Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:29

secricible schreef:
herkenbaar, maar zeker voor vrouwen zijn vetten heel belangrijk en die tikken je kcal aardig aan! Kies voor gezonde vetten zoals noten, volle zuivel, avocado...

Goeie tip! Thanks!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:30

Ik heb juist helemaal geen moeite om aan mn kcal te komen, en dan eet ik rond de 1700/1800 :o Zelfs als ik gezond eet, moet ik echt goed op mn portiegrootte letten. Begint me onderhand wel mn strot uit te komen dat ik zo onverzadigbaar ben >;) Zelfs als ik veel eiwitten eet heb ik gewoon bijna altijd trek/honger. Ook toen ik koolhydraatarm at kon ik onbeperkt doorvreten.... Had wel íets minder trek, maar nooit vol. Alleen de eerste dag wat, omdat ik me toen niet lekker voelde.
Als iemand daar nog tips voor heeft....

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:44

Herkenbaar Laura...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:48

Ik eet nu zoveel groente dat ik toch wel aardig verzadigd raak, voornamelijk in de avond. Ik maak vooraf een dagmenu en soms moet ik slikken als ik zie hoeveel dat het dan in werkelijkheid is :D
Daarnaast ben ik (te) lang gewend om 1400-1500kcal te eten en nu eet ik 2100 kcal dus dat voelt echt als een bult voedsel niet normaal.
Als ik gewoon mezelf toestemming geef om alles te eten dan kom ik ook wel makkelijk aan mijn kcal hoor, met bijvoorbeeld een paar boterhammen ofzo tikken de kcal al vlot aan :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:48

Daar had ik ook last van. Maar door toch stug kleinere porties te eten op vaste tijden merk ik dat het minder wordt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:52

Maar hoeveel groenten eet je dan? Want ik eet in de avond rustig 300 gram weg, en overdag eet ik ook veel groenten. Nou kan ik nog wel meer eten hoor, vind het lekker, maar heb nooit echt het idee dat ik er voller van raak.
Nou eet ik normaalgesproken niet onbeperkt, maar dat betekent wel dat ik echt altijd trek heb en me daardoor ook vaak niet lekker/slap voel. Ik heb echt moeite de tijd tot de volgende maaltijd uit te zitten, word oer chagrijnig en actief zijn lukt dan al helemaal niet meer. Men is dus altijd heel blij als ik "op dieet" ben :+ Ook al is het allang geen dieet meer, maar de bedoeling dat ik zo blijf eten. Maar dat is wel lastig vol te houden op deze manier.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:57

mijn dag is op werkdagen ongeveer

O: koffie met roomboter en volle melk
T1: 70gram komkommer met pindakaas en nootjes of zonnebloempitten oid
L: grote salade met rauwkost, meestal totaal ongever 250-300gram rauwkost, soms aangevuld met eiwitten (nootjes, kaas, vlees, ei oid)
T2: op sportdagen koolhydraten en een kop koffie, anders meestal niks
A: stukje vlees (rond de 100-150gr), op sportdagen khd en rond de 350-450gram groente (rauw gewogen)
T3: volle Griekse yoghurt met noten, op sportdagen met fruit en/of andere khd

Andere dagen zijn wat minder vast, hoewel ik deze opbouw wel probeer vol te houden. Meestal lunch ik de andere dagen met soep of iets anders warms, meestal wel dezelfde hoeveelheid groente.
Op vrijdag en zaterdag sport ik in de ochtend, dan probeer ik de koolhydraten te verdelen rondom het sporten en dan een tweede portie als T3.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:02

Thnx! Je eet dus nog wel fors meer groenten dan ik...
Ik moet denk ik eens alles onder de loep nemen, kijken of er ergens iets zit waardoor het getriggerd wordt.
Merk wel dat nu ik ontbijt met havermout ik het 's ochtends een stuk langer trek, dat is al wel een pluspunt. Maar vooral 's avonds is het echt wel een dingetje, ik moet echt bezigblijven om niet te gaan snaaien, en ik heb een 2e keer opschepverbod om te voorkomen dat ik los ga :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:05

Ik vind havermout zo vies. Echt jammer want het schijnt super te vullen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:09

Ik vind havermout ook niet zo lekker, eet het nu door de kwark heen en dan even laten staan en dan fruit er bij en dat vind ik opzich wel lekker.
Of fruit met havermout en een klontje boter samen in de magnetron, dan wordt het een soort plakkerige prut (oke, dat klinkt niet lekker, maar dat is het wel) met caramelachtig erbij en dat is ook lekker door de yoghurt :9

EDIT: het caramelachtige ontstaat dus door de suiker in de appel icm de boter, dus ik doe er geen caramel bij. Beetje onduidelijk :+
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-10-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:10

Ik vind het wel erg handig vooral in de ochtend, heb ik gelijk geen honger tot smiddags.
Je hebt wel dingen die er op lijken, Brinta enzo,

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:14

Oei, dat klinkt nog wel lekker sec :9

Ik vond t ook nooit zo lekker, maar nu met beetje kaneel is het wel te doen. En de vulling maakt de rest goed :')

Ik vond boter door de koffie nogal vies klinken. Maar ik ben geen koffiedrinker, dus misschien zeg ik wat geks :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:23

Valt wel mee, beetje gekke combi voor de meeste. Koffie met boter en dan in de blender geeft beetje idee van een cafe latte. Maar aangezien ik er ook al melk doorheen doe smelt ik het gewoon in de koffie en dan is het een luie mensen ontbijt dat helpt om voldoende vetten binnen te krijgen :D

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:55

Sorry ik kom even binnenvallen na even geen tijd te hebben gehad. We zitten midden in een verhuizing en het duurt allemaal langer dan geplant.

Ondanks dat goed op mijn eten gelet, maar er zit weer een kilo aan. Ik ben zelf aan het uitrekenen geweest aan de kcal in name op mijn werkdagen, maar ik kom uit op 2300, lijkt me wel erg veel ondanks ik 5 ochtenden werk met veel staan en lopen. (paardenbedrijf). Dietiste heeft gezegt 2000. Mail naar haar gestuurd dat ik na een tijdje daarmee niet meer afval.

Ik heb zelf op verschillende site het uit gerekend maar elke zegt anders. Iemand die het voor mij wil uit rekenen wat ik nodig heb doordeweeks met dit werk? ik weeg nu dus weer 91 en ik ben 1.85 en 24 jaar. Zal fijn zijn als er iemand mij kan zeggen wat ik aan kcal moet hebben.

In nieuwe huis heb ik gelukkig grotere keuken en 2 vriezers dus kan gezonde dingen en maaltijden invriezen voor op de drukke dagen :D

Ik eet inderdaad havermout door de kwark heen met lijnzaad en fruit. Lekker :) :9

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:12

Als je geen resultaten haalt zul je denk ik inderdaad iets naar beneden moeten zakken. Een getal kan ik er zelf niet op plakken.

Voor mij een nogal slechte dag, maag is overstuur of zo.

O: x
L: mandarijn (uitgekotst)
T: kop groene thee (uitgekotst)
A: taco's, hopelijk blijft daar wat van achter. :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:44

Simoonzel schreef:
Als je geen resultaten haalt zul je denk ik inderdaad iets naar beneden moeten zakken. Een getal kan ik er zelf niet op plakken.

Voor mij een nogal slechte dag, maag is overstuur of zo.

O: x
L: mandarijn (uitgekotst)
T: kop groene thee (uitgekotst)
A: taco's, hopelijk blijft daar wat van achter. :+

Als je thee er al uit is gekomen, doe je er dan wel slim aan om ineens iets heel heftigs (taco's) te eten? Misschien langzaam opbouwen met rijstwafel of droog crackertje :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:04

Vroeg ik mij ook af inderdaad!

Hopelijk voel je je snel weer beter!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:11

Ja klopt, heb net een kaiserbroodje op en dat gaat allemaal goed :D
Dus avondeten durf ik wel aan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:12

Ik heb donderdag een fotoshoot, spannend! Het is ook deels in lingerie, dus ik ben heel benieuwd hoe dat eruit komt te zien. Ben ook wel een beetje nerveus haha. Heb al jaren geen modellenwerk meer gedaan omdat ik "te dik" was.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:32

Simoon fijn dat je je beter voelt!

Maanlicht: spannend! Komt vast goed. Gewoon van genieten!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:25

Ik zit nu gemiddeld rond een 1500 calorieen maar heb zo het gevoel dat het niks doet..

Ik eet sochtend een of twee eieren en een rijstwafel met kaas

Tussendoor vaak druiven en als tweede tussendoortje paprika.

Als lunch vaak tomaat met komkommer en tonijn.

Dan savonds wisselt het, dat vind ik ook erg moeilijk, ik eet vaak alleen een of twee kipfilets omdat ik na het werk direct te sporten ga ( soms een of twee rijstwafels ervoor ) en daarna dus nog moet koken.. Eet dan wel regelmatig een stronk brocolli, vind ik het makkelijkst.

Maar die afwisseling, ik lust niet heel veel en moet dingen echt lekker vinden wil ik het in mn ritme houden. Brinta, havermout, muesli etc lust ik al niet.. Laatst geprobeerd ging zewat over mn nek..

Hoop wat tips te kunnen krijgen over afwisseling en makkelijke voedzame tussendoortjes.

Ik eet wel met regelmaat als tussendoortje wat walnoten maar goed, allemaal niet zo afwisselend.

Heb nu magere kwark met een smaakje om nog te eten op het werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:28

Je ziet zelf pas na 4 weken verandering in je lichaam, dus hou vol! Je kan de kilo's er niet vanaf staren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:57

Ik eet vaak appels met een snufje kaneel als tussendoortje!
Of rijstewafels met whey chocolade pasta. Knäckebröd met huttenkase en stukje komkommer.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:31

Er was gisteren geen alpro kwark in de winkel, dus had men moeder danone griekse yoghurt meegenomen. Vroeger at ik dat wel eens en graag, maar nu ik de alpro variant gewoon ben (waar veel minder suiker in zit) krijg ik de danone niet meer weg.. Ik ben precies vloeibare suiker aan het eten, de smaak stoorde me echt :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:15

mijn lievelings ontbijt is een appel in kleine stukjes, daar kaneel doorheen, daar noten doorheen en daar 2 eetlepels volle kwark doorheen.

Oh meeennn smullen!