Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:02

Week 3 en 4 van ripped vind ik zeker zwaarder dan shred. Bij week 1 en 2 vond ik het nog supergoed te doen, maar bij 3 vond ik het echt moeilijk. Helaas kon ik gister week 3 weer eens niet vinden, dus week 4 alvast gedaan en die lag mij beter qua oefeningen dan week 3. Dus vind ik die ook leuker om te doen, maar men, m'n spieren voel ik toch goed vandaag.
Kijken of ik 3 nog weer eens kan vinden, dan wissel ik 3 en 4 af, want de uitdaging om 3 goed te doen is er nog steeds ondanks dat ik 4 leuker vind.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:08

Goed om te weten, dan sla ik tzt ripped 1 over denk ik.

Anniekside, dat kun je zo hebben indederdaad. Zo vind ik shred lvl 2 erg vervelend, en was ik na drie keer doorgegaan naar lvl 3. Als je het leuker vind heb je er meer zin in en doe ik het fanatieker. Is ook handig dat je het leuk blijft vinden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:29

Misschien dat ik dan na mijn rondje stronger workouts idd ripped eens begin bij 2, want toen ik met ripped1 begon ben ik echt afgehaakt...

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:18

F_Orumster schreef:
Goed om te weten, dan sla ik tzt ripped 1 over denk ik.

Anniekside, dat kun je zo hebben indederdaad. Zo vind ik shred lvl 2 erg vervelend, en was ik na drie keer doorgegaan naar lvl 3. Als je het leuker vind heb je er meer zin in en doe ik het fanatieker. Is ook handig dat je het leuk blijft vinden.

Dat vond ik bij shred idd ook, planking is echt niet mijn ding := alhoewel ik die in week 4 ripped wel te doen vind.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:31

Ja die planks zijn vreselijk! Er is altijd wel een onderdeel wat je minder ligt, maar meestal is dat even 1 serie doorbijten. Bij level 2 is dat niet zo goed ontworpen. Ik ging stiekem toch wat sjoemelen (minder fanatiek en langzamer) en zag ertegenop. 3 is dan weer leuk!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:45

Gewone plank vind ik nog wel prima, maar die rare plankjacks of hoe ze het ook noemt krijg ik echt niet voor elkaar haha. Mijn motoriek lijkt daar niet zo geschikt voor te zijn. :Y)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:16

Level 2 zijn gewoon echt teveel planks achter elkaar, merkte dat ik daar idd ook bij ging sjoemelen.

@ gittekit, dat heb ik bij wel meer oefeningen dat de eerste keer mijn motoriek me echt in de steek laat. Dan denk ik echt wtf en als ik hem eenmaal een paar keer gedaan heb dan lukt het aardig. Maar met dat planking red ik ook echt alleen maar de makkelijkere versie, soms een paar passen de moeilijker.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:45

Iemand tips voor een afwisselende, niet te zware, work out voor mij? Ik heb helaas niet de mogelijkheid om naar een sportschool te gaan en wil, en moet, wel echt wat doen :Y) Niet zozeer qua gewichtsverlies maar wel qua spieropbouw. Na mijn bevalling anderhalf jaar geleden heb ik bar weinig meer gedaan en dat wil ik nu toch weer gaan opbouwen.

Ik heb alleen een probleem en dat is dat ik geen extreem zware work outs mag doen en officieel geen verzuurde spieren of dagenlange spierpijn mag hebben. Ik heb namelijk een spierziekte waarbij de spiervezels langzaam worden afgebroken maar niet meer worden opgebouwd. Weg of kapot is weg zeg maar... :( De ziekte manifesteert zich voornamelijk in mn onderbenen en onderarmen/handen trouwens! Gelukkig weet ik wat ik wel en niet kan dus ik zal mezelf niet snel overbelasten. Ik heb alleen geen idee van het aanbod qua work outs op YouTube. Ik heb nu 2x 30 day shred gedaan en 1x Yoga Meltdown. Dat laatste vond ik erg leuk maar ook best pittig. Ik doe het ook niet dagelijks maar 3 of 4x per week om niet te overbelasten.

Ik zoek iets om mijn balans te verbeteren, wat strakker te worden (o.a. buik), conditioneel wat vooruit te gaan en toch wat meer spier op te bouwen.

Ik hoor graag of jullie me iets kunnen aanraden! :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:43

Misschien is Pilates iets voor jou?

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:04

Bedankt voor je reactie! Ga ik naar kijken! Is dit ook een Jillian Michaels workout? Of misschien een andere naam waar ik op kan zoeken?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:12

Mag ik mij hier melden?

5 januari was de dag waarop ik besloot dat er toch echt iets drastisch moet veranderen. Ik zou graag dit jaar beginnen met het zadelmak maken van mijn paarden, maar met dit gewicht weiger ik op een paard te stappen. Een prima motivator zou je denken. Mijn enige "probleem" is dat ik niemand heb die een spreekwoordelijke schop onder m'n kont wil geven als ik het nodig heb.

Dag 3 van de 30 day challenge is vandaag en ik heb mega veel spierpijn. Ik kan denk ik gewoon shredden toch? Is niet schadelijk ofzo?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:23

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:16

LittleMiss schreef:
Bedankt voor je reactie! Ga ik naar kijken! Is dit ook een Jillian Michaels workout? Of misschien een andere naam waar ik op kan zoeken?

Anders op YouTube low impact workout intypen. Ik vind zelf die van Fitness Blender fijn (maar ik ben sowieso Fitness Blender fan :') )

Selka schreef:
Mag ik mij hier melden?

5 januari was de dag waarop ik besloot dat er toch echt iets drastisch moet veranderen. Ik zou graag dit jaar beginnen met het zadelmak maken van mijn paarden, maar met dit gewicht weiger ik op een paard te stappen. Een prima motivator zou je denken. Mijn enige "probleem" is dat ik niemand heb die een spreekwoordelijke schop onder m'n kont wil geven als ik het nodig heb.

Dag 3 van de 30 day challenge is vandaag en ik heb mega veel spierpijn. Ik kan denk ik gewoon shredden toch? Is niet schadelijk ofzo?

Is zeker niet schadelijk. Door de beweging gaat je spierpijn ook sneller over, maar ook je lichaam krijgt wat meer stress te voortduren waardoor verandering sneller gaat.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:02

Fitness blende vind ik ook wel fijn ja! Vind het alleen jammer dat daar geen muziek bijzit, maar die kan j zelf natuurlijk gewoon opzetten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:41

@solarpleure, bedankt voor je antwoord. Gewoon geshred en vandaag minder spierpijn :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:54

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:33

Haar borsten zijn ook foetsie. Verder vraag ik me de echtheid van de foto's af, de huid is fiks gefotoshopt dus ongewenste vormpjes wellicht ook?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:42

Vond het eerder bizar dat er zoveel waren verkocht haha. Drie minuten is echt uber kort, vandaar dat ik wel benieuwd ben. Mij maak je niet wijs dat zij haar gewicht op deze manier is kwijt geraakt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:42

Tabata is ook een 4min hiit, is hier in het topic ook al eens voorbij gekomen.
Diegenen waren er wel positief over dacht ik.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:40

Niniane schreef:
LittleMiss schreef:

Mwaah, ik zou verder kijken dan Jillian Michaels.

[ Video ]

https://www.youtube.com/channel/UCFYbLv ... jxr5UD9CxQ

http://www.pilatesoefeningen.nl/top-10- ... p-youtube/

Bedankt voor de linkjes! Zojuist de eerste gedaan, die van Denise Austin, maar dat viel nog tegen zeg hahah! Qua workout wel geschikt voor mij overigens dus hier ga ik voorlopig mee door. Alleen of even een matje halen, op de koude vloer was niet alles :7

Fitness Blende ga ik ook eens naar kijken!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:46

Iemand nog een tip voor een fijne workout als je spierpijn hebt (voornamelijk in mn benen)? :D Gisteren gevoetbald, maar heb morgen een rustdag dus wil vanavond eigenlijk wel wat uitvoeren.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:13

Waar gaat je voorkeur naar uit? Floor barre is fijn om te doen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:28

Barre vind ik ook erg leuk ja! Floor barre nog niet uitgeprobeerd dus wellicht kan ik dat vandaag eens doen dan!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:50

Is dat een mengeling tussen lenigheids- en stretchingsoefeningen en pilates?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:09

Zoiets. Geïnspireerd door ballet gecombineerd met pilates en yoga.