Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Riverrr schreef:Hoe kan ik nou duidelijk maken dat het echt nog niet goed gaat? Als ik het zeg word er weinig gehoor aan gegeven, want het lijkt nog wel mee te vallen. Anderzijds weet ik ook niet waar het vandaan komt dat ik me zo voel, dus ik kan ook niet aangeven waarmee ze me moeten helpen.
Hoewel... nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik het eigenlijk wel weet.
Ik moet nog steeds eens mijn verhaal kwijt bij iemand. En ik wil gewoon dat er eens geluisterd word.
Maar ze willen nog niet dat ik vertel over alle trauma's en belevenissen, omdat ik steeds in depressie zit en die willen ze eerst weg hebben.
Zou dat echt zo erg zijn?
Ik baal gewoon dat ik al ruim 2 jaar in therapie zit en ik nog nooit het hele verhaal heb verteld. Ik voel me gewoon nog niet begrepen!
you've been treated like oliebol - maar jij bent een gewaardeerd mens.soloro schreef:Ik zal ook weer eens wat laten horenIk ben gestopt bij de psycholoog, had gewoon geen vertrouwen in haar. Heb nu een doorverwijzing naar psychiater gekregen.. misschien dat die mij kan helpen.
(...)
Omdat gesprekken bij mij niet gaan werken volgens mijn oude psycholoog. Vandaar dat ik doorverwezen ben. Ik klap gewoon helemaal dicht en dan krijg je der ook niks meer uit. En zij denkt niet dat ik snel iemand ga vinden waarmee ik wel een klik heb en daardoor wel gewoon kan praten.
Janneke2 schreef:soloro schreef:Ik zal ook weer eens wat laten horenIk ben gestopt bij de psycholoog, had gewoon geen vertrouwen in haar. Heb nu een doorverwijzing naar psychiater gekregen.. misschien dat die mij kan helpen.
(...)
Omdat gesprekken bij mij niet gaan werken volgens mijn oude psycholoog. Vandaar dat ik doorverwezen ben. Ik klap gewoon helemaal dicht en dan krijg je der ook niks meer uit. En zij denkt niet dat ik snel iemand ga vinden waarmee ik wel een klik heb en daardoor wel gewoon kan praten.
Hoi Soloro,
ik vind het klinken naar een soort van vervloeking hoor, het lijkt op :"Jij? Jij bent zo onmogelijk, er is heussies waar niemand die jou kan helpen!"
Ik sluit me aanbij Ikkkke: dichtklappen is vaak een overlevingsmechanisme.
En het is de kunst van de therapeut om jou toch zoveel vertrouwen te geven, dat je dat stukje bij beetje los kunt laten.
Uiteraard kan dat soms om wat voor reden dan ook niet lukken.
Een eerlijke peut zegt dan "Sorry mevrouw Soloro, ik ben niet knap genoeg, mij lukt het niet."
....vaak geven mensen daarna ook nog advies, maar mijn persoonlijke mening luidt, dat "advies"dat gegeven door mensen die jou niet begrijpen, van nul en generlei waarde is.
Niet opvolgen dus!
Ik ga echt wel door met hulp zoeken, heb ooit een therapeut gehad die ik wel vertrouwde, maar daar moest ik weg toen ik 18 werd ivm dat het onder de kinderafdeling viel. Maar die psycholoog heeft wel meer dingen gezegd waar ik het totaal niet mee eens was, dat is ook deels waarom ik daar weg ben
.
)
(gewoon geen tijd meer voor hahaha) maar wel nog wat paniekaanvallen gehad. (door de druk van de grote verantwoordelijkheid) En weer een tikje somber, wat ik weer kan linken aan de vermoeidheid.

En dankjewel!
:
Ik kom er op een of andere manier maar niet vanaf. Mijn hoofd is ervan overtuigd dat dat de enige oplossing is. Zo ben ik er ook van overtuigd dat mijn kind beter af is zonder mij, omdat ik gewoon psychisch niet oke ben. Daarom willen ze me naar de dagbehandeling voor moeder en kind hebben. Zodat we kunnen werken aan onze band en ik ga leren inzien dat hij mij nodig heeft en niet iemand anders. Je leert er ook omgaan met alle angsten en onzekerheden erover. (die ik nou eenmaal heb, omdat ik zelf geen fijne jeugd heb gehad ivm ouders die ook niet psychisch oke waren)
haha Joolien schreef:Geeft niet river. Is het een optie om nu evengoed hulp te vragen waar mogelijk? Je bent je er bewust van, dus waarom dan niet alsnog hulp vragen?
Ik vind het wel knap hoe je het allemaal doet hoor en ik weet zeker dat het goed komt met jou! Je bent zo sterk!
Ik doe het nog steeds zonder ab. Heb het gedoe met mn vader een plaatsje kunnen geven gelukkig, dat is wel heel fijn. Op school gaat het ook goed!
. Maar mijn gevoel houd me tegen, om wat ik schreef; ik heb me zo lang een 0 gevoeld omdat ik alleen maar afhankelijk was. En ik ben nu te eigenwijs en trots dat ik dit nu zo doe. Het geeft me weer een beetje eigenwaarde terug.
.
Ook heel goed trouwens dat de stap om het contact te verbreken zijn vruchten afgeworpen heeft
)