Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riverrr schreef:Hoe kan ik nou duidelijk maken dat het echt nog niet goed gaat? Als ik het zeg word er weinig gehoor aan gegeven, want het lijkt nog wel mee te vallen. Anderzijds weet ik ook niet waar het vandaan komt dat ik me zo voel, dus ik kan ook niet aangeven waarmee ze me moeten helpen.
Hoewel... nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik het eigenlijk wel weet.
Ik moet nog steeds eens mijn verhaal kwijt bij iemand. En ik wil gewoon dat er eens geluisterd word.
Maar ze willen nog niet dat ik vertel over alle trauma's en belevenissen, omdat ik steeds in depressie zit en die willen ze eerst weg hebben.
Zou dat echt zo erg zijn?
Ik baal gewoon dat ik al ruim 2 jaar in therapie zit en ik nog nooit het hele verhaal heb verteld. Ik voel me gewoon nog niet begrepen!
soloro schreef:Ik zal ook weer eens wat laten horenIk ben gestopt bij de psycholoog, had gewoon geen vertrouwen in haar. Heb nu een doorverwijzing naar psychiater gekregen.. misschien dat die mij kan helpen.
(...)
Omdat gesprekken bij mij niet gaan werken volgens mijn oude psycholoog. Vandaar dat ik doorverwezen ben. Ik klap gewoon helemaal dicht en dan krijg je der ook niks meer uit. En zij denkt niet dat ik snel iemand ga vinden waarmee ik wel een klik heb en daardoor wel gewoon kan praten.
Janneke2 schreef:soloro schreef:Ik zal ook weer eens wat laten horenIk ben gestopt bij de psycholoog, had gewoon geen vertrouwen in haar. Heb nu een doorverwijzing naar psychiater gekregen.. misschien dat die mij kan helpen.
(...)
Omdat gesprekken bij mij niet gaan werken volgens mijn oude psycholoog. Vandaar dat ik doorverwezen ben. Ik klap gewoon helemaal dicht en dan krijg je der ook niks meer uit. En zij denkt niet dat ik snel iemand ga vinden waarmee ik wel een klik heb en daardoor wel gewoon kan praten.
Hoi Soloro,
ik vind het klinken naar een soort van vervloeking hoor, het lijkt op :"Jij? Jij bent zo onmogelijk, er is heussies waar niemand die jou kan helpen!"
Ik sluit me aanbij Ikkkke: dichtklappen is vaak een overlevingsmechanisme.
En het is de kunst van de therapeut om jou toch zoveel vertrouwen te geven, dat je dat stukje bij beetje los kunt laten.
Uiteraard kan dat soms om wat voor reden dan ook niet lukken.
Een eerlijke peut zegt dan "Sorry mevrouw Soloro, ik ben niet knap genoeg, mij lukt het niet."
....vaak geven mensen daarna ook nog advies, maar mijn persoonlijke mening luidt, dat "advies"dat gegeven door mensen die jou niet begrijpen, van nul en generlei waarde is.
Niet opvolgen dus!
Joolien schreef:Geeft niet river. Is het een optie om nu evengoed hulp te vragen waar mogelijk? Je bent je er bewust van, dus waarom dan niet alsnog hulp vragen?
Ik vind het wel knap hoe je het allemaal doet hoor en ik weet zeker dat het goed komt met jou! Je bent zo sterk!
Ik doe het nog steeds zonder ab. Heb het gedoe met mn vader een plaatsje kunnen geven gelukkig, dat is wel heel fijn. Op school gaat het ook goed!