Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:42

Na lange afwezigheid kriebelt het toch weer om te gaan beginnen! Weet nog niet of dat deze week al is, of volgende week :p Ik denk dat ik gewoon weer begin met de 30day shred, het is me nog steeds niet gelukt om die helemaal af te maken :') Eindig altijd ergens in week 2 ofzo. Het gaat me denk ik niet lukken om het echt elke dag te doen, moet ook nog paardrijden en trainen, dus gewoon zoveel mogelijk :) Zal hier regelmatig vragen om een schop onder m'n kont haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:09

Anniekskie schreef:
Hier gister begonnen met ripped. BFBM is qua tijd nu toch echt iets teveel. Misschien dat dat over een paar weken wel lukt als het hier weer wat rustiger is, maar eerst ripper maar afmaken. Het bevalt tot nu toe goed, maar ja heb pas 2 dagen er op zitten.

Snoep normaal al graag, maar met deze dagen en al dat lekkers is de verleiding helemaal groot. Dus moet van mezelf wel met de kerstdagen doorgaan, maar gelukkig laat de planning hier dat wel toe.

Mss is mijn mening overboden, maar ik zie het nut er niet van in om alleen eerst Ripped te doen en dan over te gaan op BFBM. Dat laatste is vrijwel alleen cardio wat je doet en eerlijk gezegd vind ik het zonde van de spieren die je tijdenlang intensief hebt getraind tijdens Ripped. BFBM is goed voor 2 à 3 keer in de week om flink vet te verbranden en de rest van de week zou je in kunnen vullen met meer kracht- en geconcentreerd trainen. Dan haal je er het beste uit en echt niet als je alleen maar continu van hetzelfde doet.

Bovendien zie ik heel veel meiden hier en op andere plekken ook die altijd afhaken met 30DS en dat verbaast me niks want het wordt eentonig en als er iets een motivatie killer is om te gaan trainen, dan is een eentonigheid wel. Shake it up dames.

Ik heb ook meerdere keren geprobeerd om 30DS e.d. te doen maar de eentonigheid nekte mij en ik ben pas af gaan vallen en gespierder geworden nadat ik gevarieerd ben gaan sporten.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:16

Wou zeggen dat dat de pagina hiervoor ook al aangeraden was, maar zie dat jij dat ook was Niniane, zoals jij op de vorige pagina ook al adviseerde om er kracht en andere oefeningen naast te doen was ook zeker de bedoeling, moet dan alleen nog even uitzoeken wat voor een oefeningen ik er thuis naast kan doen.
Moet zeggen dat ik niet zo'n probleem heb om 30ds en ripped vol te houden. Het enige wat ik bij 30ds merkte dat op het eind mijn lichaam echt aangaf om een dag op adem te komen, dus ga ripped ook echt maar 5 dagen per week doen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:20

Haha ja dat was ik. Zulke programma's zijn goed voor mensen die nog niet zo bekend zijn met verschillende soorten workouts of er verder niet over na willen denken maar vrouwen zoals Doutzen Kroes (dan noem ik nu ook wel meteen iemand :') ) trainen niet voor niks op verschillende manieren.

En bovendien is het idee aardig om 7/6 dagen per week te sporten maar een dag niet sporten is soms beter dan een dag wel sporten.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:34

Eigenlijk is het beter om 30ds af te wisselen met andere dingen dan? Heb je nog aanraders wat betreft thuis sport? Ik merk idd dat door de eentonigheid van 10 dagen hetzelfde filmpje, ik eerder afhaak.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:24

Kijk is op de kanalen van Fitness Blender, BeFit, Jessica Smith, ToneItUp, GoTracy (trainer van o.a. Gywneth Paltrow), Ballet Beautiful etc. Er zijn er zoveel dat het zonde is om alsmaar bij dezelfde workout/trainer te blijven.

Probeer verschillende stijlen zoals kickboksen, barre, pilates, yoga, kracht, HIIT, metabollic conditioning of iets met een band. Verschillende stijlen leren kennen is leuke en zo leer je ook wat jou echt ligt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:16

Is dat allemaal te vinden op youtube? Niniane?
Ga denk ik morgen beginnen maar ik weet niet zo goed waarmee :o

Niet 30ds in elk geval. Dat werkt voor mij niet, ik verveel me snel.

Dacht aan no more trouble zone, maar sta ook open voor andere dingen uiteraard :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:50

Ik had ze al eerder genoemd maar google eens op stronger workout, dat zijn 5 workouts, waarbij je 1 rustdag hebt en de andere dagen een workout doet. Ook insanity is online te vinden als je goed zoekt :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:16

SAKKIA schreef:
Is dat allemaal te vinden op youtube? Niniane?
Ga denk ik morgen beginnen maar ik weet niet zo goed waarmee :o

Niet 30ds in elk geval. Dat werkt voor mij niet, ik verveel me snel.

Dacht aan no more trouble zone, maar sta ook open voor andere dingen uiteraard :j

Dat zijn allemaal youtube kanalen. Mijn ultieme favoriete site is deze: http://www.jessicasmithtv.com/free-workout-videos/
Zoveel keuze uit zoveel verschillende stijlen. Ik doe in een week meestal een schema in elkaar flansen met barre, het totale lichaam, kracht, buikspieren en een keer flink cardio. Eigenlijk gewoon waar ik zin in heb. Mijn advies is, ga gewoon wat spelen met stijlen. Bekijk hier en daar filmpjes en begin er aan. Zo kom je het makkelijkste in een flow.

Als ik jou was, zou ik gaan beginnen met een total body workout, zoals deze: http://www.jessicasmithtv.com/video_pos ... g-workout/

Op BeFit vond ik deze ook altijd een goede: https://www.youtube.com/watch?v=rX54NiPiGRw

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:44

Bedankt voor de tips! Afwisselen bevalt idd wel beter, nu nog een beetje zoeken in wat leuke en goede filmpjes zijn idd!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:19

Tot nu toe gaat het goed, elke keer een (paar) nieuwe video is leuk! Verder niemand meer aan het thuis sporten?

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:34

Ik zou ook weer moeten beginnen :x

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:45

LauraM schreef:
Ik zou ook weer moeten beginnen :x

Same here xD

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:46

Same here... wilde weer oppakken deze vakantie maar oet nog beginnen. Heb de moeheid er eerst goed uit laten komen. Nieuwjaarsvoornemen om het goed vol te houden!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:52

Ik sport nog steeds thuis, maar geen jillian michael :)
Merk dat mijn week rust er wel voor zorgt dat ik verslap. Gelukkig nog geen gevolgen voor het gewicht, maar goed is het hiey.
Morgen nog oud en nieuw en dan weer vol aan de bak :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:24

Hier nog steeds fanatiek aan het sporten rhuis. Gister begonnen aan week 2 van ripped. Merk dat als ik het 5 dagen doe en 2 dagen in de week niet ik het goed volhoud, dus op naar week 4. Voor de tijd daarna heb ik een hoop kanalen opgeslagen op you tube, dus dan gaan we ook afwisselender sporten.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:29

Ik sport nog vrijwel iedere dag thuis. Ik doe nu voornamelijk barre, een combinatie van kracht/cardio en tonen. Werkt als een tierelier. :) Ik sport nu gewoon voor de lol aangezien ik op mijn ideale gewicht zit. Het is nu vooral bijhouden en die buikspieren en billen kunnen altijd nog strakker. =:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:34

Barre? Wat is dat? (Google zegt die balk van bij ballet)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:23

Klopt.. Barre workouts is een mix van ballet oefeningen en pilates oefeningen. Je werkt je spieren op een super geconcentreerde, doch zware manier. Hou van barre. <3

Voorbeelden

(Zij traint o.a. de Victoria's Secret Angels)

https://www.youtube.com/results?search_ ... e+workouts

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:28

Ah super. Een paar weken geleden plaatste je zeker al een filmpje wat er ook goed intensief uitzag. Ik denk dat veel krachtoefeningen indd net zoveel pf zelfs meer doen wanneer langzaam uitgevoerd dan hoogfrequent. Je moet de spieren heel lang aanspannen dan. Ik ga meer opzoeken, leuke afwisseling! Thanks

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:44

Bij barre werk je je spieren op zo'n geconcentreerde manier dat je bij andere oefeningen niet doet. Die filmpjes van Ballet Beautiful zien eruit alsof ze goed te doen zijn maar je spieren staan echt in vuur en vlam, zo'n pijn. :)) Plus het is ook heel vriendelijk voor de gewrichten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:45

Goede tip, ga ik eens proberen!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:07

Hey interessant!
Die ga ik ook proberen!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:49

Ik had gisteren ook zo'n workout gedaan, zag er makkelijker uit dan het was :Y) . Nu nog bedenken wat ik morgen ga doen, best lastig om wat te kiezen uit zo veel opties haha.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:11

Net weer de tweede week van ripped gedaan, maar zit toch 1 oefening in die ik echt niet voor elkaar krijg. Is een kracht oefeningen waarbij je zit met gestrekte benen en je met je armen omhoog moet drukken, daarna maak je een soort "bruggetje" dat laatste gaat goed, maar mezelf met mijn armen omhoog drukken, heb echt het idee dat mijn armen korter zijn dan mijn bovenlichaam. Wilt dus echt niet lukken. Iemand nog tips waarop het misschien wel zou lukken?