Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:48

bigone schreef:
Al die wappies en viruswaarheidschreeuwers wandelen straks weer lekker onder de paraplu van de gevaccineerden. Klinkt misschien hard maar wat mij betreft dumpen ze ze in een land waar geen voorzieningen zijn. Niets en dan na een half jaar maar eens kijken wat ze willen, terug naar de samenleving die ze verketteren of daar blijven. Het is compleet van de pot gerukt wat ze er allemaal bijhalen.

Ja jankerds.

Of een tripje naar Noord-Korea. Eens kijken of Nederland dan nog steeds een dictatuur is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:56

Arabesk schreef:
bigone schreef:
Al die wappies en viruswaarheidschreeuwers wandelen straks weer lekker onder de paraplu van de gevaccineerden. Klinkt misschien hard maar wat mij betreft dumpen ze ze in een land waar geen voorzieningen zijn. Niets en dan na een half jaar maar eens kijken wat ze willen, terug naar de samenleving die ze verketteren of daar blijven. Het is compleet van de pot gerukt wat ze er allemaal bijhalen.

Ja jankerds.

Of een tripje naar Noord-Korea. Eens kijken of Nederland dan nog steeds een dictatuur is.

Denk dat Rusland al genoeg is. Als ze denken dat je daar als demonstrant na 24 uur weet buiten staat... Daar hebben ze 4000 man opgepakt dat is toch gele andere koek dan als hier 50 man wordt opgepakt. En in Rusland hoef je er alleen maar te staan en dan mag je al mee. Dus snap niet wat ze hier zeuren dat het een dictatuur is , maar in Rusland mag je niet eens zeggen dat je van de president af wil of je wordt al opgepakt. En hier mogen ze maar schreeuwen dat ze Rutte stom vinden. Laat ze dan maar eens proberen in Rusland , Noord Korea ect. Dan piepen ze wel anders.

Arabesk

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:57

Maar Rusland is geweldig, Poetin gaat Trump helpen in z'n strijd tegen deep state.

:roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:03

Arabesk schreef:
Maar Rusland is geweldig, Poetin gaat Trump helpen in z'n strijd tegen deep state.

Geloven ze daar nu ook al in? Die QAnon wordt steeds gestoorder... Ik ben er inmiddels achter door een opdracht over de bestorming van het Capitool dat die groep ook zeker een deel verantwoordelijkheid ervoor heeft. Riepen in de weken voor de speech al dat ze het zouden gaan doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:42

Zebrastreep schreef:
Arabesk schreef:

Geloven ze daar nu ook al in? Die QAnon wordt steeds gestoorder... Ik ben er inmiddels achter door een opdracht over de bestorming van het Capitool dat die groep ook zeker een deel verantwoordelijkheid ervoor heeft. Riepen in de weken voor de speech al dat ze het zouden gaan doen.

Ja je moet wel een beetje op de hoogte blijven hoor :')
De bosbranden in de VS zijn aangestoken met laserstralen uit de ruimte, van Joodse satellieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:45

Oh dat verklaart een hoop.. :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:12

Er zijn zelfs al memes van.
Dus t moet waar zijn. :+

Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 12:59

oomens schreef:
Dimphyl schreef:
Maar het kán ;) ik hoop dat ze er wel iets mee gaan doen, wet aanpassen oid, want dit is gewoon niet goed.

Waarom is het zo'n probleem om te accepteren dat bepaalde keuzes ook consequenties hebben?
Op het moment dat jij bewust besluit dat je blijft horen bij de groep niet-gevaccineerden, dan hoort daar logischerwijs ook bij dat je blijft vallen onder de maatregelen die gelden voor niet-gevaccineerden.

Als er geen goede reden is om jou als minder risicovol te zien (bijvoorbeeld doordat je een vaccin hebt gehad en daardoor aanzienlijk minder vatbaar bent), dan is het niet meer dan logisch dat mensen en bedrijven jou blijven behandelen alsof jij niet minder risicovol bent.

Waarom is het voor jou een probleem als ik me niet laat inenten? Als jij ingeënt bent hoef je niet bang te zijn voor mij, dus waarom zou ik dan niet met je in de zelfde supermarkt mogen lopen?

Om terug te komen op de mensen die zeggen dat vaccinaties voor bepaalde vakanties en beroepen verplicht zijn: dat gaat om vaccinaties die al járen getest zijn en ook bewezen werken. Voor ziektes die voor iedereen gevaarlijk zijn.

Ik ben van mening dat ik deze vaccinatie niet nodig heb, net zoals een griepprik. Ouderen die niet om een griepprik gaan worden toch ook niet geweigerd in de supermarkt of in hun verzorgingshuis? En de griepprik werkt net zo goed als de corona vaccinatie: niet tegen de mutaties waarvan er inmiddels al zoveel zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:20

Dymphyl, je vergeet één belangrijk puntje. Vaccins zijn in grote mate betrouwbaar maar er blijft zo’n vijf % mensen over die het ondanks vaccinatie alsnog kunnen krijgen. Wanneer we algehele immuniteit hebben is het geen probleem dat jij onder die paraplu meeloopt. Wanneer dat nog niet zo is de komende maanden ben jij dus wel een gevaar in de supermarkt voor net die mensen. Prima om je niet te laten vaccineren, echt eigen keus maar blijf dan de regels volhouden tot die immuniteit er is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:26

oomens schreef:
Dimphyl schreef:

Waarom is het zo'n probleem om te accepteren dat bepaalde keuzes ook consequenties hebben?
Op het moment dat jij bewust besluit dat je blijft horen bij de groep niet-gevaccineerden, dan hoort daar logischerwijs ook bij dat je blijft vallen onder de maatregelen die gelden voor niet-gevaccineerden.

Als er geen goede reden is om jou als minder risicovol te zien (bijvoorbeeld doordat je een vaccin hebt gehad en daardoor aanzienlijk minder vatbaar bent), dan is het niet meer dan logisch dat mensen en bedrijven jou blijven behandelen alsof jij niet minder risicovol bent.

Waarom is het voor jou een probleem als ik me niet laat inenten? Als jij ingeënt bent hoef je niet bang te zijn voor mij, dus waarom zou ik dan niet met je in de zelfde supermarkt mogen lopen?

Om terug te komen op de mensen die zeggen dat vaccinaties voor bepaalde vakanties en beroepen verplicht zijn: dat gaat om vaccinaties die al járen getest zijn en ook bewezen werken. Voor ziektes die voor iedereen gevaarlijk zijn.

Ik ben van mening dat ik deze vaccinatie niet nodig heb, net zoals een griepprik. Ouderen die niet om een griepprik gaan worden toch ook niet geweigerd in de supermarkt of in hun verzorgingshuis? En de griepprik werkt net zo goed als de corona vaccinatie: niet tegen de mutaties waarvan er inmiddels al zoveel zijn.

Het is inmiddels al bewezen dat het Pfizer vaccin beschermt tegen de Britse en Zuid-Afrikaanse variant. En het is ook niet 100% uitgesloten dat je geen Corona meer kunt krijgen , want dat kan zeker nog. Dat wordt ook gewoon eerlijk verteld en staat ook op het formulier wat je mee naar huis krijgt.

Alleen wat wel zo is , een ziekenhuisopname is uitgesloten. Als je Corona krijgt na het vaccin heb je maar last van lichte klachten en geen zware klachten. Muteren kan altijd dat het niet meer gaat helpen. Maar het kan ook muteren naar een lichtere variant of naar een variant waar je misschien wel minder ziek van wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:29

Voor mij persoonlijk zal het me een rotzorg wezen of jij gevaccineerd bent als ik dat wel ben.
Maar vaccinatie gaat niet om mij persoonlijk, maar om gezamelijk een goede groepsimmuniteit bereiken zodat mensen die niet gevaccineerd mogen worden ook beschermd zijn.
En daar vind ik dus wel wat van en in dat opzicht heb ik belang bij zoveel mensen gevaccineerd willen hebben.

En zoals gezegd, als iedereen gevaccineerd is mag je van mij overal komen. Maar zolang je dat niet bent en de groepsimmuniteit te laag is kan ik me voorstellen dat in het belang van de economie het noodzakelijk is mensen op bepaalde plekken te weren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:22

secricible schreef:
Voor mij persoonlijk zal het me een rotzorg wezen of jij gevaccineerd bent als ik dat wel ben.
Maar vaccinatie gaat niet om mij persoonlijk, maar om gezamelijk een goede groepsimmuniteit bereiken zodat mensen die niet gevaccineerd mogen worden ook beschermd zijn.
En daar vind ik dus wel wat van en in dat opzicht heb ik belang bij zoveel mensen gevaccineerd willen hebben.

En zoals gezegd, als iedereen gevaccineerd is mag je van mij overal komen. Maar zolang je dat niet bent en de groepsimmuniteit te laag is kan ik me voorstellen dat in het belang van de economie het noodzakelijk is mensen op bepaalde plekken te weren.

Dit dus. Dimphyl, je staat met je houding vooruitgang in de weg. Opening van de horeca, festivals: we kunnen het shaken als veel mensen zich zo opstellen zoals jij. Want dat trekken de ziekenhuizen niet.

Dus als je die ondernemers echt zo'n warm hart toedraagt: stop met zeuren en laat je vaccineren. Dat stoppen we samen het verspreiden van dat virus. Kan de zorg het weer bolwerken. Ben jij weer zo vrij als een vogel.

Zie je niet hoe ontzettend egocentrisch je eigenlijk denkt? Je bent in feite alleen maar bezig met jezelf.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:01

Maar toch snap ik ergens wel dat als je jong bent je er liever wat langer over nadenkt om het wel of niet te nemen. Mijn werkgever zei dat ook. Ze zij al ik heb alles al kinderen kleinkinderen enzovoort. En als jonger persoon snap ik dat je daar misschien wel meer over nadenkt. Daarom verplichten ze het bij ons niet. Er zijn ook collega's die niet gaan en iedereen is daar vrij in. Ook aantal die nu gaan omdat ze hebben gezien dat het goed gaat en de bijwerkingen wel meevallen. Ik was stiekem ook wel blij dat ik niet als allereerste van het team heen moest voor een vaccinatie. Maar iemand zei laatst ja maar nu kunnen mij ziek maken omdat je het nog doorgeeft. Maar dan vind ik wel dat het eigen verantwoording, je weet dat dat dan kan. Maar dan kun je ons niet de schuld in de schoenen schuiven als het gebeurd.

En mijn werkgeverer zei ook van ik heb mijzelf afgevraagd wil ik nog zo 3 jaar lang misschien wel leven. Nee dus ik laat mij vaccineren.

Over nadenken is prima en zeggen ook. Maar profiteren of andere zeggen van ja nu maak je mij nog ziek vind ik gewoon eigen verantwoording als het wel mis gaat. Hoe fijn is het al om een ziekenhuis opnamen uit te sluiten? De kans dat je schade krijgt door corona is groter dan van een vaccin.

Ik ga mij in ieder geval over 15 dagen weer een stuk rustiger voelen. Ik voel me nu met halve bescherming al veel relaxter en ben er al minder mee bezig en het geeft mij zoveel rust in mijn koppie. Tuurlijk doe ik het dan op zo'n moment voor mijzelf maar als ik dit nog 3 jaar vol moet houden tja dan breek ik en weet ik niet of ik dat ga trekken.

En dat jonge mensen er goed vanaf komen wil ik ook nog even benadrukken dat dat zeker niet zo hoeft te zijn. Vriendin van mij is 18 haar moeder heeft corona gehad en zij was negatief maar had wel de klachten. Naderhand is ze steeds heel moe en heeft pijn op haar borst en armen. Ze heeft nu eindelijk een antistoffen test laten doen maar als het zo is, dan heeft ze dus schade te pakken. Ze is verder gezond. Voordat ze er mee te maken kreeg gingen we 3 dagen in de week mountainbiken... Nog een reden dat ik mij laat vaccineren. En zij zegt ook van zodra het kan ga ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:18

Wat ik begrepen heb is dat je wel besmettelijk blijft als je geënt bent. Dus voor die paar procent mensen die wel gevaccineerd zijn en het toch krijgen (misschien wel van jou terwijl je niet merkt dat je klachten hebt) ben jij net zo een groot “gevaar” als een niet gevaccineerde. Het voordeel van een niet gevaccineerde is dat je nog merkt dat je (ernstige) klachten hebt en dus thuis blijft.
Zo is hoe ik het zie in ieder geval. En zo heeft iedereen zijn eigen visie en zn eigen redenen om het wel of niet te doen. Ik heb zelf persoonlijk respect voor elke keuze.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:22

Zebrastreep schreef:
Maar toch snap ik ergens wel dat als je jong bent je er liever wat langer over nadenkt om het wel of niet te nemen. Mijn werkgever zei dat ook. Ze zij al ik heb alles al kinderen kleinkinderen enzovoort.

Wat ik daar vooral niet zo goed aan begrijp - als je je zorgen maakt over een vaccin... wat denk je dat een daadwerkelijke virusinfectie kan doen?

(Dit is trouwens ook intrigerend bij jongere kinderen. We vinden het volkomen logisch om kinderen niet in te enten met een vaccin dat niet getest is op kinderen - want je weet niet wat het kan doen. Maar ondertussen nemen we bij de daadwerkelijke infectie juist het tegenovergestelde standpunt: dat het pas een probleem is als er voldoende bewijs is dat het echt schadelijk is. Tot die tijd lijkt het niet erg te zijn om kinderen daaraan bloot te stellen. Waarom maken we ons drukker over een vaccin dan het virus zelf?)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:26

Je kan een paar dagen een lichte uitstoot geven, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat je geen klachten ontwikkelt als gevaccineerde maar wel flink covid verspreid. De truc met vaccineren is namelijk dat in meeste gevallen de antilichamen al klaar staan op covid19 de doden als het binnen komt, dan verspreid je helemaal niets (misschien een paar uur zeer licht, maar zelfs dat is niet waarschijnlijk), en als dat niet meer zo is de geheugencellen snel antilichamen kunnne aanmaken. Dan ben je er waarschijnlijk ook niet helemaal lekker van, en kan je het dus een paar dagen licht verspreiden. Vergelijkbaar als niet-gevaccineerden in de periode voordat ze zich laten testen. Maar waar je zonder geheugencellen, of dit nu door vaccinatie of door eerdere besmetting komt, tot een week nodig heb om een goede afweer te creëren en in die tijd covid19 steeds meer gaat produceren en dus verspreiden, wordt het bij mensen met al afweerstoffen al binnen korte tijd, denk in uren tot een paar dagen, al geremd, waardoor de virusload die je draagt veel lager is/blijft en ook snel weer afneemt.

De verwachting is dat maximaal de helft van de mensen met covid19 zich heeft laten testen, de rest loopt dus sowieso rond en zelfs bij de mensen die wel positief getest zijn blijkt slechts de helft zich aan de quarantaine te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:29

Humpiedumpie schreef:
Wat ik begrepen heb is dat je wel besmettelijk blijft als je geënt bent. Dus voor die paar procent mensen die wel gevaccineerd zijn en het toch krijgen (misschien wel van jou terwijl je niet merkt dat je klachten hebt) ben jij net zo een groot “gevaar” als een niet gevaccineerde. Het voordeel van een niet gevaccineerde is dat je nog merkt dat je (ernstige) klachten hebt en dus thuis blijft.
Zo is hoe ik het zie in ieder geval. En zo heeft iedereen zijn eigen visie en zn eigen redenen om het wel of niet te doen. Ik heb zelf persoonlijk respect voor elke keuze.

Geef daar maar eens een linkje van want volgens mij geldt dat al niet voor Pfizer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:30

Ze weten het nog niet, de eerste onderzoeken naar besmettelijkheid zijn veel belovend, maar zolang daar geen zekerheid over is is het veiliger er vanuit te gaan dat je ook na vaccinatie de ziekte nog kan overdragen.
En daarom is een strategie op verlagen van besmettelijkheid ook nog onverstandig nu.

Citaat:
Kan ik na vaccinatie anderen nog besmetten met corona?
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:32

Klopt maar dat is wat anders dan zeggen dat je nog steeds besmettelijk bent.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:34

Humpiedumpie schreef:

In Israël zijn ze al een stuk verder als hier, en daar hebben ze het onderzocht en blijkt dat je niet besmettelijk bent voor anderen. Maar verschil is wel dat In Israel al heel wat meer gevaccineerd is.

Maar wat je nu zegt is dan niks niet anders hoe het nu is :') er kan ook iemand bijv op je werk zijn die het draagt maar niks geen symptomen heeft en jij wordt vervolgens wel heel ziek. En daarom is het ook belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:34

Humpiedumpie schreef:

In Israël zijn ze al een stuk verder als hier, en daar hebben ze het onderzocht en blijkt dat je niet besmettelijk bent voor anderen. Maar verschil is wel dat In Israel al heel wat meer gevaccineerd is.

Maar wat je nu zegt is dan niks niet anders hoe het nu is :') er kan ook iemand bijv op je werk zijn die het draagt maar niks geen symptomen heeft en jij wordt vervolgens wel heel ziek. En daarom is het ook belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:35

In Israel zijn aanwijzingen voor iig verminderde besmettelijkheid. Maar nog veel te weinig onderzoek voor conclusies.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:47

secricible schreef:
In Israel zijn aanwijzingen voor iig verminderde besmettelijkheid. Maar nog veel te weinig onderzoek voor conclusies.

Ja dat denk ik ook wel. Op nu.nl had een artikel gestaan dat de baas van pfizer had gezegd dat het niet bewezen was dat je anderen kon besmetten of dat het niet te verwachten was of iets in die richting.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:33

Shadow0 schreef:
Zebrastreep schreef:
Maar toch snap ik ergens wel dat als je jong bent je er liever wat langer over nadenkt om het wel of niet te nemen. Mijn werkgever zei dat ook. Ze zij al ik heb alles al kinderen kleinkinderen enzovoort.

Wat ik daar vooral niet zo goed aan begrijp - als je je zorgen maakt over een vaccin... wat denk je dat een daadwerkelijke virusinfectie kan doen?

(Dit is trouwens ook intrigerend bij jongere kinderen. We vinden het volkomen logisch om kinderen niet in te enten met een vaccin dat niet getest is op kinderen - want je weet niet wat het kan doen. Maar ondertussen nemen we bij de daadwerkelijke infectie juist het tegenovergestelde standpunt: dat het pas een probleem is als er voldoende bewijs is dat het echt schadelijk is. Tot die tijd lijkt het niet erg te zijn om kinderen daaraan bloot te stellen. Waarom maken we ons drukker over een vaccin dan het virus zelf?)

Denk dat dat ook te maken heeft met dat je het virus onbewust vaak oploopt terwijl je een vaccin heel bewust in je laat spuiten. Denk dat 1/3e van de besmettingen niet eens wordt opgemerkt, veel (jonge) personen hebben zodanig lichte klachten dat ze niet eens weten dat ze besmet zijn. Oftewel de zorgen om het virus zijn niet groot, niet sterk aanwezig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:41

Bij het virus is er eerst de kans dat je het krijgt en dan nog de kans dat je het ernstig krijgt. Genoeg uitwegen dus voor je hoofd.

Een vaccin krijg je zeker en als je dan niet weet welk deel ernstige bijwerkingen krijgt is dat een stuk bedreigende.

Als je er van overtuigd bent dat een vaccin mogelijk ernstige bijwerkingen heeft snap ik dat wel.

Maar ja, ik deel de verbazing ook wel. Over 1 persoon die sterft door (mogelijk) het vaccin paniek. En de tig mensen per dag die sterven worden aangenomen alsof het niks is.

De kwetsbaren die sterven aan corona zijn "dor hout"
Een kwetsbare die sterft aan een vaccin bewijs dat het vaccin niet deugt.