Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Daar heb ik mijn extra hospitalisatieverzekering voor AyashaEn een spaarpotje.
Nog zoiets krom. Mijn broer is fysisch gehandicapt en licht mentaal beperkt door een aangeboren handicap (wss zuurstoftekort gehad bij de geboorte). Hij is er nu 38. En toch moet hij elk jaar opnieuw aan het ziekenfonds bewijzen dat die handicap er nog steeds is én dat die niet verbeterd.
Hij krijgt zijn toelages op basis van handicap. Paar jaar terug een nieuwbouwappartement gekocht, en dat laten aanpassen naar zijn handicap: bredere deuren, klikramen, speciale oven waar de plaat uitschuift zodat hij niet in de oven moet grijpen, kookplaat die onmiddellijk afkoelt als vuur uit gaat/pan eraf gaat, afwasmachine zodanig gezet dat ie er makkelijk zelf bij kan, wasmachine/droger in 1.
Kwam onlangs onverwacht sociale controle langs. "Oh meneer, kijk es aan, u bent wél zelfredzaam nu! wat mooi!" Ging die tr*t zijn handicap als zowat onbestaande score, en was hij plots bijna zijn volledige toelage kwijt...
Alsof die handicap plots bij toverslag *poef* weg is omdat je je woonomgeving aanpast...
bruintje123 schreef:Pensioenleeftijd omhoog is ook belachelijk.
Genoeg mensen die dat werkend helemaal niet vol houden.
Of ze zijn al vroeg begonnen en hun lijf houd het net vol of ze hebben werk waarin de druk zo hoog is dat ze psychisch een keer klaar mee zijn.
20 jaar geleden was werken een stuk relaxter dan nu.
Magrathea schreef:bruintje123 schreef:Pensioenleeftijd omhoog is ook belachelijk.
Genoeg mensen die dat werkend helemaal niet vol houden.
Of ze zijn al vroeg begonnen en hun lijf houd het net vol of ze hebben werk waarin de druk zo hoog is dat ze psychisch een keer klaar mee zijn.
20 jaar geleden was werken een stuk relaxter dan nu.
Dan ga je naar een systeem waarin gewerkte tijd telt ipv leeftijd. In Frankrijk doen ze dat. (En ja er zit een deksel op, zodat als je 10 jaar werkloos bent geweest je niet tot je 80e straten hoeft te leggen bij wijze van)
Ontkennen dat het systeem zoals het nu is onhoudbaar is is echt oogkleppen op hebben
oomens schreef:MyWishMax schreef:Hij kan dus nog maar met 1 kant tillen, maar opereren deden ze niet. Ja, als zij wielrenner, professioneel sporter of vrouw was geweest.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden dat dit bij vrouwen wel wordt gedaan?