GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:04

Dromen jullie ook veel meer dan voorheen? Ik slaap sowieso beter maar mijn dromen zijn zo bizar en veel meer lijkt het dan vroeger.

manic

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:26

Ja dat was bij mij echt het eerste wat me opviel toen ik begonnen. Slaap veel dieper en idd veel levendigere dromen. Enige wat ik echt irritant vindt is dat ik vrijwel altijd ‘s nachts een enorm droge mond heb.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:32

Ik kan het allemaal niet met zo'n zekerheid zeggen. In het begin wel droge mond maar nu ook niet perse erger. Momenteel ben ik wat futloos maar waar het doorkomt weet ik niet. Misschien ook wel het sombere weer.

Edit: heb wel een week geleden tetanus spuit gehad, mn arm doet nog zeer en misschien heb ik daar ook wat last van....geen idee of dat zo lang kan duren? En ik was ongesteld, top combinatie allemaal. :D
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Gisteren, 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Ja dat dromen!!! Ik ook.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Bij mij is m’n slaap ook veranderd
Voorheen sliep ik zeer slecht al jaren vorm van slapeloosheid gehad daarom slikte ik me suf (letterlijk) aan pillen; slaap pil, tramadol, paracetamol
Sinds de ozempic ben ik daar eindelijk vanaf, het voelde als een soort verslaving ik durfde niet meer zonder al die pillen want dan was ik bang voor weer de hele nacht wakker liggen met hartkloppingen ..

Inmiddels slaap ik iedere nacht goed en dat op slechts een half slaappilletje. De tramadol en paracetamol helemaal mee gestopt. Tramadol zelfs weggegooid want daar had ik ineens slechte ervaringen mee snachts (zeer lage hartslag en ademhaling)

Dus wat dat betreft super fijne bijwerking van ozempic :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:57

Ik kan niet meepraten over slaapkwaliteit, dat wordt bij mij al teveel beïnvloed door andere factoren.

Baal wel dat de Golden dose al zo snel verdwijnt/de pennen nu al aangepast zijn.

De eetstoornis is zo rustig hier, beter gezegd, totaal niet aanwezig.

Zonnetje, wat voor operatie bedoel je?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Suzanne F. schreef:
Dromen jullie ook veel meer dan voorheen? Ik slaap sowieso beter maar mijn dromen zijn zo bizar en veel meer lijkt het dan vroeger.

Ja, hier ook! Hele vreemde dromen ook, heel levendig en bizar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Ik heb ook bizarre dromen, soms ook heftige nachtmerries, niet grappig meer. Maar ook gewoon bizar dus niet eng maar ook niet normaal. :=

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Voor degenen die nog twijfelen om ‘afslankmiddelen’ te gebruiken hier een goede objectieve informatieve video gemaakt door een sportman die veel van supplementen/medicatie gebruik afweet. Ook voor de mensen die het al gebruiken maar zich nog verder willen verdiepen in werkingsmechanisme en eventuele implicaties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

Jeetje wat een bizarre overdreven thumbnail. Ik heb eigenlijk al geen zin meer om te kijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Oooh mijn handen jeuken van dit filmpje :(:)

Ik vind de redenatie altijd zo treurig. "Als je niet ondertussen je leefstijl aanpast maakt je het alleen maar erger dus is het een slecht product"
Ja en als je pijnstillers gebruikt maar vervolgens door de pijn heen blijft doen wat je deed ipv de rust pakken en wat er dan nodig is, maar je dat ook erger.
Dat maakt een pijnstiller niet een slecht product of een "Quick fix" of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door secricible op Gisteren, 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Op zich interessant maar hij vergeet echt een heleboel en het klopt niet geheel. Ik heb 3 jaar lang 5 x per week getraind met een streng dieet met een coach. Ja ik viel wel wat af, maar bleef in maat 42, at super gezond, kon de MUD masters 19 km rennen . Liepm3 x per week 5 - 10 km hard maar BLEEF DIK. Ja minder dik, maar bleef DIK, dus hij claimt dat alle dikke mensen ongezond leven. Maar mijn BMI was gewoon 30 en ik een paasei eind rennen op een afgestemd dieet zonder pasta, brood en aardappelen. Het klopt dus echt niet allemaal wat hij zegt. IK heb er echt ALLES aan gedaan maar het blijkt bij mij gewoon hormonaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Desty schreef:
Voor degenen die nog twijfelen om ‘afslankmiddelen’ te gebruiken hier een goede objectieve informatieve video gemaakt door een sportman die veel van supplementen/medicatie gebruik afweet.

Iemand die dus geen arts en zelfs geen dietist is? Waarom zou dat een betrouwbare bron zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Ik vind het ook geen objectieve video. Ik kreeg er niks af of heeeel moeilijk. Zodanig moeilijk dat het geen leven was. Ik at een maand supergezond, niet snoepen, sporten, goed bewegen, honger lijden en afzien voor 0,2 kilo minder op de weegschaal. Gewoon niet realistisch om dat vol te houden en door te zetten. Ozempic was een gamechanger. En het vermindert echt niet alleen maar honger, no way. Mijn lichaam werkt nu hoe het hoort te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

jullie kennen deze man? Hij is bodybuilder die zowel anabolen als natuurlijk testosteron gebruikt "omdat hij anders niet kan groeien".
Afvallen moet gewoon natuurlijk als je maar goed eet en sport. Aankomen, en vooral spier aankomen, daar mag je levensgevaarlijke middelen voor gebruiken. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Oké snel door dan en de video laten voor wat het is. Zo’n clickbait suggestieve thumbnail zegt al genoeg eigenlijk.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Ik ben het zeker met jullie eens over de thumbnail.

Echter geeft hij geen medisch advies, is altijd open geweest over zijn anabolen gebruik en motivatie en is iemand die zijn informatie uit (meta)studies haalt. Hij overtuigd niemand om het wel of niet te doen, maar belicht effecten en risico’s.

Het wil wel dat bodybuilders juist expert zijn op het gebied van afvallen en aankomen, aangezien het hun werk is. Hun lichaam is hun werk. En dan zeg ik niet dat bodybuilder zijn gezond is, maar ze weten wel wat elk macro en micronutrient voor invloed heeft op je lichaam i.c.m. hormonen etc.

Als je inmiddels zoveel tientallen of misschien zelfs in de honderd(en) mensen hebt gecoacht in afval/aankom trajecten ben je een aardig deskundig persoon i.m.o. Misschien geen dokters papier, maar zoals in elk beroep zijn er mensen met passie die vaak nog beter werk afleveren dan de gestudeerden. Hiermee ondermijn in het diploma van een arts niet, maar geef ik een niet-arts net zo’n kans aangezien zij hun vak met overtuiging uitoefenen. Dat kan niet van elke arts gezegd worden.

Terug naar jullie succesverhalen! Want ik vind die heel fijn om te lezen :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Het probleem is dat heel veel dikke mensen dik zijn door niet alleen een slechte levensstijl. Ik was echt sporter pur sang, type lekker wief, slank populair bladiebla en toen werd ik zwanger. Alles naar de klote. Van 63 kilo naar 97 mij kapot gesport en gedieet tot 78 kilo en hoppa kind 2 en toen 104 kilo. Toen was ik op. Ik gaf het op, alles deed pijn en ik leefde echt gezond. Maar was wel moddervet.

Toen met een coach programma van 10K per jaar 2 x PT per week, wekeijks wegen, afgestemd dieet en 2 per week PT en 3 x pw hardlopen en ja ik viel af leefde als konijn en bleef DIK. Wel minder DIK maar nog steeds DIK. Daar gooi je dan je hele leven voor op zijn kop om af te vallen, wat een ellende.

Nu met Ozempic en nog steeds gezond leven, maar niet meer hardlopen (kan niet meer door lies blessure wat blijvend is, maar wel actief paardrijden heb er 3 ohz), ben ik 70 kilo door de ozempic. Als dan zo'n anabolen laml u l zegt dat mensen dit gebruiken zonder hun levensstijl aan te passen en dat je weer 2 x zo dik wordt omdat mensen dat niet doen, dat is gewoon kul.

Heel veel dingen kloppen dat kun je ook vinden, maar hij gaat volledig voorbij aan de mensen die gewoon bepaalde hormonen niet / nauwelijks nog aanmaken en dat obesitas gewoon een chronische ziekte is waar nu gewoon een prima medicijn voor is. Niet om vals te spelen, maar voor mensen zoals ik. Als ik stop kan ik nog steeds zo gezond leven en sporten maar dan word ik wel weer gewoon dik.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Ik snap niet wat het doel is van dat filmpje in dit topic posten? Wat wil je daarmee bereiken?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Dieuwke_ schreef:
Ik snap niet wat het doel is van dat filmpje in dit topic posten? Wat wil je daarmee bereiken?

Nou idd....
Je eerste bericht in dit topic ook, met een filmpje die kant noch wal raakt wat mij betreft

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Ik VOOR mijn kids:
Afbeelding

Ik na mijn bevallingen (met mijn kleine broertje):

Afbeelding

Heb geen echt betere foto maar ik afgelopen vrijdag (smallere smoel ook hier):

Afbeelding

Ik vraag mijn dochter om morgen even een foto te maken van mij in mijn rijkleding maar heb nu maatje 40 en kom van 44/46. De eerste foto is maat 36. Dat hoeft niet meer, maar wil door tot 38.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:17

Slapen is bij mij al jaren een ramp door mijn auto immuunziekte. Ik word gemiddeld 5 keer per nacht wakker van de pijn. En dan zijn Tradonal en Diclofenac mijn beste vriendjes. Maar ik zou geld geven om eens een nacht door te slapen.

Als ik die opgeblazen spierbundel op dat filmpje zie, heb ik gewoon geen zin om het verder te kijken. Ik haak af bij zo een mannen

Heb mij vandaag terug gespoten, na 3,5 week. Ga kijken wat het doet om iedere 3 weken te spuiten ipv iedere 2 weken.