Sunneva schreef:Om eerlijk te zijn heb ik de uni teveel links laten liggen de laatste tijd. Als ik stil zit om te gaan leren voel ik m'n eigen onrust zo erg dat ik moet huilen, en dan krijg ik helemaal niks meer gedaan...
In college zitten allemaal mensen die elkaar leuker vinden dan mij, dus daar ben ik het derde wiel. Laatst kreeg ik een berichtje of ik mee wou lunchen met twee meiden uit m'n vriendengroep daar die beste vriendinnen van elkaar zijn. Ik was zo blij dat ze me er bij wouden hebben. Alleen vraag ik me nu af waarom. Willen ze gezelligheid of hebben ze door dat het minder met me gaat de laatste tijd en doen ze dit omdat ze het anders zielig vinden? (Mijn hoofd is altijd bezig met zulke dingen te bedenken als het gaat om sociale contacten, moet ik ook wat aan gaan doen)
Doe wat je kan voor de uni. Dat je minder kan doen nu, lijkt me niet abnormaal.
Ik heb zelf gemerkt dat minder doen soms beter is dan meer doen en erg mijn best doen. Ik heb momenten gehad dat er een mooie correlatie leek te zijn tussen energie en tijd die ik in een vak had gestoken en mijn punten: hoe minder ik ervoor gedaan had, hoe beter mijn punten

Maakt het uit waarom ze jou meevragen? Wie weet wordt het wel een leuke middag waar jullie allemaal van genieten? En wat als ze jou meevragen omdat ze het anders zielig vinden? Wat is het ergste dat er dan kan gebeuren?
Ik weet dat je hier nu wellicht weinig aan hebt, maar probeer zulke gedachten los te laten. Ze helpen jou niet vooruit, in tegendeel zelfs.