Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:06

O lekker tapas!

O dat is wel vervelend zeg Iris, zo warm ingepakt en dan toch onderkoeld raken.
Fijn dat je benen weer wat beter aanvoelen.

Wat een leuke foto’s SV! Lekker vrolijk inderdaad.

Ik heb m’n eerste rondje weer gedaan! 5,5 km, ging eigenlijk wel lekker. Normaal loop ik altijd 2-3 km met pijn, dan zakt het weg en komt steeds met vlagen terug. Nu tot 3,5 ongeveer zonder pijn gelopen, daarna iets maar wel minder.
Heb eigenlijk ook paar km te snel gelopen, 5:53 en 5:46 omdat het zo lekker ging.
En wat fijn dat je nu zo na werk nog rondje in het licht kan lopen! Heerlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 19:32

Ieris dat was in Lemele.

Fijn dat je wat minder last had Samantha.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:10

Tiggs toch sneller dan verwacht?!

SV super mooie plaatjes weer

Koud hè Goof! Hier was het ook -2! Toen ik thuiskwam had ik bevroren vocht op m’n hoofdband maar wel een rode kop :+

Toch fijn dat je je pubers kan entertainen Samantha :)) en lekker en pijnvrij gelopen. Top!

Bedank voor alle reacties! Ging echt boven verwachting lekker :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:27

Toch loop je hard hoor Samantha en het gaat dus de goede kant op. En ja, het is al weer echt wat langer licht, heerlijk.

Hier vriest het ook al weer. Met dit weer worden de long runs niets. Het is gewoon te koud.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:55

Samantha je zou ook nog eens een osteopaat kunnen overwegen als het het SI gewricht is.
Wel fijn dat je rondje goed ging.

99 wat knap! eerste 10 en direct onder het uur. Super goed gedaan.

Netjes gelopen Tiggs

Heerlijk sv. Wel echt prachtig dat engelen haar. EN heerlijke foto weer! HOe doe ji dat? je staat er altijd goed op :j

Ow dat herken ik goof! Heel vervelend is dat en pijnlijk ook!

Ieries kan me voorstellen dat je na een marathon even weer op gang moet komen :o

Oe tapas jummm Sall. Wanneer kunnenwe komen proeven?

Ik heb vandaag training gegeven en meer doe ik niet op. even rust. Morgenvroeg eerste naar de tandarts, dan een extra training geven en daarna zelf trainen en dan werken. Week 2 en ze vinden het al prima als ik in mijn rooster schuif :+

Edit: ik zie net dat er een paar fotos van afgelopen zondag online staan. Even ter illustratie van een van de paden van de trail :+
Afbeelding
Afbeelding
Was echt top terrein. Sta je niet tot je knieeen in het water, loop je door zulke blub :Y) Er is wel een foto van mij maar die is niet voor publicatie vatbaar _O-
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 13-02-25 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 22:19

Leonie ik sta er niet altijd goed op hoor, kwestie van filteren :+

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:42

Ik ga even wat meer globaal reageren!

Ik las iets over de krab oefening, die moest ik ook doen met weerstandsband toen ik aan herstellen was van mijn enkel! Echt een goede (en vervelende) is dat. :D Als je hem nog zwaarder wil maken, stugge weerstandsband en dan om je enkels ipv je bovenbenen. Met je bovenbenen kan je veel makkelijker kracht zetten, hoe lager de band, hoe zwaarder.

Volgens mij had Ninus weer eventjes casual een trailmarathon gelopen, echt goed gedaan!! En 99, super knap je eerste 10 kilometer op dat tempo!
Tamara had ook prachtige PR's gelopen, top!
En ik zag nog een hele blije hond van Lisitano voorbij komen. <3
Sall, ik sluit me aan bij de rest, wat een stralende foto en wat een mooie vrouw ben jij!
SV had eindelijk weer eens een blije garmin, daar doe je het voor natuurlijk :D En weer mooi ijshaar en hele leuke foto's!
Germie, er is nog een volledige wereld aan krachtoefeningen waar je niet voor hoeft te squatten of knieën ver doorbuigen en ook niet voor hoeft te planken. :')
Sherivey, heerlijk! Succes met trainen!
Samantha, fijn dat er duidelijkheid is, hopelijk kan je het goed aan gaan pakken!
ieris, jij bent wel de grootste koukleum die ik ken, lijkt me best lastig met rennen als je ook gaat zweten!
Leonie, wat een bagger!

Mijn heup heeft nog niet geplopt, het zit wel iets minder vast, maar mijn benen willen even niet zo, vooral rechts, alsof al mijn spieren net te strak zitten en weet vrij zeker dat dat wel uit mijn heup/bil komt. In ieder geval wat meer rustig aan gedaan, even 3 dagen niet gerend, alleen zo'n 50 kilometer gefietst aan werk-studieverkeer. Gister 11 km gerend op 5:54. Zo raar hoe ik nog geen 2 weken terug met gemak mijn hm afstand verbeterde en het nu opeens allemaal zwaar voelt, maar ja, dat hoort er ook bij! En het is ook wel suf, ik wilde gister rustig lopen, op 6:20, alleen als ik dan de eerste kilometers te snel ben gestart en onder de 6:00 loop, laat ik het mezelf niet meer toe om langzamer te gaan lopen. _O-
Deze avond bij krav maga hadden we een Kobudo workshop, Japanse vechtkunst met wapens. Dat was niet zo intensief, wel heel leuk! Morgen ga ik ruuuusstig 5 km lopen en dan zaterdag een halve trailmarathon waar ik 40 km heen wil fietsen en 30 km terug. Ook gewoon rustig en genieten van het onderweg zijn. :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:46

Sherivey, die traploop lijkt me juist heel leuk! Ik doe die dag Hollen door de Bollen 16 km, anders had ik zeker mee gedaan.
Ik heb laatst de puinduinrun gedaan hier in Kijkduin, dat is ook heel veel trappen. Lekker verzuren, leuke uitdaging!

99, wauw je eerste 10 km na ziek zijn en dan zo’n tempo! Dat belooft wat. Knap gedaan!

SV, wat een ijzige wind inderdaad, brrr. Ik vind kou niet zo erg maar als het in een wind verpakt zit ga ik toch wel een beetje kapot hoor.
Mooie plaatjes weer! Zo leuk dat jullie als stel samen lopen.
Ik heb mijn vriend overgehaald die 16 km mee te gaan zodat hij een doel had om naartoe te trainen. Hij heeft twee weken geleden een 5 km op de loopband gedaan en dat is het :')

Irisje, jeetje wat gaat dat hard, dat is al bijna! Gaat het nog steeds zo goed?

Andere Iris :D fijn dat je benen het weer lekker doen. Je had ook wel heel mooi gelopen bij de marathon, zo knap!

Samantha, ik zag je loopje voorbij komen, fijn dat het weer kon! Hopelijk is dat een nieuwe trend, dat die pijn uitstelt.

Tiggs, netjes gelopen!

Ik heb vanmiddag een halve marathon gelopen en ik heb niet eens stijve benen. Het ging in het begin heel moeizaam door die koude wind aan het strand, vol tegen, maar daarna ging het steeds sneller en soepeler. Morgen ga ik op wintersport, ben benieuwd of ik kan hardlopen daar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 07:31

Lekker Lisitano, ik zag het al voorbij komen op insta.

Suliko koel je dan niet enorm af als je na het lopen nog zo'n eind moet fietsen?
Ik heb dat zelfs met de verwarming in de auto op standje vulkaan. Tijdens het lopen nergens last van, maar na het lopen in de auto op de terugweg koel ik enorm af (als het kouder is dan 10 graden buiten). Zelfs als ik een droog shirt aandoe, wat ik altijd doe. Ik stap vaak klappertandend onder de douche.
Waar wil je gaan lopen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 08:36

Supervixen schreef:

Suliko koel je dan niet enorm af als je na het lopen nog zo'n eind moet fietsen?
Ik heb dat zelfs met de verwarming in de auto op standje vulkaan. Tijdens het lopen nergens last van, maar na het lopen in de auto op de terugweg koel ik enorm af (als het kouder is dan 10 graden buiten). Zelfs als ik een droog shirt aandoe, wat ik altijd doe. Ik stap vaak klappertandend onder de douche.
Waar wil je gaan lopen?

Dat rillen van de kou heb ik dus ook. Vind dat niet fijn. En zelfs na het douchen ben ik dan vaak nog koud hoor.
Ik trek dan 's avonds na het lopen in huis een extra dikke trui aan en drink dan wat, maar koud word ik toch steeds.

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:00

Supervixen schreef:

Waar wil je gaan lopen?

In de auto zit je stil, dus dat kan ik me goed voorstellen! Vlak na het rennen koel ik inderdaad ook enorm snel af. Ik ga veel droge en warme kleren meenemen en eerst mezelf overdreven warm kleden voor ik op de fiets stap, ik verwacht dat ik dan mezelf wel weer warm fiets. Ik verwacht ook dat ik erna heel moe ben, maar dat mag. :') Ik heb vooral dat de kou mij veel energie kost, zolang ik in beweging blijf gaat het wel goed.
Maar we gaan het zien! Het idee is ontstaan door gebrek aan een eigen auto, maar ik vind het ook wel een leuk idee.

Ik ga de Leersumse Veld trail lopen, bij Ginkelduin!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:20

Ja ik herken dat ook wel, dat lang koud blijven.
Dat heb ik ook vaak als ik met deze kou naar m’n werk fiets, zit ik de hele dag te rillen, ondanks kachel hoog en warme trui.

Nou ik heb te vroeg gejuicht gisteren. Ik kwam thuis, even gezeten, wat drinken, toen douchen. Maar toen ik opstond voelde ik het al. Erge pijn rechts, en dat is gebleven. Ook wat door mn beek zakken pff.
Misschien toch te snel gelopen.

Thanks Leonie, ook aan zitten denken ja. Maar nu in dit traject misschien niet handig. De sportarts had het over 10 weken voor nu.
Lekker dat je kan schuiven met je rooster!
O wauw die blubber!

Thanks Suliko, als dit makkelijker gaat zal ik nog een band erbij doen. Vind m nu al zwaar genoeg haha.
Balen van je heup! Wel lekker gelopen. Wel herkenbaar met dat tempo.

Lekker Lisitano, top gedaan! En fijne vakantie!

Veel plezier Suliko met je trail!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:38

De leersumer veldtrail heb ik vorig jaar gelopen. Die is wel leuk. De wintereditie was al vol voor de afstand die ik zou willen lopen dan toen ik er naar keek (hoewel je natuurlijk altijd meer kunt lopen dan waar je je voor opgeeft, dan haal je gewoon je medaille op en gaat daarna weer zelf op pad).
Ik vond die trail die ik in januari liep een stuk minder mooi, maar dat kwam mogelijk ook door het weer. ;) Die misschien nog een keer in de zomer lopen.

Wat ik wel een puntje vind zijn de medailles, je krijgt of koopt elke keer dezelfde, dat motiveert mij niet om een trail nogmaals te lopen. Zet er dan een jaartal op ofzo. Een zomer-, en wintereditie vind ik wel leuk. Maar dan kom ik nog niet vaker dan 2 keer bij een bepaalde trail.
Verder is de organisatie van die trailevents wel in orde.

Ik behoor tot de groep hardlopers die de medaille als herinnering erg belangrijk vind en als dat er niet is, dan ook niet meedoe (ik ben ook niet de enige, heb al hele discussies er over gelezen op facebook. Er zijn best veel lopers die het belangrijk vinden en ook bij plastic flippo's niet meedoen. Ik heb gelukkig nog geen plastic flippo's gehad).

Ik vind overigens wel dat soms het inschrijfgeld niet in verhouding staat tot wat je krijgt tijdens en na het evenement. In Groningen is een organisatie die behalve de 4 mijl werkelijk zo ongeveer elke 3 weken wat organiseert voor hoge inschrijfprijzen, maar lang niet alle runs zijn goed georganiseerd. Als ik 27.50 betaal verwacht ik bijvoorbeeld wel dat ik niet zelf om auto's hoef te denken, of nog erger, als je dan een avondrun hebt dat je je wel veilig voelt (er was een run door het stadspark waarbij de 5km route ok was, maar de 10km route amper gelopen werd en daar was het gewoon echt donker en voelde niet fijn, je kwam over paadjes die je normaal ook niet in het donker neemt wegens het onveilige gevoel. Ook werd er gedaan of er muziek zou zijn, en dan stond er gewoon iemand met een radio).

Vorig jaar heb ik een run gelopen met slechts 6 euro inschrijfgeld, met medaille en er waren verkeersregelaars als je een weg over moest steken. Op deze manier hoefden er geen straten afgezet te worden, maar had je als loper ook nergens last van. En je kreeg nog een bidon met water onderweg, ze stonden nog ergens met bekertjes drinken en na afloop hadden ze ook nog drinken en fruit.
Hier zullen wel veel sponsors meebetaald hebben, maar ik geef er mee aan dat het dus wel kan om iets goed te organiseren.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:01

Ja ik vind een medaille ook wel fijn, als kers op de taart zeg maar.
Ik heb wel van die aardappel zetmeel flippos haha.

En ook met je eens dat ik dan wel verwacht dat het allemaal goed is geregeld.
Ik vind toiletten onderweg bij langere afstanden wel fijn, vanaf halve marathon. Maar best al vaak meegemaakt dat die er niet zijn, o.a. bij 2 30 km loopjes. Hoe dan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:11

@lisitano, ik heb op Scheveningen voor het laatst gerend, dus dat is nu een maandje geleden. Daarna veel last van op en af ziek en soms wat last van weke enkels. Ik vond het dus wel mooi geweest :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:21

Samantha, en die pijn blijft ook als je wel wat gaat bewegen nu? Dat is balen zeg. Ik kan je er niet mee helpen.
En blijven die flippo's wel mooi dan? Want dat is wat ik lees wat er juist niet gebeurt. En ik snap het ook wel, het is wel erg goedkoop als je ze ziet. Ik vind hout ook al zozo. Ik heb 1 mooie van de Roldertorenloop, dat was sowieso mijn eerste halve marathon met tijdwaarneming, maar dat houten ding is gewoon gemaakt met de Rolder Toren er op en dan de afstand 21.1km er op en nog een hardloper er in. Die is dus erg mooi. Die van Klasienaveen van het Drenthe loopfestijn was heel klein en ongeacht welke afstand kreeg je dezelfde. Dan heb ik toch liever een metalen hoor, ook al is dat voor elke afstand dezelfde. In Oldenburg kreeg je een hele grote houten. Wel voor iedereen dezelfde, maar die was zo mooi groot dat die bij mij nu vooraan hangt samen met die van Rolde en die van mijn 30km trail in januari. (En natuurlijk hangt mijn medaille waar ik Open Belgisch Kampioen werd in december er ook tussen, ook al is dat een andere tak van sport :D Net als de tweede plaats op het Open Nederlands kampioenschap). Wat ik echt een hele gave medaille vond is die van de 4zeemijlenloop in Delfzijl, mooi metaal, eigen ontwerp en heel donker roodbruin gemaakt.

Een groot verschil met de medailles van 25 jaar terug is dat je ze tegenwoordig met lint krijgt. Toen had je vaak alleen de medaille of een klein opspeldlintje. Ik heb al die medailles nog, eigenlijk kan ik ze er wel weer bij hangen. Maar dan moet ik overal zelf touwtjes aan maken. ;) Vergeleken met toen is de kwaliteit en variatie wel echt er op vooruit gegaan. Maar vond die van de laatste Noorderrondrit op de schaats ook wel gaaf, ik was toen meer dan kapot. :+ In het jaar daarna lidgeworden van de vereniging van de Friese elfsteden, maar ja, elk jaar 12.50 euro lidmaatschapsgeld betaald, maar of die tocht ooit nog komt?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:29

Ja de pijn blijft, ook met stukje wandelen. Ga in mn lunchpauze langer wandelen, misschien dat het dan weggaat. Fysio zegt zondag pas weer lopen.

Begin m wel een beetje te knijpen voor Rotterdam. Fysio en arts zeggen het kan nog. M’n trainer zegt, skippen en aansterken voor Amsterdam. Maar ik heb ergens het gevoel dat ik na nog een marathon het wel mooi geweest vind met die afstand, en dan heb ik 2 keer Amsterdam gelopen en niet #demooiste.
Maar ik wacht af, de arts zei, als je nu 23 km zo hebt gelopen zonder al teveel last, heb je de conditie wel, dan is het niet erg dat we nu een paar weken rustig aan doen.
Maar ik wil graag nog een keer 30, 32 en liefst nog 35 voor die tijd lopen. En dan ook niet in de 3 weken voor Rotterdam.

Ja die zetmeel dingen blijven prima.
Mijn laatste van florijn loop was hout, en heel mooi groot.
Wat ik ook stom vind is als de afstand er niet opstaat. Volgens mij is dat bij marathon Amsterdam? Dat ik de hele loop en iemand anders een kwart en we krijgen dezelfde medaille. :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:02

Rustig aan Samantha, zit er niet iets een beetje dubbel? Ik heb ook zoiets gehad en toen was de aanhechting van de spier wat geïrriteerd.

Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen maar zelf weinig gelopen. Ik heb enorme blaren gekregen op mijn hakken van verkeerde wandelschoenen dus dat werd even niet hardlopen.

Gister wel weer lekker een rondje over de track gefietst na het werk. Dat blijft toch fijn en je merkt dat je er vlot beter in wordt, ook omdat die fiets zo goed is natuurlijk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 11:12

Pff ik heb al meer dan 200 medailles geloof ik en mijn vriend ook veel inmiddels. Ik weet bijna niet meer waar ik ze moet laten.
Ik vind het niet meer zo belangrijk. Lijkt het me een leuk evenement met een leuke route, dan doe ik mee. Naar de prijs kijk ik ook niet dan. Het gaat mij meer om de ervaring van het lopen en de omgeving.
Afgelopen zondag geen medaille en ook het startnummer moest je weer inleveren. Ik vond dat zeer duurzaam.
Ik heb van alles. Metaal, plastic, hout, aardappel. Het maakt mij niks uit.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 14-02-25 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:15

Samantha_ schreef:
Ja de pijn blijft, ook met stukje wandelen. Ga in mn lunchpauze langer wandelen, misschien dat het dan weggaat. Fysio zegt zondag pas weer lopen.

Begin m wel een beetje te knijpen voor Rotterdam. Fysio en arts zeggen het kan nog. M’n trainer zegt, skippen en aansterken voor Amsterdam. Maar ik heb ergens het gevoel dat ik na nog een marathon het wel mooi geweest vind met die afstand, en dan heb ik 2 keer Amsterdam gelopen en niet #demooiste.
Maar ik wacht af, de arts zei, als je nu 23 km zo hebt gelopen zonder al teveel last, heb je de conditie wel, dan is het niet erg dat we nu een paar weken rustig aan doen.
Maar ik wil graag nog een keer 30, 32 en liefst nog 35 voor die tijd lopen. En dan ook niet in de 3 weken voor Rotterdam.

Ja die zetmeel dingen blijven prima.
Mijn laatste van florijn loop was hout, en heel mooi groot.
Wat ik ook stom vind is als de afstand er niet opstaat. Volgens mij is dat bij marathon Amsterdam? Dat ik de hele loop en iemand anders een kwart en we krijgen dezelfde medaille. :)

Jij hebt al wel een keer die afstand gelopen, dat scheelt wel denk ik.
Maar wanneer is Rotterdam? En kun je die anders als training lopen voor Amsterdam? Ik neem aan dat het opgegeven is en je anders toch je inschrijfgeld al kwijt bent. Je loopt natuurlijk het risico dat het misgaat als je Rotterdam doet, dat je dan Amsterdam niet haalt als het toch te pijnlijk wordt. Wel lastig.

Als ze dan dezelfde medaille doen, doe dan in ieder geval niet hetzelfde lint, zet dan op het lint de afstand denk ik dan.

Ik zie tegen het weekend op, het wordt echt koud, vooral de gevoelstemperatuur wordt laag. Ik heb niet zo veel moeite met vorst an sich, maar wel als het veel kouder aanvoelt. Het kan bij -10 prima aanvoelen, dat je zelfs zonder handschoenen buiten kunt zijn, maar helaas lijkt het dat absoluut niet te worden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:21

Wow zoveel medailles, dan snap ik wel dat je het minder belangrijk vind ja.

Ja er zit wat klem steeds. Het si gewricht zit vast, waardoor m’n rug bekken heupen ook vast zitten.

Rotterdam is april, Amsterdam oktober pas.
Heb allebei ingeschreven, maar startgeld is niet kwijt want er is veel vraag naar de startbewijzen.

Ik denk dat je met deze kou beter overdag in het zonnetje kan lopen, dan voelt het al wat warmer. Ik heb gisteren rond 17:30 gelopen, longsleeve en legging en geen handschoenen ofzo, had wel tintelende vingers maar dat trok weg na km 2.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:53

iirrssjjee schreef:
@lisitano, ik heb op Scheveningen voor het laatst gerend, dus dat is nu een maandje geleden. Daarna veel last van op en af ziek en soms wat last van weke enkels. Ik vond het dus wel mooi geweest :)

Wel heel tof dat je die als laatste hebt gedaan, flink mul zand! Echt knap. Ik kon tot 27 weken lopen, daarna had ik toch 2 dagen last van mijn bekken.
Wat balen van het ziek zijn, dat voelt zeker op deze termijn zo lamlendig en zwaar. Beterschap!

W.b. medailles, dat vind ik niet zo boeiend. Ik kijk ook nooit echt naar inschrijfgeld. Ik schrijf in bij wat me leuk lijkt. Ik heb wel een keer zo’n color obstacle run gedaan en die vond ik achteraf echt veel te duur voor wat je kreeg. Soms loop je dan weer zulke leuke lopen voor een appel en een ei. Juist die kleine lopen zijn zo leuk.
Ik start over een paar weken weer de CPC, die is zo druk maar het loopt door mijn wijk dus dan maar meedoen :D

Samantha, ik snap je zorgen wel. Ik zou ‘m ook knijpen denk ik, al kan je het wel. Had je graag een tijdsdoel? Je zou ook kunnen kijken voor Leiden? Die is 11 mei geloof ik. Het nadeel is wel dat het dan vaak vrij warm is.

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:09

Ik ben blij met de vrieskou, want dat betekent ook dat er een heerlijk zonnetje is! Fijn, die drogere kou.

Samantha, ah wat rot dat je weer zo'n last hebt! Maar kan me voorstellen dat zoiets ook op en neer gaat en het nu nog zoeken is wat wel en niet kan, hopelijk zakt het ook weer wat weg.

Oh ja, de eeuwige wel/geen medaille discussie, dat is zo persoonlijk denk ik. Ik geef er ook weinig om, soms wel leuk om een medaille te ontvangen na een specialer evenement, maar ik voel me er echt niet minder om als ik er geen heb. Niets (of bijvoorbeeld een lokaal product, ook al wel eens gekregen bij evenementen, zo leuk!) en zelfs startnummer inleveren vanwege duurzaamheid, zou ik me ook helemaal in kunnen vinden!
Mijn startnummers bewaar ik tot nu toe wel, die vind ik eigenlijk leuker dan medailles. Vaak met afstand, jaartal en soms naam erbij. Ik ga ze in een boek plakken met foto's. :D Maar zo heb ik van mijn eerste trailrun (roparun) geen startnummer en dat maakt me dan ook niet uit.
Bij mijn eerste ultra waren de medailles al op, die heb ik wel nabesteld, zo'n grotere plak en voor zo'n prestatie voelde toch wel speciaal om te hebben, maar op het moment van finishen zat ik er echt niet mee. :+

Ik loop nu sinds eind december op mijn nieuwe zooltjes en heb toch het idee dat mijn linkervoet er iets te veel door schuift en er nog steeds iets te veel aan mijn achillespezen wordt getrokken door hoe ik land. Helaas is de podotherapeut waar ik voor deze nieuwe zooltjes heen ben gegaan, er opeens mee gestopt of overgestapt naar een andere organisatie, dus nu moest ik opeens weer naar een nieuwe podotherapeut. Daar kom ik net vandaan. Wel grappig, hij was Spaans en sprak niet heel goed Nederlands of Engels, dus het was een beetje communiceren met handen en voeten, maar het voelde wel goed! Hij had het idee dat het gekozen materiaal voor iets te veel wrijving zorgt en dat de verhoging die er links bij is gekomen, nog iets meer opgevangen kan worden aan de binnenkant van mijn hak.
Wel interessant, hij wees mij op de gezondheid app van iphone, die meet je assymetrie in stappen en die was de afgelopen weken opeens 2,9% ipv mijn gemiddelde 1,8%, dus er zit duidelijk iets niet lekker. Of dat van de zooltjes is of van mijn heup, dat is de vraag, dus ik ga ook nog naar de fysio. Ik heb al vaker gehad dat als mijn heup vastzit, het lopen echt niet lekker gaat en ik meer in een afwijkend looppatroon val, dus dat mijn voeten meer naar binnen vallen/wijzen en ik niet goed mijn heup kan openen. Heel logisch eigenlijk.
De zooltjes zijn denk ik niet echt een probleem, maar wel de indruk dat het beter kan en dat had hij ook. Dus ik krijg nieuwe zooltjes opgestuurd en mijn huidige mag ik nog even houden om dan heel goed beide te proberen en het verschil te voelen, over 6 weken zie ik de podotherapeut weer om te kijken hoe het gaat of dat er toch nog iets aangepast mag worden. Valt allemaal binnen de garantie, de afspraken ook, dus dat is superfijn! Met mijn huidige zooltjes die mijn beenlengteverschil meer corrigeren heb ik trouwens geen pijn meer gehad aan mijn voeten, wat ik met mijn oude zooltjes wel had sinds/na de 50 en andere lange afstanden, dus het is al beter, maar nog niet optimaal.

Vanochtend heel braaf rustig gelopen met een vriendin, theekransloopjes noemen wij dat :D , in het heerlijke ochtendzonnetje.
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:55

Lekker gelopen Suliko! Haha thee kransje. :D

Wat interessant mbt die Podo. Waar zit dat op iPhone?

Ja Leiden ken ik, maar week erna is Utrecht, dan loop ik de halve met m’n werk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:48

Wat balen Suliko dat het net niet wil. Soms heb je dat toch dat het ene moment je lijf super gaat en dan opeens toch even een terugval. Fysio klinkt idd als een goed plan!
Wel lastig als je dan een podo hebt die geen nederlands spreekt maar als hij je wel goed kan helpen, is dat fijn. Hoop dat een nieuwe zooltje je ook gaat brengen wat je ervan verwacht. En wat bijzonder dat je dat uit een iphone app kan halen. Wel goede tip dus want zo een groot verschil is wel opvallend.

Lisitano loopt ook "even"een halve marathon. De afstanden vliegen je hier om de oren alsof het niks is *\o/* Veel plezier op vakantie!

Wat onwijs balen Samantha datje nu toch weer pijn hebt. Ik kan me voorstellen dat je hem begint te knijpen voor Rotterdam. Het is gewoon echt al bijna. Maar als fysio en arts er nog vertrouwen in hebben, zou ik dat ook hebben.
Het een bijt het ander niet dus evt iom de sportarts, gewoon doen die osteo. Ik loop bij beide met regelmaat en helpt mij enorm om het te combineren.

Mediale doet me echt niks. Start nummer vind ik wel altijd leuk maar doe je er uiteindelijk mee? Voor grote/belangrijke afstanden vind ik het wel leuk. Ik schrijf vaak op mijn startnummer mijn tijd en evt plaatsing. Dat vind ik dan wel weer grappig.
Inschrijfgeld vind ik soms ook echt te hoog. Vooral voor obstacle runs die ik graag loop vragen ze gerust €80/100.
Afgelopen zondag was ik €10 kwijt. er waren geen verzorgingsposten onderweg maar alles op start/finish was goed geregeld en je kon een lekkere kom soep halen als je je startnummer weer netjes inleverde. Geen tijdsregistratie, wel een fotograaf die wat foto's heeft gemaakt. Ach prima zo hoewel 1 verzorgingspost fijn was geweest. Maarja die moest dan in het water staan en dreef weg denk ik :')

Ik ben vanmorgen na de tandarts, training gaan geven en vervolgens heb ik zelf getraind. Mijn benen zijn nog steeds wat zwaar. Toch een teken dat de run van zondag echt wel pittig is geweest voor mijn lijf ondanks dat ik in mijn energie wel goed zit. En sinds zondag iets of wat last van mijn knie. Niet echt pijn maar wel een gevoel dat ik herken van toen ik echt geblesseerd was dus voor mij wel een alarmbel om het even rustig aan te doen deze week. Heb er dan ook na 11km de brui aan gegeven nadat ik in de training ook al 4km had gedaan.
Vanmorgen, met valentijskorting, ingeschreven voor de Hivernaltrail 30 km en 900+ hm := *\o/* Heel veel zin in maar ook heel benieuwd hoe ik daar doorheen ga komen :')