https://mentjesbeautyandfashion.blog/20 ... w-palette/

Ben benieuwd wat je ervan vind!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:56

Eight schreef:
Ik bedoelde SPF inderdaad! Maar ik werk hele dagen binnen, is het dan van toevoegende waarde? :)

Ik ben geïnteresseerd in een lijst met fijne CF makeup :j

Hoe bevalt je nieuwe werk Elke? Zag op Insta weer mooie looks voorbij komen :)

Ook dan. Uv-straling heb je niet alleen buiten, of alleen wanneer de zon schijnt. Iedere dermatoloog zal benadrukken dat SPF echt nummer 1 middel is om huidveroudering tegen te gaan.

Mijn huidige routine gaat als volgt:

Ochtend:
- Reingen met de Beauty Kitchen Seahorse Plankton Cleansing Gel in combinatie met de gele konjac spons van Beauty Kitchen
- Hydraterende crème van Beauty Kitchen uit de Seahorse Plankton lijn
- SPF 30 van Clinique ( ik weet, geen CF maar ik heb geen andere optie voor cf SPF gevonden tot op heden)

Avond:
- Make-up eraf halen met Bioderma micellair water
- Gezicht inmasseren en verder reinigen met de Beauty Kitchen Abyssinian Oil Cleansing Balm en deze met een washandje eraf halen
- Restjes eraf halen met de Lush Tea Tree Toner
- 4 druppels gezichtsolie van Beauty Kitchen uit de Seahorse Plankton lijn
- Als deze is ingewerkt ga ik er met de The Body Shop Aloe Vera nachtcrème overheen

En klaar is kees. :) Eén keer in de week gebruik ik de Lush Let The Good Times Roll scrub en één à twee keer per week een masker.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:25

Eight schreef:
Ik bedoelde SPF inderdaad! Maar ik werk hele dagen binnen, is het dan van toevoegende waarde? :)

Ik ben geïnteresseerd in een lijst met fijne CF makeup :j

Hoe bevalt je nieuwe werk Elke? Zag op Insta weer mooie looks voorbij komen :)

Eight, je kan mijn blog checken en dan klikken op Shopping guid rechtsbovenin het menu!

chimello

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:28

Boozy heeft hem nog niet :( Soph is een van de weinige die ik volg op YT.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:35

Je maakt onderhand wel erg veel reclame voor je blog he Phoya?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:55

Wat een k*topmerking. Het is totaal niet mijn bedoeling om 'reclame' te maken.
Ik weet dat er mensen zijn die net als ik CF zijn. Ik had voorheen nooit een lijst kunnen vinden met leuke merkjes. Dus besloot er een blog over te starten. Als iemand aangeeft geinteresseert te zijn, natuurlijk verwijs ik haar dan naar mijn blog. Dat is toch logisch? En leuk? Misschien heeft zo'n iemand wat aan mijn blog. Memories vroeg of ik haar wilde tippen als mijn review gedaan was, dus dit doe ik. Dat zijn wel zo'n beetje de feiten.

Echt weer een lekker steek dit. Jammer dat er altijd mensen zijn die het nodig vinden een ander in een zwart daglicht te zetten.

Ik zit er serieus over te denken om je te temmen omdat ik dit vind vallen onder een persoonlijke aanval. Goed zal je het in ieder geval niet bedoelen.
Laatst bijgewerkt door Individu op 16-10-17 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:59

chimello schreef:
Boozy heeft hem nog niet :( Soph is een van de weinige die ik volg op YT.

Wat leuk, Chimello, ik kijk ook regelmatig haar videos. Je kunt haar palette kopen bij tambeauty. De verzendkosten zijn maar 2,- duurder dan bij boozyshop :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 01:04

Whoo phoya denk niet dat jodie t zo rot bedoeld als t bij jou overkomt hoor..

Ik hoor je blog ook veel voorbijkomen maar stoor me er persoonlijk niet aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:43

Phoya schreef:
Wat een k*topmerking. Het is totaal niet mijn bedoeling om 'reclame' te maken.
Ik weet dat er mensen zijn die net als ik CF zijn. Ik had voorheen nooit een lijst kunnen vinden met leuke merkjes. Dus besloot er een blog over te starten. Als iemand aangeeft geinteresseert te zijn, natuurlijk verwijs ik haar dan naar mijn blog. Dat is toch logisch? En leuk? Misschien heeft zo'n iemand wat aan mijn blog. Memories vroeg of ik haar wilde tippen als mijn review gedaan was, dus dit doe ik. Dat zijn wel zo'n beetje de feiten.

Echt weer een lekker steek dit. Jammer dat er altijd mensen zijn die het nodig vinden een ander in een zwart daglicht te zetten.

Ik zit er serieus over te denken om je te temmen omdat ik dit vind vallen onder een persoonlijke aanval. Goed zal je het in ieder geval niet bedoelen.

Je vat alles wel erg persoonlijk op Phoya, als ik je een advies mag geven, aangezien je een succesvolle blog wilt opzetten: kweek een dikke huid!
Probeer (opbouwende) kritiek positief op te vatten en vooral: doe er ook wat mee!

Kan me niet voorstellen dat Jodie het rottig bedoelt, maar feit is dat je je blog regelmatig in de groep gooit.
Dit vind ik persoonlijk ook storend heel eerlijk gezegd.
Het werkt bij mij alleen maar averechts, ik stoor me meer aan je blog dan dat ik hem wil bekijken.

Verder mag dit ook gewoon niet, reclame maken voor je persoonlijke site is niet toegestaan op Bokt.
Je mag hem in je onderschrift zetten en af en toe een referentie is geen probleem, maar bijna elke dag is een tikje overdreven...
Geef de info gewoon in dit topic ipv iemand te dwingen door te klikken op je site.

En de lijst...
Handig dat hij op je site staat, maar je zegt dat je zo'n lijst nergens kunt vinden, terwijl er door meerdere mensen, meerdere keren gezegd is dat DE lijst om te checken of een merk CF is die van Naoki is voor NL.
https://naoki.nl/nederlandse-dierproefv ... ica-lijst/
Verder heeft Peta ook een lijst die elk jaar ge-update wordt.

Niks mis mee om zelf ook een lijst op je site te hebben, maar zorg dan wel dat je bronnen vermeld en dat je lijst compleet is ;)

Je vind bloggen leuk en wilt je blog graag laten groeien, super leuk, ga daar vooral mee door, maar doe dat op een positieve manier en niet door je snel aangevallen te voelen en continu de link rond te strooien op een verkeerde plek.
Als je lekker wilt praten over je blog en je link wil delen, is hier een centraal topic voor op bokt: [LN] Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

En als ik je dan nog wat tips mag geven voor je blog zelf, als je echt een vaste volgers base op wil bouwen: investeer dan in een goede camere zodat je je looks goed vast kunt leggen en we als lezer ook duidelijk zien wat je gemaakt hebt en laat je tekst spelchecken.
Ik zie regelmatig grammatica- en spelfouten voorbij komen en dat is niet alleen storend voor de lezer, maar ook gewoon zonde van de tijd en energie die je in je blog steekt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:47

Jeez Phoya, het is me vaker opgevallen dat je je nogal snel aangevallen voelt. Maar even rustig. Je in een zwart daglicht zetten? Kom op nou. Je noemt inderdaad nogal vaak je blog in dit topic. Het is mij ook opgevallen. En ja, dat lijkt inderdaad op zelfpromotie. Dus ik snap Jodie haar reactie heel goed.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:53

En om on topic te blijven. Met het later donker worden mijn selfie light er maar weer eens bij gepakt:

Op ogen Naked Ultimate Basics paarskleuren. Op lippen Estee Lauder Pure Color Envy in Desirable.

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:54

Ik wacht wel even tot boozy hem heeft dan bestel ik weer een hele lading :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:42

linoleum schreef:
Jeez Phoya, het is me vaker opgevallen dat je je nogal snel aangevallen voelt. Maar even rustig. Je in een zwart daglicht zetten? Kom op nou. Je noemt inderdaad nogal vaak je blog in dit topic. Het is mij ook opgevallen. En ja, dat lijkt inderdaad op zelfpromotie. Dus ik snap Jodie haar reactie heel goed.

Dit ja, ik ga er daarom ook niet meer op in want dan probeer ik haar zwart te maken en in een kwaad daglicht te zetten terwijl ik gewoon een vraag had :=

Ik moet even wennen aan dat zachte kleurtje bij je Lien maar ik ben fan :j wat een heerlijk kleurtje heb je overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:53

Wat een gave foto Lien <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:54

linoleum schreef:
En om on topic te blijven. Met het later donker worden mijn selfie light er maar weer eens bij gepakt:

Op ogen Naked Ultimate Basics paarskleuren. Op lippen Estee Lauder Pure Color Envy in Desirable.

[ [url=m/WYgheg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh nice! Idd even wennen maar ik vind het erg mooi <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:42

Friemel, dat kleurtje is bronzer en goede verlichting :’)

Bedankt voor de reacties :) desirable blijft toch een erg fijn kleurtje. Af en toe voor de afwisseling wat anders dan de donkerder kleurtjes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:29

Haha Lino, maar staat je goed! Mooi!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:10

Heel mooi lino!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:27

Jezus... Leys, elke dag mijn link delen? Met delijst heb ik dit teee keer gedaan. 3 maanden geleden een keer voor een review en gister. Maar oke :).

Ik heb inderdaad geen lijst kunnen vinden met Affordable CF merken. Naokil Logical Harmony, Crueltyfreekitty, PETA en Leaping Bunny maken geen onderscheidt tussen Low end en High End. Op mijn blog leg ik dit uitgebreid uit en verwijs ik naar maar bronnen zoals Naoki, logocalharmony, crueltyfreekitty, Peta en Leaping bunny.

Als iemand zegt: Phoya dit is de al derde keer dat je verwijst naar je blog... even rustig aan ;)

Dan had ik bij wijze van spreken gelachen en reageert met: oh sorry, zodra ik het woord CF hoor vallen wil ik verwijzen naar mijn lijst omdat deze handig is en ik er heel enthousiast over ben... :')

Maar zo'n opmerking als die van Jodie is echt rot.

Moet je voor stellen dat als zij in een 3 weken twee keer een paar foto's plaats hier in dit topic dat ik reageer met enkel: 'Je wilt wel heel graag laten zien hoe mooi je bent he Jodie?'
Dat is dat toch ook een poedersuiker?

Maar goed, een dergelijke opmerking is natuurlijk hartstikke goed voor de sfeer in het topic. Ik wil niet vervelend zijn. Maar na die opmerking voelen toch gelijk meerdere mensen geroepen om even lekker gal te spugen over mij.

Ik vind het echt geweldig trouwens dat jij begint over de inhoud van mijn lijst en blog. Dat deze niet oke is zonder bron vermelding en oncompleet. Op mijn lijst vermeld ik alle bronnen en leg ik uit dat het is wat ik tot nut toe aan Affordable en CF merken heb gevonden en dat ik deze lijst aldoende bijwerk

Dus voor je zulke kritiek levert op iemand zijn werk eerst goed lezen :)

Verder weet ik zeker Friemels Leys en Linoleum dat wanneer ik een dergelijke opmerking over jullie blog zou maken (als die er was) jullie me dat ook niet in dank af zouden nemen.

Niemand hoeft mij te vertellen dat ik een huidje moet kweken. Helemaal als niet als ze geen idee hebben wat bloggen voor mij is en wat er in staat.

Jammer dat zo'n gezellig topic verpest wordt door deze onaardigheid. Echt heel jammer. Heb 2 keer een link gedeeld en 1 keer verwezen sinds de start van mijn blog bijna 3 maanden geleden. Misschien stoort het jullie omdat hij ook in mijn onderschrift staat maar dit is zo.... 3 keer gedeeld, waar van 1 keer omdat ik dit beloofd had aan iemand.
Bedankt voor de kritiek.

Ik geef jullie en Jodie en paar dagen geleden altijd mooie complimenten over jullie make up creaties en dan uit het niets krijg ik zo'n sneer...

Kan best zijn dan een derde keer stoort als mijn onderschrift er staat maar dit kan ook op een normale manier gezegd worden.

Maar goed, weet je ik geef het jullie gewoon: Jodie deed aardig, de opmerking was niet rot bedoelt, ik deel mijn blog elke dag, ik verwijs niet baar bronnen, mijn lijst is niet compleet en ik heb geen huidje...

Your welcome! :)
Laatst bijgewerkt door Individu op 16-10-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:35

Nou, ook deze opbouwende kritiek heb je weer zeer fijn opgepakt merk ik...
:roll:

Ik ga er geen aandacht meer aan besteden, het is duidelijk dat je niks opvat zoals bedoeld helaas.

En het is you're welcome, als je dan zo'n sneer geeft, doe het dan goed!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:38

Zal er niet teveel over uitweiden. Maar promotie van een website is simpelweg niet toegestaan op Bokt en wordt ook niet gewaardeerd. De rest reageer ik niet op.