Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:16

Voor de ouders denk ik dan wel zo. Sorry.
Voor de kinderen vind ik dat wel zielig. Die kunnen er niets aan doen zo'n waardeloze ouders te hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:56

bruintje123 schreef:
Voor de ouders denk ik dan wel zo. Sorry.
Voor de kinderen vind ik dat wel zielig. Die kunnen er niets aan doen zo'n waardeloze ouders te hebben.

Precies. Als je niet hebt geleerd dat de weg gevaarlijk is is dat over het algemeen niet jouw schuld

Berdien

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:25

Voor zo'n kind is het wel sneu. Met de ouders heb ik dan inderdaad minder medelijden.

Vandaag kinderen in een vol restaurant. En elke keer als ze ietwat qua volume boven 'normaal' uitkwamen werden ze gecorrigeerd. Verademing, zó kan het dus ook!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:48

En zo hoort het.
En dan is het ineens ook helemaal niet zo erg als het een paar keer niet lukt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:15

Liep vandaag ook even door de winkel, wat uit te zoeken. Had al een lichte hoofdpijn.
Aan de andere kant van het rek waar ik stond begon een kind knetterhard te krijsen. En echt minuten lang. Hoofdpijn was plots niet licht meer :+

Even later liep ik een andere winkel binnen, en vlak voor de schuifdeur stond een kind in een roze jas recht in het midden. Geen vader of moeder te bekennen, en ondertussen liepen mensen in en uit tegen dat kind aan. De schuifdeuren gingen dan ook zo gevaarlijk dicht want ze bewoog niet altijd op tijd 8)7

Wat denk je dan als ouder? Vervelend kind dat weg loopt terwijl je in pakt, laat maar staan? Of, snel boodschappen doen, kind staat daar wel goed? Echt vreemd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:39

Tiggs: varekaj snapt het wel. :D

Varekaj schreef:
Daar heb ik mijn extra hospitalisatieverzekering voor Ayasha :) En een spaarpotje.

Nog zoiets krom. Mijn broer is fysisch gehandicapt en licht mentaal beperkt door een aangeboren handicap (wss zuurstoftekort gehad bij de geboorte). Hij is er nu 38. En toch moet hij elk jaar opnieuw aan het ziekenfonds bewijzen dat die handicap er nog steeds is én dat die niet verbeterd.
Hij krijgt zijn toelages op basis van handicap. Paar jaar terug een nieuwbouwappartement gekocht, en dat laten aanpassen naar zijn handicap: bredere deuren, klikramen, speciale oven waar de plaat uitschuift zodat hij niet in de oven moet grijpen, kookplaat die onmiddellijk afkoelt als vuur uit gaat/pan eraf gaat, afwasmachine zodanig gezet dat ie er makkelijk zelf bij kan, wasmachine/droger in 1.

Kwam onlangs onverwacht sociale controle langs. "Oh meneer, kijk es aan, u bent wél zelfredzaam nu! wat mooi!" Ging die tr*t zijn handicap als zowat onbestaande score, en was hij plots bijna zijn volledige toelage kwijt...

Alsof die handicap plots bij toverslag *poef* weg is omdat je je woonomgeving aanpast... -O-

Ik heb de hoogste bij mijn ziekenkast en zit nog zo hoog. :)
En ja. Zo werkt de FOD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:18

We hebben het kunnen terugdraaien gelukkig maar echt... soms vraag je je toch af waar hun verstand zit als ze zo'n test afnemen.

Net zoals de oogdruppels voor zijn glaucoom. Hij kan die niet zelf inbrengen dus thuisverpleging gevraagd. Kost het zowat 180/maand om druppels van 3€/maand toe te brengen. En dan schrikken ze dat mensen behandelingen niet kunnen betalen maar kweken als konijnen, dat steunen ze met alle plezier.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 01:45

Ik ben opzich heel erg blij met ons zorgstelsel. Vergeleken met veel landen hebben wij eigenlijk helemaal niks te klagen. Ik ken een boel mensen die er zonder dit zorgstelsen niet meer geweest waren, inclusief ikzelf.
Wel vind ik dat 'het volk' meer te zeggen moet krijgen over de vergoedde zorg in de basisverzekering.
Ik vind het no problem als ik meebetaal voor de zorg voor mensen die ziek zijn, dus doodgaan of niet normaal kunnen functioneren zonder bepaalde zorg. Maar het krijgen van een kind is geen ziekte, maar (meestal) een keuze. Je krijgt zo veel toegestopt, en alle kinderlozen, bewust of niet draaien daar ook voor op, en dat vind ik jammer.
Zelfde met mensen die volledig bewust hun lichaam kapotmaken door drank, drugs, roken enz. Als je een bewuste keuze maakt jezelf 'ziek' te maken dan vind ik dat je daar ook lekker zelf voor op mag draaien.

Helaas is onze economie gebouwd op een groeiende bevolking. Te weinig kinderen en de boel stort in elkaar, dus aan alle kanten word er geld ingepompt om mensen maar aan het fokken te houden....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:05

Dan lijkt het me dat je beter een ander economisch systeem kunt ontwikkelen ipv anticiperen op groei. Maar hè, pensioenleeftijd omhoog is natuurlijk taboe, ook al stamt dat uit de tijd dat mensen nog maar 5 jaar leefden na hun pensioen 8)7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:07

Pensioenleeftijd omhoog is ook belachelijk.
Genoeg mensen die dat werkend helemaal niet vol houden.
Of ze zijn al vroeg begonnen en hun lijf houd het net vol of ze hebben werk waarin de druk zo hoog is dat ze psychisch een keer klaar mee zijn.
20 jaar geleden was werken een stuk relaxter dan nu.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:09

bruintje123 schreef:
Of ze zijn al vroeg begonnen en hun lijf houd het net vol of ze hebben werk waarin de druk zo hoog is dat ze psychisch een keer klaar mee zijn.

Dan ga je naar een systeem waarin gewerkte tijd telt ipv leeftijd. In Frankrijk doen ze dat. (En ja er zit een deksel op, zodat als je 10 jaar werkloos bent geweest je niet tot je 80e straten hoeft te leggen bij wijze van)

Ontkennen dat het systeem zoals het nu is onhoudbaar is is echt oogkleppen op hebben

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:12

Magrathea schreef:
bruintje123 schreef:

Dan ga je naar een systeem waarin gewerkte tijd telt ipv leeftijd. In Frankrijk doen ze dat. (En ja er zit een deksel op, zodat als je 10 jaar werkloos bent geweest je niet tot je 80e straten hoeft te leggen bij wijze van)

Ontkennen dat het systeem zoals het nu is onhoudbaar is is echt oogkleppen op hebben

Vind ik een goed idee. Mijn vader werkt al sinds zijn 15e in de techniek. Die is dit jaar 60 geworden en is gewoon versleten. Met name zijn knieën. Maar hij kan nog lang niet met pensioen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:15

Dat is iets wat ik inderdaad altijd zeg als goed alternatief :j
Gewerkte jaren.
Veel eerlijker.

Precies Marjoow, voor die mensen is dat echt niet te doen, maar moeten wel.
Dat is toch heel wat anders als die met 27 nog in de schoolbanken zaten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:18

Ik geloof dat je in Frankrijk 45 jaar moet werken. Dus jouw vader zou dan nu met pensioen mogen.

Ik ga zelf waarschijnlijk pas 'echt' aan het werk als ik net 28 ben (haha langstudeerder moeilijk verhaal als je het interessant vind pb je maar). Maar ik zou er echt geen moeite mee hebben om na m'n 65e door te werken, ik ga (hopelijk) super leuk werk doen wat lichamelijk niet zoveel vergt dus dat zou best wel moeten kunnen.
De coordinator van onze master is volgens mij ook reeds de pensioenleeftijd gepasseerd maar hij blijft dit werk doen omdat ie ons zo leuk vindt :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:20

Mijn man werkt vanaf zijn 15e of 16e in de bouw, dat trekt hij ook niet tot zijn 72e. Vooral niet met zijn rug. Collega's die ouder zijn, zijn ook al flink versleten. Buurman heeft versleten schouders, knieën en rug, die is na een tijd in de bijstand terecht gekomen. Werk niet meer kunnen doen, geen andere opleiding en zijn uiterlijk niet mee.

Nog zo'n leuk ding van de zorg, hij brak zijn sleutelbeen en dat groeide lelijk aan elkaar. Er zit nog steeds een hele bult op, omdat het niet recht aan elkaar gegroeid is maar in een punt. Hij kan dus nog maar met 1 kant tillen, maar opereren deden ze niet. Ja, als hij wielrenner, professioneel sporter of vrouw was geweest. Het zou nu, na een hoop gedoe, want er moet aangetoond worden dat hij er echt last van heeft, wel kunnen, maar dan moet het opnieuw gebroken worden. :+
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 04-11-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:26

MyWishMax schreef:
Hij kan dus nog maar met 1 kant tillen, maar opereren deden ze niet. Ja, als zij wielrenner, professioneel sporter of vrouw was geweest.

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden dat dit bij vrouwen wel wordt gedaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:01

oomens schreef:
MyWishMax schreef:
Hij kan dus nog maar met 1 kant tillen, maar opereren deden ze niet. Ja, als zij wielrenner, professioneel sporter of vrouw was geweest.

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden dat dit bij vrouwen wel wordt gedaan?

Volgens het ziekenhuis; uiterlijk. Geen medische reden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:15

Nou mijn moeder hebben ze ook niet geopereerd met een sleutelbeenbreuk die verkeerd geheeld is.
Raar beleid van dat ziekenhuis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:29

Ja, ik vond het echt bizar, maar dat werd ons verteld. Dat hij zijn schouders enzovoorts gebruikt om spullen op te leggen was geen reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:10

Dat ons stelsel is voorzien op groeien is normaal. Ten tijde dat sociale zekerheid werd ontwikkeld stond anticonceptie nog niet op de planning of in veel mindere mate, dus gezinnen kregen automatisch veel meer kinderen dan nu. Een kind kost echter een hoop geld, toen waren veel vrouwen nog gewoon huismoeder. 10 kindermonden voeden en onderhouden van enkel man's loon was een huzarenwerkje, dus kinderen gingen veel sneller van school, ze gingen mee werken en geld verdienen. Dat kinderbijslag in het leven is geroepen om je kinderen te kunnen onderhouden begrijp ik wel. Rijk of arm, zonder varkensblaasje om je zwans of geheelonthouding kwamen ze er sowieso.

Echter is de anticonceptie nu veel verder en is kinderen krijgen wél iets wat je in de hand hebt. Dus an sich is in mijn ogen die kinderbijslag achterhaald. Maar om dan alles af te schaffen... da's ook weer wat. Je kan wel zeggen dat enkel de laagste sociale klasse recht heeft op die ondersteuning en dat de betere sociale klasses er zelf voor moeten opdraaien, maar is dat dan nog eerlijk? Waarom de ene wel en de andere niet?
Wat met mensen die door onvoorziene omstandigheden in die lagere klasse zijn verzeild, maar die wel prima ouders zouden zijn? Moet je hen dan een kinderwens ontnemen omdat ze pech hebben?
Enkel nog bijslag geven tot 2 kinderen per gezin is een optie. Wil je er meer, moet je zelf maar zorgen dat je het redt. Ben je wel de pineut als je 1 kindje hebt en dan volgt er plots een tweeling.

Het ondersteunen van mensen die zwanger willen worden ondanks erfelijke aandoeningen die zeker overgeërfd worden, dat zou ik wel inperken. Dat is bewust kiezen voor een gehandicapt kind, wie doe je daar plezier mee? Enkel jezelf. Niemand kan immers garanderen dat dat kasplantje blij is met z'n leven als ze het zelf niet kunnen vertellen. Om over de kosten voor de samenleving maar te zwijgen (ik heb het nu niet over kinderen die door omstandigheden zo zwaar gehandicapt geboren worden door zuurstoftekort bij geboorte ofzo).

't is gewoon een moeilijke...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:41

:') :') :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:53

Magrathea :')

ik had vandaag een middagje shoppen met mams in een overdekt winkelcentrum. Slechts 2x incident gehad met kind.

Eerste keer was in een kledingwinkel. Ik sta naar wat truien/bloesjes op een rek te kijken en hoor plots rechts van me een kleuter die begint te krijsen, niet normaal. ik kijk (net zoals iedereen die in de buurt was) en stap opzij. Schup ik zo onbewust keihard een kind in het gezicht dat onder het kledingrek was gekropen en op de grond was gaan liggen in het kader "verstoppertje spelen". Kwam daar nog extra gekrijs bij. Moeders razend klaar om in de aanval te gaan "wat heb je met mijn schatje gedaan" maar ze kreeg de kans niet om haar zin af te maken. Is door winkelpersoneel gelijk buiten gebonjourd met de mededeling dat ze terug mocht komen als ze haar kind onder controle had.
Voor zover ik begreep van de toen ontstane heisa har haar kind zich dus onder het rek verstopt nadat hij dat andere kind zomaar spontaan met een stuk speelgoed in het gezicht had gemept. ofzoiets.

tweede keer zaten mams en ik te genieten van koffie met gebak. Paar tafeltjes verderop plots een "gadverdamme", een kleuter op punt van huilen met een str*ntbroek en een moeder die zoooooo verbijsterd keek... Binnen 2 tellen had ze de kleuter opgepakt en naar toiletten gespurt. Heil voor de pijlsnelle reactie van de moeder. Minder heil voor de stank die ons alsnog zeer kort tegemoet kwam.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:37

Ik kom net bij een concert vandaar (the Six String Sessions). Leuke kleine zaal met een man of 50. Enkel staanplaatsen, en wij waren vroeg, dus stonden heerlijk aan een staantafel vooraan.
Er kwamen ook twee stellen, met in totaal 5 kinderen in de leeftijd 3 tot 8 ongeveer...
kinderen begonnen zittend op de grond met een zakje chips, maar al snel was dat op en gingen ze “dansen”, rennen, gillen, kruipen en ondertussen “mauw mauw mauw” roepen :?
En er werd niet ingegrepen....
Ik snap überhaupt al niet dat je kinderen naar zoiets mee neemt (t was niet bepaald K3 zeg maar... t was best stevig), dat je dan ook nog naast de boxen gaat staan, en ze ook maar laat doen wat ze willen...,
Verschrikkelijk! (Maarja, geen zin in ruzie, dus zeg je er maar weer niks van....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:52

Misschien willen de ouders hen van jongs af aan gelijk een goede muziekkeuze aanleren :Y)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:55

Nu ook op tv een stel dat in Italië een camping gaat starten. Moeten ze naar de burgemeester om een vergunning te krijgen. Nu spreken ze sowieso al geen woord italiaans en dan nemen ze ook alle vier hun koters mee, die dus bij de burgemeester in zijn kantoortje alleen maar lopen te krijsen en janken en overal aanzitten. Wat dénk je nou? :+