Dimphyl schreef:Omdat dit ook betekend dat bijv. Een supermarkt, dierenwinkel, kledingwinkel, huisarts, tandarts, manege, pensionstal, horeca of festival, mij kan weigeren als ik niet gevaccineerd ben, en dat was juist wat ze zeiden dat er niet zou gebeuren. Dat is mijn probleem.
En nu noem je er een heleboel die jou echt niet gaan weigeren. Supermarkt gaat dat niet doen, kost veel te veel tijd. Dierenwinkel ook. Kledingwinkel ook. Huisarts en tandarts zijn zorgverleners en die gaan jou echt niet weigeren. Manege en pensionstal zou me ook verbazen, maar het kan. Dus blijft over horeca of festival, waarvan alleen de laatste echt waarschijnlijk is. Tja. Volgens de wet kán het dus wel en dat is schijnbaar niet zo makkelijk aan te passen. Maar aangezien een bedrijf ook geld wil verdienen, zal de soep wel niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend.
Het valt me op dat nogal veel mensen (in het algemeen, niet alleen hier) vooral héél hard gaan schreeuwen als ze iets zien dat ze niet aanstaat, en dat ze meteen roepen 'zie je wel, dat zeg ik al een jaar' - maar dat ze niet de moeite nemen om het even goed te lezen en er even rustig over na te denken.