paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 09:21

Hier wat aangekomen, maar ongesteld geworden. En ik kijk ook niet per dag. Weeg wel iedere dag, maar kom dinsdag en woensdag altijd wat aan. Iedere maandag is mijn ijkpunt.

Vanavond weer hardlopen en ik heb er zowaar zin in

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:13

Goed bezig!

Ik ben ook weer op de rit, heb mijn doel bijgesteld en ineens wordt het realistischer. Wordt ik blij van :D
Ik heb een vast dagschema gemaakt qua eten, en alleen m'n avondeten wisselt dan. En het soort fruit in m'n yoghurt. Eens kijken of dit lukt! Wil eind deze maand toch echt wel op -5 staan tov januari

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:25

Ik heb bijna niks gelezen, want ruim 200 pagina's is wat veel.

Maar ook ik ben door een gezondheidsprobleem in 1 jaar tijd ruim 17 kilo aangekomen.
Die kilo's moesten en zouden er uiteindelijk af bij mij.
En het is me gelukt!!

Ik heb er ruim een jaar over gedaan en nog ben ik er niet helemaal, maar het is gelukt.
Hoe?
Ik heb mijn eetpatroon totaal omgegooid. Ik eet bijna geen suikers meer. Ik vervang suikers door echte ruwe honing bij de imker vandaan. soms ahorn siroop of agave siroop.
Ik maak alles van speltbloem/meel, amandelmeel, cocos.
Ik maak mijn eigen meusli repen met heerlijke pure chocola en stop daar in wat ik lekker vind van nootjes tot lijnzaad tot dadels met cocos.
Ook bak ik zelf mijn koekjes en cakejes en taartjes. Lekker smoothies in de ochtend. (geen groente smoothy's want dat vind ik niks)

Het warm eten, ik eet wel hetzelfde, maar bv rijst vervang ik door zilvervliesrijst, pasta's door volkorenpasta's. Veel zoete aardappel.

Oja, eet ook veel havermout/granola. Super gezond en lekker!!

Zo ging het stapje voor stapje.

Als je geintresseerd ben in wat recepten wil ik best wat delen hoor.
Ik heb mega veel recepten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:26

We kunnen het dames. Succes vandaag in het weerstaan van verleidingen.

Goed gedaan coucou! Ga je na die 17kg nog verder?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:30

TurboTinker schreef:

Ja ik sta nu even stil, omdat ik net een verhuizing heb doorgemaakt van Frankrijk weer terug naar Nederland. Dus al mijn bakspullen waren ingepakt enz... Dus ik heb het eigenlijk ruim 2 maanden verslonst. Maar ik ben niet aangekomen.
Ik wil het nu langzaam aan weer oppakken.

Ik reed sowieso niet zo veel in Frankrijk, maar ik heb gisteren voor het eerst na 6 jaar weer in de bak gereden met Eowyn. Geweldig. Maar ik was dan nog niet boven de 100, maar 98.7. Ik reed in Frankrijk af en toe is een buitenrit, maar ik wil nu ook weer 3 tot 4 keer in de week rijden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 10:41

Mooi coucou! Wat ontzettend goed.

Ik bak niet alles zelf. Toevallig gister zoete aardappelscones gebakken. Ook erg lekker

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:49

EmptyWords schreef:
Mooi coucou! Wat ontzettend goed.

Ik bak niet alles zelf. Toevallig gister zoete aardappelscones gebakken. Ook erg lekker

Klinkt lekker. Daar heb ik geen recept van.

Maar bak je niks, omdat je het niet leuk vind, of omdat je niet wilt, geen tijd?
Die meusli-repen is niet echt bakken, alleen chocola smelten. Je mix er door heen roeren. Ik zelf heb vormpjes. In de vormpjes en in de koelkast. Kind kan de was doen.

Maar als je geintresseerd ben in wat recepten hoor ik het wel. :-)
(ik zit niet elke dag op bokt, dus soms zal een antwoord even op zich wachten....)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 11:01

Tijd, en vaak duur en gemak ook.

Een paar recepten lijkt me leuk

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:06

Wat goed van je coucou!

Ik ben wel benieuwd hoe je die repen precies maakt? Weet je ook toevallig hoeveel kcal ze bevatten?

Ik heb mijn eerste wandeling er weer opzitten, was er even mee gestopt. Een klein rondje want ik moet zo naar de kapper :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:31

CouCou schreef:
TurboTinker schreef:

Ja ik sta nu even stil, omdat ik net een verhuizing heb doorgemaakt van Frankrijk weer terug naar Nederland. Dus al mijn bakspullen waren ingepakt enz... Dus ik heb het eigenlijk ruim 2 maanden verslonst. Maar ik ben niet aangekomen.
Ik wil het nu langzaam aan weer oppakken.

Ik reed sowieso niet zo veel in Frankrijk, maar ik heb gisteren voor het eerst na 6 jaar weer in de bak gereden met Eowyn. Geweldig. Maar ik was dan nog niet boven de 100, maar 98.7. Ik reed in Frankrijk af en toe is een buitenrit, maar ik wil nu ook weer 3 tot 4 keer in de week rijden.

Is Eowyn een tinker toevallig?
En dat is nogal een flinke verhuizing.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:38

EmptyWords schreef:
Tijd, en vaak duur en gemak ook.

Een paar recepten lijkt me leuk

Het hoeft niet echt duur te zijn hoor. Ik let daar ook op, gezien ik het ook niet breed heb.
Maar ik zal eens kijken voor wat leuke snack recepten. Moet even mijn boek opzoeken. Geloof dat ik die doos al beneden heb staan bij mijn bakspullen. :D leuk zo'n verhuizing....

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:39

Hier na een flinke dip met niet willen koken en eigenlijk bijna niets eten en wat ik at was ongezond. nu weer stijgende lijn. gewicht geen idee, geen weegschaal thuis maar ik voel me weer wat beter en heb weer een koelkast vol met groente en fruit ^^ dus dat gaat goed

gisteren een salade gemaakt voor die avond en vandaag als lunch. niet perse de meest gezonde salade maar hij was super lekker! Met baby spinazie,zalm, avocado, feta kaas, mango, honing appel dressing en volkoren pasta

Afbeelding

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:41

_KellyAV schreef:
Wat goed van je coucou!

Ik ben wel benieuwd hoe je die repen precies maakt? Weet je ook toevallig hoeveel kcal ze bevatten?

Ik heb mijn eerste wandeling er weer opzitten, was er even mee gestopt. Een klein rondje want ik moet zo naar de kapper :D

Hoeveel calorieen??
Geen idee, ik tel geen calorieen.
Ik gebruik 74% pure chocola. En dan kan je alles wat je wilt erin stoppen.
Ik gebruik vaak een gemengde noten mix. Lijnzaad, Cocos en als ik een zoetje wil dan maal ik er dadels doorheen.

Chocola smelten Au bain marie.
Dan je mengsel erdoor heen roeren. Ik heb dus een vorm van siliconen. Deze vul je. In de koelkast. Hard laten worden. In een doosje in de koelkast bewaren. Smullen maar.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:42

TurboTinker schreef:
Is Eowyn een tinker toevallig?
En dat is nogal een flinke verhuizing.

Nee eowyn is een Groninger.

Ik zit nu niet op de goede computer, maar zal thuis eens snorren naar foto's. :-)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:42

Eloya schreef:
Hier na een flinke dip met niet willen koken en eigenlijk bijna niets eten en wat ik at was ongezond. nu weer stijgende lijn. gewicht geen idee, geen weegschaal thuis maar ik voel me weer wat beter en heb weer een koelkast vol met groente en fruit ^^ dus dat gaat goed

gisteren een salade gemaakt voor die avond en vandaag als lunch. niet perse de meest gezonde salade maar hij was super lekker! Met baby spinazie,zalm, avocado, feta kaas, mango, honing appel dressing en volkoren pasta

[ [url=m/0BVq5b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mjammm

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:33

Wat is het verschil tussen gewone aardappels en zoet aardappels wat ik hier regelmatig lees eigenlijk?
En hoe zat het nu ook weer met het verschil tussen gewone rijst (toverrijst of Basmati bijvoorbeeld) of zilvervliesrijst, waarom is die beter?

Eet je die zelfgemaakte chocolade repen dan als eten/lunch bijvoorbeeld of als tussendoor?
Want chocolade en ook nog icm noten dan gaan bij mij de kcal alarmbellen af hahahaha.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 12:47

Zoete aardappel is een groente en geen aardappel. Zitten veel minder zetmeel in en veel goede stoffen. En het is zoet :Y)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:55

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:57

Ik wist niet dat zoete aardappel een groente was.
Ik hou niet van zoet eten, dat is raar. Maar als er lekkere recepten zijn hou ik me aanbevolen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:58

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:59

Ik heb een heerlijk recept van aardappelsalade. Alleen de mayonaise daarin is dan weer iets minder gezond. Maar die kan je vervangen door bv halvanaise of yogonaise. Maar die moet ik ook even opzoeken in mijn boek.
Verder kan je er lekker puree van maken. Opbakken met roerbakgroentes. Toch ook stampot. Is echt lekker. (vind ik).

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:59

ooo die ziet er lekker uit!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:45

Ik tel wel, dat heb ik echt nodig. Anders geen zelfdiscipline. En dan ga ik weer teveel eten. Geen suiker doe ik al heel lang, want ik verdraag geraffineerde suiker heel slecht. Ook honing gaat niet goed. Agavesiroop wel. Als ik bak, gebruik ik dat, of sucralose.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:27

SusanH schreef:
Ik tel wel, dat heb ik echt nodig. Anders geen zelfdiscipline. En dan ga ik weer teveel eten. Geen suiker doe ik al heel lang, want ik verdraag geraffineerde suiker heel slecht. Ook honing gaat niet goed. Agavesiroop wel. Als ik bak, gebruik ik dat, of sucralose.

Ahorn-siroop kan je dan misschien ook gebruiken?
En ruwe honing gaat ook niet goed? Honing bij de imker vandaan en waar de bijen in de winter worden bijgevoerd van hun eigen honing, dus komt er geen suikerwater aan te pas?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:32

Ahornsiroop vind ik niet lekker. Ruwe honing nog nooit geprobeerd. Maar agavesiroop kan ik gewoon bij de appie halen, dat is vele malen makkelijker.