Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:02

Heel herkenbaar warboel! Ik had vlak voor de run ook echt een paar drama dagen. Daarna niks meer aan de hand maar ik denk dat je jezelf dan inderdaad echt even rust moet gunnen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:00

Ik heb mij voor 16.00 uur aangemeld.. maar ik heb zó geen zin.. het is veel te mooi weer om een uur in de sportschool te zijn..
Maar heb net toch de afspraak met mijzelf gemaakt om wel gewoon te gaan.. anders betaal ik voor niks.. en dat is zonde :Y)
Ik ga vandaag alleen voor een rondje cardio, kracht pak ik na het weekend wel weer op..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:27

Wat balen Sintara :(:) kan je nog langs een andere arts?

Wat vervelend is dat als je niet lekker kan trainen!

Ik heb vanmorgen indoor bootcamp gedaan, maar was niet zo zwaar vanmorgen had eigenlijk misschien daarna nog heel even moeten door sporten. Nu net nog maar een stuk gewandeld dus heb ik toch weer een voldaan gevoel :)

Succes ItsMe! zal lekker warm zijn! Ik zou zelf juist eerder dan kiezen voor enkel kracht :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:24

In ‘mijn’ sportschool viel het nog erg mee met de warmte. Maar ik heb wel halfuur cardio en halfuur krachttraining gedaan :j
Het ging erg lekker! Ik merk dat ik sterker word en meer conditie krijg :). Alleen de squat vind ik zo’n domme oefening.. daar vind ik echt geen bal aan. Ik moet mij er maar eens in verdiepen waarom de squat zo’n goede oefening is.. misschien vind ik het dan leuker :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:49

Hahaha ik haal er ook geen plezier uit hoor. Genoeg alternatieven denk ik.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:58

ingedebruijn schreef:

Vertel.. alternatieven voor de squat wil ik graag weten! (Ik ben nog een beginner, dus weet niet zoveel van fitnessen/krachttraining) Als ik een alternatief weet kan ik dat mij fysiotherapeut vragen of dat ook wat voor mij is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:14

ItsMe2 schreef:
ingedebruijn schreef:

Vertel.. alternatieven voor de squat wil ik graag weten! (Ik ben nog een beginner, dus weet niet zoveel van fitnessen/krachttraining) Als ik een alternatief weet kan ik dat mij fysiotherapeut vragen of dat ook wat voor mij is.

https://freshhh.nl/bewegen/alternatieve ... -squatten/

Wellicht zit hier iets tussen?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:38

Bedankt voor de link!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:50

Oh ik vind de squat juist super fijn, voel mijn bovenbenen, hammstrings, billen, buik, onderrug en hartslag. Super zware oefening maar echt goed voor je hele lichaam.
Doe je hem wel wat zwaarder met wat je aan kan? Want als ik die met lichte gewichten doe en dan 50x vind ik er ook niks aan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:55

proven02: ik doe de vrije squat, zonder gewicht. Maar ik heb ook moeite om mijn evenwicht te bewaren tijdens de squat.
Ik weet niet of het met gewicht leuker wordt.

Ik heb even de link bekeken, en de leg-press in die vorm hebben ze ook in onze sportschool. Dat lijkt me wel wat.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:59

Ah zo dan snap ik inderdaad dat je er niks aan vind

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:03

ItsMe2 schreef:
proven02: ik doe de vrije squat, zonder gewicht. Maar ik heb ook moeite om mijn evenwicht te bewaren tijdens de squat.
Ik weet niet of het met gewicht leuker wordt.

Ik heb even de link bekeken, en de leg-press in die vorm hebben ze ook in onze sportschool. Dat lijkt me wel wat.

Wij hebben ook een machine waarbij de stang vast zit in de machine zodat je makkelijker in evenwicht blijft. Zo'n stang is maar 10kg. Wellicht kun je dat wel en heb je ook minder problemen met je evenwicht.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:34

Inge: bedankt voor de tip! Bij de sportschool waar ik ben, hebben ze inderdaad wel zo’n stelling waar in de stangen geleid worden.. Dit ga ik ook overleggen met mijn fysiotherapeut. Duurt nog wel even, maar ik ben blij met alle tips!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:41

ItsMe2 schreef:
Inge: bedankt voor de tip! Bij de sportschool waar ik ben, hebben ze inderdaad wel zo’n stelling waar in de stangen geleid worden.. Dit ga ik ook overleggen met mijn fysiotherapeut. Duurt nog wel even, maar ik ben blij met alle tips!

Ik kan zelf met die machine veel meer kg dan zo los dus wellicht is het wel een optie. Veel succes! :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:34

Squat is ook niet mijn favo :+. Met iemand erbij ben ik gemotiveerder. Maar alleen probeer ik er soort van onderuit te komen :'). Ik squat momenteel 40 kg 'maar'.

Vandaag zo buiten mijn kcal doel gegeten. Kon mezelf echt niet bedwingen :(.

Dus na het werk, direct omgekleed en voor het eerst buiten hard gelopen. Loont wel ! Kleine 5 km en 313 van verbrand

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:43

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar fijne shorts om in te sporten nu het warmer wordt. Ik wil niet dat ze te strak zitten maar ook niet dat je zweet erin terug ziet. Iemand tips?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 23:12

Ik vind broekjes van de Decathlon erg fijn. Die hebben vaak zo'n soort onderlaagje.

Ik vind squatten met gewicht wel fijn! Doe dit nu sinds een paar maanden, nog niet met heel veel gewicht hoor. Volgens mij zit ik nu op 35.
Ik bootcamp ook 2x per week en dan squatten we zonder gewicht maar dat vind ik wel 'prima' merk dat ik dan snel smokkel onbewust.
Jumpsquats of splitsquats vind ik dan wel weer leuker. En thuis soms met friendlier op mijn rug O:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 00:02

Ik vind squats juist fijn! In het begin vond ik het ook draken maar het went denk ik :P Ik vind ook squatten met gewicht makkelijker en zeker in de smith machine, dan kan je niet zo "wiebelen". En met een losse bar moet je ook veel meer je borst ophouden. Losse squats ga ik snel te diep of ik maak m'n rug te bol, met barbell gaat het wel goed!

Lunges zijn dan weer niet m'n vrienden, kon ik ook niet goed met m'n voet. Inmiddels gaat het wel iets beter maar m'n CRPS voet is zó stijf. Voel m'n tenen gewoon kraken als ik lunge haha. Doe het nu met m'n voorste voet op een step, dan kan ik wat dieper zakken en beter m'n evenwicht houden. Al gebruik ik daar ook wel eens TRX banden voor (die hou ik dan gewoon vast).
Of Bulgarian Lunges of split squats doe ik ook vaak, dan komt er niet zoveel druk op m'n achillespees.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:45

ingedebruijn schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar fijne shorts om in te sporten nu het warmer wordt. Ik wil niet dat ze te strak zitten maar ook niet dat je zweet erin terug ziet. Iemand tips?

Ik heb korte Crossfit broekjes van reebok.
Zit een binnenbroekje in tegen inkijk.

Edit. Ik zie dat ze deze soort niet meer hebben.
Zonde

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:48

ingedebruijn schreef:

Ik draag vaak lange sportleggings, maar toevallig heb ik gister gesport in mijn korte Under armour short. Dat is zo’n broekje met een binnen broekje in een contrasterende kleur.

Ik heb zelf een donkerblauwe met knalgele binnenkant, zit heerlijk omdat die binnenbroekjes wel goed aansluiten, maar niet strak zitten en dus niet knellen. Dat knellen heb ik namelijk wel bij een Nike broekje met hetzelfde idee, dus dat zit niet lekker.

Zo’n idee, maar dan een andere kleur:
https://www.underarmour.nl/nl-nl/damess ... 21259.html

Squatten doe ik zelf nog niet. Momenteel focus ik me nog even op de legpress. In de toekomst wil ik wel meer squatten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:16

Thnx voor de tips! Ik ben een enorme UA fan maar deze vind ik er niet heel aantrekkelijk uit zien. Kan ook aan de foto's liggen natuurlijk. Ik ga eens rondneuzen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:17

Vanwaar dat je je alleen focust op leg press Sannens?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:22

Squatten in de smiths machine zou Ik echt niet aanraden, tijdens een normale squat is het "pad" van de bar namelijk ook geen rechte lijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:07

ingedebruijn schreef:
Thnx voor de tips! Ik ben een enorme UA fan maar deze vind ik er niet heel aantrekkelijk uit zien. Kan ook aan de foto's liggen natuurlijk. Ik ga eens rondneuzen.

Ik heb op de UA site hele leuke shortjes voorbij zien komen, dus er zit vast wel iets bij. :D
Ik wil zelf eigenlijk niks anders dan UA meer.
Voor de simpele dingen ga ik nog wel naar de Decathlon.

Vandaag dag 27 voor mij. We hebben dus al een kwart achter de rug. _/-\o_

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:50

briitje schreef:
Vanwaar dat je je alleen focust op leg press Sannens?

Oh ik doe ook alle andere been apparaten hoor! Ik zie dat ik het een beetje scheef heb opgeschreven. Ik heb nog geen uitleg gehad voor de losse gewichten en dus ook de squats niet, waardoor ik bang ben dat ik het verkeerd doe. Daarom doe ik liever nu nog die apparaten, zoals de legpress. :)

Ik vind de shirts van UA ook erg chill! Ze zitten lekker en kleden af.

@Lous Het is vandaag toch dag 28? Heb je tussendoor een keer niet kunnen gaan? Toch wel respect voor de hoeveelheid hihi. Ik zit met 12/28 nog steeds netjes op schema voor 40x.