Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:12

Goede kanttekening bigone. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:15

Tja, als je al ziet hoeveel twijfel in dit topic opeens is.. ben ik bang dat het draagvlak voor AZ heel slecht geworden is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:18

Ik ook, absoluut

misschien maar goed dat we daar geen 10 miljoen in hebben geïnvesteerd :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:19

secricible schreef:
Die had ik nog niet gezien.
Vooral bijzonder hoe die cijfers in Duitsland zo afwijken van de rest van de EU. Ik heb die cijfers nog nergens anders zo gezien.

Ik ook niet

Mochten deze cijfers kloppen: gezien geslacht en leeftijd vraag ik me af of er een wisselwerking tussen hormoonpil en dit vaccin is.
Ik weet dat die vraag eerder ooit naar voren kwam, ergens in een topic.
Lijkt me iets om uit te zoeken, als de cijfers inderdaad correct zijn.

Maar ik neem toch aan dat daar al wetenschappers en statistici mee bezig zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:20

Dat is zeker ook wel een goede Femke.
Want de pil geeft al extra risico en het vaccin misschien de bekende druppel

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:20

ik las al iets van een pil tegen overgangsklachten en het vaccin..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:21

Ik las ergens ook al dat de pil misschien wel er inderdaad aan kan meewerken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:24

sureido schreef:

Waar?

Want ik wil wel graag echt bronnen als je stelt dat het inderdaad misschien samenhangt.

Ik stel de vraag of het zou kunnen, jij zegt dat het inderdaad kan?

Voordat iedereen die de pil gebruikt nu helemaal over de flos gaat zeg maar.

Overigens, dat de pil kans op trombose vergroot, helemaal los van coronavaccins, is bekend.
(Die dingen hebben nog wel meer beroerde bijwerkingen, meer dan de vaccins voorlopig...)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:24

DuoPenotti schreef:
Dat is zeker ook wel een goede Femke.
Want de pil geeft al extra risico en het vaccin misschien de bekende druppel

Hier dacht ik ook meteen aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:25

Even gezocht naar de Engelse cijfers, miljoenen gevaccineerd met AZ, bijna allemaal 60+ en één sterfgeval ( man) en vier met bloedproppen . Echter, de healthcare organisaties roepen nu wel op aan de bel te trekken bij fikse hoofdpijn na vier dagen of algehele malaise die na een aantal dagen op komt zetten. Waarschijnlijk omdat nu de 60 - ers aan de beurt zijn voor vaccinatie.
Dus aan de ene kant zeggen ze dat het veilig is maar er in zeldzame gevallen wel wat kan gebeuren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:27

Femke_Tweety schreef:
sureido schreef:

Waar?

Want ik wil wel graag echt bronnen als je stelt dat het inderdaad misschien samenhangt.

Ik stel de vraag of het zou kunnen, jij zegt dat het inderdaad kan?

Voordat iedereen die de pil gebruikt nu helemaal over de flos gaat zeg maar.

Overigens, dat de pil kans op trombose vergroot, helemaal los van coronavaccins, is bekend.
(Die dingen hebben nog wel meer beroerde bijwerkingen, meer dan de vaccins voorlopig...)

Ik stel helemaal niks, ik zeg misschien. Dat meer mensen die connectie aan het maken zijn. Rustig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:28

bigone schreef:
Even gezocht naar de Engelse cijfers, miljoenen gevaccineerd met AZ, bijna allemaal 60+ en één sterfgeval ( man) en vier met bloedproppen . Echter, de healthcare organisaties roepen nu wel op aan de bel te trekken bij fikse hoofdpijn na vier dagen of algehele malaise die na een aantal dagen op komt zetten. Waarschijnlijk omdat nu de 60 - ers aan de beurt zijn voor vaccinatie.
Dus aan de ene kant zeggen ze dat het veilig is maar er in zeldzame gevallen wel wat kan gebeuren.

Heb je daar een linkje naar toe, zou het graag ook nog even lezen. Heb hem zaterdag gehad nl

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:41

Hier bij ons komt de Taskforce Vaccinatie om 18u nu ook met spoed samen om het gebruik van AZ te beoordelen.
Ik ben benieuwd. Vorige keer waren wij de enigen die stug doorgingen :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:42

Femke_Tweety schreef:
Pandora2 schreef:
Het is niet gezegd dat het in de UK niet gebeurd. Integendeel, dat zijn ook maar mensen die gevaccineerd werden :P
Maar het komt niet naar buiten hoogstwaarschijnlijk.
AstraZeneca - Oxford University... zo'n heilige boontjes zijn die engelsen nu ook weer niet. :+

Dat valt echt niet onder de pet te houden in de huidige tijd met social media en internet.

Misschien dat die bedrijven het zouden willen (zou niet slim zijn, en ik denk het ook niet) maar zélfs áls ze het onder de pet willen houden, gaat dat echt niet zomaar.

Britten met die bijwerking of hun familie en vrienden, zouden daar op een gegeven moment echt wel wat van zeggen hier en daar.

Ik denk dus dat het gewoon écht héél weinig voorkomt.

Precies!

Misschien worden er wel andere dingen onder de pet gehouden zoals het blunderen in de EU. en tja dan is het easy om de UK als vijand aan te wijzen en met allerlei praatjes te komen over het vaccin bv. IK was nl erg verbaasd dat onze vrienden die zeer kritisch staan tegenover hun geboorteland de UK, niets wisten van al het nieuws dat in NL over de toonbank gaat zoals de UK pikt het vaccin van de EU, betalen het meeste etc.
Zij vertelde dat zij niet beter wisten als dat de EU niet mee wilde betalen en dat daar dus iets mis is gegaan evenals het op tijd bestellen van grote dosis.
Zij vertelde dat AZ van te voren gewaarschuwd heeft voor een enorme run op het vaccin als het goed gekeurd wordt en dus geld vroeg aan de EU en op voorhand grote bestellingen want zij wilden ook een nieuwe fabriek opstarten.
Het scenario dat zich nu ontrolt beschreven zij precies.

Dus wat ik daarop geantwoord heb is, dat toen dat nieuws nog niet bekend was (nu inmiddels wel) en dat we over een grote tijd pas zullen weten wie nu wat geblunderd heeft.

De feiten zijn in ieder geval dat in de EU (en de VS) ook op grote schaal gevaccineerd wordt met AZ, dat deze landen een enorme jute naar beneden laten zien als het gaat om het aantal besmettingen , als het gaat om ziekenhuizen die minder overvol raken, terwijl landen als Frankrijk en NL tergend langzaam van start gaan en goed rood kleuren als het gaat om opnames en besmette gevallen elke dag.
Tevens gaven onze vrienden ook aan, hetgeen klopt, dat er landen zijn in de EU die tegen de wil in van diezelfde EU toch de beurs hebben opentrokken en vaccineren zelfs met het Russische vaccin.

Laat ik het zo formuleren→ ik verwacht zomaar dat hier nog niet het laatste woord over gezegd is, en dat we een hele tijd later pas zullen weten wat nu precies gebeurd is en waar de missers waren en de kansen lagen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:45

In de VS wordt nog niet gevaccineerd met AZ, ze hebben het alleen maar vast ingekocht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:45

In de VS is nog niemand gevaccineerd met AZ want het is daar nog helemaal niet goedgekeurd.
Er liggen wel miljoenen dosissen in de kast. Te wachten op. Ooit.

Canada gebruikt AZ ook niet meer voor 55-.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:46

Pardon, mis begrepen.

Hebben jullie links bv van Canada die niet meer vaccineert voor - 55 jarige?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:48

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:57

IMJ schreef:
bigone schreef:

Heb je daar een linkje naar toe, zou het graag ook nog even lezen. Heb hem zaterdag gehad nl

Het advies is aan de bel trekken wanneer je na vier tot zestien dagen na vaccineren zeer zware hoofdpijn krijgt die niet weg gaat met pijnstilling, komt er slecht zich/praten/uitval bij dan meteen naar SEH. Dit is het Duitse advies en al eerder gemeld. Dat betekent niet dat het van het vaccin komt maar het zou kunnen en bovenstaande symptomen zijn altijd redenen voor spoed .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:01

Dit weet ik inderdaad. Is om in Nederland terug te vinden.

Dank je

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:12

Pien dat is wel een heel versimpelde versie van het verhaal ten gunste van UK.

De andere kant is dat oxford NL benaderde via via via en toen Rutte vroeg om meer info en onderbouwing van die 10miljoen oxford al zei "laat maar"! Omdat de financiering rond was.

Verder vind ik de benadering "wie geïnvesteerd heeft, heeft het meeste recht" vrij dubieus. Prima dat je met hun eerst contracten afsluit, maar als je met andere partijen ook wat afspreekt heb je daar ook een verplichting.

Het wordt nu een soort UK vs EU. Terwijl AZ de schuldige is. DIE heeft zijn vaccins meerdere malen verkocht. De discussie verplaatst nu naar "wie heeft er het meeste recht op" en dat komt AZ prima uit.
Het zou me dan ook niks verbazen als dit hun bliksemafleider is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:22

Na alle commotie, blijf ik gewoon bij mijn eerste gedacht. Het is GSK of het is niks :Y)
Een eerste ingeving is vaak de beste, toch ... :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:11

secricible schreef:
Pien dat is wel een heel versimpelde versie van het verhaal ten gunste van UK.
_O- Dat is dus precies wat ik bedoel te zeggen. Ieder land praat het eigen straatje schoon. Vandaar mijn opmerking dat we in de toekomst wel precies zullen weten wie gelijk had, wat er fout ging, wie oneerlijk was, wie geblunderd heeft etc. NU komen we daar toch niet achter.

Ik weet in ieder geval voor mezelf, dat ik zsm gevaccineerd wil worden en wie het eerst komt wie het eerst maalt. Is het AZ OK, is het pfizer, moderna, Janssens→ ook goed. Ik hoop dat ik volgende week al een belletje krijg van huisarts of apotheek.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:28

Pandora, ik lees dat ik naar België moet!
Belgische rechtbank: overheid, hef alle coronamaatregelen op
De rechtbank in Brussel heeft beslist dat de Belgische staat alle coronamaatregelen binnen 30 dagen moet opheffen. Dat meldt persbureau Belga.

De uitspraak komt na een klacht van de Liga voor de Mensenrechten. Volgens de krant Le Soir moet de Belgische staat een boete van 5000 euro per dag betalen als dat na 30 dagen niet is gebeurd, met een maximum van 200.000 euro.

Tegen de beslissing is nog een beroep mogelijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:38

Betalen aan wie?

200.000 euro is natuurlijk echt geen groot bedrag voor een overheid. Een beetje alsof ik een boete van een tientje krijg...

Ik ben wel benieuwd naar het artikel. Mag een Frans artikel zijn, kom ik wel uit.