[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:12

Ik vind de spullen van CHI erg fijn!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:52

Ik wil mijn haar voor de zomer graag wat lichter verven, maar heb hier nog niet zo veel ervaring mee dus weet niet zo goed wat ik het best kan doen. Mijn haar is op het moment heel donker blond eigenlijk bijna niet echt blond meer te noemen.
Ik vind zelf dat wit blonde (weet niet precies hoe dat heet) ook heel gaaf maar ik denk dat dat bijna niet zo goed te krijgen is of wel? Iemand ervaring daar mee?
Afbeelding

Ik denk dat ik zelf eigenlijk dat risico niet durf te nemen en gewoon voor een paar tinten lichter haar ga. Heeft iemand misschien nog een goede tip voor verf daarvoor of moet ik dat echt bij een kapper laten doen?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:56

Ik heb bovenstaande witblond kleur ook een tijd gehad (5 jaar terug). Het moet je wel echt passen qua gezicht. Die kleur kan je gezicht maken of kraken :+
Maar het is inderdaad erg slecht voor je haar. Ligt er ook wel aan in wat voor staat je haar nu is etc.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:15

Ik wordt in de zomer zelf best wel snel bruin en heb echt donkere wenkbrouwen. Dan wordt het voor mij zeker te licht of niet?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:33

Vaak passen donkere wenkbrauwen juist erg goed bij witte haren, omdat witte haren er onnatuurlijk uit zien. Dan zijn donkere wenkbrauwen juist eerder gewenst als hele lichte! Heb je een foto van je gezicht?
Over het algemeen staat het bij blekere mensen wel beter, omdat het je huid nog bleker maakt. Maar als je heel bruin bent door zon/zonnebank/creme wordt het vaak iets te (denk aan barbie bruin). Maar met een natuurlijk bruin glossje door de zon zal het best mooi zijn!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:34

Ik heb niet echt een duidelijke foto van mezelf hoe ik er nu uit zie, dit is een foto van vorige week, ik ben de rechter op de foto :)
Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:35

Heel eerlijk, je hebt zulk mooi haar en knap gezicht. Ik zou dat niet 'verpesten' door zo extreem licht te gaan. Maar dat is ieder voor zich uiteraard. Kans dat het dan korter moet door beschadiging etc zou sonde zijn. Plus wordt erg duur bij een kapper met die lengte denk ik!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:43

Ja ik denk dat ik idd maar niet echt voor dat wit blonde ga. Ik wil alleen nog wel een tintje lichter. Mijn haar is in het echt namelijk wel wat donkerder en lelijker dan op die foto :')
Ik wil alleen eigenlijk geen highlights en denk dat ik het met een pakje verf uit de winkel ga proberen. Scheelt toch een hoop in prijs, en omdat ik ook niet echt voor een drastische verandering ga maar alleen net wat lichter blond. Ik wil alleen denk ik wel even zoeken naar een haarverf die nog wel kleurverschil in je haar laat, dat je mijn 'natuurlijke highlights' nog wel goed ziet.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:47

Dat doet bijna iedere verf, omdat de highlights altijd een andere kleur pakken en al anders van kleur zijn. Heb ik ook altijd. Vind ik ook altijd mooi :j

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:52

Oke mooi. Maar ik zie bij veel andere dat hun haar na het verven wil echt helemaal een kleur wordt en ze dat kleurverschil wat kwijt raken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:20

Frummels schreef:
Volgens mij hebben ze tegenwoordig heel veel olietjes op basis van arganolie. Bij de grote drogist hebben ze vast iets wat je zoekt! :)

Ik ben echt zo dolgelukkig met mijn korte haar! Dit klinkt misschien zelfs een beetje sentimenteel of triest, maar het lijkt alsof ik eindelijk mezelf heb gevonden. Ik voel me, tegen alle verwachtingen in, zo zelfverzekerd met dit kapsel! :j
Ik had altijd een beeld in mijn hoofd dat ik alleen zelfverzekerder zou zijn als mijn haar lang was, maar niets is minder waar. :D
Vandaag heb ik het toch nog ietsjes bijgeknipt. En de foto zonder dat het gestijld is houden jullie nog tegoed :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NQEKA4QS.jpg

[ Afbeelding ]

Jaaa, het staat je super! En ik heb nét hetzelfde met identiek hetzelfde kapsel :D Ik ben altijd over en weer gegaan tussen lang en kort haar, maar nu heb ik dezelfde bob als jij en dat is het echt helemaal. Voel me er ook ontzettend goed bij :D Eindelijk heb ik het kapsel gevonden dat 100% bij mijn gezichtsvorm past. Ik draag ook bijna nooit een staart oid, laat het gewoon altijd los hangen. Wat een opluchting :Y)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:03

Mag ik me ook melden?

Ik heb sinds een aantal jaar (3/4 jaar) mijn haar zelf steeds lichtblond geverft.. Deze kleur:

Afbeelding

Nu wil ik eigenlijk terug naar mijn natuurlijke haarkleur (midden/donkerblond) en heb nu deze kleur verf gekocht:

Afbeelding

Ben de uitgroei steeds zo moe en aangezien mijn haar zo droog word door het verven wil ik dus mijn eigen kleur.. maar ik durf het niet..

Iemand een idee of er iets fout kan gaan? Niet dat het dadelijk een heel lelijke kleur word..
Is het trouwens wel mogelijk om dit zelf te doen? :+

Alvast bedankt!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:13

Ik heb ook die overgang ongeveer gehad en er is niks misgegaan, vind die goudbruin veel natuurlijker!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:52

Bedankt!
Het zit er nu in.. Heb maar voor de zekerheid alle 2 de pakjes erin gedaan..
Bij een pakje had ik het idee dat het niet overal had gepakt, dus toen maar het tweede pakje erin gedaan haha..

Ik ga heel hard duimen dat de kleur lukt..

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:24

Niekj_Jente schreef:
Bedankt!
Het zit er nu in.. Heb maar voor de zekerheid alle 2 de pakjes erin gedaan..
Bij een pakje had ik het idee dat het niet overal had gepakt, dus toen maar het tweede pakje erin gedaan haha..

Ik ga heel hard duimen dat de kleur lukt..

ik ben benieuwd of het lukt!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:47

Thanks Yasmine! Ik heb afgelopen weekend de achterkant nog wat bij laten knippen, korter in mijn nek en in heel veel lagen :)
Fijn is dat he, als je een kapsel hebt gevonden dat bij je gezichtsvorm past?! :D Ik ben er ook helemaal gelukkig mee. Was een beetje sceptisch, maar dit is het echt :j

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:52

Zal morgen een foto plaatsen..
Is nu nog nat maar het is zo te zien donkerder geworden dan dat in mijn planning stond.. -O-
Gelukkig komt de zomer eraan en word het vanzelf weer lichter en dus mijn eigen kleur :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:46

Lijkt het sowieso als het nat is hoor! Foto!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:56

Zal morgen een foto maken.
Heb de laptop niet hier op het moment :)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:25

Frummels schreef:
Thanks Yasmine! Ik heb afgelopen weekend de achterkant nog wat bij laten knippen, korter in mijn nek en in heel veel lagen :)
Fijn is dat he, als je een kapsel hebt gevonden dat bij je gezichtsvorm past?! :D Ik ben er ook helemaal gelukkig mee. Was een beetje sceptisch, maar dit is het echt :j

Leuk heb je daar nog een foto van?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:37

Spirit schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met permanent?
Ik vroeg me af of je daar ook hele grove krullen/slag mee kan laten zetten? Zoiets als op deze foto's.

http://media.styletoday.nl/m/m1mxm4tcl2ad.jpg

[ Afbeelding ]

Ik had zelf namelijk het idee van niet, dat het eerst altijd "heftigere" krullen zijn :P, maar mijn moeder denkt dat het wel kan.

Ik heb dezelfde vraag. Op internet lees ik wel dingen over een beach wave permanent, maar nergens op Nederlandse sites. Van mezelf heb ik echt ultrastijl lang haar, wat haast onmogelijk is om te krullen of slag er in te krijgen (voor langer dan een uur) Andere tips voor meer volume/slag zijn uiteraard welkom. Ik heb al volume poeder, beach wave salt spray en de knot met mousse tactiek geprobeerd en uiteraard krullen met een krultang. Maar niets blijft langer dan een uur zitten.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:03

Permanent zou dan wel iets zijn. Volgens mij kunnen ze zo'n beetje iedere krul die je wilt permanent maken tegenwoordig. Maar de vraag is of je ALTIJD krullen wilt en of het gezond is voor je haar. Het moet er echt uitgroeien, of je moet het als je het zat bent altijd stijlen..

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:08

Ik had al gereageerd op de vraag van permanent. Ik heb zelf de grove permanent en dat wordt nooit zoals op die foto's helaas..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:28

_tarja_ schreef:
Frummels schreef:

Leuk heb je daar nog een foto van?

Zal ik dit weekend even maken + plaatsen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:29

Ik zit er ook aan te denken om een relatief grove permanent te laten zetten. Als het me echt tegenvalt heb ik er niet zo veel problemen mee om het te stijlen of om er gewoon mee te leven. Na m'n vakantie maar eens naar kijken haha