Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:31

besita schreef:
De overheden nemen de meeste maatregelen toch landelijk en bekijken de cijfers ook op landelijk niveau :roll:
Ik heb in onze gemeente amper besmettingen gehad sinds maart ( heel landelijk ,weinig winkels ..) maar ik moet helaas ook alle maatregelen volgen

Maar het heeft wel te maken met de maatregelen die je voor jezelf neemt.
Ik heb in mijn vakantie prima een vriendin durven zien. Dat mag volgens de regels ook.
Er is hier totaal geen sprake van een afname maar moet morgen en de rest van de week wel aan het werk. Ik zie een vriendin of anderen dus niet omdat ik een groter risico vorm maar het zou volgens de overheid nog wel mogen.

Daarbij kijk ik niet alleen regionaal maar ook landelijk.
Neemt in heel Nederland af en hier niet dan houd ik daar zeker rekening mee en ik hoop dat vooral meer mensen dat doen.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:55

Je moet je gewoon overal aan de regels houden. Dat staat totaal los van het feit of in je eigen regio de cijfers hoog of lager zijn. Juist in een regio waar de cijfers naar beneden gaan is de verleiding groot om iets minder strak te zijn met als gevolg wederom stijgende cijfers .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:00

bigone schreef:
Je moet je gewoon overal aan de regels houden. Dat staat totaal los van het feit of in je eigen regio de cijfers hoog of lager zijn. Juist in een regio waar de cijfers naar beneden gaan is de verleiding groot om iets minder strak te zijn met als gevolg wederom stijgende cijfers .

Ik schrijf dan ook letterlijk dat ik dus strenger ben op basis van gegevens.
Dat ik mensen op mijn werk zie is een beslissing van de overheid waar ik het in mijn privé mee moet doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:10

bigone schreef:

Dit. Hier in Drenthe blijven de cijfers stabiel ipv te zakken. Nu moet ik werktechnisch vandaag naar locatie (nieuwe baan), dus heb ik weinig keuze. Maar ik ga straks wel met collega's overleggen wat het meest wenselijk is. De voorkeur is toch om de contacten zo min mogelijk te houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:11

bigone schreef:

De regels in deze zijn als de maximum snelheid: Je mag langzamer en onder verschillende omstandigheden is dat zelfs verstandig/vereist.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:15

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

De regels in deze zijn als de maximum snelheid: Je mag langzamer en onder verschillende omstandigheden is dat zelfs verstandig/vereist.

Zijn het niet vaak eens maar dit dus. Ik hoop toch echt dat mensen nog voorzichtiger zijn als zij in een gebied wonen waar de besmettingen niet dalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:20

Ik vind het raar om te zeggen dat je er vanuit kan gaan dat Limburgers niet naar andere delen in NL gaan. Je moet in dit geval overal rekening mee houden

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:23

pien_2010 schreef:
Hele pittige boetes kunnen de organisatoren vh feest in Spanje krijgen :oo

https://www.ad.nl/buitenland/nederlands ... ~ab67c6bd/

Terecht.
En ook dat ze meteen alles meepakken, zelfscontroles van de auto's, autopapieren. In beslagname apparatuur etcetera.

Om de volgende zin in het artikel moest ik, ondanks dat ik het echt wel serieus neem, best wel even heel erg grinniken:

"Onder hen was een topless vrouw die probeerde op te treden als woordvoerder, wat de verwarring nog groter maakte."

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:39

Raar dat ze allemaal negatief testen op alcoholtest ..had verwacht dat ze op alle onderdelen zouden losgaan op zo'n illegaal feestje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:41

besita schreef:
Raar dat ze allemaal negatief testen op alcoholtest ..had verwacht dat ze op alle onderdelen zouden losgaan op zo'n illegaal feestje

Denk dat de pillentest heel anders uitvalt, met alcohol houd je het geen twee dagen vol.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:52

purny schreef:
Ik vind het raar om te zeggen dat je er vanuit kan gaan dat Limburgers niet naar andere delen in NL gaan. Je moet in dit geval overal rekening mee houden

Daar ben je toch zelf bij?
Je weet zelf met wie je contact hebt. Ga je hutjemutje in de natuur lopen (want veel andere dingen kunnen nu niet) dan vergroot je, je bubbel inderdaad en kom je veel meer mensen tegen.
Ik heb afgelopen week m’n vader gezien en verder niemand. Ben niet eens een supermarkt ingegaan. Je weet wat je eigen contacten zijn en daar anticipeer je op.
Mijn gedrag was afgelopen week ‘losser’ dan nu. Alles binnen de regels. Nu ben ik strenger. Net zo als ik veel strenger was toen mijn werk een hotspot was. We mochten toen nog dansen en dat heb ik toen heel bewust niet gedaan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:54

bigone schreef:
besita schreef:

Denk dat de pillentest heel anders uitvalt, met alcohol houd je het geen twee dagen vol.

Slechts één dus ook bitter weinig

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:55

besita schreef:
bigone schreef:

Slechts één dus ook bitter weinig

Ook maar 1 getest, dus wel 100% van de getesten...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:57

Serieus Lena ..hutje mutje in de natuur ??
Zelfs al loopt er meer volk dan anders je zit toch niet hutje mutje op elkaar als je gaat wandelen en je blijft toch ook niet staan bij elkaar ..hooguit kruis je eens iemand maar dan nog in open lucht ..volgens mij is dat echt minimaal risico

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:08

besita schreef:
Serieus Lena ..hutje mutje in de natuur ??
Zelfs al loopt er meer volk dan anders je zit toch niet hutje mutje op elkaar als je gaat wandelen en je blijft toch ook niet staan bij elkaar ..hooguit kruis je eens iemand maar dan nog in open lucht ..volgens mij is dat echt minimaal risico

Tja dan maak ik mij dus helemaal geen zorgen dat ik iemand uit Limburg tref. Zo n 340 km verder op :)
Dat is de enige plek die ik momenteel wel kan bedenken. De rest is allemaal dicht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:13

Ik zie ook niet bepaalt in waarom iemand in Limburg de boodschappen in Groningen zou doen. Bij wijze van he.

De huidige maatregelen zijn er met een reden. Het is ook niet heel erg moeilijk om je eraan te houden denk ik. Soms zijn er punten waardoor je even iets buiten de paden moet (zoals ik, werkmateriaal ophalen), maar ook dat doe je dan wel met de 1,5 meter etc etc etc.

Overigens hutje en mutje en natuur... Ja, het is veel drukker dan normaal, maar ook daar is 1,5m nog steeds goed mogelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:15

Ik heb binnenkort een fysiek tentamen met letterlijk mensen uit elke provincie. Maar daar kan gelukkig afstand gehouden worden. Tevens ben ik ook regelmatig in andere provincies. :)

Het gaat er vooral om wat je doet ipv waar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:18

Winged schreef:
Ik zie ook niet bepaalt in waarom iemand in Limburg de boodschappen in Groningen zou doen. Bij wijze van he.

De huidige maatregelen zijn er met een reden. Het is ook niet heel erg moeilijk om je eraan te houden denk ik. Soms zijn er punten waardoor je even iets buiten de paden moet (zoals ik, werkmateriaal ophalen), maar ook dat doe je dan wel met de 1,5 meter etc etc etc.

Overigens hutje en mutje en natuur... Ja, het is veel drukker dan normaal, maar ook daar is 1,5m nog steeds goed mogelijk.

De oproep om niet naar het strand te komen was er ook niet voor niets.
Ik heb afgelopen week iedere dag gewandeld zonder mensen tegen te komen. Ja op 100 meter misschien maar dat betekende wel dat we zaterdag verder zijn gereden. Ook daar ben je zelf bij en dat is ook prima natuurlijk.
Ik zeg ook nergens dat je niet naar buiten mag. Juist gezond.

Het ging mij erom dat in mijn werksituatie en privé mijn eigen 2 regio’s gewoon wel belangrijk zijn. Dat zorgt ervoor of ik moet bedenken of ik strenger moet zijn. Ik zie nou eenmaal gewoon meer mensen dan anderen. Al is dat gereduceerd tot maar 100 leerlingen per dag :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:22

Ik kom de provincie niet uit, maar dat kwam ik altijd al amper. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel simpel vind om me echt aan alle regels te houden. Ik ken ook echt niemand die zich echt 100% aan alle regels houdt. Maar iedereen die ik ken doet wel echt zijn best om zoveel mogelijk van die regels na te leven.
Ik doe dat ook. Op sommige vlakken ben ik strenger dan voorgeschreven, maar er zijn ook enkele regels waar ik me soms niet aan houd. Maar ik kan dit naar mezelf toe verantwoorden. Over het algemeen doe ik enorm mijn best om me aan de regels te houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:29

Vayo schreef:
maar er zijn ook enkele regels waar ik me soms niet aan houd. Maar ik kan dit naar mezelf toe verantwoorden.

Dat doet iedereen die zich er niet aan houdt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:39

Vayo schreef:
Ik kom de provincie niet uit, maar dat kwam ik altijd al amper. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel simpel vind om me echt aan alle regels te houden. Ik ken ook echt niemand die zich echt 100% aan alle regels houdt. Maar iedereen die ik ken doet wel echt zijn best om zoveel mogelijk van die regels na te leven.
Ik doe dat ook. Op sommige vlakken ben ik strenger dan voorgeschreven, maar er zijn ook enkele regels waar ik me soms niet aan houd. Maar ik kan dit naar mezelf toe verantwoorden. Over het algemeen doe ik enorm mijn best om me aan de regels te houden.

Zwaait.

Zit je het nou echt voor jezelf goed te praten dat je lak hebt aan de regels?

Dat doen dus in Nederland veel en veel te veel mensen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:42

Ik kom de provincie wel uit, omdat ik een paar kilometer van de provincie grens woon :+
Dus zelfs met een rondje hardlopen kan dat al het geval zijn. Die grenzen, net als de van de veiligheidsregio's zijn voor mijn persoonlijke omstandigheden dan juist weer heel onlogisch.
Desondanks houd ik me graag op de hoogte van zowel de lokale als de landelijke ontwikkelingen, daarvoor zit ik ook in dit topic.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:49

De kerstvakantie is voorbij. Vanmorgen toch dochter even naar school laten gaan om te overleggen of zij spullen op moest halen. Ze gaat immers gebruik maken van de noodopvang. Meester had haar gevraagd of ze een leuke vakantie had gehad. Nou nee had ze gezegd, we hebben allemaal corona gehad en binnen gezeten :+ . Ik ben ergens wel blij nu dat we het gehad hebben en hopelijk even immuun zijn. Ik had gehoopt dat we er wel vrij makkelijk doorheen zouden fietsen. Maar ik ben nog steeds niet fit 2 weken na de start van de eerste klachten. En mijn man heeft ook een leuke souvenir over gehouden aan corona waarvoor hij vanmiddag wederom naar een tandarts mag voor de 2e keer in 2 dagen tijd. Het is dus echt wel aan te raden om heel, heel voorzichtig te zijn want je bent er echt niet maar zo van af. Ook niet als je daarvoor gezond en fit was.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:58

Femke_Tweety schreef:
Vayo schreef:

Zwaait.

Uhhh nee, als ik lak had aan de regels had ik ze niet opgevolgd. Ik volg zo goed als alle regels op. Sommige ben ik zelfs strenger ik dan voorgeschreven zoals ik al zei. Ik ben er van overtuigd dat het grootste deel van de mensen keihard hun best doet, maar het bij veel mensen niet altijd lukt om 100% de regels op te volgen. Dat bedoel ik en dat lijkt me menselijk. Daarnaast wordt soms ook het mentale aspect vergeten.

Ik vind alleen dat mensen zo naar elkaar wijzen. Het komt de verdraagzaamheid niet ten goede.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:59

Vayo schreef:
Femke_Tweety schreef:

Zwaait.

Uhhh nee, als ik lak had aan de regels had ik ze niet opgevolgd. Ik volg zo goed als alle regels op. Sommige ben ik zelfs strenger ik dan voorgeschreven zoals ik al zei. Ik ben er van overtuigd dat het grootste deel van de mensen keihard hun best doet, maar het bij veel mensen niet altijd lukt om 100% de regels op te volgen. Dat bedoel ik en dat lijkt me menselijk. Daarnaast wordt soms ook het mentale aspect vergeten.

Ik vind alleen dat mensen zo naar elkaar wijzen. Het komt de verdraagzaamheid niet ten goede.

Hier sluit ik me wel bij aan.
Werk zelf in de zorg en probeer mezelf echt vol in te zetten om de regels te volgen, maar soms is het gewoon niet meer menselijk en gebeurd er iets waardoor je even buiten de lijntjes kleurt.