2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:20

Dreamy schreef:
Op m’n lichtst vs zwaarst :D
[ [url=m/df4PE2.png]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Knap hoor!

Tortilla

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:08

Wauw Dreamy wat een mooi verschil!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:38

Wow die foto Dreamy! Ziet er écht goed uit!

Tortilla, goed bezig hoor met hardlopen! Hoeveel loop je nu in hoeveel tijd??

Femke, welkom en succes!

Evelien, zit je al op je streefgewicht?

Vanavond weer paard gereden. Gaat gelukkig steeds beter. Qua rijden en band opbouwen en ook qua conditie. Erg blij mee dat het zo snel beter gaat.

Ik heb het de laatste dagen wel ontzettend zwaar. Heb constant snaai trek.

Afgelopen weekend wel gedaan. Zaterdag een babyshower dus veel zoetigheid.
En zondag avond Chinees bij schoonfamilie. Hou ik helemaal niet van dus alleen 2 kipsate en een mini gebakken banaantje op. Wel erna nog een mac burger O:)
Verder de beide dagen de rest van de dag vrij beperkt gegeten om het een beetje te compenseren.

Ben namelijk net zo blij dat ik in de 73 zit. Nog maar een paar kilo tot m'n streefgewicht en lichamelijk zie ik met die laatste kilo's echt verbetering. Paardrijden helpt ook weer goed om strakker te worden. Was lastig op precies dat stukje buik en dat stukje net onder m'n borsten. Ook love handles zijn mooi aan het verdwijnen net zoals de "rugvetjes".

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:48

Bibiq goed bezig hoor! Houd vol!
70 kg was toch jou doel?
Ik zal morgen weer eens gaan wegen ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:00

Klopt! En als ik daarop zit en nog niet blij ben dus nog iets extra. Maar dat zien we dan wel weer ;)

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:04

BibiQ, Ik ben bezig met een opbouwschema dat echt op tijd gaat, maar ik loop nu ongeveer 4,5 km in 30 minuten :)
Wat fijn dat je zo lekker gaat! En af en toe moet je even lekker los kunnen gaan... Als je daarna maar weer wat oplet. Moet wel zeggen dat ik nu zelf wat stress heb en daar dan echt de neiging van krijg om te gaan snaaien.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:33

Jemig dreamy ik vind het knap.

Ik heb nu weer een bolle buik.
Snap niet hoe het kan. Van het zomer 53.8 het lichtste maar was na een week vakantie(september) ook zo weer gedaan. Kilo's er direct weer bij. En niet mega raar gedaan.
Blijf nu rond de 55 hangen. Raar allemaal...naja winter maanden minder beweeglijk als zomer maanden...Dat blijven hangen is misschien niet heel gek.
Voel me ook voller en opgeblazen...bol.com haha.
Vocht?? Lucht??

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:42

Ik moet me ook weer beter melden!

Heeeel mooi dreamy jaloers!!

Ik heb de afgelopen weken onnodig veel zitten snaaien. Zonde. Was 1 dag 74.1 die nooit meer gezien haha, eigenlijk elke keer in de 75. Nu woog ik gisteren 77,6, vandaag gelukkig weer 76,6 maar ik moet gewoon weer door, ik wil naar de 70!! Voor de kerst :')

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 07:05

Ohjeej Hester, ja dat is idd zonde. Ja op water en sla dan maar hè?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:59

Wauw Dreamy, wat een groot verschil en prachtig resultaat al!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:54

Kan ook vocht zijn Jester, komt vast goed :)

Horsie heb je iets anders gegeten? Iets waar je niet zo goed tegen kan?

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:38

Misschien wat veel zout binnen gekregen? Dat is denk ik bij mij de boosdoener geweest, als ik het zo even analyseer...

Vanmorgen heeft de weegschaal het wel weer goed gemaakt. De teller staat nu op -7.2 :-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:39

Ik vermoed ook vocht, in veel ongezonde producten zitten volgensmij toevoegingen waardoor je vocht kunt vasthouden :j
Even weer wat op je eten letten en gewoon lekker doorgaan met hoe je daarvoor bezig was, komt vanzelf weer goed :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:47

Jester_ schreef:

Ik heb de afgelopen weken onnodig veel zitten snaaien. Zonde. Was 1 dag 74.1 die nooit meer gezien haha, eigenlijk elke keer in de 75. Nu woog ik gisteren 77,6, vandaag gelukkig weer 76,6 maar ik moet gewoon weer door, ik wil naar de 70!! Voor de kerst :')

Gewoon door al dat gevreet Lies wat ik langs zie komen. Die pepernoten caken ken je wel op je reet plakken hahaah :')

Neehoor lieverd, oppakken je kan t! *\o/*

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:41

jaimy10 schreef:
Jester_ schreef:

Gewoon door al dat gevreet Lies wat ik langs zie komen. Die pepernoten caken ken je wel op je reet plakken hahaah :')

Neehoor lieverd, oppakken je kan t! *\o/*

Ik heb niks gehad maar had natuurlijk wel pepernoten over :D

Ja dit is niet alleen vocht maar het kan er gewoon weer af :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:47

Hallo, mag ik me hier ook melden? :wave:

Sinds 10 dagen ongeveer probeer ik enorm op mn voeding te letten en daardoor dus ook wellicht een paar kilootjes af te vallen. Ik hou het geen wat ik eet bij met een app, net als de hoeveelheid beweging.

Ik ben op zoek naar een magere yoghurt of kwark met een smaakje ZONDER die vieze stukjes fruit erin (een topic hiervoor openen vond ik onzin want hier zitten wel deskundige tussen zo te lezen)
Ik heb me tot nu toe gestort op de magere kwark van optimel vanille, super lekker maar daar ga ik me snel de neus van vol eten en zou voor mn zuivel en proteine balans graag iets van een kwark of yoghurt willen eten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:32

Welkom!
Mijn ervaring met die smaakjes kwark is dat ze boordevol suiker zitten. Weet niet wat de andere ervaringen hier zijn?

Ik eet in de ochtend magere biologische yogurt met een beetje zoetstof en vind dit prima te doen. Doe het al zo vanaf april en ben ruim 12 kilo kwijt.

Mijn voedingspatroon kan je in m'n berichten terug vinden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:19

BiBiQ schreef:
Welkom!
Mijn ervaring met die smaakjes kwark is dat ze boordevol suiker zitten. Weet niet wat de andere ervaringen hier zijn?

Ik eet in de ochtend magere biologische yogurt met een beetje zoetstof en vind dit prima te doen. Doe het al zo vanaf april en ben ruim 12 kilo kwijt.

Mijn voedingspatroon kan je in m'n berichten terug vinden.

Deze van optimel bevat een zoetstof (sucralose) maar ik weet het inderdaad van andere nog niet. Wow 12 kilo, dat is echt iets om trots op te zijn :j
Zijn deze te vinden in dit topic? Ben enorm benieuwd!

Mijn streven is 5 kilo maar tevens ook omdat ik probeer te stoppen met roken. Ik hoop in combi van voldoende beweging + gezond eten ik het lichtelijk tegen kan houden om bij te komen als ik stop.

Edit: ik las trouwens ergens dat yoghurt in de ochtend niet goed is omdat je maag dan ‘verzuurd’ zou kunnen raken, maar is dit ook echt zo?

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 01:11

Maureen_M schreef:
Hallo, mag ik me hier ook melden? :wave:

Sinds 10 dagen ongeveer probeer ik enorm op mn voeding te letten en daardoor dus ook wellicht een paar kilootjes af te vallen. Ik hou het geen wat ik eet bij met een app, net als de hoeveelheid beweging.

Ik ben op zoek naar een magere yoghurt of kwark met een smaakje ZONDER die vieze stukjes fruit erin (een topic hiervoor openen vond ik onzin want hier zitten wel deskundige tussen zo te lezen)
Ik heb me tot nu toe gestort op de magere kwark van optimel vanille, super lekker maar daar ga ik me snel de neus van vol eten en zou voor mn zuivel en proteine balans graag iets van een kwark of yoghurt willen eten.

Ik eet graag Skyr, dat verwerk ik meestal in een smoothie. En anders heb ik graag protein kwark van melkunie met kokossmaak, met een beetje muesli als ontbijt! Je hebt ook kleine bakjes van melkunie in allerlei smaken, ik zou zeggen, elke ochtend 1 proberen ;-)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:37

Fanatieke meelezer kruipt onder de steen vandaan.
Maureen, dat lijkt mij een broodje aap verhaal. De pH van je maag is ongeveer tussen de 2-3. Als yoghurt zou verzuren - en dus nog zuurder was - zou je dat niet eten. Yoghurt heeft juist een hogere pH, net als al het andere voedsel wat jij eet. Die lage pH in je maag is belangrijk want die dood direct veel schadelijke bacteriën die je binnenkrijgt. :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:07

Maureen, als je bij mijn naam klikt op "Geplaatst" kan je als het goed is al mijn posts zien. ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:24

Mijn gewicht gaat weer omhoog ;( ik zat op 72,5 maandag en vandaag 73,5. Nou ja we gaan gewoon weer door.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:23

WillBokkers schreef:
Fanatieke meelezer kruipt onder de steen vandaan.
Maureen, dat lijkt mij een broodje aap verhaal. De pH van je maag is ongeveer tussen de 2-3. Als yoghurt zou verzuren - en dus nog zuurder was - zou je dat niet eten. Yoghurt heeft juist een hogere pH, net als al het andere voedsel wat jij eet. Die lage pH in je maag is belangrijk want die dood direct veel schadelijke bacteriën die je binnenkrijgt. :)

Dat dacht ik ergens ook al. Als ik alles wat op internet staat moet geloven ben ik morgen dood.

Gisteren een meal prep gedaan voor vanavond! Garnaaltjes met een bosuitje, champignon en paprika. Doen jullie ook aan meal prep?

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:25

_evelien_, Het is altijd heel stom om te merken, maar gewichtsschommelingen zijn eigenlijk heel normaal.. Misschien heb je gister iets meer zout of koolhydraten gegeten dan normaal waardoor je vocht vast houdt?

Maureen, dat klinkt heel lekker! Ik woon thuis en eet hier dus mee met wat de pot schaft :)

Vanmorgen was de weegschaal heel lief! 80,2 kg, dat is voor het eerst onder mijn allereerste doel van 81 kg. Ik ben nu volgens BMI 'overgewicht' ipv 'obesitas', mag om die reden mij nu aanmelden als stamceldonor en ik mocht mezelf trakteren :) Nu in totaal -4,8 kg *\o/* *\o/*

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:54

Gewichts schommelingen van 1,5kg zijn volkomen normaal.
Zeker als je meedere keren per week gaat wegen, dan wordt je krankjorum en kun je er geen pijl op trekken.
Vandaar dat de meeste van ons het wegen gelimiteerd hebben tot 1 of 2 keer per week. Vaste dag vast tijdstip.