[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:43

Emmaa_ schreef:
Ik zit er ook aan te denken om een relatief grove permanent te laten zetten. Als het me echt tegenvalt heb ik er niet zo veel problemen mee om het te stijlen of om er gewoon mee te leven. Na m'n vakantie maar eens naar kijken haha

Ik zou zelf dan kiezen voor een 'ondersteuning.' Permanent is zó schadelijk voor je haar en daarnaast blijft het er een eeuwigheid in zitten. := Maar ik zou het vooral laten om het feit dat je haar er echt niet beter van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:47

Hoe bedoel je kiezen voor een 'ondersteuning'? Verder is mijn haar de laatste tijd echt in super conditie, heel dik, glanzend en gezond. Het is dus niet dat mijn haar al op het randje van de afgrond hangt en dat ik het er nog even overheen wil duwen door er een permanent in te hangen :=

Suuskipje

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:56

Jongens help!
Ik heb straks om 2 uur een afspraak bij de kapper om mn kleur bij te werken en was van plan om een stukje weg te laten scheren aan de zijkant omdat ik dat wel tof vind! Met dat idee loop ik al een half jaar en elke keer ben ik een watje en laat ik het niet doen..
Nu is mn moeder er heel negatief over en daardoor ga ik weer twijfelen. Maar ik wil wel wat anders. Heb mn haar nu bijna een jaar hetzelfde en ben het zat xD
Het is lang (bijna tot aan mn billen) met de bovenlaag knalrood en onderlaag zwart. Op het rode ben ik helemaal verliefd en wil ik ook niet vanaf maar wat zou ik nog meer kunnen doen evt in plaats van dat stukje wegscheren..
Een pony of lok heb ik al gehad maar wil ik nu even niet meer.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:40

ik wil me haar aan de zijkant ook afscheren :)
alleen als je het niet meer wil, wat dan ? super lang laten groeien, maar dat ziet er niet uit natuurlijk ...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:53

Als ik het niet meer wil dan zou ik gewoon helemaal kort gaan en dan alles weer in 1x langer laten groeien. Mijn haar groeit best snel dus ach :+

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:55

Emmaa_ schreef:
Hoe bedoel je kiezen voor een 'ondersteuning'? Verder is mijn haar de laatste tijd echt in super conditie, heel dik, glanzend en gezond. Het is dus niet dat mijn haar al op het randje van de afgrond hangt en dat ik het er nog even overheen wil duwen door er een permanent in te hangen :=

Ik weet niet precies hoe het zit. Wellicht kan je er wat over op internet vinden of anders de kapper even bellen? Zo'n ondersteuning is veel minder schadelijk voor je haar maar blijft ook een stuk korter zitten. (Ik geloof 6-8weken en dan is het er helemaal uit.) Ik weet alleen niet of je daarmee echt krullen krijgt of dat het meer een grove slag is.

Mijn moeder heeft een poosje geleden permanent laten zetten en die heeft er zoveel spijt van. Daarvoor had ze prachtig, dik gezond haar. En nu is het echt mega uitgedroogd en pluizig. Ze wordt hier in huis nu 'schaapie' genoemd. :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:04

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen. De laaste tijd is mijn haar echt heel droog al was ik het heel goed en laat ik het goed drogen wel gaat er zowat elke dag mouse in. Net heb ik er een haarmasker er in gedaan maar wat kan ik hier aan doen het pluist ook veel meer.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:48

Hoevaak was je het?
Verder helpen oliën en maskers ook :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:31

Ik was het vaak elke dag maar gebeurt ook weleens om de dag

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:36

Probeer het minder te wassen. Je stripped het nu steeds

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:43

Suus___ schreef:
Probeer het minder te wassen. Je stripped het nu steeds

Bedankt voor de tip zal om de dag wassen goed zijn? En wat is ja haar stripped

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:46

Shampoo haalt de viezigheid uit je haar maar ook de natuurlijke oliën waardoor het droog wordt.
Om de dag is een goede eerste stap, ik was het nu 2 keer in de week gemiddeld en mijn haar wordt niet vet in die 3 dagen

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:49

Suus___ schreef:
Shampoo haalt de viezigheid uit je haar maar ook de natuurlijke oliën waardoor het droog wordt.
Om de dag is een goede eerste stap, ik was het nu 2 keer in de week gemiddeld en mijn haar wordt niet vet in die 3 dagen

Dan ga ik dat ook doen mij haar word snel vet en hoop hier mee dat het minder word. Wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn haar minder droog is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:30

nardxash schreef:
Suus___ schreef:

Dan ga ik dat ook doen mij haar word snel vet en hoop hier mee dat het minder word. Wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn haar minder droog is

Natuurlijk word het snel vet als je iedere dag wast... Juist door minder wassen zal het uiteindelijk minder snel vet worden. Dat is eigenlijk vooral wat je moet doen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:59

Suuskipje schreef:
Jongens help!
Ik heb straks om 2 uur een afspraak bij de kapper om mn kleur bij te werken en was van plan om een stukje weg te laten scheren aan de zijkant omdat ik dat wel tof vind! Met dat idee loop ik al een half jaar en elke keer ben ik een watje en laat ik het niet doen..
Nu is mn moeder er heel negatief over en daardoor ga ik weer twijfelen. Maar ik wil wel wat anders. Heb mn haar nu bijna een jaar hetzelfde en ben het zat xD
Het is lang (bijna tot aan mn billen) met de bovenlaag knalrood en onderlaag zwart. Op het rode ben ik helemaal verliefd en wil ik ook niet vanaf maar wat zou ik nog meer kunnen doen evt in plaats van dat stukje wegscheren..
Een pony of lok heb ik al gehad maar wil ik nu even niet meer.

Ben heel benieuwd naar je haar! Denk dat je profiel flink veroudert is want daar heb je nog een kort koppie! Haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:48

SannevdM schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik weet niet precies hoe het zit. Wellicht kan je er wat over op internet vinden of anders de kapper even bellen? Zo'n ondersteuning is veel minder schadelijk voor je haar maar blijft ook een stuk korter zitten. (Ik geloof 6-8weken en dan is het er helemaal uit.) Ik weet alleen niet of je daarmee echt krullen krijgt of dat het meer een grove slag is.

Mijn moeder heeft een poosje geleden permanent laten zetten en die heeft er zoveel spijt van. Daarvoor had ze prachtig, dik gezond haar. En nu is het echt mega uitgedroogd en pluizig. Ze wordt hier in huis nu 'schaapie' genoemd. :')

Permanent en krullen vragen wel veel onderhoud, mijn haar is er zeker niet slechter van geworden. Je mag het niet veel wassen, enkel kammen onder de douche of als het nat is, nooit droog. Goede vochtinbrengende producten gebruiken, na een gewone conditioner ook 1 die je niet uitwast. Beter geen mousse want dat droogt ook uit en wel olie en creme, ...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:42

Zooooo had ik het:
Afbeelding

En nu is het zo:
Ben er ontzettend blij mee!
Afbeelding
letnietopdieenormepuistopmnneus

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:43

Het het overigens nog niet gestyled zoals ik normaal zou doen maar het geeft een idee :+ rood, zwart, blond en een stukje weggechoren, toch maar wel gedaan en heb er absoluut geen spijt van

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:46

Woow die puist!!! Haha grapje. Als je het niet zei was het me niet eens opgevallen :roll:

Ik heb dat geschoren gedeelte ook gehad 2jaar terug. Is nu pas bijna terug gegroeid zoals het eerst was. 1X en nooit meer, maar het misstaat je niet! Dat blonde door dat rood heen vind ik leuk kijken!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:53

Hier ook nog een beetje korter gegaan, al was het niet de bedoeling dat het ZO kort zou worden.

Afbeelding

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:01

Afbeelding
Ik ben naar paars. Het is in het echt donkerder, hoewel ik denk dat de kleur uiteindelijk wel zo zal worden.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:06

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik wil namelijk wel eens wat anders met mijn haar, maar heb géén idee wat. Ik ben namelijk iemand die pas wat doet als ik zeker weet dat het leuk staat! Maar dat kan ik zelf zo moeilijk inschatten.

Ik heb lang blond stijl haar. Geen laagjes, helemaal niks. Wel ben ik héél blij met mijn haar, aangezien het heel dik en stevig is. Heel veel mensen zeggen dat ik er gewoon een heel stuk af moet knippen, andere zeggen weer een pony,andere laagjes (al vind ik dat je haar dan snel dunner lijkt). Maar zelf weet ik het écht niet. Heeft iemand hier een idee?

Hieronder een foto van mijn haar:
dit is in de zomer 2 jaar geleden, nu is het wel even lang ongeveer.
Afbeelding

dit is een paar dagen geleden:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:32

Je foto's willen niet laden, maar laagjes laten imo je haar juist dikker lijken dan dunner. Komt er wat meer volume in!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:37

Emmaa_ schreef:
Je foto's willen niet laden, maar laagjes laten imo je haar juist dikker lijken dan dunner. Komt er wat meer volume in!

oh raar, ik zie ze zelf wel gewoon. heeft iemand nog een site om ze up te loaden? tinypic doet het niet bij mij vandaag.

Mijn haar is wel heel zwaar, waardoor het echt naar beneden valt. Ben dus bang dat dat met laagjes niet heel mooi is. Het is zo zwaar dat ik er geen krul in krijg, alle krul, slag of wat dan ook zakt er binnen enkele seconden weer uit (hoeveel haarlak ik ook gebruik). Misschien dat de manier à la roy donders werkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:44

Je kan ook alleen wat lagen rondom je gezicht laten knippen dan zit er net iets meer model in en daar wordt het zeker niet dunner van. :)