Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vayo schreef:[q Ik ben er van overtuigd dat het grootste deel van de mensen keihard hun best doet, maar het bij veel mensen niet altijd lukt om 100% de regels op te volgen. Dat bedoel ik en dat lijkt me menselijk. Daarnaast wordt soms ook het mentale aspect vergeten.
SusanH schreef:Uhm...ja. Ik zie mensen idd op 1,5 meter. Op mijn man en dochter na.
lenaa_tje schreef:SusanH schreef:Uhm...ja. Ik zie mensen idd op 1,5 meter. Op mijn man en dochter na.
Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders
MarlindeRooz schreef:SusanH schreef:Uhm...ja. Ik zie mensen idd op 1,5 meter. Op mijn man en dochter na.
Had je dat ook gedaan als je helemaal alleen woonde. Dus dan had je al bijna een jaar met geen enkel mens fysiek contact gehad. En had je ook afstand gehouden van je man als jullie niet samen gewoond hadden?
Edit: Ja sorry ik geloof dat gewoon niet, dus ik krijg gewoon een knuffel als ik weer eens totaal instort door alle stress.
En mijn 2 beste vriendinnen wonen ook alleen. Maar de volgende keer als ik er een totaal overstuur thuis aan tref houd ik netjes 1,5 afstand ipv iemand te troosten hoor.
Barbabientje schreef:Hier sluit ik me wel bij aan.
Werk zelf in de zorg en probeer mezelf echt vol in te zetten om de regels te volgen, maar soms is het gewoon niet meer menselijk en gebeurd er iets waardoor je even buiten de lijntjes kleurt.
lenaa_tje schreef:SusanH schreef:Uhm...ja. Ik zie mensen idd op 1,5 meter. Op mijn man en dochter na.
Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders
friezenfan2 schreef:Je mag als single toch dat knuffel contact hebben?
Ik ben single, woon alleen, zit als sinds half maar vrij hoog in de spanning maar ik hoef geen knuffels van wie dan ook. De laatste keer een knuffel was halverwege oktober van mijn nichtje en neefje (die zijn onder de 12) toen ze mij met kerst wilde knuffelen nee gezegd. Ik wil geen corona nu niet en nooit niet. Als dat betekend dat ik van iedereen anderhalve meter moet houden dan is dat zo. En eerlijk dat lukt dus best. Zo goed als iedereen weet dat ik die afstand wil houden. En doen daar nu ook niet meer moeilijk over, deden ze in het begin wil. Ik wil niet alleen mezelf beschermen maar werk in de zorg en wil mijn cliënten ook beschermen.
lenaa_tje schreef:Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders
MarlindeRooz schreef:Dus jullie zien al jullie vrienden en familie alleen op 1,5 meter afstand? Ik woon alleen dus officieel mag ik niet op 1,5 meter bij mijn vriend komen. Of bij mijn ouders waar ik ook nog wel eens slaap. Tja, dan houd ik me er maar niet aan.
Needje schreef:ík dénk dat de meeste mensen die zeggen altijd 1,5m afstand te houden niet weten hoeveel 1,5m écht is.
Huertecilla schreef:lenaa_tje schreef:Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders
...eeeeeen wéér een nieuwe ´ja, maar´ voor een zieluguh uitzondering; andere regels voor alleenstaanden dan voor samenwonenden![]()
Dames; het gaat om verspreiding van besmetting; het minimaliseren van contacten buiten de bubbel. Hoeveel er binnen die bubbel leven; 1, 2, 6 is niet van belang.
Huertecilla schreef:lenaa_tje schreef:Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders
...eeeeeen wéér een nieuwe ´ja, maar´ voor een zieluguh uitzondering; andere regels voor alleenstaanden dan voor samenwonenden![]()
Dames; het gaat om verspreiding van besmetting; het minimaliseren van contacten buiten de bubbel. Hoeveel er binnen die bubbel leven; 1, 2, 6 is niet van belang.