Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fenneeee schreef:Wat leuk ! Ik zal mijzelf nog even voorstellen.
Ik ben Fenne 25 jaar, woon in Numansdorp samen met mijn vriend (bijna 10 jaar een relatie) en onze kat. Ben in september begonnen als leerling verpleegkundige in de ouderen zorg. Op dit moment nog herstellende van Corona in december. Maar we gaan de goede kant op !
Vorige week de stap genomen om zelf de diëtist te bellen, omdat het eigenlijk zelf niet meer ging, had zelf niet meer de motivatie en de stok achter de deur. Weeg in de 92 kilo en ben maar 1,58.. dus is ook wel nodig..
vond het heel moeilijk om deze stap te zetten, maar ben nu heel blij dat ik het gedaan heb
Roosch schreef:Als het niet werkt, niet bij de pakken neerzitten maar een ander plan van aanpak maken, Esther. Het is niet erg om te falen, het is wat je er vervolgens mee doet.
gaucho schreef:Klinkt als een goed plan Esther
Wat mij erg geholpen heeft is inzicht in wat de momenten zijn dat ik geen zin heb om te koken. Ik plan vooruit mijn week, en houd daar dan rekening mee. Bijvoorbeeld door te koken voor 2 dagen, of iets makkelijks, of iets wat ik de avond van te voren kan voorbereiden.
Woensdagavond sport ik bijvoorbeeld van 18 tot 19, en dan heb ik daarna echt geen zin meer om te koken. Ik maak dan de avond van te voren of 's ochtends bijvoorbeeld een bakplaat gerecht (leve de' bakplaat ' kookboeken) die alleen nog in deoven moet. Of vanavond eet ik bijvoorbeeld wraps met gerookte zalm.
gaucho schreef:Het is ook een stukje gewenning he, gaat niet allemaal vanzelf / in 1 keer, kleine stapjes. Bewustwording is een hele belangrijke eerste stap. En op geef moment (na maanden) gaat het wel vanzelf. Ik heb zelf tijdens mijn keuken verbouwing niets laten bezorgen, en er zijn hier ook genoeg opties
Bedenk automatisch wat ik met mijn restjes kan doen. Restjes groente van de gourmet gegrild en net in een paar minuten lunch:
[ [url=m/gAkOqt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Roosch schreef:Zo te horen ga jij ook goed, onwijs fijn dat het knopje om is.