Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:06

Als het niet werkt, niet bij de pakken neerzitten maar een ander plan van aanpak maken, Esther. Het is niet erg om te falen, het is wat je er vervolgens mee doet.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:11

Fenneeee schreef:
Wat leuk ! Ik zal mijzelf nog even voorstellen.

Ik ben Fenne 25 jaar, woon in Numansdorp samen met mijn vriend (bijna 10 jaar een relatie) en onze kat. Ben in september begonnen als leerling verpleegkundige in de ouderen zorg. Op dit moment nog herstellende van Corona in december. Maar we gaan de goede kant op !

Vorige week de stap genomen om zelf de diëtist te bellen, omdat het eigenlijk zelf niet meer ging, had zelf niet meer de motivatie en de stok achter de deur. Weeg in de 92 kilo en ben maar 1,58.. dus is ook wel nodig..
vond het heel moeilijk om deze stap te zetten, maar ben nu heel blij dat ik het gedaan heb :)

Wat leuk, een dorpsgenoot!
Ik ben nu niet aan het afvallen maar wel gezond aan het eten (want 20 weken zwanger :D ) maar na de bevalling ga ik ook weer aan de slag. Voor mijn 2e zwangerschap ben ik 12 kilo afgevallen en wil er nog 18 kwijt vanaf mijn start zwangerschap. We zitten dan bijna op dezelfde getallen :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:11

Roosch schreef:
Als het niet werkt, niet bij de pakken neerzitten maar een ander plan van aanpak maken, Esther. Het is niet erg om te falen, het is wat je er vervolgens mee doet.

Thanks voor deze woorden!

Ik weet ook precies wat ik fout doe. Wanneer we geen zin hebben om te koken is de thuisbezorgd app zo aantrekkelijk.
Dus die hebben we beide verwijderd van onze mobiel, gaan de vriezer leeg eten wanneer we geen zin hebben om te koken en meer wandelen in de pauzes.

Al vind ik dit weer geen wandel weer :') .

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:27

Kop op hoor Esther.....ik nu bijvoorbeeld ‘s ochtends 1 boterham of kwark met fruit en dan bijvoorbeeld om 11.00 een beschuitje of wat kwark....ik eet nu dan bijvoorbeeld 2 boterhammen bij lunch ipv 3 en eet die dan als tussendoortje later in de middag. Ik eet nu ook echt iets vullends als ik van stal kom, anders ga ik ook snaaien. Ik drink dan ook een kop thee in de avond met een stukje pure chocola, zodat ik zoets heb. Wij koken wel elke dag, ook in het weekend, dat scheelt denk ik. Ik heb altijd een voorraad soep en bolognese saus zodat ik makkelijk iets kan eten als ik geen zin in koken heb.

@ Fennee, ik vind zelf havermout met rozijnen, appel en kaneel erg lekker. De rozijnen doe ik dan al bij de melk, maar de appel niet, ik heb liever een beetje bite. Ook lekker met een paar walnoten erdoor.
Andere favoriet is met banaan, kaneel en een paar walnoten. Ook daar doe ik later de banaan door, ik laat dat niet meekoken.
Als de structuur van de ‘pap’ je tegenstaat kun je de melk ook vervangen door joghurt of kwark en daar de havermout doorroeren met wat fruit

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:30

Hoi! Ik kom hier even om de bocht vliegen...

Wat korte achtergrond informatie, ik ben een mama van 27 jaar oud. Mijn dochtertje scheelt 1 dag met het dochtertje van Butterfly, beide zijn ze van december 2019 <3
Ik heb altijd een 'fors' figuur gehad, ik ben ook best groot (1.75 m). Na mijn zwangerschap is de ellende alleen maar meer geworden eigenlijk. :') Eind zwangerschap was ik 105 kg. Na de bevalling nog 99 kg. Met een diëtist vorig jaar zomer 5 kg afgevallen. Inmiddels nog niet weer op de weegschaal gestaan, maar de vorige keren was het gewoon echt rond de 95 kg, verwacht niet dat er veel veranderd is.

Tijdens en na mijn zwangerschap heb ik last gehad van een (extreem) hoge bloeddruk. Ik ben daarom met 40 weken zwangerschap opgenomen en ook direct ingeleid (onderdruk 117). Bevallen met 40+1.

Mijn bloeddruk blijft hoog (rond de 90 onderdruk), mijn BMI is te hoog, conditie is 0, lichamelijke klachten zoals knieën en rug. Paardrijden is gewoon niet te doen, kortom er moet wat gebeuren! Maar die knop? Ik kan hem niet meer vinden. Ik hoop dat ik hier met het meelezen gemotiveerd en geïnspireerd raak! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:38

Klinkt als een goed plan Esther +:)+

Wat mij erg geholpen heeft is inzicht in wat de momenten zijn dat ik geen zin heb om te koken. Ik plan vooruit mijn week, en houd daar dan rekening mee. Bijvoorbeeld door te koken voor 2 dagen, of iets makkelijks, of iets wat ik de avond van te voren kan voorbereiden.

Woensdagavond sport ik bijvoorbeeld van 18 tot 19, en dan heb ik daarna echt geen zin meer om te koken. Ik maak dan de avond van te voren of 's ochtends bijvoorbeeld een bakplaat gerecht (leve de' bakplaat ' kookboeken) die alleen nog in de oven moet. Of vanavond eet ik bijvoorbeeld wraps met gerookte zalm.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:47

gaucho schreef:
Klinkt als een goed plan Esther

Wat mij erg geholpen heeft is inzicht in wat de momenten zijn dat ik geen zin heb om te koken. Ik plan vooruit mijn week, en houd daar dan rekening mee. Bijvoorbeeld door te koken voor 2 dagen, of iets makkelijks, of iets wat ik de avond van te voren kan voorbereiden.

Woensdagavond sport ik bijvoorbeeld van 18 tot 19, en dan heb ik daarna echt geen zin meer om te koken. Ik maak dan de avond van te voren of 's ochtends bijvoorbeeld een bakplaat gerecht (leve de' bakplaat ' kookboeken) die alleen nog in de :') oven moet. Of vanavond eet ik bijvoorbeeld wraps met gerookte zalm.

Jaa, zo iets willen wij ook doen inderdaad :D !
Dat is gewoon ons struikelblok, wonen in een stad met ene miljoen thuisbezorgd opties.

Gelukkig doet m’n schoonmoeder aan weight watchers en krijgen wij geregeld lekkere recepten voor avondeten en snacks :')

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:52

Slim gaucho! Dat ga ik even opschrijven.

Gelukkig zijn er meer mensen die de 'ik heb geen zin om te koken mood' herkennen..
Ik heb ook geprobeerd mijn week vooruit te plannen, bleek helaas moeilijker dan ik dacht.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:05

Het is ook een stukje gewenning he, gaat niet allemaal vanzelf / in 1 keer, kleine stapjes. Bewustwording is een hele belangrijke eerste stap. En op geef moment (na maanden) gaat het wel vanzelf. Ik heb zelf tijdens mijn keuken verbouwing niets laten bezorgen, en er zijn hier ook genoeg opties :D

Bedenk automatisch wat ik met mijn restjes kan doen. Restjes groente van de gourmet gegrild en net in een paar minuten lunch:
Afbeelding

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:27

Lekker! :D

Ik heb zojuist de salade van gister gegeten als lunch (sla, cherry tomaatjes, komkommer, pijnboompitjes, ei).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:41

Looks good ladies :D !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:49

gaucho schreef:
Het is ook een stukje gewenning he, gaat niet allemaal vanzelf / in 1 keer, kleine stapjes. Bewustwording is een hele belangrijke eerste stap. En op geef moment (na maanden) gaat het wel vanzelf. Ik heb zelf tijdens mijn keuken verbouwing niets laten bezorgen, en er zijn hier ook genoeg opties :D

Bedenk automatisch wat ik met mijn restjes kan doen. Restjes groente van de gourmet gegrild en net in een paar minuten lunch:
[ [url=m/gAkOqt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is zo. :j

Enige moment dat ik terugsla is als ik me rot voel of als ik niet alleen in huis ben. Nu ben ik de laatste tijd wel eens vaker niet alleen en dan moet ik echt leren niet met de ander mee te gaan eten. Ook een echte feeder. :')

Wel is de knop echt om wat betreft bepaalde eetgewoonten. Geen suiker meer, maar zoetjes. Geen frisdrank, alleen af en toe light. En ook de beweging zit wel goed. Nu een krappe week niet oppe Foxy gestaan door omstandigheden maar geen man overboord. Wel gewandeld. En nu: live vanaf Foxy met een boek voor mijn neus. :') dat kan dus ook al.

Ga niet bij de pakken neerzitten als iets niet lukt. Probeer dan de schade te beperken en met frisse moed ofwel iets anders beginnen ofwel de huidige koers aanscherpen. Samen komen we er wel.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:51

Denk dat jij echt een goed voorbeeld bent van niet bij de pakken neer gaan zitten en weer met frisse moed beginnen Roosch :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:59

Ik zeg altijd maar "mij krijg je niet klein, want dat ben ik al." :')

Gewoon rustig doorgaan. En ik heb een mooie bikini gezien die ik graag wil. Over een kilo of zeven wil ik die wel graag kopen. :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:01

Ik ben bang dat ik de bikini van vorig jaar al niet meer pas :( dus ik mag ook een nieuwe shoppen.
Net ook maar op Vinted nieuwe sportleggings gescoord die niet afzakken :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:22

Oeh, zei iemand shoppen *\o/* ?

Haha roos, hoe ‘klein’ ben je?

Ik heb 2 trainingsbroeken met een touwtje, die zakken niet af. Die leggings blijven afzakken en met klimmen is dat zo niet chill. Je bent ook niet altijd in de positie om je broek goed te doen _O- .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:29

1 meter 58 en een half. Net nog even nagemeten in de hoop dat ik mezelf altijd kleiner heb gemaakt dan ik was. Maar neen. Precies gelijk ook. ^)

Ik heb ook van die nauwsluitende sportleggings. Die van Zeeman zijn echt heel fijn. :j

Toch lekker om even te hebben gefoxied.

Dit is de bikini die ik graag wil:
https://www.beachlife.com/product/neon- ... nibroekje/

En https://www.beachlife.com/product/neon- ... iwQAvD_BwE
Nog 7 kilo dan is dit mijn beloning. :j

En nog 2 kilo en dan kan ik het boek kopen wat ik zo graag wil.

#ietsomnaaruittekijken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:43

Super mooie bikini’s!

Ah, Dan zijn we ongeveer even klein, ik ben 1.60.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:47

Die broekjes zijn ook echt fijn :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:14

Check mijn nieuwe broek, lijkt gewoon of ik buikspieren heb *\o/* :D

Afbeelding

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:00

Ohjee als niet trouwe dagelijkse poster en met wat nieuwe gezichten hier ben ik ver achter gaan lopen. :')

@Ine super leuk, toch weer even op je haffie gezeten. Als er wat spanning zit is erop en wat stappen toch een ideale opbouw? En wat goed bezig met de bakwedstrijd, dat is cool! :D
@Roos ik las ups en downs, of vooral andersom geloof ik, lijkt erop dat je de up al best wel weer te pakken hebt of in elk geval weer goede moed hebt verzameld. Wat super ook trouwens dat je gestopt bent met roken en dat je zo'n mijlpaal bereikt hebt!
@Arabella jeetje wat een klap en naar nieuws, heel veel sterkte de komende tijd.
@Imre een lichte strijd met de voeding, hoe gaat het nu, heb je wat kunnen herpakken/volhouden?
@Esther wat leuk een verrassingsbaby! Gefeliciteerd. :D Maar niet happy met hoe het afvallen gaat lees ik :(:) Met 3 maaltijden op een dag en een poging tot tussendoor niks/weinig vroeg ik me eigenlijk exact hetzelfde af als Musli, hoe kom je met die andere 2 maaltijden nog aan je benodigde kcal?
@Detroit welkom!
@Fenne ook welkom! Al ver gekomen want die eerste stap zetten is vaak een grote! :j Havermout kan ik je niet mee helpen, vind havermout qua voedingswaarde prachtig en het idee dat het lang verzadigd en energie geeft etc maar ik heb voor mezelf besloten dat niet alles voor mij weggelegd is qua voeding en dat ik het wel leuk moet blijven vinden, misschien niet het beste voorbeeld. :') Lees vooral Gaucho haar berichten en 100 suggesties over 'how to' havermout eetbaar maken! :))
@Zorro ook welkom! Die knop is lastig ja, hier ook al veel langer 'niet happy/tevreden' voordat ik echt stappen ging ondernemen. Moet zeggen dat eenmaal om voor mij ook echt om is, weliswaar met eens een dipdagje oid maar voor mij is het sindsdien in principe echt klaar, hopelijk bereik je dat punt ook snel!
@Gaucho waar moet ik beginnen, ik heb kozijnen gezien en wederom de meest creatieve gerechten, bij jou komt alles voorbij! :') Lijkt bij jou echt heel lekker te lopen allemaal, ook terug te zien aan je figuur! :D Heb jij nog interessante doelen de komende tijd? Misschien wel doelen waarvan je vooraf nooit verwacht had ze überhaupt te gaan/durven stellen.. :)

Hier blijft alles steeds wel z'n gangetje gaan eigenlijk. Gewicht schommelt wat door, het is weleens kort stabiel, of een fractie erbij en er gaat af en toe ook wel wat af. Langzaam maar zeker zit in elk geval de daling er nog in. :D Sporten blijft doorgaan in de PT, wat ik af en toe echt wel pittig vind worden. Het is niet alleen maar lang leve de lol inmiddels, moet echt wel de focus etc erbij want anders gaan die oefeningen nergens over. :') Vind het best moeilijk eigenlijk om de grenzen wat meer op te zoeken dat is wel een dingetje, maar misschien komt dat nog. Heb al vrij snel dat het 'moeilijk/zwaar' wordt en dat ik denk oh, dit kan ik niet hoor. In plaats van dat ik volle bak tot het gaatje ga en er (bij wijze van) bijna bij neerval. Weet niet of ik gewoon een softie en te lief voor mezelf ben of dat je dat een beetje moet ontwikkelen misschien. Voel me ook nog steeds wat ongemakkelijk als ik het zwaar heb namelijk en mijn PT staat er dan bovenop. Toch echt nog steeds een stukje schaamte ofzo lijkt het, best apart.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:40

Klinkt wel herkenbaar hoor, stukje schaamte. Heb ik ook altijd gehad, tot ik vorig jaar in een groepje begon aan een back in shape traject in de sportschool. Als je met meerderen in hetzelfde schuitje zit is dat blijkbaar toch makkelijker.

Hier geen doelen meer mbt kilo's kwijtraken. Ik wil wel nog wat meer spieren kweken, want merk dat dat mijn lijf wel goed doet. En misschien wel ooit de dam tot dam loop lopen ofzo :D En fit zijn voor mijn vakantie naar Mongolië die hopelijk dit jaar wel doorgaat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:46

Mooie bijleespost! :))
Zo te horen ga jij ook goed, onwijs fijn dat het knopje om is.

Ik zou uiteindelijk misschien toch ook wel een sportschoolabonnement willen voor een poosje, zodra alles weer open mag. Net wat meer voor de buikspieroefeningen.

Mijn grootste uitdaging gaat deze zomer echt zijn om in balans te blijven. Heb mijn vriezer inmiddels vol met kcalarm ijs, liep vlak nadat ik gaucho vroeg me te roepen bij een aanbieding tegen een bak met 35% korting aan. :))

Qua borrel/gezelligheid ben ik gek op een wijntje of biertje maar als het in de zomer 5 dagen in de week gezellig is ga ik zo weer richting de foute kant. Dus ook gin/rum en cola/Fanta zero aangeschaft, zodat ik toch lekker kan meeborrelen.

Het zal me benieuwen. :Y)
Ik ben in ieder geval klaar voor de zomer, maar de zomer nog niet voor ons. Daarstraks nog even een wandeling gemaakt van anderhalf uur, maar ben nog steeds niet warm. Brrr.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:47

Lastig, geplande vakanties nu @Gaucho -O- ik hoop voor je dat het door kan gaan en volgens mij ben je meer dan fit genoeg daarvoor. Nu al :D

Hier vanmiddag in m'n lunchpauze de 15 minuten van m'n hardloopchallenge alvast afgewerkt. Nadat de kleine op bed lag nog een klein rondje gewandeld. Prima dagje.

Het is ook niet niks @Marielle om te gaan sporten en dat andere mensen dan "toekijken" en loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat het gewoon blijven doen ervoor zorgt dat je steeds sterker in je schoenen staat en steeds meer durft +:)+

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:01

Roosch schreef:
Zo te horen ga jij ook goed, onwijs fijn dat het knopje om is.

Dat idee heb ik zelf ook wel, altijd weleens een dag die beter is dan de andere, maar niks wat er echt niet bij hoort naar mijn idee! :D
Hier overigens afgelopen zaterdag op een gezellige dag behoorlijk gecheat en eigenlijk de hele dag 'troep' gegeten, vind ik in die zin prima dat ik mezelf dat zo nu en dan gun maar ik werd die avond beroerd. :oo Dus wel een goede les, ik ga niet meer een volle dag alleen maar rotzooi naar binnen schuiven. _O-
Ik ben wel benieuwd naar het moment dat de sportscholen weer open gaan, buiten trainen is erg rustig wat mij dus stiekem erg goed bevalt.

@Gaucho dat idee had ik al dat het echte sporten/spieren kweken je goed bevalt! Super leuk. :D
@MuSli nog steeds geen dag van je challenge gemist? Blijf het knap vinden!
En fijn dat jullie mijn gevoel ergens wel herkennen, komt ook vast wel goed. Mocht het teveel een issue zijn/blijven naar mijn idee of wat dan ook dan weet ik gelukkig wel dat mijn PT zo benaderbaar is als het maar kan, daar ligt het niet aan en daar zal ik dan evt zeker wat mee doen.