2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:46

Tja soms is dat gewoon even heerlijk :-)

Zo, en nu op de skates naar de ponys. Dat is dan alweer 6km actief zijn haha.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:15

Goed bezig Horsie !

Hier vandaag proberen om een uurtje te wandelen en iets minder snaaien dan gisteren :o

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:37

Gisteren 950 calorieën teveel gegeten.. oeps..
Vandaag maar 40 minuten gelopen met de hond. Nu vandaag ga ik denk ik wel de 1000 teveel calorieën aantikken :(
Nou ja morgen maar weer in het gareel ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:18

Hoe komt het? Ook onverwachtse dingen dan?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:39

Iets met niet zo lekker in mijn vel zitten.. en tijd van de maand en dan iets teveel chocolade en pepernoten :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:47

Ah jammer Evelien. Ik merk het ook een beetje. Ik baal ook van mezelf dus dat werkt een beetje dubbel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:38

_evelien_ schreef:
Iets met niet zo lekker in mijn vel zitten.. en tijd van de maand en dan iets teveel chocolade en pepernoten :o

:(:) begrijpelijk, soms heb je dat! Hoop dat je je snel weer een beetje chill voelt!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:09

Hi meiden! Ik moet me ook maar wéér melden. Ben weer verhuisd en heb me nu ook weer ingeschreven bij de sportschool. Ik ben in de afgelopen twee maand 3/4kilo aangekomen. Niet perse door het eten, maar meer door de verandering van actieve baan naar stilzit baan en wel het zelfde blijven eten.

Vandaag wel netjes gegeten. En mezelf helemaal kapot gemaakt in de gym. Ik vind het wel moeilijk om in de sportschool een goede routine te vinden. Deed altijd veel sportclasses maar die ik wil doen kan ik niet halen door werk dus moet echt een goede routine vinden.

Evelien het klinkt zo bekend. Ik kan dan ook makkelijk 1000cal teveel eten.. gewoon morgen er weer hard tegen aan en er is geen man overboord!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:22

Welkom Ilsee!

Ik heb ook een hele slechte week gehad, maar dat vindt mijn lichaam blijkbaar helemaal niet zo erg. :D Gisteren en vanmorgen zat ik onder de 77 kilo. *\o/*

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:10

Thanks ladies! Ondanks een niet zo'n geweldig weekend vanmorgen met wegen een mooie 72,5 kg *\o/* dat is een halve kilo van mijn streefgewicht vandaan.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:47

Even een tijdje niet meegelezen, maar wil nu weer wat meer meelezen en posten. :j

Heb even een paar weken niet zo goed opgelet (gewoon helemaal niet), eerst vakantie, maar daarna paar flinke tegenslagen gehad qua gezondheid dat ik even niet zo'n zin had om goed op te letten. := Maar daardoor is de motivatie nu ook weer groot om iets fitter te worden!

Zie ook dat meer er moeite mee hadden! Maar lees ook mensen die heel erg goed bezig zijn! Dat motiveert mij ook, haha.

Nu dus weer vol er tegenaan! Gelukkig valt de schade enorm mee (1,3kg), had echt iets dramatisch verwacht. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:49

Ik merk trouwens wel dat ik mindere hoeveelheden eet.
Laatst een keer naar een all you can wat sushi ding, en vroeger kon ik me daar echt volstoppen, en nu na 4 rondes ben ik er gewoon klaar mee. Zit dan vol, maar lekker vol zeg maar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:24

Ik zit helaas niet minder snel vol, dus ik moet er altijd op blijven letten dat ik niet overeet. Daarom blijf ik toch alles maar afwegen :=
Dit weekend helemaal rust gepakt van trainen, had ook wel echt spierpijn weer eens :D , maar vandaag lekker knallen! Heb er echt zin in.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:56

Hoi allemaal! Ik lees eigenlijk al t hele jaar een beetje mee met jullie.. maar kon steeds de motivatie maar niet vinden om iets te doen aan mijn steeds wat dikker wordende lijf terwijl ik er wel last van heb.

In 2017 in 4 maanden tijd 13 kilo afgevallen dus ik weet dat ik het kan. Aankomen kan ik ook heel goed want ben sinds die tijd 14 kilo aangekomen en nu dus zwaarder dan ooit, behh.

Alleen ben ik iemand die echt niet van sporten houdt dus dat maakt het wel echt lastig. Maar goed! Ik ga er weer voor en lees lekker mee hier, vooral de succes verhalen motiveren me echt en de verhalen van mensen die juist moeite hebben zorgen ervoor dat ik weet dat ik niet de enige ben haha.

2018 is nog niet voorbij dus 2018 afvallen here we go! (En in 2019 vooral ook haha)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:58

Welkom! Wat vervelend dat het er weer aan zit, maar je weet idd dat je het er ook weer af kunt krijgen! Dus dat is al een fijn iets! Hopelijk vind je hier je motivatie!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:07

Welkom Femke. Succes met het afvallen! Je hebt eerder dus al bewezen dat je het kunt. :j

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:05

Ik snap die weegschaal soms echt niet haha, was dat laagste gewicht dan een toevalstreffer, of moet ik er gewoon niet zo mee bezig zijn en in de spiegel kijken ipv naar de cijfers #strugles

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:43

Berriepi schreef:
Ik snap die weegschaal soms echt niet haha, was dat laagste gewicht dan een toevalstreffer, of moet ik er gewoon niet zo mee bezig zijn en in de spiegel kijken ipv naar de cijfers #strugles

Ik maak altijd foto’s in de spiegel. Werd een obsessie de weegschaal en als je sport bouw je spieren op die zwaarder zijn dan vet. 1x de maand op de weegschaal is nu mijn strwven.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 04:23

Hier is die weegschaal ook niet altijd even aardig.
Ik mag maximaal twee keer per week erop gaan staan. Anders zou dat rustig twee keer per dag worden namelijk.

Iedereen lekker proberen om vol te houden hoor! Zou zonde zijn om in die laatste maanden van 2018 de handdoek in de ring te smijten en het jaar met een vervelend gevoel af te sluiten. (Doel net niet gehaald bijvoorbeeld)
Ook met de kerst kun je volop genieten door gematigd te eten. Dat kerstgevoel, die met pijn in je donder en brandend maagzuur, is niet het goede... :D

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:27

Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik elke woensdagochtend mag wegen. Anders sta ik er elke dag op en ga ik mezelf straffen voor natuurlijke schommelingen... niet de bedoeling.

Dit weekend even niet zo opgelet, maar ik ga nu weer in het gareel. Nieuwe blok op school begint nu weer, ik moet sparen en dat is een mooie reden om mij goed aan mijn eetplan voor die dag te houden. Alleen eten wat ik mee heb en thuis zien we wel weer verder. Ben al weer 4 weken bezig met 3 keer per week het hardlopen opbouwen en (verrassend genoeg) houd ik dat tot nu toe goed vol.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:08

Ik mag wegen als ik een goede dag heb en mezelf er goed bij voel :):) vaak matcht het met wat ik in de spiegel zie qua verandering en dan ben ik weer even gerustgesteld :D

Heb vandaag een eeerrrgg goede dag, ben eindelijk eens echt trots op mezelf! Maar had gisteren al gewogen, dus ik hoef vandaag niet perse :D

Soms valt ineens het kwartje dat je gewoon echt goed bezig bent :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:49

Hoe doen jullie het als je op je gewenste gewicht zit? Gebruik je dan mfp app ook nog?
Ik zelf denk wel dat ik zeker in het begin nog calorieën ga bijhouden. Aan de andere kant weet ik nu ook wel ongeveer wat de calorieënbommen zijn.. :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:52

_evelien_ schreef:
Hoe doen jullie het als je op je gewenste gewicht zit? Gebruik je dan mfp app ook nog?
Ik zelf denk wel dat ik zeker in het begin nog calorieën ga bijhouden. Aan de andere kant weet ik nu ook wel ongeveer wat de calorieënbommen zijn.. :+

Ik denk dat ik dan alleen ga bijhouden als ik weet dat ik die week “ongezonder” ga eten ivm een etentje oid. Zodat ik een beetje kan compenseren.
Of als ik twijfel of ik het nog goed doe. Denk dat het er niet volledig uit gaat..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:42

_evelien_ schreef:

Na een poosje weet je ongeveer wel hoeveel kcal er in welke producten zit, althans ik wel :')
Wordt niet altijd op prijs gesteld haha.

Ik hou verder niks bij, weegschaal verbannen en kijk echt naar hoe mijn lichaam eruit ziet en hoe ik mij voel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:26

Op m’n lichtst vs zwaarst :D
Afbeelding