Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:01

Het is sowieso onmogelijk om altijd de regels te volgen. Neem alleen al de 1,5m.
In de winkel en zelfs op de stoep gaat dit gewoon niet altijd.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:01

Ik ben ook weer aan het werk na de vakantie. 2 dagen thuis en 2 dagen op school. Ik ben blij dat ik weer aan het werk kan. Vond de vakantie een beetje saai. Mijn vriend (Noorwegen) kwam niet vanwege de lockdown. Heb hem al vanaf september niet meer gezien. :(
Ik heb onderhand doorzitplekken en de bank ook. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:02

Vayo schreef:
[q Ik ben er van overtuigd dat het grootste deel van de mensen keihard hun best doet, maar het bij veel mensen niet altijd lukt om 100% de regels op te volgen. Dat bedoel ik en dat lijkt me menselijk. Daarnaast wordt soms ook het mentale aspect vergeten.

Dat heb ik nu bij de maximum snelheid. Kan het voor mezelf he-le-maal verantwoorden. :+ :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:02

Dus jullie zien al jullie vrienden en familie alleen op 1,5 meter afstand? Ik woon alleen dus officieel mag ik niet op 1,5 meter bij mijn vriend komen. Of bij mijn ouders waar ik ook nog wel eens slaap. Tja, dan houd ik me er maar niet aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:04

Uhm...ja. Ik zie mensen idd op 1,5 meter. Op mijn man en dochter na.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:04

SusanH schreef:

Had je dat ook gedaan als je helemaal alleen woonde. Dus dan had je al bijna een jaar met geen enkel mens fysiek contact gehad. En had je ook afstand gehouden van je man als jullie niet samen gewoond hadden?

Edit: Ja sorry ik geloof dat gewoon niet, dus ik krijg gewoon een knuffel als ik weer eens totaal instort door alle stress.

En mijn 2 beste vriendinnen wonen ook alleen. Maar de volgende keer als ik er een totaal overstuur thuis aan tref houd ik netjes 1,5 afstand ipv iemand te troosten hoor.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-01-21 13:06, in het totaal 2 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:05

SusanH schreef:

Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:09

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Hier inderdaad ook maar ik vind dit geen menselijke regel als je alleen bent. Dus dat vind ik wel anders

Maar de vraag werd toch niet alleen aan singles gesteld? Ik ben sowieso niet zo'n knuffelaar, en was vroeger erg op mezelf. Dus ik denk dat ik, als ik single was geweest ik ook mensen alleen op 1,5 meter had ontmoet. Maar ik kan me goed voorstellen dat je als je alleen woont je wel behoefte hebt aan fysiek contact. Als je daar 1 of 2 nauwe contacten voor uit zoekt is dat prima.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:13

Ik woon ook alleen en zie voornamelijk mijn ouders af en toe, maar ik probeer altijd 1,5 meter aan te houden. Alleen mijn moeder doet daar absoluut geen moeite voor.

Heb trouwens geen vriend. Maar wel 2 katten en 6 kippen (+2 kuikens).

Heb ooit mijn oom gehoekt nadat hij na de zoveelste waarschuwing toch klef probeerde te doen. :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:14

MarlindeRooz schreef:
SusanH schreef:

Had je dat ook gedaan als je helemaal alleen woonde. Dus dan had je al bijna een jaar met geen enkel mens fysiek contact gehad. En had je ook afstand gehouden van je man als jullie niet samen gewoond hadden?

Edit: Ja sorry ik geloof dat gewoon niet, dus ik krijg gewoon een knuffel als ik weer eens totaal instort door alle stress.

En mijn 2 beste vriendinnen wonen ook alleen. Maar de volgende keer als ik er een totaal overstuur thuis aan tref houd ik netjes 1,5 afstand ipv iemand te troosten hoor.

Er zijn genoeg alleenstaande mensen die zich wel aan de anderhalve meter houden. Dat het niet gemakkelijk is heeft niets met alleenstaand te maken, iemand met uitwonende kinderen kan er net zo veel moeite mee hebben om kinderen en kleinkinderen op anderhalve meter te zien. Het is voor niemand gemakkelijk maar mits je zeker weet dat die ander ook geen contacten heeft blijft het gewoon link.
Gisteravond nog een programma gezien, was een jonge meid, 25 en volop in het leven staand als ic verpleegkundige. In maart, april zelf corona gekregen en nu nog steeds aan het revalideren. Kan net een uurtje per dag op haar benen staan. Dus voor alle alleenstaanden die wel knuffelen, om te troosten of gewoon omdat men denkt dat het kan. ook woorden kunnen troosten. Dan maar op anderhalve meter want het kan je veel leed besparen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:17

Barbabientje schreef:
Hier sluit ik me wel bij aan.
Werk zelf in de zorg en probeer mezelf echt vol in te zetten om de regels te volgen, maar soms is het gewoon niet meer menselijk en gebeurd er iets waardoor je even buiten de lijntjes kleurt.

Precies, dit bedoel ik! Ik geef geen feestjes, kom bijna nergens, weiger geen mondkapje te dragen, ga niet funshoppen waar dit nog mogelijk is, doe mijn boodschappen buiten het ''bejaardenuurtje'', zelfs met kerst heb ik eerste kerstdag slechts 2 mensen gehad en kerstavond en 2e kerstdag geen.

Maar ik heb wel een goede vriend (die ook zijn bubbel klein houdt) waar ik geen afstand mee houd. Ik heb die knuffel soms gewoon nodig. Daarentegen heeft een ander misschien een partner waar hij/zij mee in huis woont. En dan kan die partner net zo goed ook een iets andere bubbel hebben door werk bijv. of eens naar een vriend. Ook zien mijn kinderen en de kinderen van die goede vriend elkaar en door de leeftijd hoeven zij onderling geen afstand te houden. Dus ja, dit soort dingen kan ik naar mezelf toe verantwoorden. Het draagt enorm bij aan mijn mentale gezondheid, waardoor ik me makkelijker aan grotendeels alle regels kan houden.

En verder bedoel ik een incident zoals dat ik een vriendin heb in mijn bubbel. Wij zien elkaar met regelmaat en houden keurig afstand. Zij heeft een tweeling en ik 2 kinderen. In nov. is mijn kind 13 geworden en in dec. haar tweeling 13. Ik mag met mijn kinderen naar haar, maar zij nu ineens niet meer naar mij. Terwijl mijn huis veel groter is en we hier veel makkelijker afstand kunnen bewaren. Daarnaast woon ik in een nieuwbouw woning met goede mechanische ventilatie. Ja, zij is wel eens hier geweest in december i.p.v. ik naar haar. En eigenlijk besefte we pas toen ze er was, dat dit ineens niet meer mocht.
Ik beperk de contacten van mijn kinderen ook. Maar dit zijn kinderen die zij vaker zagen. Die wij in de bubbel van onze kinderen houden. Mijn kinderen mogen volgens de regels afspreken. Mijn jongste mag bijv. met de hele klas afspreken en bij iemand binnen gaan zitten. Maar dit soort dingen doe ik vanzelfsprekend niet.

Ik bedoel dat het vooral gaat om lief zijn voor elkaar, jezelf inzetten om je zo goed als mogelijk aan alle regels te houden en niet te wijzen als het iemand eens even een keertje niet lukt. En daarnaast ga ik heel snel de vaccinatie halen. Ik krijg 11 jan. bericht waarmee ik een afspraak kan maken.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 04-01-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:19

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Ik ben alleen.
Doe dat dus wel.

Ho stop.
Eerlijk zijn.

Ik heb afstand 1x niet kunnen houden toen ik de dierenarts bij mijn paard had en er even echt doorgepakt moest worden.

En 1x toen een halfwilde kat behandeld moest worden.

En een paar keer bij medische handelingen bij mijzelf
(Infuus prikken en bloedprikken gaat niet op afstand :') )
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 04-01-21 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:21

Je mag als single toch dat knuffel contact hebben?

Ik ben single, woon alleen, zit als sinds half maar vrij hoog in de spanning maar ik hoef geen knuffels van wie dan ook. De laatste keer een knuffel was halverwege oktober van mijn nichtje en neefje (die zijn onder de 12) toen ze mij met kerst wilde knuffelen nee gezegd. Ik wil geen corona nu niet en nooit niet. Als dat betekend dat ik van iedereen anderhalve meter moet houden dan is dat zo. En eerlijk dat lukt dus best. Zo goed als iedereen weet dat ik die afstand wil houden. En doen daar nu ook niet meer moeilijk over, deden ze in het begin wil. Ik wil niet alleen mezelf beschermen maar werk in de zorg en wil mijn cliënten ook beschermen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:24

Dat wilde ik ook. Heb het uiteindelijk op mijn werk gekregen. Dat denk ik overigens ook bij die verpleegkundige van 25. Heftig verhaal. Maar kans is heel groot natuurlijk dat ze het tijdens haar werk op de IC heeft gekregen.

Echwel

Laten we het eens zijn dat ieder mens anders is en andere behoeftes heeft...
Dan hoeven we ons niet te verantwoorden als we binnen de lijntjes kleuren..

Het is voor iedereen verdomd moeilijk en als het mensen helpt om met een knuffel erdoor te komen..amen

Needje

ík dénk dat de meeste mensen die zeggen altijd 1,5m afstand te houden niet weten hoeveel 1,5m écht is. :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:25

friezenfan2 schreef:
Je mag als single toch dat knuffel contact hebben?

Ik ben single, woon alleen, zit als sinds half maar vrij hoog in de spanning maar ik hoef geen knuffels van wie dan ook. De laatste keer een knuffel was halverwege oktober van mijn nichtje en neefje (die zijn onder de 12) toen ze mij met kerst wilde knuffelen nee gezegd. Ik wil geen corona nu niet en nooit niet. Als dat betekend dat ik van iedereen anderhalve meter moet houden dan is dat zo. En eerlijk dat lukt dus best. Zo goed als iedereen weet dat ik die afstand wil houden. En doen daar nu ook niet meer moeilijk over, deden ze in het begin wil. Ik wil niet alleen mezelf beschermen maar werk in de zorg en wil mijn cliënten ook beschermen.

Ik werk dan niet in de zorg, maar ben zelf behoorlijk risicogroeper.

Overigens vind ik het wel zwaar, zo eerlijk wil ik wel zijn.

Maar voor mezelf: die paar maanden tot de boel wat veiliger wordt vanwege entingen (en nog wat dingen) houd ik nog wel vol, als dat betekent dat ik niet met corona besmet word...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:26

Needje schreef:
ík dénk dat de meeste mensen die zeggen altijd 1,5m afstand te houden niet weten hoeveel 1,5m écht is. :o

Ik heb dat bij collega’s op school wel eens laten zien met de meetstok die we gebruiken bij rekenen.. anderhalve meter is toch echt beste afstand hoor!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:27

lenaa_tje schreef:

...eeeeeen wéér een nieuwe ´ja, maar´ voor een zieluguh uitzondering; andere regels voor alleenstaanden dan voor samenwonenden *\%/*

Dames; het gaat om verspreiding van besmetting; het minimaliseren van contacten buiten de bubbel. Hoeveel er binnen die bubbel leven; 1, 2, 6 is niet van belang.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:31

MarlindeRooz schreef:
Dus jullie zien al jullie vrienden en familie alleen op 1,5 meter afstand? Ik woon alleen dus officieel mag ik niet op 1,5 meter bij mijn vriend komen. Of bij mijn ouders waar ik ook nog wel eens slaap. Tja, dan houd ik me er maar niet aan.

Het is juist goed als je alleen woont, om een eigen bubbel met mensen te vinden. Dus dat doe je goed met je vriend en je ouders. Het moet ook mentaal vol te houden zijn.

Ik geloof niet dat iedereen zich 100% ad regels houdt. Dat kan ook niet. Bv tijdens de strenge lock down mochten we buiten niet eens wandelen verder als een km. Ondertussen verspreidde de overheid wel allerlei notities waarin stond dat het voor het geestelijk welzijn erg goed is om te wandelen paar uur per dag := Best wel raar als je maximale cirkel van 1km rond je huis mag en maximaal een uur.
Daar heb ik me dus niet aan gehouden.

Ik denk als de regels erg streng is, dat het goed is om je gezond verstand te gebruiken. Vaak met overtreden regels, doet het niets slechts aan toename eventueel van covid. Soms neem je klein risico maar ja, we zijn al zo lang bezig. Als mensen mentaal instorten is ook niet goed.

We hebben hier een bevriend echtpaar over de vloer gehad met Kerstmis. Viel allemaal keurig binnen de regels. Als ik zie hoe goed het ons alle vier heeft gedaan, om lekker te eten, drinken, te kletsen met elkaar. Ik geniet er nog van na. Dus gebruik gewoon je gezond verstand.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:33

Needje schreef:

Dat kan toch ook gewoon niet al 10 maanden lang
Boodschappen ,werk ,iemand uit de bubbel ,winkel ,vervoer (horeca .. iets losse zomer )
Of je moet gewoon echt je huis helemaal niet uit zijn geweest
En toch zijn er ook daar ( degene die dus beweren de regels 100% op te volgen besmettingen geweest)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:34

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:

...eeeeeen wéér een nieuwe ´ja, maar´ voor een zieluguh uitzondering; andere regels voor alleenstaanden dan voor samenwonenden *\%/*

Dames; het gaat om verspreiding van besmetting; het minimaliseren van contacten buiten de bubbel. Hoeveel er binnen die bubbel leven; 1, 2, 6 is niet van belang.

Heeft niets met zielig te maken. Ook niet met een uitzondering te willen zijn. Ik weet de risico's. Maar ook binnen een huishouden kun je daarbuiten van elkaar verschillende contacten hebben. Risico's blijf je houden.
En hoeft voor mij geen regel te komen daaromtrent. Maar ja, ik kleur op dat vlak wel wat buiten de lijntjes.
Ik werk in de zorg en vind het best pittig. Daarnaast zit ik persoonlijk even in geen al te leuke situatie. Daarom maak ik de keuze om buiten de lijntjes te kleuren op dat vlak. En ik vind dat voor mezelf prima. Op deze manier kan ik het volhouden en ook aan het werk blijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:41

Het was toch toegestaan om een "fiets buddy" te hebben? M.a.w. een partner waar je geen afstand toe houdt?
Ik kan me voorstellen dat als je een vaste partner hebt dat je daar je afstand niet mee houdt, ook al woon je in 2 huizen ben je toch een soort huishouden. Maar een wekelijkse one night stand is wel wat anders.

En ja, hier zijn we verder wel heel streng met de 1,5M met de rest van familie en vrienden. Begrafenis van mijn opa? Ik heb alleen een arm om me heen gehad van mijn man.
Afgelopen weekend stortte ik even in bij mijn schoonouders omdat ik zorgen had om mijn zoontje die katsbenauwd was, maar toen mijn schoonmoeder aangaf dat ze zich zo naar voelde dat ze me niet kon troosten heb ik gezegd dat ik dat echt niet wilde hebben.
Áls er een uitzondering zal zijn, zal dat wellicht zijn na de geboorte van ons kindje aankomend voorjaar, maar in principe zijn we hierin echt heel erg strikt. Zéker als de maatregelen dan nog/weer zo streng zijn als nu.

En als ik bij mijn ouders ben gebeurt het gewoon wel eens dat ik iets wil pakken of bijvoorbeeld moet ingrijpen met mijn zoontje en vlak langs iemand loop oid, maar we streven naar afstand met elkaar.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:44

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:

Niet iedereen heeft 3 liefdes in zijn leven waarmee hij/zij 'knuffelcontacten' heeft. Ik begrijp goed dat het voor alleenstaanden heel moeilijk is af & toe. Het zal ook hiermee een kwestie zijn van gezond verstand gebruiken, zoals pien_2010 eerder al aangaf.

Saskia9

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:51

Mijn partner woont in België en zelfs in de eerste lockdown met gesloten grenzen mochten wij met een verklaring de grens over om elkaar te zien.