Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:59

Amaris schreef:
mijn lievelings ontbijt is een appel in kleine stukjes, daar kaneel doorheen, daar noten doorheen en daar 2 eetlepels volle kwark doorheen.

Oh meeennn smullen!

ja zo lekker <3 Meestal gooi ik de appel eerst met een klontje boter er bij in de magnetron, dan wordt het nog lekkerder

Amaris

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:02

:oo hou op! Wat een idee! *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:03

ja want de suiker uit de appel gaat dan met de gesmolten boter door elkaar mengen en als het dan afkoelt door de kwark of yoghurt dan krijg je een soort stroperige dikke caramel <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:18

:oo :9

Ik heb eindelijk mezelf weer een effectieve schop onder mn achterste gegeven, ik ga dr weer voor *\o/*
Ml hoorde t me gisteren zeggen en heeft meteen de kasten ontdaan van alle slechte dingen toen ik aan het wandelen was +:)+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:24

Hij heeft toch niet alles snel zelf opgegeten he :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:25

secricible schreef:
ja want de suiker uit de appel gaat dan met de gesmolten boter door elkaar mengen en als het dan afkoelt door de kwark of yoghurt dan krijg je een soort stroperige dikke caramel <3

Morgen.... morgenvroeg! kan al niet wachten!

Hoe lang ongeveer in de magnetron? Kwestie van minuut of seconden? (ik ben nooit zo goed met dat ding)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:27

The cat, dat heb ik ook. Eens je af bent van die suiker, smaakt het echt niet meer. En gek ook dat ze er zoveel in doen, in gewoon yoghurt.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:20

Maar ik wil niet vervelend zijn maar gesmolten boter door je yoghurt? Lijkt me niet erg gezond :)

Hier schiet het qua kilo's niet op...blijf steken op die 2 kg die eraf was dus wil toch iets bewuster weer gaan eten (sporten doe ik wat kan met mn rugblessure dus dt kan ik niet verder opvoeren)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:23

Ik ga ervan uit dat het geen dikke klont is, en hoezo ongezond? Is toch beiden van melk gemaakt?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:39

Amaris schreef:
Hij heeft toch niet alles snel zelf opgegeten he :D

Deels :+ :')

Als je het niet te gek maakt is een klontje boter helemaal niet zo slecht, je hebt gewoon vetten nodig. Op je boterham is een beetje boter ook echt prima, heel gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:40

The_Cat schreef:
Er was gisteren geen alpro kwark in de winkel, dus had men moeder danone griekse yoghurt meegenomen. Vroeger at ik dat wel eens en graag, maar nu ik de alpro variant gewoon ben (waar veel minder suiker in zit) krijg ik de danone niet meer weg.. Ik ben precies vloeibare suiker aan het eten, de smaak stoorde me echt :')

Fun fact, dat komt omdat Alpro plantaardig is :)) Plantaardige yoghurt is van zichzelf veel minder zoet dan dierlijke yoghurt (waar enorm veel suikers al aan worden toegevoegd voordat het het proces van een smaakje in gaat)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:41

Amaris schreef:
mijn lievelings ontbijt is een appel in kleine stukjes, daar kaneel doorheen, daar noten doorheen en daar 2 eetlepels volle kwark doorheen.

Oh meeennn smullen!

Dit is ook mijn favoriet!
Al eet ik liever geitenyoghurt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:05

Storm2009 schreef:
Maar ik wil niet vervelend zijn maar gesmolten boter door je yoghurt? Lijkt me niet erg gezond :)

Hier schiet het qua kilo's niet op...blijf steken op die 2 kg die eraf was dus wil toch iets bewuster weer gaan eten (sporten doe ik wat kan met mn rugblessure dus dt kan ik niet verder opvoeren)

Knappe conclusie als je de rest van iemands eetpatroon niet kent :) Een voedingsmiddel is niet gezond of ongezond, een eetpatroon wel. Het geeft hetzelfde effect als wanneer je de appeltjes zou bakken in de pan (ook met boter dus)

Amaris schreef:
secricible schreef:

Morgen.... morgenvroeg! kan al niet wachten!

Hoe lang ongeveer in de magnetron? Kwestie van minuut of seconden? (ik ben nooit zo goed met dat ding)

Ik heb gisteren even een minuutje gedaan op hoogste wattage. Daarna even doorgeroerd, en nogmaals een minuut. Appels waren echt flink zacht, je wil dat het een beetje tot moes begint te worden. Daarna flink geroerd en ik heb het even in koud water gezet om sneller af te koelen, anders wordt mijn yoghurt zo heet :+ Maar je kan het ook gewoon even laten staan of de avond ervoor maken natuurlijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:08

neenee, niet avond van tevoren. Lekker warmmm ik heb er nu al zin in, haha.
:9 :9

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:32

secricible schreef:
Amaris schreef:

Oh meeennn smullen!

ja zo lekker <3 Meestal gooi ik de appel eerst met een klontje boter er bij in de magnetron, dan wordt het nog lekkerder

Ah dit klinkt echt wel heel lekker inderdaad!
Ik ga het proberen en eens kijken welke variant me het meest bevalt <3
Wat ik verder op deze pagina las dat het tot een moes in de magnetron moet dat beviel me dan niet zo.. ik hou niet van moes haha liever een beetje bite!

Maar ik ga een beetje vogelen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:39

haha, het zat er bij mij wat tussenin. Want als je het te kort doet blijven het blokjes met boter. En te lang is het appelmoes. Maar je wil juist dat het iets zacht wordt zodat de suikers er uit komen en mengen tot caramel <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:45

Hmmm krijg er trek van :9 gelukkig net lekker geluncht :')

Mn lijstje vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: 2 mandarijntjes
L: 2 vk boterhammen met kipfilet en avocado, bakje rode kool met theelepel slasaus
A: 2 kleine wraps met mexicaans gehakt, mais, kidneybonen, ijsbergsla, tomaat en salsa

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:29

Oef dat klinkt inderdaad heel lekker <3

Ik ga ook weer even lijstjes plaatsen, werkt motiverend en dat heb ik op het moment even nodig :+
L: 100gr zuurkool, hele rookworst, klein beetje mosterd
A: 50gr veldsla, 100gr komkommer, 20gr kiemgroenten, 10gr roomboter en 220gr knoflookgarnalen
T: 50gr kokossnippers, 25gr cashew noten

D: 1,5 liter thee, 2 liter water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:31

Anderhalve liter thee _O- Jeuzus Nadien je hebt je best gedaan :')

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een breaker banaan
L: Twee wraps met ieder vier balletjes falafel met erop een lepel 0% vet yoghurt (zat echt bomvol hierna :+ )
A: Twee wraps (niet mijn idee jammer genoeg) met vega kipstuckjes, kaas, sperziebonen, mais en tomatensaus.

Had liever niet 2 keer op een dag wraps gegeten (ook qua kcal..) maar kwam er te laat achter om nog iets voor mezelf te halen en vond het eigenlijk ook wel heel erg lekker.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:39

Gaat snel met mokken van een halve liter per stuk :o

Maak je die falafel zelf?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:44

Zo te lezen gaan de meeste mensen best lekker! :D
Soms is het best moeilijk om gezonde dingen te eten en daarbij afwisselende dingen te vinden ipv een vast patroon aan gezond eten :j

Ik ben afgelopen week een weekje op vakantie geweest.. :7
Ik vertrok met 79,7 kg (waar dus wel weer wat vanaf was sinds de laatste keer dat ik hier postte) en ik kwam terug met.. 81,1 kg. Oftewel bijna 1,5 kg eraan. :')
Was op dat moment ook echt niet blij met mezelf, maar in de vakantie eet je toch vaak meer makkelijke/lekkere dingen en mijn work-outs die ik thuis bijna dagelijks doe vielen hier ook (bijna letterlijk :') ) in het water..

Helaas had ik het weekend van terugkomst ook weer een verjaardag op het programma staan, en heb ik daar ook een beetje veel te veel gegeten. (2x een stuk taart, een glas cola, een halve bak chips ofzoiets en weet ik veel wat nog meer, ik kon me niet inhouden :7 )

Daarna mezelf maar weer streng toegesproken, en maandag weer op m'n eten gelet en weer work-outs gaan doen :') Nu stond ik vanavond op de weegschaal; 79,9 kg. :D Gelukkig gaat het er dus ook bijna net zo snel af als dat ik het er aangevroten heb. Ik had me nog zó voorgenomen niet te gaan jojo-en maar pff wat is het soms moeilijk om je in te houden :7

Gelukkig gaat het nu de goeie kant dus weer op, morgenavond ga ik voor het eerst sinds een paar maanden weer eens naar de sportschool! :j De work-outs die ik doe (met name buik en beenspieroefeningen) hebben wel effect, maar het mag van mij wel weer een stapje zwaarder :+

Ohja, en als laatste (sorry voor het inmiddels al weer redelijk lange verslag :') ) mijn lijstje van vandaag;

O: bakje halfvolle yoghurt met rozijnen en wat cornflakes.
T: 2 bekers chocomelk (Douwe Egberts apparaat op mijn werk, kon me niet inhouden :+ )
L: 1 kaascracker met kipfilet, pesto, cherrytomaatjes en rucola.
A: pasta (normale hoeveelheid, 1 bord) met spinazie en geraspte kaas.
Daarnaast ook veel water gedronken *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:59

xNavatu schreef:
Gaat snel met mokken van een halve liter per stuk :o

Maak je die falafel zelf?

Nee, deze keer kwamen ze uit een pakje van de Deen :o Probeer ze wel altijd zelf te maken maar ze lukken nooit zo goed als wanneer ik ze uit de winkel haal dus tot ik een goed recept vind is dit een tijdelijke oplossing haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:07

Ik heb net een lekkere kabeljauwburger met spelt broodje gegeten. Kaasje ertussen, veldsla, paprika en tomaatje erbij. Nog wat courgette en patatje (een frietjes, echt aardappeltjes :Y) ). Lekker maar wel gezond(er).

O: müsli met lactose vrije melk
M: tijgerbroodje met kaas, verse kaas en pesto, speltwafel en hagelslag.
T: suikerwafel
A: kabeljauwburger etc.

B: nog geen jammer genoeg nog steeds ziek, wel een uitgebreide wandeling en een beetje fietsen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:24

Goed bezig dames!

O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: appel met kaneel
L: 2 speltboterhammen met filet
T: 2 rijstewafels met appelstroop
A: bruine bonen met gebakken aardappels
T: yoghurt, pecannoten en een beetje honing.

Kcl: 1500 Kcl

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:31

Evony schreef:
Goed bezig dames!

O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: appel met kaneel
L: 2 speltboterhammen met filet
T: 2 rijstewafels met appelstroop
A: bruine bonen met gebakken aardappels
T: yoghurt, pecannoten en een beetje honing.

Kcl: 1500 Kcl

Honing is ook een goeie inderdaad! :j

Weet iemand of brie eigenlijk veel vetten/kcl bevat? :) Lijkt me eigenlijk van wel, volgensmij is het een vette kaas..