Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:Ik heb tot nu toe enkel bij de 21 km tussendoor gedronken. Ik drink achteraf gewoon veel water. En vooraf ook, maar dan wel minimaal een half uur voor ik start.
Ik eet ook nooit tussendoor. Ik heb nog nooit gehad dat ik daar behoefte aan had.
Volgende week loop ik de halve marathon. Hier zitten wel aardig wat die het met regelmaat doen. Hoe eten jullie voor zo'n afstand?
Ik vind het lastig, ik kan niet met een volle maag rennen en ik krijg 's ochtends ook maar heel weinig weg.
Iets licht eten wat toch genoeg energie geeft, suggesties?
Ik ga trouwens niet voor een toptijd, ik ga voor flierefluitend uitlopen in een comfortabele pas terwijl ik geniet van de route.
Soms is dat behoorlijk langzaam en soms op een prima tempo van 10 km/u. Ik ga het weer afwachten en zien hoe de pet staat. Lopen zoals mijn lijf lekker vindt
Ik vind het heel spannend![]()
Maar ik heb er ook wel zin in. Normaal loop ik met hond of met vriend, en nu ga ik helemaal alleen. Vriend wil/kan niet zo'n afstand lopenOh wat zal ik trots zijn als ik de finish haal!
poes schreef:Ik heb ook een trailrugzak van decathlon (maar het dure model) maar bij mij gaat het water in mijn waterzak klotsen. Weet iemand daar een oplossing voor?
Hanmar schreef:En hoe maken jullie 'm schoon? Met name het slang-gedeelte en het mondstuk
Mondy schreef:Ik kan ook niet rennend drinken en loop die paar meter met het drinken.
Het liefste water,isostar krijg ik amper weg met lopen.
Hm Eindhoven komt er bijna aan. Wil nog steeds voor halve gaan maar ben nu wel iets voorzichtiger na afgelopen weekend. Dus heel miss de 10 ipv halve.
Wat gebruiken jullie tijdens de langere stukken qua eten ?
Gelletjes heb ik vorig jaar geprobeerd maar die hield ik na voorzichtig slokje/hapje proberen in de training al niet binnen (juk) dus heb nu voor grote afstanden whinegums mee.
Angela_ schreef:Dam tot damloop: Ook ik vind het een tikkie overdreven. Ik begreep dat ze het inderdaad niet meer qua hulpverlening kunnen behappen. Maar als we zo gaan beginnen kun je bijna alles tussen april en november gaan aflassen.. Wat mij wel opviel is dat bij de reacties iedereen in de media zei nou dan had ik beter bier kunnen drinken/was ik maar op stap gegaan gisteren. Er was geen enkele die zei jammer, ik had hier zo hard voor getraind en nu mag ik niet starten.
Komt denk ik ook omdat in de laatste startgroepen waarschijnlijk niet de meest fanatieke lopers zitten. De hebben veelal een wedstrijd licentie en mogen dus voorin starten.
Uiteindelijk kwam ik over de finish in 1:49:56. Een dik vet PR van ruim 6 minutenIk had niet het gevoel tot het gaatje te zijn gegaan (daar was deze wedstrijd ook niet voor) maar het feit dat ik zo'n tijd kan lopen in de zwaarste weken van mijn marathon training geeft wel vertrouwen. Overigens is deze HM een echte aanrader, niet massaal en een mooie route door het bos over verharde bospaden, gravelpaden en over de heide. Echt heerlijk en top georganiseerd.
Gefeliciteerd me je pr, beloofd wat voor de marathon.
Afgelopen zondag mijn langste duurloop richting te marathon gelopen, 33km. Ik train tegenwoordig vooral op hartslag (mijn duurtrainingen) en dat werkt echt super goed voor mij. Nu zondag nog een 10km wedstrijd en dan kan het taperen beginnen. Ik ben stiekem heel benieuwd naar de marathon en aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang en vind ik het heel spannend.