De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:45

Nou ja voor die medicatie moet ik naar de apotheek die aan de huisarts vastzit, en ik weet niet wat voor mensen, qua ziekbeeld, daar nu zijn.

Vwb hamsteren... is 2 weken een gangbare periode? wat als de bevoorrading een maand stagneert, of je een maand in isolatie moet.. Hoe weet je wanneer je genoeg hebt? Of ga je dan langzaam bijhamsteren zodat je het komende half jaar potjesgroenten kan eten?
Ik heb echt werkelijk geen flauw idee nl :j Ik denk dat ik wat dingen haal, en dan zolang het kan iedere keer bij het boodschappen doen een beetje bijhaal, zodat iedereen kans heeft om iets te kopen zolang de winkels nog wel normaal bevoorraad worden..
Of verwachten we dat het van het ene op het andere moment compleet om kan slaan?

Ik merk ook dat ik er meer over nadenk dan dat ik van mezelf verwacht, maar dat komt denk ik doordat ik in de war raak van het gedrag van andere mensen? Klinkt dat logisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:46

Nou, ik herinner me nog wel dat de pil vorig jaar ook maanden niet leverbaar was.
Op het nieuws kwam van de week ook iets voorbij over mogelijke leverings problemen, met name naar Nederland.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:47

Karuna je vindt het niet slim dat ze IB door laten gaan, maar je gaat zelf wel op pad om van alles te doen terwijl je al 2 weken rond loop te bleren dat je waarschijnlijk corona hebt. Je bent bij je vader geweest, nu naar de garage. Blijf gewoon thuis als je het denkt en ga pas naar buiten als je klachten langer dan 24 uur voorbij zijn. Hoe moeilijk kan het zijn?

Raket :(:)

En nee ik hamster niet. Ik heb net zoals Winged wel afbakbroodjes, pasta en rijst in huis. En ook wel wat vlees in de vriezer en wat potjes groente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:47

marleen_usar schreef:
Verplicht thuis zitten kan ook niet want wie doe dan mijn paarden?

Als jij geen zorg voor je dieren kunt organiseren, moet je niet aan dieren beginnen. Want ieder mens kan altijd wat overkomen, los van dit hele corona-verhaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:48

Ik hamster niet, maar zorg wel dat ik nu een pak wc papier op voorraad heb ipv halverwege de laatste rol te bedenken dat ik niet moet vergeten nieuwe te kopen.

Zelfs in alle totaal afgesloten gebieden zijn nog supermarkten open, dus ik gok dat dat in Brabant ook wel het geval zal blijven.

Anoniem

Ja Cer dat herken ik dus volledig.

Nogmaals die link paar reacties terug over die vrouw in Italië, vind ik angstaanjagend. Zij legt uit hoe de situatie momenteel is in Italië, en dat ook zij 2 weken geleden zoiets had van 'geen zorgen, wordt gewoon een licht griepje'.

Zo lijkt de massapaniek toch niet geheel onterecht.

Destination

Cer schreef:
Voor de hamsteraars.. wat ik me afvraag (want ik ben er zelf nog niet uit).. hamster je omdat je denkt dat je in qurantaine moet (en dus geen booschappen kan doen) óf omdat je denkt dat de supermarkt uitverkoopt (en je dus niks meer kan halen)... Of vanwege een andere reden...?

Ik denk dat ik zal gaan hamsteren omdat ik merk dat zodra er gemeld wordt dat een artikel gehamstert wordt, dat inderdaad uitverkoopt terwijl er eigenlijk nog geen directe reden is dat er een quarantainebeleid of schaarste zal zijn..
Ja die schaarste onstaat dan omdat het door bijv een nieuwsbericht getriggerd wordt..

Ik denk niet zo zeer voor wanneer je zelf in quarantaine moet, maar voor als het sociale leven stil komt te liggen en supermarkten e.d. eventueel hun deuren sluiten?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:49

Djali schreef:
Dat is inderdaad het hele probleem van hamsteren, het slachtoffer van al dat gehamster, kunnen de mensen zijn die hier niet in meegingen. Zoals in Italië blijkbaar nu, je uren in de wachtrij kan gaan staan om naar de supermarkt te gaan. Dat wil je toch niet?

Volgens mij staan de Italianen uren in de rij omdat er maar 1 persoon per keer de supermarkt in mag ivm besmetting.
Heb hier ook wat meer langer houdbaar eten ingeslagen en wat paracetamol. Meer dat als ik toch ziek word, of huisgenoten, ik niet naar buiten hoef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:49

raket schreef:
Ik vind het jammer dat er her en der nog steeds een: ach het valt reuzemee sfeertje hangt. En dat er vooral vanuit de eigen persoon wordt gekeken naar de maatregelen en adviezen. Dus mensen die dan de relevantie voor zichzelf bepalen en niet het grotere geheel.

Dat zorgt er weer voor dat ik nu even niet de behoefte meer heb om uit te leggen wat en hoe als je besmet ben zoals ik. Voor je het weet moet ik me verantwoorden waarom ze in het ziekenhuis geen vitamine-infuus gaven maar een ander middel in overweging hadden.

Bedankt voor de beterschapsberichten, medeleven. Ik kruip weer terug onder mijn dekentjes. Veel beterschap en sterkte voor de mensen die hier last van hebben. En veel wijsheid voor iedereen.

Dat vind ik wel jammer. Want ik ben erg benieuwd hoe jij je voelt en hoe jij je hebt gevoeld. Dat kan toch veel relevante informatie zijn, voor een hoop burgers.
Beterschap!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:50

Destination schreef:
Cer schreef:
Voor de hamsteraars.. wat ik me afvraag (want ik ben er zelf nog niet uit).. hamster je omdat je denkt dat je in qurantaine moet (en dus geen booschappen kan doen) óf omdat je denkt dat de supermarkt uitverkoopt (en je dus niks meer kan halen)... Of vanwege een andere reden...?

Ik denk dat ik zal gaan hamsteren omdat ik merk dat zodra er gemeld wordt dat een artikel gehamstert wordt, dat inderdaad uitverkoopt terwijl er eigenlijk nog geen directe reden is dat er een quarantainebeleid of schaarste zal zijn..
Ja die schaarste onstaat dan omdat het door bijv een nieuwsbericht getriggerd wordt..

Ik denk niet zo zeer voor wanneer je zelf in quarantaine moet, maar voor als het sociale leven stil komt te liggen en supermarkten e.d. eventueel hun deuren sluiten?

In Italië zijn de supermarkten ook gewoon open, in China ook. Dus waarom zouden ze hier massaal dicht gegooid worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:51

Paardenfan25 schreef:
Djali schreef:
Dat is inderdaad het hele probleem van hamsteren, het slachtoffer van al dat gehamster, kunnen de mensen zijn die hier niet in meegingen. Zoals in Italië blijkbaar nu, je uren in de wachtrij kan gaan staan om naar de supermarkt te gaan. Dat wil je toch niet?

Volgens mij staan de Italianen uren in de rij omdat er maar 1 persoon per keer de supermarkt in mag ivm besmetting.
Heb hier ook wat meer langer houdbaar eten ingeslagen en wat paracetamol. Meer dat als ik toch ziek word, of huisgenoten, ik niet naar buiten hoef.

Klopt, ik gooi daar even 2 dingen op een hoop. Bedoelde het anders :o

Anoniem

Ik ga straks wel wat extra boodschappen doen; broodjes, pasta, rijst, misschien wat groenten in blik en wat flessen drinken.

Brabanders worden echt geweerd in het bedrijfsleven. Verschillende van mijn collega's die uit Brabant komen, zijn niet welkom bij instanties in Den Haag en Amsterdam. Brabant wordt toch gezien als een soort Lombardije.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Anoniem schreef:
Meelezer maar vraag me nu af...
Er werd mij getipt wel vast medicatie extra “ in te slaan”, omdat er mogelijk leverings problemen kunnen ontstaan.
Zouden jullie dit doen?

Wanneer de arts of apotheker dit aanraadt en goedkeurt zou ik het wel doen, anders niet denk ik.

opisop_shop

Wij hebben juist nu al wat extra gekocht omdat het nu gewoon nog aangevuld wordt en we er dus niemand mee in de weg zitten. Hebben een grote kelder met voorraad kasten dus kan het maken kwijt en bewaren.
Sowieso zijn wij van het inslaan maar dan ivm de kortingen. Bv nu bij de Coop vega vlees in de aanbieding voor €1 iov soms wel €2,50. Dan haal ik zo gedurende de gehele week een stuk of tien pakjes op.
Nu alleen bewust en extra pak wc papier gehaald en de paracetamol weer aangevuld en dierenvoer. Maar wij zitten ook nog zonder bekende besmettingen hier ( Groningen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:52

Citaat:
En vervolgens gaat het hele personeel alle schappen/booschappen schoonmaken ??
Een betere oplossing zou zijn bij binnenkomst mondkapje op en latex handschoenen aan.

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:53

Of toch aan huis laten leveren, maar dat is wellicht compleet irrealistisch.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:54

Whale schreef:
In Italië zijn de supermarkten ook gewoon open, in China ook. Dus waarom zouden ze hier massaal dicht gegooid worden?

Omdat ze niet voldoende personeel of voorraad hebben? Op den duur is de voorraad gewoon op en kan er niets meer besteld worden. Helemaal nu dat veel mensen aan het hamsteren zijn, zie ik het nog wel gebeuren dat er straks op het distributiecentrum geen blik sperziebonen meer is.

DubbelFun

Je hebt wat meer bezorgers nodig, maar dan nog... wie zegt dat de verzamelaars/inpakkers allemaal 'koosjer' zijn :)

Pandora2

De eerste dode in Belgie. Een man van 90.

Hamsteren zie ik hier helemaal niks van. Ook geen lege schappen ofzo.

Wel wordt er vanuit de overheid nu wel aangeraden om indoor events te beperken tot 1000 toeschouwers.
Hebben ze blijkbaar ergens afgekeken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:55

Pandora2 schreef:
Wel wordt er vanuit de overheid nu wel aangeraden om indoor events te beperken tot 1000 toeschouwers.
Je hebt er maar 1 nodig... dus waar die 1000 opslaat ??

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:55

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:56

Zucht ik bler of roep niks. Anderen (oa huisarts) vermoedden het. Enomdat ik op een uitermate ongelukkig moment ben ziek geworden en ik me nietsvermoedend meld bij de huisarts met klachten is er een heel circus ontstaan. Niet door mij maar door anderen. Maar ben voor de zoveelste keer gezond genoeg verklaard om buiten te komen mits ik afstand houd van mensen. En daar houd ik me netjes aan ook. Ik hoef me nu ook niet schuldig te voelen of wat ook. Alleen uitzieken en me aan een aantal regels houden. Zo ook het ontsmetten met spul van huisarts op de door de huisarts voorgeschreven manier. Tenzij er iemand weer gaat beslissen dat ik iets anders moet doen, dan houd ik me daar ook aan. Als een paria gaan leven is ook niet houdbaar en gelukkig onnodig gebleken.

Net als Raket ook zich niet hoeft te verantwoorden waarom zij wel ziek is. Het is al ellendig genoeg.

Kwa medicatie heb ik idd paar weken geleden extra besteld ook voor de hond voldoende pijnstilling in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:57

DubbelDun schreef:
Je hebt wat meer bezorgers nodig, maar dan nog... wie zegt dat de verzamelaars/inpakkers allemaal 'koosjer' zijn :)

Ja inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:58

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:59

DubbelDun schreef:
Pandora2 schreef:
Je hebt er maar 1 nodig... dus waar die 1000 opslaat ??

Precies dit :+ Ik las het hier al in het topic en gisteravond was het bij ons dan ook zover.
Snap het ook niet helemaal :')

Misschien heeft het wat te maken met de fondsen die ze vragen aan de overheid voor geleden verlies ?