[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:41

Gracezellaa schreef:
Nu we het toch over nieuwe piercings kopen hebben; waar halen jullie je piercings? (Online) en hoe weet ik welke maat ik nodig heb? (Tragus en helix)

Crazy factory, LMpiercings, piercing mania, all over piercings.

Tragus en helix kun je t best even opmeten wat er nu in zit, is ie te groot bestel je hem een (paar) mm kleiner en past ie goed dan bestel je die maat.

Qua dikte zijn helix en tragus altijd 1,2mm

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:34

_sharonnn schreef:
Hoe zit dat met een helix, wanneer mag die vervangen worden? Ik wil graag een labret (zo heet een platte achterkant toch?) :)

Eerlijk gezegd had je daarmee gepiercet moeten worden :=

De genezing kan 3 tot 12 maanden duren.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:37

Pepperrr schreef:
Gracezellaa schreef:
Nu we het toch over nieuwe piercings kopen hebben; waar halen jullie je piercings? (Online) en hoe weet ik welke maat ik nodig heb? (Tragus en helix)

Crazy factory, LMpiercings, piercing mania, all over piercings.

Tragus en helix kun je t best even opmeten wat er nu in zit, is ie te groot bestel je hem een (paar) mm kleiner en past ie goed dan bestel je die maat.

Qua dikte zijn helix en tragus altijd 1,2mm

Nou ja, altijd 1.2 is niet per se waar :) kan ook 1.6 zijn. Of 1 natuurlijk. Maar vaak wordt het wel op 1.2 gepiercet idd.

Ik zou persoonlijk niet gauw bij Crazy Factory etc bestellen. Liever All Over Piercings en BodyArtForms en goed letten op wat voor materiaal je aanschaft. In principe alleen implant grade titanium/niobium of puur goud.

Maten kun je altijd even navragen bij je piercer (in ieder geval met welke naalddikte je gepiercet bent). Mocht je ergens een schuifmaat voor handen hebben, dan kun je daar eens mee meten. En anders even je huidige sieraadje opmeten en kijken of dat langer/korter moet en dan gewoon gokken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:12

Drunksheep schreef:
_sharonnn schreef:
Hoe zit dat met een helix, wanneer mag die vervangen worden? Ik wil graag een labret (zo heet een platte achterkant toch?) :)

Eerlijk gezegd had je daarmee gepiercet moeten worden :=

De genezing kan 3 tot 12 maanden duren.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Met zo’n labret bedoel je of de piercing in het algemeen? Ben tevreden met mn piercing, maar ik vind het jammer dat ie soms zo in mn hoofd prikt, van een labret had ik ook niet gehoord voordat ik m liet zetten :D gelukkig geneest ie heel fijn, ik heb m nu 2,5 maand en eigenlijk geen last van, dus ik heb goede hoop :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:52

_sharonnn schreef:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Met zo’n labret bedoel je of de piercing in het algemeen? Ben tevreden met mn piercing, maar ik vind het jammer dat ie soms zo in mn hoofd prikt, van een labret had ik ook niet gehoord voordat ik m liet zetten :D gelukkig geneest ie heel fijn, ik heb m nu 2,5 maand en eigenlijk geen last van, dus ik heb goede hoop :j

Je had eigenlijk gepiercet moeten worden met een post die een disk als achterkant heeft (kort gezegd: een labret) :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:32

Drunksheep schreef:
_sharonnn schreef:

Je had eigenlijk gepiercet moeten worden met een post die een disk als achterkant heeft (kort gezegd: een labret) :j

Ah zo, nu snap ik m! Ja was wel slimmer geweest, helaas kwam ik er pas na die tijd achter :( nu dus vrolijk volhouden tot ik m mag vervangen :)

Miray

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:03

Ik baal enorm, heb 6 maanden lang twee vochtbulten gehad rond mijn daith. Vanalles geprobeerd, piercingshop adviseerde te stoppen met neilmed en te wassen met zero van Sanex. Daar ging het niet van weg, dus gaf ik het op en de litha methode gebruikt. De bulten bleven. Uiteindelijk zijn de bulten verdwenen omdat ik een antibiotica shot moest vanwege de narcose. Geen idee of het daardoor kwam, maar toen werden ze kleiner en uiteindelijk weg. Piercing is twee maanden braaf geweest en nou is vannacht opeens weer een vochtbult ontstaan. Wat kan ik het beste doen? Piercing zit er overigens al bijna 11 maanden in.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:25

Nog een antibiotica kuur! :P

Nee, heb je al tea tree geprobeerd?

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:48

Ik heb wel antibiotica zalf :'). Haha nee zal daar niet mee smeren. Heb zoutoplossing met tea tree spray gebruikt. Of is het beter om iets anders te gebruiken met tea tree? Van die spray werden ze niet kleiner.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:52

Heb je die aspirine bruistabletten al eens geprobeerd ?
Wassen zou ik niet teveel doen alsin dan beweeg je m weer veel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:00

Femjo schreef:
Ik heb wel antibiotica zalf :'). Haha nee zal daar niet mee smeren. Heb zoutoplossing met tea tree spray gebruikt. Of is het beter om iets anders te gebruiken met tea tree? Van die spray werden ze niet kleiner.

Twee maal daags aanstippen met pure tea tree.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:03

Wassen ga ik niet meer doen, daar leek het juist geïrriteerder van te worden. Bruistabletten heb ik nog niet geprobeerd. Dit geeft weer hoop _/-\o_ Hoe werkt dat precies?

Tea tree maakt dat uit van welk merk oid? Weet niet of dat van invloed is met bepaalde samenstelling oid.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:05

Maakt op zich niet uit, als het maar puur is.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:48

Femjo schreef:
Ik baal enorm, heb 6 maanden lang twee vochtbulten gehad rond mijn daith. Vanalles geprobeerd, piercingshop adviseerde te stoppen met neilmed en te wassen met zero van Sanex. Daar ging het niet van weg, dus gaf ik het op en de litha methode gebruikt. De bulten bleven. Uiteindelijk zijn de bulten verdwenen omdat ik een antibiotica shot moest vanwege de narcose. Geen idee of het daardoor kwam, maar toen werden ze kleiner en uiteindelijk weg. Piercing is twee maanden braaf geweest en nou is vannacht opeens weer een vochtbult ontstaan. Wat kan ik het beste doen? Piercing zit er overigens al bijna 11 maanden in.

Weet je precies wat voor materiaal er in zit?

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:13

Drunksheep schreef:
Weet je precies wat voor materiaal er in zit?

Ehh, ik heb ‘m laten piercen bij Classic glamour in Rotterdam. Zat een sieraad van Anatometal in. Materiaal durf ik zo niet te zeggen. Dat ging 2 maanden goed tot er opeens een vochtbult ontstond. Ik vond de ring wat te groot en leek constant te bewegen, dus heb ik onlangs in overleg met de piercer daar laten verwisselen naar een kleiner sieraad van Leroi. Nou is mijn weerstand ontzettend slecht, misschien dat mijn lichaam daarop reageert.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:51

Femjo schreef:
Ehh, ik heb ‘m laten piercen bij Classic glamour in Rotterdam. Zat een sieraad van Anatometal in. Materiaal durf ik zo niet te zeggen. Dat ging 2 maanden goed tot er opeens een vochtbult ontstond. Ik vond de ring wat te groot en leek constant te bewegen, dus heb ik onlangs in overleg met de piercer daar laten verwisselen naar een kleiner sieraad van Leroi. Nou is mijn weerstand ontzettend slecht, misschien dat mijn lichaam daarop reageert.

Aan het materiaal ligt het dan in ieder geval niet (is titanium) :D

Om eerlijk te zijn zou ik oprecht nog eens contact opnemen met de shop/langsgaan en niet teveel gekke dingen proberen. Het kan zeker te maken hebben met je weerstand, helemaal aangezien antibiotica een positieve invloed had.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:57

Ja dat is misschien beter. Vanalles uitproberen kan altijd nog. Dan blijf ik er netjes van af en rij ik binnenkort langs de shop. Bedankt voor alle tips :D

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:31

Hier gaat m'n daith genezing echt super. Was vandaag in een andere shop voor nieuwe ringetjes in m'n eerste gaatjes. Daar vroegen ze of ik m'n daith niet wilde upgraden. Geloofde me amper toen ik zei dat hij net 2,5 week oud is :D

M'n tweede gaatjes van een week oud gaan ook goed! De lage helix van een week oud is helaas wat ontstoken. Wat extra maatregelen genomen. Ibuprofen en vitamine C.

Ik kan echt niet wachten tot m'n rechteroor genezen is. Dan komt er gelijk een rook in links <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:41

Oh heerlijk he als het zo goed gaat ! Nu hopen dat t ook zo blijft :))

Hier zit ik zo te twijfelen voor weer 2 nieuwe maar zitten nog zoveel maars aan :(
Miss dan toch de andere kant een tragus erbij om mn honger naar nieuwe piercings te stillen hahaha

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:55

Heb je al een tragus?

Ik kies zelf bewust voor buiten m'n eerste en tweede gaatjes om niks hetzelfde te hebben in m'n oren. Rechts nu daith, 2 gaatjes en een hele lage helix (net in het kraakbeen, overgang lel naar de echte helixplekjes), links 2 gaatjes en op de planning een rook. Tragus is misschien nog een optie later. Maar nog niet zeker over die laatste. Vind het altijd wel leuk om iets te hebben dat nog niet heel veel mensen hebben :-)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:19

Ja heb aan 1 kant een tragus en andere een daith. En beide oren 3 gaatjes.
Dat dus aan daith kant aan helix te denken en de andere de conch.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:47

Nice! Ik heb net een plaatje gezien van een rook en forward helix bij iemand. En dat vind ik een hele mooie combi. Dus ik denk dat dat hem gaat worden voor m'n linkeroor.

Conch ook erg gaaf!

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:50

Mondy schreef:
Ja heb aan 1 kant een tragus en andere een daith. En beide oren 3 gaatjes.
Dat dus aan daith kant aan helix te denken en de andere de conch.

Ik heb linkeroor 3 gaatjes en een tragus. Rechteroor 3 gaatjes, helix en conch. Nu moet er alleen nog een daith links komen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:41

Nice !

Naja ik twijfel nog. Wil ze graag maar ben bij helix wel bang voor de genezing en bij beide vraag ik me af of een motorhelm opdoen nog wel mogelijk is..
Ofja op vast wel... Maar af :D

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:17

Mondy schreef:
Nice !

Naja ik twijfel nog. Wil ze graag maar ben bij helix wel bang voor de genezing en bij beide vraag ik me af of een motorhelm opdoen nog wel mogelijk is..
Ofja op vast wel... Maar af :D

Mijn helix heb ik inmiddels al 12 jaar. Ik was toen 11. :') Echt nog nooit ontstoken geweest of gevoelig! Ik heb hem zelf met ringetje laten zetten, zoals bijna al mijn piercings, omdat je met een ringetje het sieraad kan draaien, waardoor je het goed kan schoonmaken en eventuele vocht of pus eruit kan draaien. Piercing vrouw deed bijna alle piercings met een ringetje en zelden had ze mensen waarbij iets ging ontsteken. Ik ben fan van ringetjes tijdens de genezingsperiode. Denk dat dat echt scheelt! :j