Supervixen schreef:Goed gedaan en op lage hartslag. Mooi loopgebied ook daar en met sneeuw is altijd een leuke bonus.
Een paar uurtjes vrij kunnen nemen, daar ben ik echt jaloers op. Dat kan in het basisonderwijs helaas niet. Gelukkig heb ik dan weer de schoolvakanties.
Hoogtemeters kun je trouwens ook prima trainen op een brug, viaduct of dijk op en af.
Hoogste hartslag was nog in de 152 hoor. Maar het was nu 17% zone 4, rest zone 3. Dus geen zone 4 en 5 zoals ik in het begin wel had.
Klopt dat ik ook wel eens een heuveltje in het bos pak (in de winter niet, echt te nat, ik woon op zware klei), maar die meer dan 15 keer op en af vind ik ook saai worden.
Die heuvel gebruik ik wel eens voor heuveltraining en dan sprintwerk.
Gisteren had ik overigens 52 hoogtemeters, meer dan ik had verwacht. En dat dus voor het vlakke noorden. Maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Leersumer veldtrail, daar zitten echt beste heuvels in. Ik vind sowieso zelfs een brug oplopen al niet fijn, net als tegenwind. Merk dat dat me echt vertraagt en zwaar is. Zal wel aan mij liggen. 
En ja, in het onderwijs is even een uurtje opnemen natuurlijk lastig. Normaal doe ik ook niet van dit soort ad hoc dingen, maar ik ben echt nog heel erg blij dat ik het gisteren kon en gedaan heb.
Ik krijg alleen met de long runs wel last van m'n onderrug tijdens het lopen. Geen idee of ik dat kan voorkomen.
Ik ben nu wel wat stijf hoor van m'n actie van gisteren, mijn rechterknie voel ik wat, nou ja, niet de knie, maar de banden aan de binnenkant. Dat is best apart, want die heb ik 28 jaar geleden verrekt gehad en er nooit meer last van gehad. Verder valt het tot nu toe mee (behalve dat ik wederom na een run weer zeer slecht geslapen heb). Ik heb ook wat last van m'n linker schouder, maar denk dat dat komt doordat ik gisteren 2 keer bijna onderuit gegaan ben omdat het glad was, dus een rare beweging gemaakt.
Ik had overigens volgens Garmin 72 uur hersteltijd. 2 weken terug met 26km had ik 78 uur. De cadans gisteren was voor mijn doen ook best wel aardig, 148 vaak gehaald i.p.v. de normale 146 of 147. Zelfs een paar kleine stukjes net boven de 150. Ik hoop dat die nu na 2.5 jaar eindelijk iets omhoog kruipt en ben dus eigenlijk al blij met 1 puntje t.o.v. mijn normale gemiddelde. Hoop ook niet dat het eenmalig was.
Ik vraag me alleen af hoe stijf anderen zijn als ze een afstand van meer dan 21km lopen. En hoe lang je daarna dan moet herstellen. Ik had in september en oktober vorig jaar dat ik na elke halve marathon 3 weken nodig had om weer fit te zijn voor de volgende. Ik liep dan wel na 1 tot 1.5 week weer een 12-14km, maar de rest tussendoor was korter en de eerste 5 dagen na de halve kon ik amper lopen. Vorige week deed ik een 21km in 3 uur en 8 minuten, maar had toen geen echte stijfheid of wat dan ook na die tijd (ik voelde het wel, maar kon gewoon traplopen), maar ik was wel kapot na de training, had ook echt niet harder gekund. Maar ik had 2 weken terug na die 26km echt wel een aantal dagen nodig om me weer fit genoeg te voelen om weer te gaan hardlopen. Denk dat ik daarom die week er op met de halve ook nog vermoeid was, want die ging gewoon echt niet fijn.
Na die trailrun in januari heb ik pas 4 weken later weer fijn kunnen lopen, dus toen was ik pas echt weer hersteld denk ik (hoewel ik in die periode ook last van de longen had)