Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:04

dankje! ik ga het ook echt heel mooi vinden, heb bij mijzelf nu 1 hand met verlenging en 1 hand alleen versteviging en gellak op korte nagels.. ga er steeds meer aan wennen :o
Laatst bijgewerkt door Libiris op 03-11-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:05

Vind het ook moooi zo hoor! Mooier dan die veeeel te lange haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:58

Heel mooi inderdaad!

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:59

Wat is dit een leuk topic. Leuk om al jullie creaties te zien en inspiratie op te doen. Gister voor de tweede keer mijn nagels laten doen. Ik ben een nagelbijter en ik ben zo blij met het resultaat. Al veel mooier dan de vorige keer, eindelijk verzorgde handen en nu er vanaf blijven _-:(

Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:09

Dit is niet net gedaan toch?
Bij mij zit het zo ver van mijn nagelriemen af na 3 weken uitgroei.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:20

Sure_lee schreef:
Dit is niet net gedaan toch?
Bij mij zit het zo ver van mijn nagelriemen af na 3 weken uitgroei.

Gisteravond :j

Ik hoop dat ik het goed verwoord, maar de uitleg van de salon was iets in deze richting:bewust wat verder van de nagelriemen af zodat er lucht onder de acryl kan komen. Hierdoor krijgen mijn nagels en nagel riemen de kans om goed te herstellen. Mijn nagel riemen zijn hier en daar nog wat ontstoken en/ of gevoelig van het jaren lange pulken. In vergelijking met de vorige keer zit het nu al meer richting mijn nagel riemen geplaatst. Zo gaan we steeds een stukje dichter naar de nagelriemen toe en uiteindelijk gewoon lakken op mijn eigen nagels ipv op acryl.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:35

Ah oke. Ik heb er geen verstand van maar dat klinkt wel logisch op zich!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:02

Libiris schreef:
wijslander, helaas geen ervaring met afzuigingen...ik heb gewoon een simpele losse erop staan van een goedkoop merk...
kijk eens op een facebookpagina voor nagelstylistes, daar wordt deze vraag vaak gesteld en zijn er veel antwoorden

Bedankt voor de tip, heb op fb inderdaad veel ervaringen kunnen lezen! Mijn Zephyros is binnen, dit weekend eens testen *\o/*

Hier gebruik ik tot nu toe trouwens alles van 1 merk (Diva), bevalt uitstekend en ze hebben veel kleuren die ik mooi vind, dus nog geen reden gehad om iets anders te proberen... :)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:20

Sorry Dandy, maar je styliste kraamt de grootste onzin uit.
Zodra er lucht onder je acryl hebt, betekent dat dat je lifting hebt. Is een broeihaard voor bacteriën.
Tevens wil je bij een nagelbijter juist een zo groot mogelijk oppervlakte om op te werken.
Correcte werkwijze is een grondige manicure zodat je korter op de nagelriem kan werken.
Aan de opbouw van de nagels is ook wel een en ander te verbeteren.. mag ik vragen wat je hier voor betaald hebt?
En verder veel oliën, liefst 4x per dag

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:33

Yellowbird schreef:
Zodra er lucht onder je acryl hebt, betekent dat dat je lifting hebt. Is een broeihaard voor bacteriën.
Tevens wil je bij een nagelbijter juist een zo groot mogelijk oppervlakte om op te werken.
Correcte werkwijze is een grondige manicure zodat je korter op de nagelriem kan werken.
Aan de opbouw van de nagels is ook wel een en ander te verbeteren.. mag ik vragen wat je hier voor betaald hebt?

Amen.

Echt vette onzin die uitleg

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:41

Afbeelding
Nieuw kleurtje!

Peeloff vind ik niks. Eraf halen was echt super makkelijk. Had eronder rubberbase (plaklaag verwijderd daarna peeloff erop). De rubberbas zat er nog netjes op na afhalen.

Toch vind ik het niks. Het blijft een week zitten. Vind juist fijn om 3 weken met mijn nagels te doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:21

Mooi nessa!

Nu ik het zelf doe laat ik het meestal 2 weken zitten. Toen ik naar de salon ging 3.

Dit was mijn verjaardagcreatie van vorige week. Lekker fout met glitters. Op de foto komt het niet zo goed over maar ik zit soms helemaal naar de glitters te staren als het licht erop valt. Ze schitteren dan zo mooi.
Afbeelding

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:58

Mijn eigen nagels momenteel <3
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:27

Mooie nagels allemaal weer <3

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:39

Toen ik naar de styliste ging, deed ik het om de 4 weken.

Ik houd ook echt van glitters! Die ik nu heb heeft zo'n mooie glitter. Maar niet op de foto te krijgen natuurlijk.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:47

Yellowbird schreef:

Bedankt voor je tips Yellowbird. Zo zie je maar weer dat ik echt een leek ben :o Ik bedoelde trouwens met ruimte ertussen, de ruimte tussen de acryl en de nagelriem, dus niet echt onder de acryl. Het is lastig uit te leggen! Maar je tips ga ik zeker meenemen en wellicht anders misschien opzoek naar een andere salon, €45,-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:55

Oef dandy ik vind haar erg duur voor de kwaliteit die ze levert zo vanaf de foto!!

Ik ook weer een nieuw setje

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:48

Dat van de lucht klopt niet, maar afstand van de nagelriemen is bij nagelbijters juist goed. Als de nagelriemen erg beschadigd zijn, is een allergie zo gebeurt

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:54

Dandy, geen probleem, je gaat er van uit dat je styliste weet waar ze mee bezig is. Helaas zitten er veel beunhazen tussen.
Nagels kunnen, net zoals haren, niet ademen. Dus die hebben geen lucht nodig. Als je een goede nagelriem olie smeert, dan trekt dat in de nagel in. En niet alleen je nagelriem insmeren, maar ook onder de vrije rand.

Je werkt niet tegen de nagelriemen aan he, maar 2 weken uitgroei is nergens voor nodig en je bent zo de balans in de nagel kwijt.

Jester, hele mooie kleuren! Alleen jammer van de vorm. Nu zijn je lower arches weg gevijld en lijken je vingers dikker dan zijn, no offence.
Ik zou eens voor square of almond gaan, veel eleganter!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:02

Thanks! Ik heb altijd square gehad hoor, maar ook daarmee heb ik dikke vingers (ik heb mannen handen haha) dus dacht wil ze juist wel wat smaller dan lijkt het misschien minder blokkerig

Afbeelding

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:57

Dat is nog steeds ballerina haha.
Bij een square gaat de nagel loodrecht vanuit de zijwallen. De lower arch en upper arch lopen dan evenredig aan elkaar.

Je wil juist geen spitse nagel op stevige vingers. Dus ook een almond moet niet te spits voor je zijn. Hoe onlogisch het ook klikt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:05

Oh nou goed om te weten! Voor mijn gevoel word het dan echt heel lelijk haha. Ik heb ook rond gehad haha, alles ondertussen :') maar dat vind je dus te spits ook?

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:07

Jester_ schreef:
Oh nou goed om te weten! Voor mijn gevoel word het dan echt heel lelijk haha. Ik heb ook rond gehad haha, alles ondertussen :') maar dat vind je dus te spits ook?

[ [url=m/sx6lEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind dit al veel mooier staan eigenlijk! Sowieso supermooie kleurtjes alledrie <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:48

Over glitters gesproken..

Mijn setje op t moment :D weer eens lekker kort!
Afbeelding

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:02

Dat is veel.beter jester!

Nice sparkle!