Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 08:54

Ik zou de cornetto ook weglaten en daar iets anders voor nemen, fruit of yoghurt of iets dergelijks.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:37

Heeft manzano ons verlaten? :') Jammer dat ze alles zo op zichzelf betrekt...

Ik vind Jelmer fantastisch *\o/*

Bijna weekend! {:} *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:45

Ik zit op de -5.5

Maar wat mijn lijstje voor vandaag word geen idee

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:54

Hihihi ik heb wel moeten lachen om het artikel, vooral de flowchart :')

Moet wel zeggen dat mijn emotionele gesteldheid leidend is voor mijn eetpatroon. Het invullen in een app van voeding helpt me wel heel erg bewust te worden van wat ik eet. Heb een hele rottige en stressvolle periode achter de rug en merk dat ik soms nog niet helemaal weerstand kan bieden aan ik voel me poedersuiker en ik eet alleen maar vette hap buien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:04

Ik vind Jelmer meer dan fantastisch. Mensen die niet om hem kunnen lachen missen duidelijk een stukje gevoel voor sarcasme :)) Die flowchart vind ik dan ook echt geweldig!

Mijn planning voor vandaag:

O: 250 gram aardbeien
L: Salade van botersla, komkommer, cherry tomaatjes, watermeloen en 2 gekookte eieren
A: ???

Vanavond poolen met vriendinnen en misschien komt date ook, dus dan zullen er wel wat kriekjes in gaan. En misschien ook wel een ijsje van MacDonalds o.i.d. :') Dus overdag een beetje rustig.

Ga na het avondeten nog proberen te sporten voor een uurtje, gister is het er niet meer van gekomen. Heb wel heerlijk een uur paardgereden, veel gedraafd en gegaloppeerd. Dus dat was ook prima beweging :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:12

_sharonnn schreef:
Ik zou de cornetto ook weglaten en daar iets anders voor nemen, fruit of yoghurt of iets dergelijks.

dat zou ik normaal ook doen, maar ik vind best dat ik af en toe iets lekkers mag nemen. Ik hou het anders echt niet vol.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:13

Ik ga ook een beetje rustig aan doen overdag. Vanavond waarschijnlijk bier en pizza. :oo

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:13

Behh.. Ik blijf hangen met mijn gewicht.. Echt al 3 weken ofzo. Dan weer net iets zwaarder en net iets minder maar ik blijf hangen echt net boven de 80. Ik wil zo graag er onder :( haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:14

Stug volhouden Britt_Sisi, dan komt het vanzelf weer op gang :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:15

xTiffani schreef:
Dankje, zal eens kijken naar de dingen die je opnoemt.

Maar als ik naar school ga lunch ik wel, maar snaai ik nog steeds :\ of zou het niet genoeg zijn?

Koop je alles op school? Zo ja, dan zou ik een keer geen kleingeld meenemen, zodat je echt niks kunt kopen.
Zo deed ik dat vroeger wel, je kon alleen in de automaten geld gooien.. En tsja.. Dat had ik dan niet mee :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:19

Heb al verschillende keren op feestjes/verjaardagen de taart moeten afslaan (of nou ja dat is natuurlijk een bewuste keuze :o ) maar dan krijg je toch opmerkingen! ''Ben je op dieet? Jij??'', ''Mens, probeer toch te genieten van het leven en eten, je leeft maar 1 keer''. Ik zeg nou maar dat ik bewuster en gezonder ga leven ipv dat er wat af moet. Wat zeggen jullie om zulke opmerkingen te vermijden?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:20

Hoi! Zou ik mij hier ook mogen melden?
Ik ben 20 jaar, 1.73 groot en weeg ongeveer 68 kilo. Daar mag wel iets vanaf vind ik.
Ik heb me opgegeven voor bootcamp en denk erover om brood te schrappen uit mijn dieet. Alleen ben ik bang dat yoghurt alleen gaat vervelen. Wat kan ik nog meer als broodvervanger gebruiken?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:21

Ik zeg dan gewoon dat ik me daar fijner bij voel dan dat ik mezelf vol vreet :))
Maar op feestjes/verjaardagen eet ik meestal wel gewoon taart want ik vind vaak dat t moet kunnen :))

Welkom suus_pepper :))

Anoniem

Ik lach zulke opmerkingen altijd weg. Ik doe graag wat ik zelf wil en wat een ander daarvan vindt boeit me niet zo. Mijn collega's snappen ook niet dat ik 'op dieet' ben, maar dat interesseert me niet. :))

Anoniem

suus_pepper schreef:
Ik ben 20 jaar, 1.73 groot en weeg ongeveer 68 kilo. Daar mag wel iets vanaf vind ik.
Ik heb me opgegeven voor bootcamp en denk erover om brood te schrappen uit mijn dieet. Alleen ben ik bang dat yoghurt alleen gaat vervelen. Wat kan ik nog meer als broodvervanger gebruiken?

Waarom wil je specifiek brood uit je voedingspatroon schrappen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:23

suus_pepper schreef:

Koolhydraatarm brood, magere kwam/yoghurt, banaan-ei pannekoeken, eiwitshake, havermout (Kun je heel goed variëren) etc. Genoeg keus dacht ik zo.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:25

Kayleigh_ schreef:
suus_pepper schreef:

Waarom wil je specifiek brood uit je voedingspatroon schrappen?

Omdat ik redelijk veel brood eet en het eigenlijk helemaal niet lekker vind. Eet het vaak met lange tanden. Verder weet ik absoluut niks van voeding. Ik zal even een lijstje maken met wat ik eet:
Ontbijt: 2 broodjes met vleeswaren, heel af en toe zoet
Lunch: 2 broodjes met vleeswaren
Avondeten: gva/pasta/wraps

En ik zondig nogal vaak door te bestellen/mac/pizza en dergelijke te eten. Dat gaat vanaf nu niet meer gebeuren ook al vind vriendje dat niet leuk. Zoals je ziet eet ik geen tussendoortjes en eigenlijk ook geen fruit, al vind ik dat wel lekker. Het zit op de een of andere manier gewoon niet in mijn voedingspatroon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:30

Ik zie inderdaad héél veel koolhydraten. De balans is een beetje zoek.

Ik zou ten eerste bij iedere maaltijd toch proberen wat extra eiwitten toe te voegen. Dit kan door middel van vleeswaren, maar ook kip, hüttenkase, tonijn, ei, o.i.d. Een eiwitshake (als je daar interesse in hebt) is ook een makkelijke boost eiwitten en niet alleen interessant voor sporters.
Nog beter zou zijn om bijvoorbeeld je lunch te vervangen door een salade (welke sla je dan ook lekker vindt) met lekker veel komkommer, tomaatjes, avocado, eventueel wat fruit (mango, meloen, aardbeien, het is allemaal lekker in een salade), kip/tonijn/o.i.d., eieren. Zo krijg je een fijne eiwitboost en zit je laag in je carbs, waardoor er al meer balans komt.

Tussendoortjes vind ik persoonlijk overrated, die zijn helemaal niet noodzakelijk als jij genoeg hebt aan drie maaltijden per dag.

En tsja, dat zondigen, we weten allemaal wel wat wel en niet 'verboden' is bij het afvallen, dus goed dat je dat al achterwege wil laten :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:34

Bedankt voor je reactie! Salades dus en meer eiwitten. Ik ben echt niet bekend in het eet wereldje, stop gewoon naar binnen wat ik lekker vindt.
Hoe doe je meer eiwitten bij je ontbijt? Met havermout bijvoorbeeld, of yoghurt, wat doe je daar doorheen? Of koken jullie eitjes?
Sorry voor al mijn vragen, weet er echt niks van :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:37

Je kunt inderdaad eieren bakken. Yoghurt zitten ook redelijk wat eiwitten in, beter zou zijn om kwark te eten als je echt je eiwitinname wil opschroeven.

Zelf vind ik yoghurt en kwark gewoon lekker zonder toevoeging (ja, heb ik moeten leren waarderen, nu hou ik ervan :D ). Dus ik gooi er niks door. Maar je kan altijd een schepje zoetstof pakken, of een lepeltje honing, een beetje fruit (bevroren fruit erdoor is lekker, dan krijg je frozen yoghurt. Maar niet zo geschikt als ontbijt....). Of je kunt kiezen voor een kwark met een smaakje, de keuze is reuze tegenwoordig.

Zelf eet ik 's ochtends vaak niet vanwege kcalrestrictie, maar als ik gewoon de tijd heb kies ik vaak voor een gebakken ei (meestal drie eieren) met spek, of sports pancakes van Body & Fitshop.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:39

Gebakken ei vind ik niet lekker, dus dat gaat hem niet worden denk ik :P Yoghurt lust ik wel met niks erdoor, ook geen crusli of iets dergelijks? Kwark kan ik ook wel proberen, dat eet ik eigenlijk nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:40

Ik vind yoghurt het lekkerst zonder iets, dus ik gooi er ook geen cruesli door. Als je echt je koolhydraatinname wil beperken kan je die producten ook beter links laten liggen :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:43

Oke, weer wat geleerd :) Gewoon yoghurt of kwark met niks als ontbijt en eventueel afwisselen met havermout (ga ik even wat recepten voor opzoeken, ik ben nooit een pap eter geweest).

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:44

In cruesli zitten heel veel suikers en als ik me niet vergis wordt het gefrituurd. Redelijk lege calorieen vind ik altijd.
Gewone muesli of granola (en evt fruit) is meestal een slimmere keuze :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:48

Ik vind cruesli ook altijd maar poedersuiker qua voedingswaarden dus dat gebruik ik ook niet meer :)) Heb gister nog wel 2 dozen triple chocolate aangeschaft omdat ze voor de helft van de prijs waren _O- Dus voor als ik een keer een cheatday heb ofzo :o

Godver volgensmij ben ik echt een muisarm aan het creeren :(