[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:03

Hoi heartbeat1999!

Wauw Dais_ klinkt goed, zo op de sportschool begeleid worden! Ik heb mn abbo opgezegd en ben per 1 maart geen lid meer.
Ik heb er bijna 2 jaar gesport, maar de begeleiding was niet je van het en na een jaar bleef ik sommige oefening niet goed uitvoeren, ook mijn eigen fout natuurlijk, maar de begeleiding daar was ook niet fantastisch, altijd harde muziek aan... veel groepjes jongeren en groepen spierbonkels... voelde me daar nooit echt op mn gemak..

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:09

dankjullie!

Ik zal ff kort iets over mij vertellen.
ik ben petra 22 jaar, en ben veel te zwaar! 97kg en 175cm lang.
Ik ben en echt frustratie eter! en dat is er veel thuis! en probeer nu al een half jaar me er toe te zetten om af te vallen!
Wat elke keer niet goed lukte! ben er nu alleen echt klaar mee! en ben vandaag echt begonnen!

Ik heb echter de laatste 3 weken steeds minder gegeten! probeerde minder zoet te nemen!
ik heb me ingeschreven bij de sportschool en wil deze week voor het eerst gaan beginnen,
heb helemaal geen conditie meer, en last van onzekerheid!

word in mijn thuis situatie totaal niet gesteund! om af te vallen en ik ben het nu echt zo zat!
Ze halen altijd dingen in huis zoals chips en ongezonde gein!
Ik dacht misschien helpt het mij om er over te praten met andere die met over gewicht te kampen hebben!
en adviezen te kunnen gebruiken.

Bedankt dat ik mee mag kletsen!

dias: echt knap dat je al zo vooruit bent gegaan!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:16

Dais_ ik heb zo’n stappenteller op mijn mobiel, en wandel 3 x in de week met mijn moeder nog daarbij. Ook sport ik 2/3 x in de week, deze week: vandaag paardrijden, morgen handboogschieten en woensdag duiken. En dan nog wandelen.

Dus ik hoop dat het dan niet aan de hoeveelheid beweging ligt :')

Wat goed dat er vooruitgang is, en altijd fijn dat mensen zo opkijken van vooruitgang.
Wel zonde dat het slechter gaat met je schouder en pols.

Heartbeat, ik denk dat je hier dan meer de steun krijgt die je nodig hebt,
Ouders willen ook graag dat ik afval, maar dan komen ze aanlopen met een chocomuffin als beloning :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:19

wollie2004 schreef:
Hoi heartbeat1999!

Wauw Dais_ klinkt goed, zo op de sportschool begeleid worden! Ik heb mn abbo opgezegd en ben per 1 maart geen lid meer.
Ik heb er bijna 2 jaar gesport, maar de begeleiding was niet je van het en na een jaar bleef ik sommige oefening niet goed uitvoeren, ook mijn eigen fout natuurlijk, maar de begeleiding daar was ook niet fantastisch, altijd harde muziek aan... veel groepjes jongeren en groepen spierbonkels... voelde me daar nooit echt op mn gemak..

Klinkt bekend. Op mijn vroegere sportschool was dat ook namelijk. Voelde me daar niet prettig en uiteindelijk ging ik ook niet meer.
Ik ga nu naar een andere, kleinschalige sportschool. Het is een beetje formaat woonkamer en er trainen vooral ouderen. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd rond de 50 ligt, bepaalde dagen/momenten zelfs hoger :) Maar bij die oude mensen voel ik me een stuk prettiger dan die opgepompte spierbundels. Daarbij is de begeleiding ook super. Ook als je geen afspraak hebt zoals ik vandaag had komen ze sowieso altijd ff meekijken of vragen ze hoe het gaat. Dat scheelt gewoon heel veel :j

Mijn buurjongen traint veel (bodybuilderachtig) en hij gaat naar een andere sportschool. Als ik hem soms hoor praten over hoe vrouwen, zeker nieuwe vrouwen, gekeurd worden. Het zijn gewoon complete vleeskeuringen, daar wil je toch niet tussen lopen? Ik zou daar zelf heel onzeker van worden.

Petra, veel succes en je kunt het!! Als ik je een tip mag geven, minder zoet vervangen door geen zoet. Zeker in het begin is het enorm afkicken van de suikers. Als ik 1 x zwicht voor een zoet product dan blijf ik de hele dag trek hebben naar zoete dingen (met resultaat dat ik in de avond het pak hagelslag aanval :') ) Het is makkelijker om in het begin gewoon helemaal geen zoet te gebruiken. Ik gebruik zelf ook geen zoet broodbeleg meer en wit brood heb ik vervangen voor bruin brood :j

Jammer dat je thuis geen steun krijgt. Dat herken ik ook nog van toen ik thuis woonde. In het begin is dat heel moeilijk, als de knop eenmaal om is heb je geen moeite meer met nee zeggen of weigeren, al zitten ze naast je chips en cola te eten/drinken. Niettemin, heel veel succes. De eerste dagen zijn het moeilijkste.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:23

deviltjh schreef:
Dais_ ik heb zo’n stappenteller op mijn mobiel, en wandel 3 x in de week met mijn moeder nog daarbij. Ook sport ik 2/3 x in de week, deze week: vandaag paardrijden, morgen handboogschieten en woensdag duiken. En dan nog wandelen.

Dus ik hoop dat het dan niet aan de hoeveelheid beweging ligt :')

Stappentellers zeggen me niks :) Hoeveel km loop je en op welke tijd? Als ik met mijn moeder ga wandelen dan lopen we te slenteren. Ik loop graag met mijn paard, die stapt bijna 7 km per uur en dan staat het zweet wel op je rug na een uur doorlopen ;) Of alleen, dan bepaal ik lekker mijn eigen tempo.

Handboogschieten en zwemmen doe ik niet dus ik zou niet weten wat of dat voor effect heeft :) En paardrijden, wat doe je dan precies? Als ik een uur op mijn paard heb gezeten heb ik naar mijn gevoel niks gedaan :') Ik rijd alleen buiten in de polder met afentoe draven en galopperen.
Om die reden ga ik op de fiets naar stal, dan heb ik het gevoel dat het eerlijker is. Ik gewerkt, paard gewerkt :')

Ik drink met mijn groene thee op en stap op de fiets om een uur te gaan wandelen met mijn paard :) :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:28

@dais: wat ontzettend goed!

@devil: wat frustrerend.

@heartbeat: heel herkenbaar dat emo-eten. Wat jammer dat je thuis geen steun krijgt.

Grrrr, ik ben echt niet lekker, dochter is ook al ziek thuis, die baalt wel een beetje , want ze had sowieso een dagje vrij van school.
Ik ga zo ook maar stoppen op kantoor en uitrusten zodat ik kan sporten, straks.

Voordeel is wel dat ik alleen maar wat Amber-yoghurt op heb en ook die is niet blijven zitten.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:29

Dais_ schreef:
Stappentellers zeggen me niks :) Hoeveel km loop je en op welke tijd? Als ik met mijn moeder ga wandelen dan lopen we te slenteren. Ik loop graag met mijn paard, die stapt bijna 7 km per uur en dan staat het zweet wel op je rug na een uur doorlopen ;) Of alleen, dan bepaal ik lekker mijn eigen tempo.

Handboogschieten en zwemmen doe ik niet dus ik zou niet weten wat of dat voor effect heeft :) En paardrijden, wat doe je dan precies? Als ik een uur op mijn paard heb gezeten heb ik naar mijn gevoel niks gedaan :') Ik rijd alleen buiten in de polder met afentoe draven en galopperen.
Om die reden ga ik op de fiets naar stal, dan heb ik het gevoel dat het eerlijker is. Ik gewerkt, paard gewerkt :')

Ik drink met mijn groene thee op en stap op de fiets om een uur te gaan wandelen met mijn paard :) :wave:

km weet ik niet exact, zal wel rond de 3/4 km zijn, en ik en mam lopen wel redelijk door,
aangezien wij niet echt van het slenteren zijn.

Handboogschieten is vooral effectief voor mijn armspieren,
aangezien ik 5 jaar terug een ongeluk heb gehad moeten mijn spieren in mijn schouder versterken,
en daarbij helpt dit goed.

duiken is anders dan zwemmen, ik zwem dan met een uitrusting van een gewicht rond de 10 kg,
maar dit is natuurlijk weer niks in water, maar ik vind het persoonlijk wel intensief, helpt goed bij mijn astma.

Paardrijden is grotendeels ( gok 3 kwartier ) draven, 1 kwartier galloperen en 1 kwartier stappen.
En ik ga niet met de fiets, omdat ik dat niet red met stage en werk ( 16 km )

Worldgirl

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:43

Hallo allemaal,

Ik meld me ook even! Ik ga als ik mijn eiwitten binnen heb ook beginnen met afvallen.
Nou hoef ik niet veel af te vallen, ben zeker niet dik. Maar wil graag helemaal strak worden. Ik denk 2 a 3 kilo er af en veel meer spiermassa krijgen. Ik weeg nu 58 kilo en ben 1.70 m.
Wegens ernstige blessures(botbreuken) heb ik niet kunnen sporten afgelopen 6 maanden, terwijl ik voorheen me brood verdiende met paardrijden en dus altijd aan het sporten was. Paardrijden kan helaas niet meer, dus ik ga cardio doen met krachttraining.

Ik ga dus een eiwitdieet ''volgen''. Ik drink ´s ochtends een eiwitshake en ´s middags ook.
Verder koolhydraatarm eten erbij, dus veel eieren eten en weinig tot geen brood. Geen paste, rijst enz.
En natuurlijk veel sporten. Ik krijg ook 2x per week fysiotherapie.

Hebben jullie nog lekkere recepten voor een low carb maaltijd?
En tips voor tussendoortjes?

Alvast bedankt !! :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:44

@ Worldgirl: Ik weet niet hoor maar met jouw gewicht hoef je niet extreem af te vallen en het lijkt me voor die 2 a 3 kilo die je kwijt wilt, dat je daar geen eiwitshakes voor nodig hebt? :?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:38

Veel succes (al heb je een heel mooi gewicht voor je lengte), fruit is altijd een heel goed tussendoortje. :) Sinaasappels, mandarijnen, peren, appels. Dingen zoals kersen bevat wel wat meer kcal maar okey.

Heb obese gekeken en vind het toch knap van michell dat hij zoveel afgevallen is, het is ook wel te zien aan zijn kin. De eerste helft van de aflevering was wel erg zeg, ongelooflijk...
Lijkt me erg om zo zwaar te zijn. Zo'n hoge bloeddruk, hoog kans op een hartaanval en diabetes. Mensen verliezen, moeite met aankleden, die kleding sowieso, mensen die omkijken op straat, op een gegeven moment ging die gozer op een krukje zitten en had ik echt zoiets van, oei zou die 200 kilo wel houden. :')
Aan de andere kant is het een lieve man (wat je op tv ziet dan) met interesses, humor, karaktertrekken/een persoonlijkheid, een verleden. Een mens. Wie weet is die wel hartstikke goed met dieren of zo, maar tsjaa zijn lijf is/was echt wel wat die is.
Sorry voor de vaagheid hoor.

Zoooo'n zin in zwemmen. Even lekker spelen, hoofd leegmaken, schoon fris, lichamelijk inspannen. Helaas woensdag weer op z'n vroegst.

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:16

Heleen_B schreef:
@ Worldgirl: Ik weet niet hoor maar met jouw gewicht hoef je niet extreem af te vallen en het lijkt me voor die 2 a 3 kilo die je kwijt wilt, dat je daar geen eiwitshakes voor nodig hebt? :?

Ik heb niet perse eiwitshakes nodig om af te vallen, maar het is voor mij een handig hulpmiddel.
Ik vind het moeilijk om 's ochtends te eten en een eiwitshake lijkt me ideaal als maaltijdvervanger voor in de ochtend.
Dat me lichaam toch wat binnen krijgt, want dat is voor het sporten echt belangrijk. In de middag lunch ik gewoon gezond en een eiwitshake erbij.

@Hannahaap: Thanks!! Zit nu lekker aan een appeltje :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:26

Dais: wat goed! Jouw eerste lijstje lijkt wel wat op mijn eerste meting op de sportschool. Ik had ook een vetpercentage van 36% := Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met afvallen? Hoe vaak heb je precies gesport?

hannahaapje: van wat je beschrijft... :oo Obese zou niks voor mij zijn om te kijken denk ik. Ben het met je eens dat dit niet op tv hoort maar in therapie.
En staar je niet blind op die halve kilo he. Gaat er wel weer af, weet ik zeker!

Worldgirl: stiekem ben ik jaloers op je gewicht. Weeg zelf zeker 10 kilo meer en ben ook nog eens kleiner. Ik zou je vooral aanraden om krachttraining te doen. Heb een tijdje eiwitshakes gebruikt maar ben er toch een beetje van teruggekomen. Vind ze nu eigenlijk te ongezond.

deviltjh: Misschien is als drinken alleen water wel goed. Toch weer minder kcal, minder zoetstoffen (zoals cristal clear)... En inderdaad, misschien toch nog wat meer bewegen? Al is vooral duiken wel echt een intensievere sport volgens mij :)

avaluna: Probeer je wel genoeg te eten? Alleen wat yoghurt lijkt me weinig :) Maar als je niet lekker bent is dat natuurlijk een ander verhaal een beetje. Beterschap!

heartbeat: Succes! Vervelend dat je geen steun krijgt thuis zeg... Goede acties om porties te minderen en zoet te mijden en je in te schrijven op een sportschool! Top!

Mijn sportschool is ook erg fijn :j Enige nadeel is dat ze een beetje ver weg zitten en met het ov lastig te bereiken zijn. Maar heel betrokken (ondanks vrij grote sportschool). Je kunt bij de fitness inderdaad een afspraak maken dat ze meekijken of metingen bij je doen. En er is bijna altijd iemand om vragen aan te stellen :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:40

Safiera,
het probleem is dat ik dus al 6 x in de week sport,
en dan bedoel ik:
maandag: paardrijden
dinsdag: handboogschieten
woensdag: normaal wandelen maar nu duiken
donderdag: 3 km lopen met mam
vrijdag: hetzelfde
zaterdag: actief buiten rennen en lol maken :')
zondag: VRIJHEID

en ik dus niet echt de tijd heb om nog meer te sporten,
als ik nou geen school of stage had, oke!
maar in de kerstvakantie ging ik ook om de dag paardrijden :P

vrijdag ga ik trouwens van 10 uur smorgens tot 21 uur savonds lopen
ga naar een redelijk actieve beurs waar ik dus veel moet lopen :P

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:52

Hoihoi,

Hoe gaat het met iedereen? Ik zie paar nieuwe mensen, hoi!

Jammer heartbeat dat je niet gesteund wordt thuis! Hier is helaas
ook altijd lekkers aanwezig haha (de andere willen natuurlijk wel wat), \
maar er wordt altijd aan mij gedacht zoals 30+ kaas, magere yoghurt/kwark,
zilvervliesrijst, volkorenspaghetti etc. Misschien kan je daar wat om kan vragen?

Deviltjh; opzich doe je wel dagelijks wat, maar heel intensief is het niet toch? Handboogschieten
doen wij hier ook wel eens absoluut amateur niveau hoor! (buitensportbedrijf) maar goed, dat vind ik nooit
echte inspanning. Paardrijden tel ik zelf al niet meer mee voor sport, hihi rij dagelijks twee paarden maar stap nooit
moe af. 3 kilometer lopen is een half uurtje rustig wandelen voor mij.. Sorry als ik je voor je hoofd stoot hoor! Maar
misschien kan je een keer per week iets intensief gaan doen. (edit) O lees nu dat er ook duiken tussen staat! Dat
is al wat meer inspanning!

Obese heb ik ook gekeken, vindt het knap dat die toch heel veel is afgevallen. Toch kijk ik er met dubbel gevoel naar,
jammer dat die mensen pas actie ondernemen als er tv bij komt kijken. Zou toch een meer laagdrempelig all in one hulp
voor zulke mensen moeten zijn.

Las iemand over eiwit shakes, die zijn vooral handig als je daarbij lekker veel gaat sporten! :)

Vandaag taart gehad, want er was een jarige thuis! :Y) Maar wel lekker twee paardjes gereden, uur gewandeld met hondjes
en vanavond shredden. Ik heb mijn weegmoment verplaatst naar de vrijdag, hihi dan zie je niet direct het weekeind terug op
de weegschaal ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:56

ELpatcho,
ik weet dat ik iets intensievers moet doen,
maar voor mij met astma en al mijn allergieën,
moest ik een sport vinden die wel opbouwt maar niet te belastend is.

die 3 km is een zeer ruwe schatting,
omdat we gewoon lopen tot we klaar zijn.
we lopen redelijk door en meestal een ruim uur.

en in de buurt van dit dorp zijn niet echt fatsoenlijke sportscholen -.-
dan moet ik al minstens 12 km reizen. en om dat nou 3 x in de week te doen? geen tijd voor!

het probleem met duiken,
is dat het voor school is,
en nu dat ik al mijn punten heb behaald ben ik klaar.
en duiken is zo stinkend DUUR.. :(

Hopelijk maakt de weegschaal je blij :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:03

Daar heb ik over heen gelezen, astma en allergieën maken sporten inderdaad lastiger. Jammer dat het duiken ophoudt.

Reken dan maar dat je meer kilometers loopt. Mensen lopen als ze door lopen 6km/u als je echt stevig door loopt 8km/u. Heb je een slimme telefoon? Er zijn veel leuke apps te downloaden waar je via gps precies bij kan houden hoeveel je loopt wat je gemiddelde tempo is. Anders zijn er op internet ook veel programma's waarbij je je route in kunt vullen en precies zien hoe ver dat is. Maar als ik met mijn honden wandel, redelijk door lopend, maar die honden houden je wel eens op dan loop ik 3 km in een half uur.

Ik weet natuurlijk niet wat wel en niet lukt. Maar wat dacht je van fietsen? Dat is niet belastend, je kan het lang volhouden en je bent toch lekker in beweging. Of mountainbiken ;) Stukje actiever en (vind ik) leuker

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:07

vind het ook jammer,
heb het jaren gedaan omdat pap eigenaar was van een duikbedrijf,
maar helaas is dat in de fik gestoken en door de verhuurders terug genomen.

ik zal vrijdag de km teller eens aanzetten :')
ik denk dat ik dan echt met grote ogen naar die teller ga kijken.

fietsen vind ik juist hartstikke vermoeiend! :x
weet niet waarom, maar op een fiets ben ik niet voorruit te branden,
heb er dan ook een bloedhekel aan

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:09

Hahaha grappig dat mensen zo kunnen verschillen!

Hoe gaat hardlopen je af? bijvoorbeeld Start to run bouwt netjes langzaam op.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:11

ja he,
hardlopen heb ik alleen een korte tijd met moeders geprobeerd,
alleen mam heeft 10 x betere conditie,
dus die was al weg voor ik hallo kon zeggen :')

MAAR
we hebben een loopband,
kun je dat daar ook niet op doen?
heb het niet zo op alleen rennen door een dorp waar roddels als ratten door de stad rennen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:12

Ik hou daar ook niet van! Ga altijd direct het bos in! Maar waarom zou je het niet op een loopband kunnen doen!? Proberen waard toch :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:14

ik schaam me dan altijd zo,
zal ook niet snel iets met beweging doen waar dorpmensen bij zijn,
of ouders.

heb 1 x mijn "schoonmoeder" meegenomen naar mijn eerste springwedstrijd.
het commentaar wat er uit die vrouw kwam, grrr :(

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:22

corientjuhh schreef:
Mijn lijstje
O; 2broodjes hagelslag en glas vifit
T; knopper en 2 mandarijnen
L; 4broodjes kaas en een hamburger
En verder nog geen idee wat we vanavond eten
Ga vanavond nog rijden.. Zal zware les worden met mijn stuiterballetje haha

Nu 2 mandarijnen en had een lolly
En.toen ik net thuis kwam 4 maiswafels
Straks fusilli :) das van die fusilli dingen groentesaus creme fraise gehakt ui courgette en.boontjes :)
Is dit een goed lijstje?
Hele dag school en vanavond rijden

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:31

Roosch, wat leuk zeg :D

Dankjulliewel!

Paardebloem, super knap van je! Daar mag je inderdaad trots op zijn! :D

Dais, ohhhh lekker geshopt! :D Wat leuk! Wat zie jij er goed uit zeg!! Wouwie :D Leuk compliment ook, dat ze het op de sportschool overbodig vinden dat je nog afvalt :). Wel balen zeg, van je pijn klachten :(:)

Welkom Corientjuh!

Winner, wouwie jij gaat ook lekker zeg! Hoeveel ben jij ook al weer al kwijt? :D

Hannahaapje, tosti van jou klinkt lekker zeg! :D

Devil, andere dranken voor water is een goede :)!

X_Michelle_x ik mis een beetje je zuivel.. verder een heel net lijstje! :)

Heartbeat, welkom! Wat vervelend dat je thuis niet word gesteund. Dat maakt afvallen erg lastig.

Avaluna, beterschap voor jou en je dochtertje! :(:)

Worldgirl: is het niet zo dat je de 2 á 3 kg wel weer verliest zodra je meer mag doen? Je hebt echt een
heel mooi gewicht bij je lengte.

Elpatcho, gefeliciteerd met diegene die jarig is thuis! :D Ach en is taart moet kunnen hoor :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:06

Zo 2 borden fusilli op :-P
Heb nog steeds honger xD maar tis ook zo lekker haha

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:24

Bedankt! Morgen haal ik wel magere yoghurt in huis om s avonds als ik trek krijg een beetje yoghurt met muesli te nemen.
Heb ik toch wat zuivel... Of optimel, vind ik ook erg lekker :+