Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:13

MarlindeRooz schreef:
Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben zijn er vaccins te veel. _O-

gewoon vermengen met het waterkanon op het museumplein :+

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:16

AZ hoeft toch ook maar 1 keer als je afgelopen half jaar covid gehad hebt?

Ik zie kansen...

Nee. Flauw.

Vraag me wel af waarom meerdere landen besluiten AZ niet meer aan jongere mensen te geven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:45

Omwille van de ( weliswaar zeer kleine) kans op trombose ?

Wel een beste soap dit :') Eerst werkt het onvoldoende bij ouderen dus enkel 55- wordt ermee gevaccineerd en plots kan het bij jongere mensen trombose veroorzaken dus het wordt enkel aangeraden voor 65+. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:48

Pandora2 schreef:

Wel een beste soap dit :') Eerst werkt het onvoldoende bij ouderen dus enkel 55- wordt ermee gevaccineerd en plots kan het bij jongere mensen trombose veroorzaken dus het wordt enkel aangeraden voor 65+. :+

Dit vind ik ook.
Maar we zijn niet in een testfase..... euh kan theoretisch wel kloppen, maar had dit soort gedoe dan niet bekend moeten zijn?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:50

Tijd was te kort en proefpersonen te weinig misschien. Zoiets :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:56

Vreemd de hele UK is gevaccineerd met de vaccin

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:11

Het is niet gezegd dat het in de UK niet gebeurd. Integendeel, dat zijn ook maar mensen die gevaccineerd werden :P
Maar het komt niet naar buiten hoogstwaarschijnlijk.
AstraZeneca - Oxford University... zo'n heilige boontjes zijn die engelsen nu ook weer niet. :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:04

Pandora2 schreef:
Het is niet gezegd dat het in de UK niet gebeurd. Integendeel, dat zijn ook maar mensen die gevaccineerd werden :P
Maar het komt niet naar buiten hoogstwaarschijnlijk.
AstraZeneca - Oxford University... zo'n heilige boontjes zijn die engelsen nu ook weer niet. :+

Dat valt echt niet onder de pet te houden in de huidige tijd met social media en internet.

Misschien dat die bedrijven het zouden willen (zou niet slim zijn, en ik denk het ook niet) maar zélfs áls ze het onder de pet willen houden, gaat dat echt niet zomaar.

Britten met die bijwerking of hun familie en vrienden, zouden daar op een gegeven moment echt wel wat van zeggen hier en daar.

Ik denk dus dat het gewoon écht héél weinig voorkomt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:06

Maar waarom elders dan wel. De cijfers uit Duitsland zijn er best " veel" die het opgelopen hebben op veel minder entingen al. Hoe kan dat?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:19

Idd, ik denk dat het verband eerder gewoon niet gelegd werd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:21

Enige logica zou zijn het vaccin is na de eerste batch iets aangepast ivm engelse en Afrikaanse variant. Misschien ligt daar en mogelijke oorzaak?

secricible

Ik vraag me ook af of het samenhangt met de matige administratie die er in het begin van de UK-vaccinatie was. Geen idee of dat nog steeds zo is, zomaar hardop denken.

IMJ

sureido schreef:
Dat kan en mag, maar ik twijfel gewoon of ik dit vaccin wil. En fijn, dat hier staat waar je op moet letten, maar dat klinkt al helemaal niet bevorderlijk voor iemand van 23 die van covid ‘n klein beetje ziek geworden is :+

Heb veel vriendinnen in de zorg en een deel twijfelt of ze een tweede willen omdat ze zó ziek zijn geworden. Het lijkt wel hoe jonger hoe zieker.

Dus misschien wacht ik wel tot ik een ander kan nemen. Misschien neem ik hem als ik de oproep heb wel. Maar met oog op mijn exchange heeft AZ weinig zin met de tijd die daar tussen zit. Dat haal ik nu al bijna niet meer en heb nog geen eens een afspraak. :+

Ik en mijn 4 collega's (wij zijn niet de oudsten, 1 is bijna de jongste, wij zijn middenmoot) zijn absoluut niet ziek geweest, amper klachten gehad.
5 anderen hebben wat klachten gehad (verhoging, hoofdpijn) waarvan 1 bijna de oudste is (52jaar). Ik denk dat de oudste hier de meeste klachten had, 2,5 dag flink ziek.
Dus bij ons zegt leeftijd niets.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:22

Maar hoeveel mensen zijn er ondertussen geënt met AZ en is dit wel goed gegaan? Een hele hoop meer!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:23

Pandora2 schreef:

nee, hij was niet voldoende getest bij ouderen dus was de werking niet bekend

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:24

purny schreef:
Maar hoeveel mensen zijn er ondertussen geënt met AZ en is dit wel goed gegaan? Een hele hoop meer!

Dat klopt :) maar bij mij is bijv het risico op ernstige Corona ook echt heel erg klein. Dat weegt misschien bij mij anders dan iemand van 50-60.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:28

sureido schreef:
purny schreef:

Dat klopt :) maar bij mij is bijv het risico op ernstige Corona ook echt heel erg klein. Dat weegt misschien bij mij anders dan iemand van 50-60.

Dat weet je toch niet? Je kan er de tweede keer veel zieker van zijn

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:29

Ik zeg toch dat de kans ook heel erg klein is? Er is altijd een kans, maar die is zoals ik zeg een stuk kleiner als iemand van bijvoorbeeld 60.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:30

Nou de kans dat iemand van ergens in de 20 ernstig ziek word aan corona is inderdaad niet heel groot.
Dus ik begrijp sureido heel goed :j
Natuurlijk is de kans op hersentrombose ook niet groot...maar je zou het maar wel krijgen....

Ik geef ook toe dat ik zo gerust niet meer ben op de AZ hoor...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:32

purny schreef:

25 gevallen op 22miljoen vaccins meen ik.
Heel rationeel is de kans op besmetting en ernstig verloop van corona veel groter dan 22 op 22miljoen natuurlijk, ook als je jong bent. Maar ik snap sureido gevoelsmatig ook wel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:34

Ik zeg ook niet dat ik hem níet neem, misschien is over een aantal maanden mijn gevoel wel beter erover. Ik heb ook nog eventjes, maar ik was er 100% zeker van en nu opeens twijfel ik een beetje. Vind ik wel een beetje jammer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:35

secricible schreef:
purny schreef:

25 gevallen op 22miljoen vaccins meen ik.
Heel rationeel is de kans op besmetting en ernstig verloop van corona veel groter dan 22 op 22miljoen natuurlijk, ook als je jong bent. Maar ik snap sureido gevoelsmatig ook wel.

In Duitsland alleen zijn nu volgens mij 31 gevallen bekend..
https://nos.nl/artikel/2374772-duitslan ... eneca.html

Dat doet het land na advies van de vaccincommissie. Reden achter het advies is dat na een prik met het AstraZeneca-vaccin in heel zeldzame gevallen een zeer uitzonderlijke vorm van trombose is opgetreden, die mogelijk op gang is gebracht door het vaccin. In Duitsland hebben 31 mensen daarmee te maken gekregen.

Negen mensen overleden, van wie zeven vrouwen tussen 20 en 63. Daardoor bestaat het vermoeden dat vooral jongere vrouwen een verhoogd risico lopen. In Duitsland zijn bijna 3 miljoen mensen met AstraZeneca gevaccineerd.

31 op 3 miljoen is wel een ander aantal weer...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:00

Die had ik nog niet gezien.
Vooral bijzonder hoe die cijfers in Duitsland zo afwijken van de rest van de EU. Ik heb die cijfers nog nergens anders zo gezien.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:10

Ik begrijp echt dat de voordelen opwegen tegen de zeldzame bijwerkingen, maar ik heb alleen niet meer zoveel vertrouwen in AZ en zou daarom liever voor een andere vaccinatie gaan als die keus er is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:10

secricible schreef:
Die had ik nog niet gezien.
Vooral bijzonder hoe die cijfers in Duitsland zo afwijken van de rest van de EU. Ik heb die cijfers nog nergens anders zo gezien.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er in Duitsland voornamelijk jongeren met AZ gevaccineerd zijn en in de UK de jongeren in de zorg met Pfizer en het leeuwendeel van de ouderen met AZ . Om een goede vergelijking te kunnen maken heb je alle gegevens nodig .