Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:02

Heeft iemand eigenlijk wel eens geprobeerd op van een proteine shake een ijsje te maken? :))
Heb vanmiddag toevallig van die ijsvormpjes gekocht bij de xenos en was net een watermeloen shake aan het drinken en toen dacht ik hey.. das misschien wel lekker met dat warme weer _O- En perfect om toch veel eiwit binnen te krijgen :))

Maar weet ni of dat goed werkt :))

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:08

Zou ik me hier toch weer mogen melden? O:)
Ik wil erg graag iets afvallen en een betere conditie krijgen en ik denk dat ik hier goed te recht kan.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:49

Welkom! :))

Mijn uiteindelijke lijstje van vandaag.. niet top maar will do :))
O: 250ml griekse yoghurt + halve quest bar
T: knackebrod heel dik belegd met zelfgemaakte tonijnsalade
L: halve appel die nog in de koelkast lag
T: 2 chocolate chip cookies (van ah basic) + 3 aardbeitjes die ik nog net thuis kon bemachtigen :'D
A: 250gr postelein, 70gr aardappel, beefburger van de vleesboerderij (gegrillt zonder olie etc)
T: 250ml griekse yoghurt + smart bar coconut
T: whey shake

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:51

Vandaag ging wel goed, misschien wat veel avondeten gehad. :=
Verder tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:52

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:07

Simoonzel schreef:
Vandaag ging wel goed, misschien wat veel avondeten gehad. :=
Verder tevreden!

Wat is het laatste avondmaal geworden?? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:09

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:11

Wat is er mis met een goede dosis humor :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:12

xNavatu schreef:
Wat is er mis met een goede dosis humor :))

Ik moet om het hele artikel idd wel hard lachen... dus wat dat betreft ben ik het met je eens :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:14

Haha ja zo bedoelde ik het dan weer niet :+
But hey, iedereen zo zn meningen right :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:19

xNavatu schreef:
Haha ja zo bedoelde ik het dan weer niet :+
But hey, iedereen zo zn meningen right :D

Ja eens! Daarom had ik de discussie ook afgesloten.

Maar ik wens iedereen veel succes allemaal!! Zet hem op!!!
Ik ga me elders op bokt vermaken :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:23

Kayleigh_ schreef:

Grappig artikel, maar zo heeft iedereen een eigen manier die werkt. Welke methode je volgt of hoe je je lifestyle omgooit moet je zelf weten, maar je moet realistisch zijn, dus haalbaar en voor langere periode vol te houden.
Ik zou ook wel 65 kilo willen wegen, maar als ik dat wil bereiken is mijn lichaam volledig uit proportie en wordt ik niet gelukkig.

Mijn dag was kwa eten redelijk drama
O yogurt met cruesli en vruchten
T appel
L uienbrood :o
T- geen honger, late lunch
A kip wraps met salade
T mc flurry (met me nichtjes wezen shoppen bij EJ en op de terugweg wilde ze ijs)
D 3 cappuccino met halfvolle melk en een zoetje, water, groene thee

B 20 min wandelen, 1u paardrijden en alle klusjes op stal

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:46

Kayleigh_ schreef:

_/-\o_

Vooral dit zinnetje vind ik erg sterk: "In bijna 0% van de gevallen spelen genen een rol in (het uitblijven van) gewichtsverlies of -toename." :')

Maar ik ben het verder helemaal eens met het artikel en ik moet zeggen dat toen ik me besefte dat het hebben van een negatieve energiebalans gewoon het belangrijkste is, het afvallen pas echt lukte. :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:04

Ik meld me ook, ik ben 17 jaar oud en weeg 68 kilo ;( niet enorm dik maar ik voel me totaal niet lekker in mijn vel en zit er ontzettend mee. Ik wil erg graag weer onder de 60 kilo komen te zitten!

Ik ga sinds kort naar de sportschool, nu al 3 weken en dan zo'n 3 keer per week. Vanaf maandag ga ik 4 keer per week.

Het probleem bij mij is eten.. in de ochtend eet ik meestal, 2 granen 'crackers'.. vesza geloof ik? Met file american, als dit op is doe ik er een plakje kaas op, dit gecombineerd met wat fruit, meloen of een banaan etc. Daarna ga ik naar de sportschool. En als mama wat yoghurt heeft gehaald dan eet ik in de ochtend een bakje yoghurt met walnoten en honing.

In de middag eet ik meestal niks, ik vind brood niet lekker en dan ga ik snaaien, aardig veel snaaien. Soms doe ik er dan nog een vesza? (Heb eigenlijk geen idee hoe het heet maar zal morgen nakijken) in en soms een stuk fruit. Maar meestal hou ik het op snaaien.(koekjes, chocolade, worst etc.)

In de avond eet ik meestal een stuk vlees met groentes(wortel, doperwten, boontjes etc.) en 1 keer in de week wat patat. En met de warme dagen eet ik salade met vlees. Ook hebben we gewoon spaghetti af en toe.

En op de bank af en toe wat chips, koekje etc.

Het snaaien is het grootste probleem, maar ik kom er maar niet vanaf! Ik wil goed gaan eten maar weet niet hoe. ;(

Iemand die me hiermee kan helpen? #)
Nu ik het zo opschrijf ziet het er wel erg slecht uit... zo voelt het niet. Sorry voor het lange verhaal.

Ps: dit is in de vakantie, als ik naar school ga eet ik in de ochtend hetzelfde, het enige dat dan veranderd is dat ik op school een wrap met kipfilet eet en een sultana bv. Als ik thuiskom snaai ik maar minder dan in de vakantie.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:12

Je geeft het probleem zelf al aan... je moet gaan lunchen. Probeer eens havermout, havermoutpannekoekjes, maaltijdsalades, soepen, er is zoveel meer dan brood.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:16

Dankje, zal eens kijken naar de dingen die je opnoemt.

Maar als ik naar school ga lunch ik wel, maar snaai ik nog steeds :\ of zou het niet genoeg zijn?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:16

@xTiffani Ik zou opzoek gaan naar eiwitrijke producten, zorgt voor een langere verzadiging. :) Bijvoorbeeld een omelet als lunch of een gekookt ei tussendoor. Of een lekkere salade met tonijn of kip o.id. Drink je ook voldoende?

Van die crackers vind ik persoonlijk net gebakken lucht, dat vult voor geen meter.. :n

En ik weet niet hoe lang je bent, maar 68 kg. klinkt als een normaal gewicht (of je moet erg klein zijn)?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:17

Inderdaad, gaan lunchen :j
als je dit niet doet heb je het honger gevoel en ga je snaaien.
Wat Eskegirl aangeeft zijn goede tips.
wat je hier ook veel voorbij ziet komen in wraps met kipfilet en kruidenkaas. Erg lekker en heel simpel.
kan je ook prima mee naar school nemen na de vakantie

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:23

Ik ben 1.63 :')

Die wraps zijn inderdaad erg lekker, al merk ik dat als ik ze een tijdje mee heb naar school ik ze zat wordt.. in de vakantie dus nog geen van gehad.

Ik zal dus eens wat vaker een omelet bakken! En ga eens recepten zoeken met havermout.

Verder nog tips om te eten in de ochtend of voor de lunch? Is die yoghurt met honing en walnoten wel goed?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 08:09

Je bent 17, nog in de groei dus. Ga niet drastisch afvallen en extreem sporten. Gewoon gezond eten is het belangrijkst nu :j

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:10

Op enkel wat crackers overleeft denk ik niemand het. Yoghurt met honing en walnoten lijkt me prima, maar dat ligt natuurlijk, zoals bij alle voedingswaren, ook aan de dosering.

Nog wat tips voor vreetbuien:

Zorg dat je gezonde snacks in huis hebt, zoals snoepgroente. Liever een halve kilo tomaatjes naar binnen werken dan 100g chocoladekoekjes.
Nog een optie: zorg dat er geen snacks in huis zijn, dan kun je ze ook niet pakken (in jouw situatie is dit misschien minder makkelijk, omdat je thuis woont).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 08:30

Hmm hier een klein dipje.. Ik blijf een beetje steken rond 65 kg.. Net als dat ik met de 67 kg had.. Ik ga maandag op vakantie en dit weekend gaat ook niet fantastisch worden vrees ik.. Gelukkig krijgen m'n vriend en ik 1 augustus de sleutel van ons huis, dus dan kan ik alles zelf bepalen qua eten, dat is wel een mooi vooruitzicht!

Lijstje
O: 2 rijstwafels met pindakaas
L: 2 vk boterhammen met sla, komkommer en ei
T: pakje crackers met wat smeerkaas
A: op m'n werk, meestal niet heel gezond
B: 2 km fietsen en 2 km wandelen en een paar uur werken in de horeca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:30

manzano schreef:
Kayleigh_ schreef:

Iemand met zo'n flowchart onderaan neem ik meteen al niet meer serieus.... sorry :')

Maar je punt is ondertussen duidelijk hoor ;)

Je trekt nogal voorbarige conclusies, ik geloof niet dat je mij nog aardig vindt :D Er werd mij gevraagd dit artikel in het topic te plaatsen, dus als je dacht dat het persoonlijk voor jou was: nope, nope, nope.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 08:39

Nee dat was mijn schuld! Ik vond m wel goed :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:42

Mijn lijstje van gisteren:
O: 100 gram Griekse yoghurt met 50 gram muesli+noten
T: cracker met zelfgemaakte guacemole(avocado, rode ui + klein beetje crème fresh)
L: 1/2 bakje gebakken champions, 1/4 komkommer
T: appel
A: wit broodje met een hamburger, wat ui, komkommer, cheddar en een beetje Calvé licht en romig.
T: een cornetto

Beweging: 1 uur en 10 min gewandeld, 25 min paardgereden

Avondeten had beter gekund, maar ik woon nog thuis dus ik moet gewoon met de pot mee eten. Ik merk wel dat sinds ik die app gebruik ik bewuster met mijn eten bezig ben. Was vanmorgen al 1,4 kilo kwijt(in 2 dagen)