3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 02:33

@[***] Ik woon in Melbourne, momenteel is het herfst en gaan we de winter in, dus is het niet heel warm :')
's nachts was het deze week 7 graden. Jakkie.. overdag tussen de 18 en 24. Van het weekend wel weer 27 :) Dat is wel fijn.

Soms is het trouwens normaal om even niets af te vallen, wellicht heb je dat punt op het moment bereikt?
Verder eens met Deetjeeuh.

Mijn lijstje gister:

O: snee meergranen brood met eigen gemaakte perzik jam
s: wit bolletje met eigen gemaakte perzik jam met boter.
L: toscaanse boerenkool met chickpeas & cottage cheese en eigen dressing (zie vorige post ;) )
D: 250 gram gegrilde kip met citroen dressing & en olijfolie, 125 gram baby aardappelen (ook in de oven), 150 gram sperzie bonen, 150 gram doperwten, wat ui, citroenschaafsel en theelepel parmasaanse kaas. Met een beetje aoili en ketchup ernaast. (theelepel ofzo).

B: 4 km fietsen, 30 min lopen met de hond.

Vandaag:
O: Blueberry oats
s: wit bolletje met eigen gemaakte perzik jam met boter
L: Mexicaanse quinoa chili met gehakt en klein EL sour cream & beetje salsa.
D: D: 250 gram gegrilde kip met citroen dressing & en olijfolie, 125 gram baby aardappelen (ook in de oven), 150 gram sperzie bonen, 150 gram doperwten, wat ui, citroenschaafsel en theelepel parmasaanse kaas. Met een beetje aoili en ketchup ernaast. (theelepel ofzo).
B: 4 km fietsen, lopen met de hond en komt nog een 30 minuten hiit bij en misschien 30 min kracht. :)

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:01

Mooie lijstjes Nagini!
Mijn lijstje van gisteren:
O: een boterham met boter en 100% pindakaas en twee rijstwafels met pindakaas. (322)
T: een biscuitje. (14)
L: drie boterhammen met kaas, Gekookte Gelderse Worst en 100% Pindakaas, een pakje halfvolle chocolademelk. (513)
T: een chocoprince en een half flesje Radler. (190)
A: Tagliatelle met zalm, roomkaas en courgette en een glas ranja. (534)
T: een enorm softijsje. (300)
B: 8000 stappen, 75 minuten fietsen en 30 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1873

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:41

Ohhh Nagini, jouw lijstjes :~

Linda, ik denk dat je er goed aan doet eens een paar dagen heel strikt bij te houden wat je eet, wellicht gaan er toch meer kcal in dan je denkt. Wat bij mij ook wel eens helpt is om mn macro's anders te verdelen, bijv wat minder koolhydraten en wat meer vetten/eiwitten. Dan zie ik vaak dat het wel weer op gang komt.

Ik zit weer een beetje in mijn ritme gelukkig, had er moeite mee na ons weekendje weg, maar het is gelukt. Vandaag wel een beetje gekke dag ivm een scholing die tot 19.30 duurt, krijgen er broodjes bij maar geen idee wat/hoeveel.

O: 1 volkoren boterham met kipfilet (waren er eigenlijk 2 maar het smaakte me niet)
T: 5 dunne rijstwafels met beetje hummus
L: Meergranenbol met filet americain en een gekookt eitje, kom tomatensoep
T: appel, cherrytomaatjes en 2 mini komkommertjes
A: Belegde broodjes
T: denk dat ik nog iets van een soepje ofzo neem als ik thuis kom

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:32

Wat komen er lekkere dingen voorbij! Krijg spontaan honger :)

O: Innocent Smoothie Energise
L: twee flatbreads met gerookte kip, hummus en gegrilde paprika
T: appel, 2 mandarijnen, cup-a-soup kip, chupa chup lolly
A: zalm-aspergepakketjes uit de oven met courgette noodles en een beetje tagliatelle
T: bakje yoghurt met muesli of een bakje light mint-chip ijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:50

Haha Nagini ik zit ook op het zuidelijk halfrond en ik vind het zo vervelend dat we nu de winter ingaan. Al mijn vrienden zijn net blij omdat ze het terras op kunnen en ik word helemaal jaloers van alle foto's. Het is hier alsnog wel redelijk lekker weer (gister was het 31 graden maar vandaag komt het niet boven de 20 uit) maar vooral 's nachts is het een stuk kouder dan het eerder was. Ach, ik ga weer terug naar NL voordat de ergste kou hier is :))

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:18

Emmaa_ schreef:
Haha Nagini ik zit ook op het zuidelijk halfrond en ik vind het zo vervelend dat we nu de winter ingaan. Al mijn vrienden zijn net blij omdat ze het terras op kunnen en ik word helemaal jaloers van alle foto's. Het is hier alsnog wel redelijk lekker weer (gister was het 31 graden maar vandaag komt het niet boven de 20 uit) maar vooral 's nachts is het een stuk kouder dan het eerder was. Ach, ik ga weer terug naar NL voordat de ergste kou hier is :))

Haha ja dat is wel altijd even lastig, maar zo vinden zij dat bij mij als de mooie fotos beginnen en het sneeuwt in NL _O-
Het is hier gewoon anders koud (kunnen mensen zich moeilijk voorstellen) maar huizen zijn hier nauwelijks geisoleerd dus als het 9 graden buiten is, is je huis misschien 12 graden.
En verwarming aan, dat kan.. maar is erg duur.. en zodra je 'm uitzet is het binnen een uur weer terug bij af.
Beetje dweilen met de kraan open.

@Maanlicht; yum, klinkt goed joh jouw dag. Lekker.

@Laura thanks. Vind de maaltijdplanner echt super ideaal! Al het eten dat er op staat vind ik heel lekker (tot nu toe) en heb nu het menu van volgende week al dat ziet er ook super yummie uit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:34

Ah ja ik heb hier wat dat betreft nog redelijk geluk met het weer in de winter, het is nu wel echt herfst maar we hebben nog steeds wel altijd rond de 20 en ook nu nog uitschieters naar boven de 30. Eind mei/juni wordt het pas echt koud, dan komt het hier ook wel onder de 10. Niet handig want ik heb geen winterjas mee, maar goed _O- Verwarming kan ik aanzetten maar ik pak liever een extra deken, het wordt hier binnen ook nooit heel koud dus dat scheelt.

Qua eten heb ik vandaag een beetje een rommelig dagje. Gister een beetje een rotdag gehad dus niet lekker geslapen, te laat wakker geworden en niet ontbeten. Vandaar dus ook even geen kcal tellen vandaag en een beetje loslaten in de hoop dat ik nog wel aan m'n kcal kom.

L: penne met kip en asperges, werd de gezonde optie genoemd maar de hoeveelheid kaas erdoor doet me denken dat het toch nog wel een redelijk bommetje was.
A: Ik twijfel nog, in principe staat er gegrilde kip met paddestoelen op pitabrood op het menu maar de saus met paddestoelen is een beetje en overkill dus misschien eet ik een burger in de stad.
T: Verspreid over de dag eet ik sowieso nog een kitkat en een bakje noodles.

Beetje onbeholpen maar wel de realiteit hier jammer genoeg. Kan stiekem niet wachten tot ik weer terug ben en weer lekker voor mezelf kan koken :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:17

Bah Emma, van die vette grootkeuken gerechten... Zijn de meeste studenten dan niet wat zwaarder daar? Ik werk op de unief en bij ons worden er dan wel nog degelijke dingen aangeboden.

Nagini, daarom dat jouw lijstjes altijd anders maar lekker zijn, je zit in het buitenland! Vallen de kosten voor boodschappen mee met je nieuwe eetpatroon?

Vandaag:
O: Oikos, zadencracker
B: naar de paarden, onkruid sproeien
L: vier toasts met roomkaas / Zoute boter, bakje volle mandarijn yoghurt, twee koffies met melk
T: zadencracker, sinaasappel
B: PIIT28, uurtje opruimen/de hond wassen/was wegleggen
A: de lekkerste pasta ooit!!! 300 g speltpasta met olijfolie, champignons, groene asperges, zongedroogde tomaat, cherrytomaatjes, rucola
T: vanille ijs met verse aardbeien en een toef slagroom

Nu ik minder sport let ik niet zo op macro's, maar vooral op voedzaam eten. Alleen nu ik ongesteld ben, vind ik het erg moeilijk om overal af te blijven :+ dus dan maar iets minder streng en het inplannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:24

Mwah, dat wisselt eigenlijk heel erg. Ik denk dat de gemiddelde Zuid Afrikaanse vrouw sowieso een ander figuur heeft dan de gemiddelde Nederlandse vrouw, maar dat betekent niet per se dat iedereen hier zwaarder is. Ik denk dat het veel scheelt dat de porties niet heel groot zijn (ik zit eigenlijk nooit echt vol na eten in de dining hall) en dat snacken hier niet echt een ding is. Je eet drie maaltijden op een dag en soms nog noodles 's avonds, maar een zak chips opentrekken of op een terras gaan zitten met een borrelplank is er niet echt bij. Het is hier natuurlijk ook een stuk warmer en er wordt veel meer bewogen, mensen lopen overal heen en daardoor houdt het zichzelf wel in evenwicht. En natuurlijk wordt er hier veel meer aan sport gedaan, omdat het een campus is zit eigenlijk iedereen wel bij een sportvereniging. De ene traint 1 keer per week, de ander 4 of 5 keer per week.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:41

Ik kom even mijn nieuwe ontdekking delen. Ja serieus, 340 kcal per beker! En heeel erg lekker ook nog.

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 18:45

Ohhh die had ik laatst ook! Goed alternatief voor normaal ijs inderdaad, zijn heel lekker! Ik had de chocolade variant overigens ^^.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:49

Oooh, hoe smaakt het? En hebben ze die bij de AH? Lijkt een flinke beker.

De whey oreo cookies van body&fit zijn ook heerlijk als alternatief voor een koekje. Lekkerder dan de echte!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 18:51

Bij de AH hebben ze 'm ja, en volgens mij is die 500gr (?)! Wel wat duurder, 4,99 uit m'n hoofd.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:04

Deze beker was 280 gram. Heb hem inderdaad bij de AH vandaan. Het smaakt gewoon naar roomijs met mint smaak, en kleine stukjes pure chocolade erdoor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 20:11

Maanlicht schreef:
Deze beker was 280 gram. Heb hem inderdaad bij de AH vandaan. Het smaakt gewoon naar roomijs met mint smaak, en kleine stukjes pure chocolade erdoor.

Grapje 500ml bedoel ik :p weet niet of dat nog uitmaakt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:30

Jaaaaa dat ijs is mn nieuwe verslaving <3 ii ben gek op mint-chocola, maar dat werd in supermarkten niet verkocht... tot ik dit ontdekte *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:25

Dat ijs is echt geweldig! <3 En lekkere smaken.

Ik heb weer een tijd onder een steen gelegen, want 100.000 ontwikkelingen haha.
We hebben (onder voorbehoud) een nieuwe woning gekocht dus daar zijn we enorm druk mee, en over 5 maanden en 1 dag is onze bruiloft en daarvoor moet ik natuurlijk ook nog een miljoen dingen regelen, waaronder de huwelijksreis en zorgen dat alle getuigen nou potdorie eens een kopie van hun paspoort mailen :') (zit ik al 2 maanden achteraan := ) Dus reageren was er even bij ingeschoten, hehe.

Vanaf volgende week ga ik aan de slag met een personal trainer. Echt enorm veel zin in. Het is iemand die ik goed ken (beste vriend van mijn vriend) dus daar voel ik me wel wat prettiger bij ook.
Hij gaat mij 1 keer per week helpen met trainen, de andere 4 keer blijf ik zelf trainen met zijn schema en ik krijg een voedingsplan. :) Super veel zin in! Komt helemaal goed in die trouwjurk :D

Tegenwoordig sport ik trouwens om 7:00 uur voor ik naar mijn werk ga. Ik merk dat na werk teveel moeite is voor me. Dan moet ik eerst naar de paarden, snel eten en dan nog trainen.. Vind het heerlijk om zo vroeg in de morgen te gaan!

Lijstje voor vandaag:
O: Havermout shake chocolade smaak
T: Half puntje appelkruimeltaart (collega was jarig)
L: Salade met geitenkaas, zongedroogde tomaten, diverse bonen en tuinkruidendressing
T: Handje noten
T: Schaaltje fruitsalade met kwark
A: Spitskoolbladeren als wrap met vega gehakt, mayonaise, avocado, tomaat, komkommer, geraspte kaas
T: Klein schaaltje popcorn

D: water en thee
B: uur krachttraining en 40 min fietsen (retour werk)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:59

Ohh jouw dag klinkt echt super lekker. :D
Goed ook van de PT, ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Voor het werk trainen is idd fijn, maar hier begint de winter en ik vind het zo moeilijk uit bed komen in de ochtend. :=

Mijn lijstje vandaag:
O: Havermout met aardbei
S: 2 sneeen meergranen brood met eigen perzik jam.
L: 1 kleine kippedij met 1 kleine aardappel en nog zo'n 200 gram aan bonen/doperwten/ui met citroen. (Was over van avondeten).
S: Hele kleine portie over van de boerenkool/cottagecheese meal met een paar chickpeas (wat is dat in het nederlands?)
D: Kip in sriracha soja saus (spicy, m'n mond staat in brand _O- ), bruine rijst (kleine portie) en bok choy.

En er staat nog een chocolate mud cake in de oven, maar een ''gezonde'' versie. Dus ben benieuwd! Daar neem ik vanavond dan een stukje van.

Ben echt best wel trots op mezelf. Normaal is vrijdagavond snack avond (pizza, burger, burritos (allemaal afhaal of kfc) maar vandaag niet :D. Ook een gezonde snack en niet een zak m&ms O:)
Maar heb wel een glas wijn. :)

Vandaag was beweging 4 km fietsen & 1.15 uur lopen met de hond (volgens mij was het ongeveer 7000 stappen).

Recept voor de cake als iemand interesse heeft. :)

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:02

Die cake klinkt zalig! <3 En jouw avondeten ook zeg, jammie!
Kan me voorstellen dat je in de winter meer moeite hebt met opstaan hoor, dat is wel herkenbaar..
Nu is het hier gelukkig gewoon licht als ik er om 6:30 uit ga, dat scheelt echt een hoop.

Mijn tussendoortje vanmiddag wordt anders, want ik zie net dat de kwark over datum is. :')
Dus ipv kwark met fruitsalade wordt het fruitsalade en 3 rijstwafels met humus en vegetarische worst.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:26

Ik heb de vanille en cookies gehaald van het ijs! En twee potten sorbet <3

Heb je al een bestemming voor je huwelijksreis Frummels? Veel succes met de workouts, klinkt goed!

O: twee smart bar repen
L: mozzarella salade AH met de helft van de dressing en de helft van de noten
T: fruitsalade
A: vegetarische pizza van de Italiaan
T: sorbet, sinaasappel
B: naar de paarden, de weide sproeien, een uur wandelen van en naar het werk en hopelijk nog een PIIT28 cardio workout

Klaar met alle chores, nu een namiddagje werken op de schrijfgroep. Op de terugweg pizza oppikken en met mijn vriend, broertje en zusje in de jacuzzi {:}

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:41

Ik ga dat ijs ook maar eens proberen denk ik :)
Gisteren super slechte dag gehad want ging op cursus en alles zat er bij in.
Normaal gesproken kun je langs het buffet lopen en pakken wat je wil maar nu lag alles al op het bord.
Bolletje (wit 2x) met brie, kaas, ham (kon je kiezen wat je erop deed), soep EN een kroket.. Ja ik kan het dan niet laten liggen. Ergens wel zonde want had ik de ochtend ookal slecht ontbeter en als avond eten een tosti op. ZONDE!

Maarja vandaag maar weer wat meer proberen op te letten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:45

@Bhriseis: Ja, we gaan 18 dagen naar Bali :j
Die salade die jij als lunch had, neem ik ook vaak! Maar krijg hem niet altijd op, haha. Veel plezier vanavond met pizza + jacuzzi! Heerlijk!

@Caitlin: Och 1 dagje is niet zo erg, toch? :) Heeft het je wel gesmaakt?
Vandaag weer ertegenaan!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:46

Nu niet meer te veel bij stilstaan en het als motivatie gebruiken om vandaag wél goed voor jezelf te zorgen!

Oooh heerlijk Frummels, Bali! <3
Wat doen ze veel dressing erbij he!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:47

Hebben er zoveel zin in ook <3
En ja echt niet normaal, die nootjes vind ik ook altijd veel te veel! (Dan snap ik wel hoe er ruim 700 kcal in die salade terecht komen ja :') )

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:29

Maanlicht schreef:
Ik kom even mijn nieuwe ontdekking delen. Ja serieus, 340 kcal per beker! En heeel erg lekker ook nog.

[ [url=m/Tm1u7j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh help... AH, here I come *\o/*

Lekker bezig Frummels! 5x per week sporten, pfoei, moet je maar zin in hebben 8-) Je lijstje klinkt heerlijk! En Bali.. wauw <3

Mijn dag was een beetje vreemd, laten we maar zeggen }:0

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, beetje honing en banaan
L; low calorie shake gemaakt met melk
T; kanjer karamelkoek, beetje extra energie voor de
B; 2,5 uur endurance training - ja het was warm, en ik rij met bodyprotector. Beetje gezweet :')
A; 2 glazen cider en 10 bitterballen
A2; 2 geroosterde broodjes met chili brie

Het kwam qua tijd een beetje ongelukkig uit, kan gebeuren. Morgen weer een dag.