Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rambogirl schreef:Hoe akelig ook nu je al weet wat je wil, maar ik zou toch aanraden het onderzoek af te wachten.
Krijg je het niet via de huisarts voorgeschreven? Je betaald het dan ook alsnog zelf, maar zit niet aan een abbo vast.
Suzanne F. schreef:Knap hoor Deertje. Merk je dat het nog iets doet na een week dan? Ik vond 10 dagen al beduidend moeilijker. Misschien ben ik wel een aansteller. En jij spuit dan nog de helft van de startdosis? Echt bizar goed dat jouw lichaam daar nog op reageert.
Deertje schreef:Suzanne F. schreef:Knap hoor Deertje. Merk je dat het nog iets doet na een week dan? Ik vond 10 dagen al beduidend moeilijker. Misschien ben ik wel een aansteller. En jij spuit dan nog de helft van de startdosis? Echt bizar goed dat jouw lichaam daar nog op reageert.
Ik denk dat vooral in mijn hoofd zit nog hoor, ik kan ook als ik heel eerlijk ben niet geloven dat 1.25mg nog veel doet ( idd is dat de helft van de startdosis). Ik heb al een nieuwe leefgewoonte en leefstijl ontwikkeld en ik denk dat het me prima lukt van daaruit ook zonder medicatie. Maar het gaat hem vooral over het volledig loslaten in mijn hoofd denk ik.
F_Orumster schreef:@Deertje in kan me best voorstellen dat 1.25mg een mooie dosis kan zijn. Je kunt denk ik prima op jezelf vertrouwen.
Na vorige week de golden dose gezet te hebben, kon ik gister alsnog 1/3 uit de naald halen en aangevuld met de nieuwe naald (5mg), blijvende op 2.5mg.
Progressie weegschaal, ik kwam van 85.7kg, en weeg na:
Week 1 84.3 kg dus -1.4
Week 2 83.9 kg dus -0.4
Week 3 84.5 kg dus +0.6
Week 4 84.5 kg dus 0.0
Week 5 schommel ik tussen 83.5 - 84.5kg
Week 6 idem schommel tussen 83.9 - 84.5kg
Ik ga nu wel wat onrustiger worden over de cijfers. Maar de rust is qua voeding is fantastisch, ik ben niet meer de hele dag bezig met wat ik (vooral niet) mag eten, waardoor ik mezelf niet meer uithonger en dan later tot een eetbui komt. Gewoon, rust. Ik ga ervanuit dat het sporten de weegschaal beïnvloed, na sport rustdag dit ik aan de 83 kant, na sport boven de 84. Kleding gaat fijner zitten en hier en daar een compliment. De rust vind ik op dit moment belangrijkst. En denk dat dat op lange termijn nog wel wat meer laat zien.
Deri schreef:En probeer het om te buigen naar positieve gedachtes van wat je wel bereikt hebt. Idd kleding zit fijner. Je merkt dat bepaalde plekken al wat strakker worden. Dat je verder kan rennen, of zwaarder kan tillen. Dingen die je fysiek beter kan. Je lichaam prijzen voor wat het kan en daar ook trots op mogen zijn.
F_Orumster schreef:Ik ben begonnen op 19 december en heb nu zes shots op 2.5mg gezet. Ook mijn sport opgevoerd tot strakker regime vanaf die datum (4* krachttraining, 2* joggen per week).
Dank voor je feedback, dat stelt wel gerust. Ik probeer mezelf inderdaad ook te overtuigen dat het anders verloopt door het sporten, maar merk dat er nu toch een stemmetje in het hoofd mee gaat doen. Uit eerdere sport ervaringen heb ik mezelf ook eerst zien aankomen, maar kwam het daarna goed.
Ik zie in de spiegel al wel verschillen gelukkig! En wat kleding dat al mooier en fijner gaat zitten.
SuzanneF. schreef:Wat goed om te horen! Toch is er ook niks mis met gewoon volgens het schema ophogen. Je had al naar 5 mg gemoeten toch?
opisop_shop schreef:Ik zou denk ik ook iets ophogen met ongeveer -1,5 kilo in 6 weken tijd.
Maar ik weet niet hoe snel spiermassa opgebouwd wordt en hoeveel het dus zonder zou zijn geweest.
Je kunt ook omvang bijhouden als dat misschien beter werkt.
F_Orumster schreef:SuzanneF. schreef:Wat goed om te horen! Toch is er ook niks mis met gewoon volgens het schema ophogen. Je had al naar 5 mg gemoeten toch?
Het opbouwschema is geen moeten meende ik? Ook vanuit wellis mag je kiezen of je ophoogt of nog niet. Ik wil het wat langer aankijken op de start dosis. Ik heb er nu moeite mee om te verhogen, misschien ook mezelf beschermen vanuit eetstoornis perspectief. Ik vind dat wel een drempel, en ik ben er nog niet. Ik denk dat ik nu wel tegenstrijdig overkom, sorry
opisop_shop schreef:Ik zou denk ik ook iets ophogen met ongeveer -1,5 kilo in 6 weken tijd.
Maar ik weet niet hoe snel spiermassa opgebouwd wordt en hoeveel het dus zonder zou zijn geweest.
Je kunt ook omvang bijhouden als dat misschien beter werkt.
Ik zal er even over na gaan denken wat ik volgende week doe. De eerste week vond ik te hard gaan. Wel een indicatie dat er iets gebeurt. Dus ik denk wel dat er iets doorgaat onder de sport toename.
Ik heb mezelf inderdaad opgemeten (hals, schouder, bovenarm, buste, onderwijdte, taille, taille op navelhoogte, heup, bil, bovenbeen, knie.
Fenneeee schreef:Ik heb half februari nog een gastroscopie staan om te kijken waar mijn reflux klachten vandaan komen, twijfel of ik daarop wil wachten of dat ik gewoon ga starten.
Ik ben wel mega gemotiveerd om het te gaan doen, want ik ben klaar met het overgewicht en alle dingen die erbij komen.
Zonnetje81 schreef:Gisteren waren we uiteten, mijn ouders zijn zo trots als een pauw op mijn resultaten. Vervolgens zegt een van de medewerksters, jij bent ook veel afgevallen of niet? En mijn ouders daar heel trots meteen op reageren van hoe knap enzo. Best grappig
Fenneeee schreef:Ik ga nog is even op onderzoek uit betreft Wellis en de kosten. Daar betaal je dus alleen voor de spuiten en hoe is dan de verdere begeleiding geregeld?
Suzanne F. schreef:Ja ik heb dan toch moeite om te doen alsof het knap is van mezelf want dat is het niet. Die maand afzien waarin ik 0,2 af was gevallen was knapper dan de 14 kilo op de GLP-1.
Suzanne F. schreef:Zonnetje81 schreef:Gisteren waren we uiteten, mijn ouders zijn zo trots als een pauw op mijn resultaten. Vervolgens zegt een van de medewerksters, jij bent ook veel afgevallen of niet? En mijn ouders daar heel trots meteen op reageren van hoe knap enzo. Best grappig
Ja ik heb dan toch moeite om te doen alsof het knap is van mezelf want dat is het niet. Die maand afzien waarin ik 0,2 af was gevallen was knapper dan de 14 kilo op de GLP-1.Fenneeee schreef:Ik ga nog is even op onderzoek uit betreft Wellis en de kosten. Daar betaal je dus alleen voor de spuiten en hoe is dan de verdere begeleiding geregeld?
Staat op de website. Ja je betaalt alleen voor de medicatie.