[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:35

Liesjeex schreef:
ik wil me haar aan de zijkant ook afscheren :)
alleen als je het niet meer wil, wat dan ? super lang laten groeien, maar dat ziet er niet uit natuurlijk ...

Ik heb dat op dit moment ook. Ik heb het in oktober weg laten scheren en steeds zelf bijgewerkt met de tondeuse. Alleen nu heb ik het wel gezien en ga het weer bij laten groeien. Bij mij is het zo weggeschoren dat ik gewoon mijn haar eroverheen kan doen als ik dat wil.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:51

Ik heb een vraag aan jullie, al langere tijd wil ik graag blonde plukjes in mij haaf ik weet de gevolgen hier van en ook de nadelen. Het punt is mijn haar is best snel vet en droog. Mijn vraag is kan ik dit dan het beste doen of niet? Een foto van mij haar van http://www.mijnalbum.nl/Album=LHZBUFXF#QP3IK6IF

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:41

nardxash schreef:
Ik heb een vraag aan jullie, al langere tijd wil ik graag blonde plukjes in mij haaf ik weet de gevolgen hier van en ook de nadelen. Het punt is mijn haar is best snel vet en droog. Mijn vraag is kan ik dit dan het beste doen of niet? Een foto van mij haar van http://www.mijnalbum.nl/Album=LHZBUFXF#QP3IK6IF

Hoeveel highlights zou je willen?door heel je haar of alleen de bovenlaag?
Je kan aan de kapster vragen of ze een milde oplichting pakt, dus niet gelijk een hoge waterstofperoxide.
Het moet dan iets langer zitten maar beter voor je haar;)
Ook zou ik de highlights niet te breed pakken gewoon veel en fijn , als het uitgroeit valt het dan ook minder op.

De highlights doen niks aan jou vette haar, je moet het juist niet vaak wassen.
En gebruik na het wassen van je haar een verzorging voor je punten, bijv een masker.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:53

crystal1 schreef:
nardxash schreef:

Hoeveel highlights zou je willen?door heel je haar of alleen de bovenlaag?
Je kan aan de kapster vragen of ze een milde oplichting pakt, dus niet gelijk een hoge waterstofperoxide.
Het moet dan iets langer zitten maar beter voor je haar;)
Ook zou ik de highlights niet te breed pakken gewoon veel en fijn , als het uitgroeit valt het dan ook minder op.

De highlights doen niks aan jou vette haar, je moet het juist niet vaak wassen.
En gebruik na het wassen van je haar een verzorging voor je punten, bijv een masker.
ik zal ze graag door aan de zijkanten van mij haar willen dus denk dat je dan uitkomt op 4? Ik zal het eens vragen aan de kapster. Bedankt voor je Antwoord

Ssmarty

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:20

4 highlights lijkt me wat weinig.. Ik heb zelf highlights, omdat ik er wat lichte plukken doorheen wilde en ik heb er al een stuk of 12.

Ik wordt trouwens echt niet goed van mijn haar.. Het begint nu wéér lichter te worden.
En ik kan het nu ook niet ff opnieuw verven, omdat ik ook highlights heb. Ik baal er echt van, want ik was er juist zo blij mee.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:31

Ik heb ook geen idee hoeveel er aan de zijkant kunnen ik heb een lok en dan lang haar tot over mijn schouders. Hoeveel zouden er aan de zijkant van je haar kunnen?

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:01

Het ligt eraan of ie ze ver uit elkaar wilt... Ik reken altijd wel 15 of 20 folies voor de bovenlaag, dus met de zijkanten mee.
Wil je door heel je haar zit je al snel of 30 a 40 folies en dan is het nog verdeeld.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:03

Ssmarty schreef:
4 highlights lijkt me wat weinig.. Ik heb zelf highlights, omdat ik er wat lichte plukken doorheen wilde en ik heb er al een stuk of 12.

Ik wordt trouwens echt niet goed van mijn haar.. Het begint nu wéér lichter te worden.
En ik kan het nu ook niet ff opnieuw verven, omdat ik ook highlights heb. Ik baal er echt van, want ik was er juist zo blij mee.

Je zou er eventueel wat lowlights tussen kunnen doen.
Niet heel donker maar net om dat ergste blonde weg te halen.
En zo lijkt het dan ook net of je weer nieuwe highlights hebt.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:59

Wie kan mij helpen?
Ik heb iets stoms gedaan 8)7

Ik heb mijn haar in een gekke bui blond (geprobeerd) te verven.
mijn uitgroei is nu mooi blond en de rest is koperblond.
het was donkerder maar we hebben het ontkleurd en nog een keer geprobeerd blond te verven.
Nu zeiden ze dat ik mijn uitgroei moet verven in dat koperblond.

maar ik weet zelf niet of dat verstandig is?
ik weet dat het dom is geweest, en ik het bij de kapper had moeten laten doen.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:18

Hoihoi!

Mijn haar is van zichzelf echt hoog hoog blond.. Maar nu heb ik 1 x mijn haar van blond naar bruin en weer terug naar blond geverfd hartstikke dom natuurlijk maar goed. Nu heb ik ook nog begin dit jaar permanent gezet ( nog dommer :') ) , en is mijn haar helemaal naar de kl***. Iemand een oplossing voor een wat gezondere look ?

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:33

PrinceAmos schreef:
Hoihoi!

Mijn haar is van zichzelf echt hoog hoog blond.. Maar nu heb ik 1 x mijn haar van blond naar bruin en weer terug naar blond geverfd hartstikke dom natuurlijk maar goed. Nu heb ik ook nog begin dit jaar permanent gezet ( nog dommer :') ) , en is mijn haar helemaal naar de kl***. Iemand een oplossing voor een wat gezondere look ?

Helemaal weer in gezonde staat lukt helaas niet zomaar.
Maar wat jij nodig hebt is verzorging verzorging en verzorging.
Elke wasbeurt een masker in de punten, in laten trekken en uitspoelen.
Je kan je masker ook een nacht laten intrekken en de volgende ochtend uitspoelen.

Gebruik een goede waarschijnlijk vochtinbrengende shampoo.
Masker wat je er uitspoeld, en daarna nog een masker wat je erin kan laten zitten.

Gebruik alsjeblieft profesionele producten van de kapper.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:19

Dat is het punt ook.. Het maakt niet uit welke producten ik gebruik het helpt voor geen moer :( . Heb een tijdje de producten van KISS gebruikt maar dat hielp ook niet. Het enige is Andrelon Keratine repair. Om zelf maskertjes te maken , iemand recepten?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:25

Al die dure troep werkt ook vaak niet.. ligt echt eraan per persoon!
Wat vaak wel helpt is olijfolie in je haar doen.
Amandel olie zal ook heel goed werken net zoals argan olie (volgens velen is dat hét wondermiddel)
Zelf heb ik alleen ervaring met de olijfolie.

Je kan googelen op verschillende maskertjes: voor droog haar, beschadigd en ga zo nog maar even door.
Ik raad je af om banaan in je haar te doen: Ik was 2,5 uur bezig met de stukjes uit mijn haar te kammen. :')

Hopelijk horen we jou ervaringen ook terug :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:28

Kokosolie ( GEEN kokosvet) werkt super voor droge huid en droog haar.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:42

Kokosvet niet? Als je dat laat smelten in je handen heb je toch ook gewoon kokosolie of ben ik nu even niet logisch aan het denken? :+

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:46

dat is hetzelfde, als je maar 100% biologische kokosolie hebt :)

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:01

Je moet wel kijken of al "die dure troep" past bij je haar. Haha!!!
Het is duurder in aanschaf ja maar je doet er veel langer mee.
Maar goed moet ieder voor zich weten, ik hoef voor mijzelf iig geen adrelon enz te gebruiken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:33

Kokosvet en olie schijnt wel degelijk verschillend te zijn volgens de verhalen. Waarom is niet echt duidelijk verteld. Zal wel te maken hebben met het productieproces :)

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:32

Iemand een tip voor mij??? ^^

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:54

ik zou naar een kapper gaan , die is waarschijnlijk die het weer mooi blond of bruin kan krijgen

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:54

Je moet dan wel de juiste kleur hebben.
En hou er rekening mee dat de koper kleur feller wordt op het blonde stuk van boven.
Dus ik zou die kleur juist wat minder koper pakken.

Eerlijk gezegt zou ik niet zelf aan de slag gaan.
De kapper weet hoe of wat en kan er weer een mooie kleur van maken

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:55

Marijkjuh schreef:
Spirit schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met permanent?
Ik vroeg me af of je daar ook hele grove krullen/slag mee kan laten zetten? Zoiets als op deze foto's.

http://media.styletoday.nl/m/m1mxm4tcl2ad.jpg

[ Afbeelding ]

Ik had zelf namelijk het idee van niet, dat het eerst altijd "heftigere" krullen zijn :P, maar mijn moeder denkt dat het wel kan.

Ik heb dezelfde vraag. Op internet lees ik wel dingen over een beach wave permanent, maar nergens op Nederlandse sites. Van mezelf heb ik echt ultrastijl lang haar, wat haast onmogelijk is om te krullen of slag er in te krijgen (voor langer dan een uur) Andere tips voor meer volume/slag zijn uiteraard welkom. Ik heb al volume poeder, beach wave salt spray en de knot met mousse tactiek geprobeerd en uiteraard krullen met een krultang. Maar niets blijft langer dan een uur zitten.

Ik quote mezelf even, maar bij een kapper zag ik een poster met deze behandeling hangen. Ergens kriebelt het om het uit te proberen, maar alle verhalen over hoe schadelijk het kan zijn maken me toch wel een beetje bang aangezien ik nu mooi en gezond haar heb.

http://lorealprofessionnel.nl/beachwaves

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:25

Marijkjuh schreef:
Ik quote mezelf even, maar bij een kapper zag ik een poster met deze behandeling hangen. Ergens kriebelt het om het uit te proberen, maar alle verhalen over hoe schadelijk het kan zijn maken me toch wel een beetje bang aangezien ik nu mooi en gezond haar heb.

http://lorealprofessionnel.nl/beachwaves

Oeh, dat zit er goed uit! Slecht voor mij & mijn portemonnee, zit meteen te zoeken naar salons waar t kan :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:27

Rond de €50 vind ik nog best betaalbaar ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:35

Marijkjuh schreef:
Rond de €50 vind ik nog best betaalbaar ;)

Oh ik kon nergens prijzen vinden! Dat is wel te doen ja!
Alleen jammer dat het max 8 weken erin zit..