Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:57

Sakura789 schreef:
Hier in een soort van zwart gat gevallen, we moeten even weer een uitdaging zoeken voor een volgende tocht. Parijs las ik hier ergens, dat is ook wel een hele leuke, is voor ons 500km, dus met een paar dagen Parijs heel goed te doen. Of gewoon wat mooie routes in Nederland (rondje IJsselmeer is ook nog wel een leuke!).

Over fietsen met bladen, als het vlak ik hou ik hem altijd op het middelste blad. Hier zitten nog wel wat 'heuvels' en dan pak ik wel eens het lichtere blad, afhankelijk van de afdaling pak ik nog wel eens het buitenste blad.

@Nightingale, veel plezier! 100 km is heerlijk, dan kun je ook nog even bijkomen. Wij hebben het de afgelopen dagen ook gedaan, alleen omdat we al om 6 uur vertrokken, kwamen we voor (een late) lunch nog aan. Wij spraken af om 1,5 uur te fietsen, pauze te nemen, 1,5 uur fietsen en weer pauze, 1 uur fietsen, taartje eten :Y) 1 uur fietsen. Of een korte break als het echt niet meer gaat. Wij hebben de neiging om heel lang door te fietsen, maar het is juist goed om echt samen even af te spreken om te pauzeren, rekken en strekken en dan weer door te gaan.

Ik heb vorig jaar de Zuiderzee route gedaan Sakura. Is iets meer km dan een rondje IJsselmeer, ivm de oude contouren van de Zuiderzee. Was totaal iets van 370km. Heel leuk om te doen :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:55

We hebben inderdaad een deel van de route gedaan vanaf Nunspeet tot Genemuiden geloof ik :j

Ook ben ik aan het kijken naar de Maasroute (ruime 400km), dat lijkt mij ook wel een leuke tocht.

Zal thuis eens iets laten vallen O:)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:52

Ik kom even binnen vallen. Ik heb vorige week de maasroute gedaan! Erg mooi, maar wel redelijk veel stukken onverhard. Gelukkig maar 1 keer lek gereden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:55

We hebben hybride cross fietsen (zeg maar een soort van mtb op de weg waar ook bepakking op kan), dus dat moet denk ik dan wel te doen zijn. We hebben afgelopen weekend ook delen mul zand gereden (leek Namibië wel :') ). We gaan daarom ook een stuk minder snel :+

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:28

Lauraennala schreef:
@ Nightingale, ik train in de zomermaanden gemiddeld 3x per week en heb dan ongeveer 150-200km gefietst. Maar soms zijn er ook wel eens uitschieters naar 300+ km. In een groep gaat 30+ gemiddeld rijden overigens wel veel makkelijker :')
Super stoer dat je naar Parijs gaat fietsen!! Hoe ga je het met de bagage doen?

Da's nog behoorlijk fanatiek toch! Heb zelf geen ervaring met rijden in een groep, maar kan me voorstellen dat dat een beetje helpt.
Qua bagage: we hebben allebei een zadeltas van 10L, ik heb een klein frametasje waar wat toiletspullen in kunnen en mijn vriend heeft een iets grotere frametas van zo'n 4,5L. We zijn net klaar met inpakken en ik heb zelfs nog vrij veel ruimte over! Vorig jaar hebben we ook tochten gedaan met maar één zadeltas en mijn frametasje en dat lukte ook (wel wat korter en binnen Nederland). We hoeven ook geen tent mee gelukkig :D

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:15

Leuk Tayga!

Goeie reis Nightingale! En veel plezier natuurlijk :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:43

Lauraennala schreef:
@ Time2Tri, Je wedstrijd van komend weekend is een kortere afstand dan normaal, of niet ?

Is een 1/8 ... die heb ik tot nu toe hoofdzakelijk gedaan .
Dan heb je 500 m zwemmen , 20 fietsen , 5 km hardlopen .
Maar meestal wijken de afstanden ietsje af .
In dit geval is het zondag 700 meter , 23 km en 5,5 .
De vorige keer heb ik mijn eerste 1/4 gedaan . :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:02

Hier 45 graden overdag. In de schaduw :=

Híer, in het micro-klimaat rond de boerderij, koelt het tot rond de 20 af ´s nachts. Tot gister nog wat koeler zelfs.

Net déze week teveel werkzaamheden die in vanwege de warmte in de ochtend moet doen dus... het fietsen op proberen te pakken in de relatieve warmte rond zonsondergang. Het is niet anders.
Overdag kan echt niet, dan ga je letterlijk dood. In de zon is het dan fluks 60 graden op je kleren. Mijn horloge heeft een temperatuurwaarschuwing bij 50 graden en dat is na 5 minuten in de zon!!

Klinkt raar maar heb er zó´n zin in. Eíndelijk weer eens fietsen proberen *\%/*

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:47

Heerlijk is dat weer in het zadel! Ik mis het ook als ik lange tijd niet op m'n stalen of levende ros kan zitten!

Wat vreselijk trouwens van die fietsreizigers in Tadzjikistan, lijkt mij wel heel bijzonder land om doorheen te fietsen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:51

Time2Tri schreef:
Lauraennala schreef:
@ Time2Tri, Je wedstrijd van komend weekend is een kortere afstand dan normaal, of niet ?

Is een 1/8 ... die heb ik tot nu toe hoofdzakelijk gedaan .
Dan heb je 500 m zwemmen , 20 fietsen , 5 km hardlopen .
Maar meestal wijken de afstanden ietsje af .
In dit geval is het zondag 700 meter , 23 km en 5,5 .
De vorige keer heb ik mijn eerste 1/4 gedaan . :D

Aha! Heel veel succes dit weekend :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:17

Sakura789 schreef:
Wat vreselijk trouwens van die fietsreizigers in Tadzjikistan, lijkt mij wel heel bijzonder land om doorheen te fietsen.

Tragisch maar wel een lichtpunt. Ééntje is doodgeschoten.
Hier in Spanje rijden ook met beangstigende regelmaat automobilisten op fietsers in. Het doodschieten ervan zou zeker een enorme verbetering van het opletten opleveren. Nee, geen grapje. Het betreft echt tientallen dode fietsers per jaar. Het hele Giant team is twee jaar geleden van de weg geveegd en sindsdien nog drie grote groepen fietsers.
Ik heb het zelf ook meegemaakt vorig jaar; een takkewijf haalde een bus in terwijl ze me zág. Ik moest de berm in en ze reed gewoon door. Helaas mag je geen vuurwapen bij je hebben; als je niet zo weerloos en onschadelijk zou zijn, zouden ze beter opletten!!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:26

Je ziet bij Chad Haga daar nog de littekens van in zijn gezicht en hals.. echt bizar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:26

Ja afschuwelijk he... %) Bah. Nare dingen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:47

Dus toch doodgeschoten, echt een heel bizar verhaal zeg. Maar goed, in Nederland komt het ook veel voor. Mijn achternichtje is gewoon op een vlak stuk weg aangereden en op slag dood. Het blijft zo vreselijk opletten, je bent zo kwetsbaar!

Dat is in Nederland wel heel relaxed om grote stukken te fietsen over fietspaden. Alhoewel bij op onze reis ook een duikeling hadden. Mijn wederhelft stuurde per ongeluk een mulle berm in en sprong daarna over zijn stuur heen. Heel bijzonder acrobatische sprong. Gelukkig zonder een schrammetje weer verder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:02

Sakura789 schreef:
Dus toch doodgeschoten,

1 van de daders is door de politie doodgeschoten.

Citaat:
Maar goed, in Nederland komt het ook veel voor. Mijn achternichtje is gewoon op een vlak stuk weg aangereden en op slag dood. Het blijft zo vreselijk opletten, je bent zo kwetsbaar!

Hét probleem van ´niet gezien´ is dat fietsers niet als bedreiging ervaren worden en dus bij op automatische pilooot rijden , niet bewust opgemerkt worden.
´Zichtbare´ kleding is daartegen volstrekt zinloos want je wordt niet geregistreerd, niet opgemerkt. De zichtbaarheid is het probleem niet.

Overigens vindt de meerderheid van Boksters het op ´automatische piloot´ autorijden heel normaal.
Ik heb inmiddels alweer >40 jaar álle rijbewijzen en honderduizenden kilometer ervaring over heel Europa, ook als eerste lijn hulpverlener achter het stuur met alarmlichten.
Nee, automatische piloot is NIET acceptabel.
Nee, de fietsers zijn niet het probleem; die hoeen niet verplicht een refelcterend hesje aan.
Ja, elke fietser een caliber .45 en/of standrechtelijke executie van een paar automobilisten bij ´niet gezien´ werkt wel. Een paar executeis is altijn nog minder dan het aantal door onoplettendheid doodgereden fietsers. Die automobilisten hebben daarbij nog verwijtbare schuld en de fietsers zijn alleen maar slachtoffers.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:15

Mag ik me ook melden hier?
Ik ben inmiddels een week terug van mijn fietsvakantie in Engeland (565 km in 6 dagen), vorig jaar naar Schotland geweest en nu het fiets-virus hard te pakken. Ik ben dan geen mountainbiker of wielrenner, maar heb een trekkersfiets (geen hybride) en heb nu ook wat fietskaarten van België aangeschaft om in de weekenden af en toe een stuk te fietsen. Daarnaast lijkt het me ook super tof om volgend jaar, of wanneer ik eindelijk gepromoveerd ben, een deel van de noordzee route te doen (naar noorwegen).

Ik heb niet zo veel problemen gehad met onoplettende auto's. Het grootste probleem vind ik de automobilisten die het niet zo veel kan schelen. Echt waar... Hier in Gent ook, maar gewoon geen afstand nemen bij inhalen. Tóch even voor je langs de weg op draaien. Ik heb al eens een autospiegel onder m'n stuur langs gehad (als ik een kleinere fiets had was ik aangereden...) of door het draaien van mijn stuur toch niet een auto in m'n voorwiel gekregen... Volledig bepakt houden automobilisten meer rekening met je lijkt het.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:29

Wat leuk, nog iemand met een trekkersfiets!

Wij zijn ook aan het kijken naar een stuk Noordzee of Maasroute. Eerst keek ik alleen naar de route in Nederland, maar die Maasroute vanuit Frankrijk lijkt mij ook wel tof. En nu lees ik weer wat leuks, Noordzeeroute klinkt ook heel erg leuk.

Waar heb je gefietst in Engeland? Wij willen binnenkort naar kennissen in Lancaster, ik ben al een beetje aan het zoeken of het daar een beetje fietsbaar is (Lake District). Het leuke is dat mijn ouders elkaar op de fiets ontmoet hebben in Engeland (in Nederland woonden ze 30km bij elkaar vandaan).

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:42

Vanaf de Panne ben ik naar de haven van Duinkerken gefietst en dan vanaf Dover langs de kust tot aan Reculver. Van Reculver naar Canterbury, via Ashford en Bewl Water naar Tunbridge Wells, door naar Crawley (ideale fietsroute, want het was vroeger een spoorlijn), van Crawley recht naar het zuiden naar Brighton en dan langs de kust weer terug naar Dover. Ik had maar een week, al zou ik graag langer weggebleven zijn. Ik was wel een dag eerder thuis, omdat ik de voorlaatste dag gewoon even 2 keer zo ver gefietst had als gedacht! Vorig jaar ben ik vanaf Edinburgh naar Inverness gefietst.

De aangegeven fietsroutes in UK kan je hier vinden! De bewegwijzering ter plekke laat soms wat te wensen over, maar over het algemeen vind ik de fiets routes best okee. Via de fietsvakantiewinkel koop ik meestal Sustrans kaarten van gebieden, dan kan ik ter plekke mijn route uitstippelen. Maar ze hebben ook mapjes om specifieke routes te volgen.
Soms kan je je echt afvragen waarom ze een bepaald deel bedacht hebben als fietsroute... Bijvoorbeeld route 1 van de ferry naar het noorden is echte een "welkom in Engeland". Als je namelijk eenmaal de terminal uit bent, kom je de bordjes tegen, je klimt een klein stukje, gaat onder al het andere ferry verkeer door en dan kom je bij... een trap! Een trap de klif op. Dus echt wel redelijk steil. Ja, er ligt een plankje aan de linkerkant (vrij onhandig dus) en zodanig smal met een muur ernaast dat je bagage er niet op kan blijven. Verder omhoog is er wel een bredere plank maar is het zo steil dat dat met bagage ook niet lukt.... Maar goed. Je bent daarna wel gelijk boven!
En als je met de boot van IJmuiden naar Newcastle gaat het je een ander soort "welkom in Engeland" gevoel. Midden op het fietspad staan namelijk bushokjes en de verkeersborden voor automobilisten _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:48

Succes komend weekend Time2Tri.

Welkom JewEmm :)

Hopelijk kun je snel weer opstappen HC.

Wij zijn gisteren doorgereisd naar Andorra en hebben vandaag de eerste fiets kilometers gemaakt. 2 colletjes gepakt die ook in de Vuelta/Tour hebben gezeten de afgelopen jaren. 74km en 1900hm. We waren helemaal gesloopt daarna :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zaten we op 2000m en 2400m.
Fantastische vergezichten en gruwelijk mooie afdalingen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:01

Leuk, JewEmm! Wat een afstand! := Zo'n trektocht lijkt me ook gaaf om een keer te doen. Engeland is inderdaad een bijzonder land als het op fietsen aankomt :D

MuSLi, wat een geweldige foto's zeg! Die laatste is vet stoer 8-) Veel plezier nog!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:36

Morguh ...

Thanks Laura en MuSLi ...het zwemmen zal geen pretje worden .
Las gisteren op hun FB site dat het water in de buurt van het strand 26
graden heeft 8)7
Het word sowieso een non wetsuit -O-

Welkom JewEmm .

Wat een fantastische plaatjes weer MuSli ...genieten van het uitzicht . :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:37

MuSLi schreef:
Fantastische vergezichten en gruwelijk mooie afdalingen <3

Welkom in ´mijn´ dagelijkse fietswereld.
Ik woon dan wel in het zuiden doch in vergelijkbare bergen. Beetje hoger, warmer en droger maar fiets-vergelijkbaar.

Geniet +:)+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:35

Welkom JewEmm!

@ Musli, ziet er weer prachtig uit!

@ Trim2Tri, warm! Hopelijk kan je desondanks toch lekker zwemmen.

Gisteren weer koers gereden :D Ennn weer 4x gelost :')
De eerste 15 minuten kwam de snelheid niet onder de 40, dus lag er direct na 2 rondes af. Daarna wel weer aardig bij kunnen haken. Ging voor mijn gevoel al beter dan de vorige keer.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:25

Moet toch eens een keer gaan Googlen hoe dat allemaal in z,n werk gaat Laura .
Maar lijkt me een leuke bedoeling .
Ga ja dat nu iedere week doen ?

Hoop dat zondag de hele wedstrijd ondanks de hitte lekker loopt :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:41

om even terug te komen op je vraag culaccino van een paar pagina's terug. Ik probeer elke woensdag thuis te werken en dan voor ene kort ritje te gaan van 30-40 en dan zaterdag 50-60 :) nu deze zondag ga ik boretti fietsen en ga ik voor 70 gaan