Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
gekkesies schreef:Vraagje aan de Belgen onder ons: Ik ben pas geleden naar Antwerpen verhuisd, maar moet alles nog officieel regelen. Ik zit nu dus nog even tijdelijk bij mijn Nederlandse zorgverzekeraar en huisarts. Ik kwam er net, heel dom, achter dat ik bijna door mn anticonceptiepil heen ben en dus een nieuwe moet hebben. Mijn vraag is dan ook: Kan ik die in belgie (antwerpen) zonder doktersrecept ergens halen?
Even op en neer naar Nederland gaat niet zomaar helaas, aangezien ik in Antwerpen werk en mijn huisarts alleen tijdens kantooruren open is. Daarnaast zou het ook wel een duur en tijdrovend grapje zijn om voor mijn pil uren te moeten reizen..
Kan iemand hier mijn vraag misschien beantwoorden? Op internet vind ik nogal tegenstrijdige antwoorden, die veelal ook verouderd zijn..
Polly schreef:K vraag me af of ze je medicijnen zonder recept gaan meegeven, dat zou me enorm verbazen eigenlijk. Neem aan dat je een herhalingsrecept telefonisch kan regelen en dan de apotheek bellen, je punt uitleggen en vragen of ze het opsturen?
DaisyDarling schreef:En willen ze het recept ook niet aan je moeder meegeven, als zij even langsgaat? Dan kan zij het inscannen en naar jou toe sturen.
Judass schreef:Ik heb een hormoonstaafje gehad, heb nu een koperspiraaltje. Mijn ervaring was niet zo goed, mede omdat mijn lichaam een dikke vinger opsteekt tegen hormonen.
Dus op dat vlak kan ik je niet echt helpen. Wel was mijn staafje spoorloos verdwenen, ze hebben twee keer een echo moeten doen en drie keer m'n arm opengesneden (huisarts, gyn en als laatste chirurg). Heb nu dus ook drie lelijke dikke littekens op m'n arm.
Wat mij vertelt is over het staafje is dat het gewoon goed kan werken (bij mij toevallig niet, ben 4 maanden lang ongesteld geweest), maar dat over het algemeen een mirena wel wat beter werkt. Nu heb ik een koperspiraal waar ik heel blij mee ben, gewoon laten zetten bij de ha, en het viel me heel erg mee.
Blacky94 schreef:Mij ook hoor
En volgens mij kan dat met de pil wel. Zijn meer mensen die hem volgens mij alleen rond de zomerperiode slikken. Houdt alleen wel rekening met evt seks dat je niet gelijk beschermd bent mocht dat van toepassing zijn.
Overigens wel sinds 1,5/2 weken zou goed als van de menstruatie af. Man, wat een hel was dat, ruim 2 maanden lang "ongesteld"...