Emmaa_ schreef:Qua skincare gebruik ik zo veel mogelijk ongeparfumeerd en hypoallergeen. Ik heb een hele vettige en gevoelige huid en reageer super erg op geparfumeerde dingen. Had van de week een masker van Kruidvat dat heel goed leek te werken maar nu een paar dagen later weer extreem heftige breakouts.. Gewoon echt een acne-aanval over mijn hele gezicht die niet volledig op hormonen af te schuiven is. De enige facewash tot nu toe die goed voor mijn vettige huid werkt zonder dat hij gaat trekken is de Cerave foaming face cleanser voor normale tot vettige huid. Mijn routine is zo:
Ochtend:
- (doe ik niet altijd) even met een watje micellair water mijn gezicht afnemen
- Cerave face wash
- Exfoliëren met een stridex pad tegen acne (werkt voor mij veel beter dan exfolieren met een scrub)
- La Roche Posay Effaclar Matte als dagcreme
Als de zon ook maar een klein beetje schijnt gebruik ipv LRP dagcreme een zonnebrand van Neutrogena, SPF 50, speciaal voor het gezicht en zo matte mogelijk.
Avond:
- Mijn make-up eraf met micellair water
- Cerave facewash
- Retinol van The Ordinary op een watje
- Sebamed gel moisturizer.
Wow, wat een routine! Ik ben echt heel simpel... Ik reinig mijn huid gewoon met make-up tonic van hema
En dan smeer ik er een dikke laag kokosolie op voor de nacht. In de ochtend een klein beetje kokosolie onder de make-up. Bij mij werkt dat prima. Doe het nu een week of 8 en heb een stuk minder pukkels en mijn huid voelt lekker zacht en gehydrateerd. Ik had eerder ook dingen van Clinique en ook La Roche, maar kokosolie werkt bij mij toch echt het beste. Mijn huid is in de laatste weken nog nooit zo goed geweest als nu. Sowieso is mijn huid uit zichzelf heel erg droog, vooral neus en voorhoofd. Dan zat de foundation niet fijn. Zag je echt creases en 'korstige' stukjes. Daar heb ik met de olie een stuk minder last van.