Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:43

Ik vind die rumag teksten nooit grappig. Wel lief van je collega’s!

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:34

Supervixen schreef:
Hwn jij gaat dat echt heel goed doen! Goed drinken en dan gaat het vast goedkomen.


Ik weet niet of ik zal durven drinken, heb nu al schrik dat ik het niet uithou zonder sanitaire stop, en heb nog nooit gedronken tijdens het lopen, dus ik weet niet of het wijs is om dit nu uit te testen?

Benieuwd hoe ik het ervan zal afbrengen, hoop dat ik een mentale boost zal krijgen, want ik zit momenteel in een enorme dip, geen energie (al +8 jaar meer wel dan niet last van) en mijn leven dat constant de andere kant uitgaat dan waar ik het hebben wil. Pfff :(

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:05

Nooit gedronken tijdens het hardlopen, hoe dan?!
Ik drink iedere 5 min zo ongeveer wel een of meerdere slokken als ik in het bos loop. Bij een wedstrijd drink ik ook altijd wat bij de waterpunten.
Als ik vanuit huis loop zonder rugzak, plan ik mijn route meestal zo dat ik elke 15min langs een waterpunt kom hier in de buurt. Er staan er nu drie bij mij in de buurt, dus dat gaat aardig.
Sanitaire stop op een wedstrijd heb ik eigenlijk nog nooit gehad, wel van tevoren een aantal keren :+

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 00:06

Ik heb tot nu toe enkel bij de 21 km tussendoor gedronken. Ik drink achteraf gewoon veel water. En vooraf ook, maar dan wel minimaal een half uur voor ik start.
Ik eet ook nooit tussendoor. Ik heb nog nooit gehad dat ik daar behoefte aan had.

Volgende week loop ik de halve marathon. Hier zitten wel aardig wat die het met regelmaat doen. Hoe eten jullie voor zo'n afstand?
Ik vind het lastig, ik kan niet met een volle maag rennen en ik krijg 's ochtends ook maar heel weinig weg.
Iets licht eten wat toch genoeg energie geeft, suggesties?
Ik ga trouwens niet voor een toptijd, ik ga voor flierefluitend uitlopen in een comfortabele pas terwijl ik geniet van de route.
Soms is dat behoorlijk langzaam en soms op een prima tempo van 10 km/u. Ik ga het weer afwachten en zien hoe de pet staat. Lopen zoals mijn lijf lekker vindt :D

Ik vind het heel spannend :=
Maar ik heb er ook wel zin in. Normaal loop ik met hond of met vriend, en nu ga ik helemaal alleen. Vriend wil/kan niet zo'n afstand lopen :+ Oh wat zal ik trots zijn als ik de finish haal!

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:38

Joh dat gaat echt helemaal goedkomen, dat weet ik zeker.
In het begin wilde ik ook altijd met iemand mee, maar als je alleen bent kun je lekker je eigen gang gaan. Is ook fijn!
Voor een halve marathon (als die in de ochtend start) eet ik twee uur van tevoren meestal twee bolletjes of boterhammen met beleg en dan een uurtje van tevoren een banaan.

Ik ga zo lekker het bos in. Loop met iemand die 30km moet volgens schema, dan lopen we 20 samen is het idee.
Moet even kijken hoe het gaat, want heb mijn verjaardag gisteren gevierd en niet al te best gegeten.

s1993

Berichten: 2137
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:51

Ik drink ook altijd tijdens het lopen! Maar ben sowieso iemand die veel drinkt altijd. Ga zo 2x 7km lopen (tussendoor even wat met paard doen). Vorige week uiteindelijk niet meer gelopen, was niet fit en had gewoon helemaal geen energie. Vrijdag weer een 30min rustig gelopen en dat ging goed dus hopelijk vandaag ook weer, kan ik nog even een week fanatiek trainen voor het taperen :D

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:38

Zo dat ging lekker, benen voelden prima ik heb 23km samen gelopen in het bos en over de hei. In the pocket! Dik tevreden.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:14

Voor iedereen die vandaag ook de Dam tot Damloop gaat doen: suc6 !
Pas goed op met de warmte. Zit nu ff ij de schaduw en is al op temperatuur. Zal zo met lopen ook wel pittig worden.

s1993

Berichten: 2137
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:15

Heerlijk! Ik ben ook tevreden, energie gaat weer richting mijn oude levels en heb vanochtend iets langer gelopen dan gepland, ging prima :D

Veel plezier met de dam tot dam!

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:08

Mondy schreef:
Voor iedereen die vandaag ook de Dam tot Damloop gaat doen: suc6 !
Pas goed op met de warmte. Zit nu ff ij de schaduw en is al op temperatuur. Zal zo met lopen ook wel pittig worden.


Die jij ook mee? :D ik zit in het laatste startvak, het zal wel aardig warm worden inderdaad....

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:35

Hanmar, je hebt zeker niet meer kunnen lopen door het aflasten.
En dat bij maar 25 graden en 16km.
Ik snap dat een wedstrijd soms afgelast wordt, ben ik ook helemaal voor, maar dit vind ik best een tikkie overdreven. Misschien toch teveel mensen die onvoorbereid liepen?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:52

Ja echt bizar he sv. Ik denk dat het niet eens aan de ongetraindheid van de mensen ligt. Die zullen er best wel veel bij zijn maar met de limieten wandel je hem bijna nog uit. Ik denk dat het evenement gewoon te groot gegroeid is en door de organisatie niet meer te behappen. Of wel mensen raken oververhit omdat het 20 plus is of mensen raken zwaar onderkoelt bij 16 graden met veel wind en regen. Het lijkt bijna de NS wel. Altijd een smoesje paraat als excuus om niet te kunnen rijden. Of te wel nederland op en top.

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:01

Ja en misschien ook teveel druk op de organisatie door de doden die eerder gevallen zijn. Maar dat hou je volgens mij ook bijna niet tegen met die aantallen deelnemers. Hoe warm of hoe koud het ook is, er zullen altijd wel mensen over hun grenzen gaan.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:49

Ik snap de organisatie wel, jammer voor de lopers die getraind hebben.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:15

Ik kan bevestigen dat het echt geen bizarre reden was ... Wat was dit zwaar. Was op sommige stukken vol in de zon.
Heb ook na de finish even met ehbo meegemoeten en onderweg heel veel.
Werd wel echt top geregeld allemaal.
Ben blij m gehaald te hebben

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:34

Fijn dat je toch hebt kunnen lopen!
Een vriendin van me liep ook mee en die is heel wat gewend maar door het asfalt en de volle zon was het blijkbaar toch afzien.
En dat eind september.

Bedankt voor je tips SV! En ook voor het vertrouwen, doet me goed :D Ik hoop ook dat ik een lekker ritme vind en door kan huppen. Nog maar even!
Super gelopen vandaag trouwens! Gewoon even 23 km als training, hoppa!

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:45

Helaas kon ik dus niet meer lopen inderdaad. Het was wel jammer dat ze er pas zo laat mee kwamen; we stonden al klaar in het startvak. -O- Het was op verzoek van de medische diensten; ze konden niet garanderen dat er voldoende hulp zou zijn voor de laatste 4000 hardlopers. Ik snap dus absoluut dat ze het niet door lieten gaan maar vind het natuurlijk wel onwijs jammer.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:52

Ja snap ik zeker qua timing :(:)
Maar denk dat ze er wel goed aan hebben gedaan.
Loop deze afstand vaker en nooit problemen mee maat was nu echt zwaar.
Wel echt hulde aan alle ehbo 'ers enz. Wat waren die lief <3
Nu even eten en weer richting eind met de trein

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:52

Lisitano schreef:
Fijn dat je toch hebt kunnen lopen!
Een vriendin van me liep ook mee en die is heel wat gewend maar door het asfalt en de volle zon was het blijkbaar toch afzien.
En dat eind september.

Bedankt voor je tips SV! En ook voor het vertrouwen, doet me goed :D Ik hoop ook dat ik een lekker ritme vind en door kan huppen. Nog maar even!
Super gelopen vandaag trouwens! Gewoon even 23 km als training, hoppa!


Netjes !!

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:56

Hanmar schreef:
Helaas kon ik dus niet meer lopen inderdaad. Het was wel jammer dat ze er pas zo laat mee kwamen; we stonden al klaar in het startvak. -O- Het was op verzoek van de medische diensten; ze konden niet garanderen dat er voldoende hulp zou zijn voor de laatste 4000 hardlopers. Ik snap dus absoluut dat ze het niet door lieten gaan maar vind het natuurlijk wel onwijs jammer.

Hè wat balen zeg -O-. Maar gezien de omstandigheden is het denk ik wel een verstandig besluit van de organisatie.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:02

Hanmar balen zeg!!
Ik heb zelf heerlijk gelopen, lekker rustig aan gedaan, veel gedronken.
Maar snap de organisatie helemaal. Ik heb nog nooit zoveel mensen out zien gaan en langs de weg zien liggen.. en een reanimatie waar ik net langs liep.. vond het best wel heftig allemaal eigenlijk. Maar jammer is het zeker voor de mensen die niet meer mochten lopen!!

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:08

Mondy schreef:
Lisitano schreef:
Fijn dat je toch hebt kunnen lopen!
Een vriendin van me liep ook mee en die is heel wat gewend maar door het asfalt en de volle zon was het blijkbaar toch afzien.
En dat eind september.

Bedankt voor je tips SV! En ook voor het vertrouwen, doet me goed :D Ik hoop ook dat ik een lekker ritme vind en door kan huppen. Nog maar even!
Super gelopen vandaag trouwens! Gewoon even 23 km als training, hoppa!


Netjes !!


Dat was richting mij bedoeld over die 23km, volgens mij vergis je je Mondy :+

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:09

Oeps.. niet minder netjes natuurlijk :D

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:21

Mondy schreef:
Lisitano schreef:
Fijn dat je toch hebt kunnen lopen!
Een vriendin van me liep ook mee en die is heel wat gewend maar door het asfalt en de volle zon was het blijkbaar toch afzien.
En dat eind september.

Bedankt voor je tips SV! En ook voor het vertrouwen, doet me goed :D Ik hoop ook dat ik een lekker ritme vind en door kan huppen. Nog maar even!
Super gelopen vandaag trouwens! Gewoon even 23 km als training, hoppa!


Netjes !!

Oh het staat er wat raar zie ik. Maar ik heb dat niet gedaan hoor :D SuperVixen wel!

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:14

Mijn eerste halve marathon in de benen. Doel was met n ontspannen gevoel uitlopen, maar ik zou ik niet zijn als de wedstrijd-drive het toch af en toe overnam.

In het begin kwam ik wat moeilijk op gang, daarna moest ik opletten dat ik niet te snel ging. Gelukkig zag ik al snel een bevriende loper met marathonervaring, en hij stelde voor me te begeleiden als pacer voor de 2u. Helaas had hij een off-day, dus na 16 km moest hij vertragen.

Mijn hartslag was wel behoorlijk hoog (+170 de laatste 5 km), maar had er weinig last van, dus de laatste 5 km besloten om er nog eventjes vandoor te gaan, in de hoop de beruchte 2 uur-limiet te halen.
Op de laatste 3 km kreeg ik nog spontaan begeleiding van een snelle deelnemer die al gefinisht was en al aan het loslopen was. Hij probeerde me door de laatste loodjes te praten, en de finishlijn was in zicht tegelijk met de kaap van 2 uur. Nog een eindsprint eruit geperst, maar helaas, net 4 seconden te traag.
Ik werd eventjes kotsmisselijk na de finish, en had een hartslag van 185 (mijn absoluut maximum denk ik), maar gelukkig snel gerecupereerd.

Al bij al heel tevreden over mijn prestatie, toch een behoorlijk gewaagd parcours afgelegd: mijn langste afstand tot nu was 17 km, en heb de hele afstand van na 16 km (dus nog n 5 km) aan meer dan 11 km/u afgelegd, met pieken tot 13 km/u.