[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:12

Eight schreef:
Dankjewel Suus :)!
ik weet dat er al vaak over skincare is gekletst, maar wat zijn producten die voor jullie super werken? Of bepaalde merken waar jullie bij zweren?

Kiehls en skinfood! Skinfood voor mijn scrubs en masker en de olie voor hydratatie, in de zomer doe ik dat 1x per week en verder niets maar nu met de herfst pak ik er 3 a 4x in de week dagcreme bij van kiehls ook, heerlijke producten!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:55

Ik zweer bij Beauty Kitchen. 100% natuurlijk, Schots en niet op dieren getest. :) Mijn huid is echt zo opgeknapt.

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:17

Qua skincare gebruik ik zo veel mogelijk ongeparfumeerd en hypoallergeen. Ik heb een hele vettige en gevoelige huid en reageer super erg op geparfumeerde dingen. Had van de week een masker van Kruidvat dat heel goed leek te werken maar nu een paar dagen later weer extreem heftige breakouts.. Gewoon echt een acne-aanval over mijn hele gezicht die niet volledig op hormonen af te schuiven is. De enige facewash tot nu toe die goed voor mijn vettige huid werkt zonder dat hij gaat trekken is de Cerave foaming face cleanser voor normale tot vettige huid. Mijn routine is zo:

Ochtend:
- (doe ik niet altijd) even met een watje micellair water mijn gezicht afnemen
- Cerave face wash
- Exfoliëren met een stridex pad tegen acne (werkt voor mij veel beter dan exfolieren met een scrub)
- La Roche Posay Effaclar Matte als dagcreme
Als de zon ook maar een klein beetje schijnt gebruik ipv LRP dagcreme een zonnebrand van Neutrogena, SPF 50, speciaal voor het gezicht en zo matte mogelijk.

Avond:
- Mijn make-up eraf met micellair water
- Cerave facewash
- Retinol van The Ordinary op een watje
- Sebamed gel moisturizer.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:51

Stiekem zat je gewoon uitgebreid te kakken Drunksheep. Je bent wel knap als je kakt. Dit vind ik echt een mooie herfst make up!!

Jodie ik vind alle 3 de looks echt mooi, maar dat komt omdat jou gezicht er onder zit dus je speelt vals.

Donnar ook echt mooi. Je skills zijn echt zo veel verbeterd. Die glow op het ooglid is vooral mooi!

Leys, ook de saaie looks zet je er gewoon op want duidelijk zijn ze niet saai, duidelijk?? Wat staat lipstick jou toch atijd nice

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:50

Fenix fijn dat je een nieuwe krijgt!

Eight, voorheen veel Bodyshop, nu toch vooral Kiehls. Net weer 2 nieuwe producten binnengekregen. Mijn huid doet het er echt goed op :j Gebruik wel ook nog andere merken, zoals Yves Rocher en bijv de Softening lotion van MAC, maar Kiehls is de rode draad.

Gebruik al een tijd de Midnight Recovery Concentrate en overdag de Ultra Facial Moisturizer met SPF 30, nu ook de Daily Reviving Concentrate gekocht en voor van de winter de Ultra Facial Cream (zonder SPF).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:35

Ik gebruik reiniging van hema voor de vettere huid. Als remover miscellair water + doekjes en cremes van Olay

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:37

Ik gebruik Simple, Kruidvat Originals, Body Shop, Lush en heel veel DM Alverde producten. Niet alles vegan maar wel proefdier vrij :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:31

Leuk om te lezen! Zal me eens verder verdiepen in de genoemde merken en producten :) gebruikt er hier iemand altijd een factor? Jetske Ultee adviseert dit maar ik vraag me af of dat wel zo goed voor je is, zou je dan niet hogere kans hebben op Engelse ziekte of denk ik dan te ver door :))

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:43

chimello schreef:
Ik gebruik Simple, Kruidvat Originals, Body Shop, Lush en heel veel DM Alverde producten. Niet alles vegan maar wel proefdier vrij :)

Naar mijn weten test Simple op dieren.

Eight, je bedoelt spf? Ik draag echt zonder uitzonderint iedere dag spf met factor 30 en in de zomer factor 50. Spf is de beste manier om huidveroudering tegen te gaan

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:58

Ik gebruik voor reiniging en verzorging altijd Clinque en Orgins :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:13

Ik had doekjes van Simple gekocht en google gecheckt, gaf toen iig aan CF te zijn?
Als dat niet zo is niet zo'n ramp I guess, ze zijn bijna op dan houd ik het bij DM.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:30

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:20

Pfff slecht, sinds kort weer of weet je dat niet? Dan maar geen Simple doekjes meer. De Alverde doekjes ruiken naar appel die vind ik toch fijner.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:46

Geen idee. Heb het nagekeken toen het nieuws kwam dat ze naar Nederland zouden komen en kwam dus uit dat ze op dieren testen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:51

Toen had ik ook gekeken! Raar... Maar had wel die site niet gecheckt gewoon basic google

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:25

mochten er mensen interesse hebben om een clerasonic te kopen. Hij is vandaag in de aanbieding bij de ici paris, je krijgt 30% korting. Scheelt toch iets van 50 euro.
Dus ik geloof dat ik hem eindelijk ga aanschaffen *\o/*
Laatst bijgewerkt door kaylee op 15-10-17 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:44

chimello schreef:
Toen had ik ook gekeken! Raar... Maar had wel die site niet gecheckt gewoon basic google

Google is niet altijd betrouwbaar of up to date, je kunt het beste Naoki, crueltyfreekitty, logical harmony, PETA of Leaping Bunny checken. Met behulp van deze site heb ik mijn lijst van alle (betaalbare) CF make-up merken samengesteld ook.

Ik gebruik voor algemene cosmetica ook veel van Kruidvat en Etos. Dat is voor mij nog te doen met mijn budget. Er zijn natuurlijk zat CF cosmetica merken, maar deze zijn veelal duur. Kruidvat en Etos zijn CF en kwalitatief echt in orde. Merk wel dat niet alle producten van Kruidvat en Etos dezelfde kwaliteit hebben. Mijn gezichtsverzorgingproducten koop ik van Kruidvat, maar douchegel en intieme schuimpjes en douches e.d. van Etos. Heb voor gezichtsverzorging ook wel eens Hema geprobeerd. Maar die producten vond ik stinken! -O-

Ik weet niet wat je budget is Chimello, maar als je het handig vind heb ik een lijst met CF make-up merken voor je. Aangezien jij ook CF bent gegaan! :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:49

P.s. Ik zal eens kijken of ik ook een betaalbare CF algemene cosmetica lijst kan maken.
Gaat wat tijd in zitten maar is wel handig voor op mijn blog en mensen in het algemeen die Cf zijn gegaan maar niet super rijk zijn! :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:49

Ik bedoelde SPF inderdaad! Maar ik werk hele dagen binnen, is het dan van toevoegende waarde? :)

Ik ben geïnteresseerd in een lijst met fijne CF makeup :j

Hoe bevalt je nieuwe werk Elke? Zag op Insta weer mooie looks voorbij komen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:00

Slechte fout van mij want ik google alles voor aankoop. Gisteren weereens gegoogled en toch weer ja CF gevonden op websites. Beetje dubbel maar ik had beter moeten opletten. Ik heb overigens geen lijst nodig! Ik heb die Simple doekjes momenteel in de routine maar kan ik makkelijk vervangen door mijn appel doekjes die ik nog als backup heb :) voor degene met een drogisterij budget in de buurt van Duitsland raad ik echt aan daar naar de DM te gaan. Ik heb al heel wat producten opgebruikt en dacht er zelfs aan over te schrijven om mensen deze tip te geven omdat weinig Nederlandse blogs aandacht aan Duitse producten besteden. Misschien is dat iets voor je blog? Kruidvat originals is misschien ook iets om te bespreken, is geen slechte lijn en al helemaal niet voor de paar euro dat het kost.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:29

Ik heb gisteren ook lekker gemake-upt :D Uren bezig geweest voor de ultieme look! Van mij en een vriendin. Vind ons echt wel heerlijk glamorous nietwaar?

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:47

sexy!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:53

Eight schreef:
Ik bedoelde SPF inderdaad! Maar ik werk hele dagen binnen, is het dan van toevoegende waarde? :)

Ik ben geïnteresseerd in een lijst met fijne CF makeup :j

Hoe bevalt je nieuwe werk Elke? Zag op Insta weer mooie looks voorbij komen :)

In principe wel, ook als je niet constant buiten bent is het belangrijk om je huid te beschermen tegen de zon.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:11

Emmaa_ schreef:
Qua skincare gebruik ik zo veel mogelijk ongeparfumeerd en hypoallergeen. Ik heb een hele vettige en gevoelige huid en reageer super erg op geparfumeerde dingen. Had van de week een masker van Kruidvat dat heel goed leek te werken maar nu een paar dagen later weer extreem heftige breakouts.. Gewoon echt een acne-aanval over mijn hele gezicht die niet volledig op hormonen af te schuiven is. De enige facewash tot nu toe die goed voor mijn vettige huid werkt zonder dat hij gaat trekken is de Cerave foaming face cleanser voor normale tot vettige huid. Mijn routine is zo:

Ochtend:
- (doe ik niet altijd) even met een watje micellair water mijn gezicht afnemen
- Cerave face wash
- Exfoliëren met een stridex pad tegen acne (werkt voor mij veel beter dan exfolieren met een scrub)
- La Roche Posay Effaclar Matte als dagcreme
Als de zon ook maar een klein beetje schijnt gebruik ipv LRP dagcreme een zonnebrand van Neutrogena, SPF 50, speciaal voor het gezicht en zo matte mogelijk.

Avond:
- Mijn make-up eraf met micellair water
- Cerave facewash
- Retinol van The Ordinary op een watje
- Sebamed gel moisturizer.

Wow, wat een routine! Ik ben echt heel simpel... Ik reinig mijn huid gewoon met make-up tonic van hema :') En dan smeer ik er een dikke laag kokosolie op voor de nacht. In de ochtend een klein beetje kokosolie onder de make-up. Bij mij werkt dat prima. Doe het nu een week of 8 en heb een stuk minder pukkels en mijn huid voelt lekker zacht en gehydrateerd. Ik had eerder ook dingen van Clinique en ook La Roche, maar kokosolie werkt bij mij toch echt het beste. Mijn huid is in de laatste weken nog nooit zo goed geweest als nu. Sowieso is mijn huid uit zichzelf heel erg droog, vooral neus en voorhoofd. Dan zat de foundation niet fijn. Zag je echt creases en 'korstige' stukjes. Daar heb ik met de olie een stuk minder last van.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:29

chimello schreef:
Slechte fout van mij want ik google alles voor aankoop. Gisteren weereens gegoogled en toch weer ja CF gevonden op websites. Beetje dubbel maar ik had beter moeten opletten. Ik heb overigens geen lijst nodig! Ik heb die Simple doekjes momenteel in de routine maar kan ik makkelijk vervangen door mijn appel doekjes die ik nog als backup heb :) voor degene met een drogisterij budget in de buurt van Duitsland raad ik echt aan daar naar de DM te gaan. Ik heb al heel wat producten opgebruikt en dacht er zelfs aan over te schrijven om mensen deze tip te geven omdat weinig Nederlandse blogs aandacht aan Duitse producten besteden. Misschien is dat iets voor je blog? Kruidvat originals is misschien ook iets om te bespreken, is geen slechte lijn en al helemaal niet voor de paar euro dat het kost.

Momenteel gebruik ik het gewone merk kruidvat. En heb ik nog over van Etos dag en nachtcrème waar ik niet geweldig enthousiast over ben. Het was al een idee van mij de kruidvat originals te kopen en te bespreken op mijn blog. Eerst wat ik nu heb opmaken. Ik gebruik nu de verder de reinigingsproducten (2 phases remover, doekjes, lotion, micellair water) en serum van normale kruidvat merk. Het serum wil ik vervangen door olie van Kruidvat originals, ook de oogcreme.

Ik zal eens kijken naar die Duitse merken. Eens kijken of ik daar wat van kan gaan proberen. Scrubs, gels en maskers bijvoorbeeld. Als ik er ooit over ga schrijven of een post plaats over kruidvat originals tip ik je :)