Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:25

Dat lees ik heel veel over de match master foundation.

Ik denk dat bij MAC de foundations een beetje tegen vallen. Er zijn veel beter foundations te vinden. Wat wel weer een voordeel is is dat ze heel veel verschillende kleuren hebben. Dat is ook de enige reden dat ik van MAC een foundation gebruik. Zelf heb ik de Studio Fix Fluid. Die bevalt verder wel prima hoor. Maar ik heb ook een Lancome. Daar heb je minder van nodig voor de zelfde dekking waardoor het er natuurlijker uit ziet. Alleen is de lichtste gewoon veel te donker.. Kan hem alleen gebruiken op de 1e dag na self tan. Dan ben ik vet bruin voor mijn doen :')

Lidewijke, leuk dat je bent opgemaakt :D Estee Lauder heeft ook erg leuke producten :j

Eight

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:33

Wat vinden jullie verder fijne foundations? Na match master ben ik stay matte van clinique gaan gebruiken, best fijn maar niet mijn HG.. iemand suggesties welke ik echt moet proberen? Ik heb een erg lichte huid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:42

Ik heb nu de Fit Me van Maybelline staan en ook de Better Skin, volgens mij ook van Maybelline. Die laatste is vrij donker, maar van de lichtste kleur hebben ze tenminste wel een roze én een oranje toon

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:44

True match van Lóreal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:48

Ik vind de l'eau of iets dergelijks van L'Oréal ook echt fijn! Die is heel dun, bijna water. Geen hele dekkende foundation, maar wel heel luchtig en wordt niet cakey. Dat vind ik met matchmaster en ook met fit me echt vervelend

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:02

Wordt de fit me wel cakey bij jou Emma? Hebben jullie rimmel foundation wel eens geprobeerd? Op het moment heb ik niet heel veel uit te geven omdat ik graag wil sparen dus ik wil de drogisterijfoundations ook eens een kans geven :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:08

Eight Bourjois heeft nu alles 2e gratis bij de etos, misschien interessant als je ze eens wilt proberen. Ik vind ze alleen wel vrij donkere kleuren hebben, ik hoef ze niet te kopen. En ik vind de kleuren vaak een erg gele ondertoon hebben. Ik vind zelf van de drogisterijfoundations L'oreal en Max Factor het fijnst, ligt er natuurlijk maar net aan welke jouw kleur heeft. Rimmel is voor mij ook te donker, nooit geprobeerd dus.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:45

Ik heb de bourjois healthy mix bij mijn vriend, maar die is inderdaad eigenlijk net te geel! Ik zal eens bij max factor kijken :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:08

De 40 en 45 van max factor zijn neutraler en rozer van ondertoon, vind ik persoonlijk. Als je bij L'oreal gaat kijken, de true match heeft letters voor de kleurnummers staan. C = cool, koele ondertoon, N = neutrale ondertoon en W = warme ondertoon. Geloof dat ik ondertussen alle drogisterijfoundations wel geswatcht heb, het voordeel (of nadeel :+ ) van bij etos werken.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:34

Ik weet helemaal niet meer of ik koel of warm moet hebben..

Ik dacht dat het koel was, tot die kerel van Estee Lauder me gisteren zei dat ik de warme concealer moest nemen omdat ik een gouden ondertoon had? Ben ook heel bleek met blauwe ogen en lichtbruin haar, maar snap er niet veel meer van. Mijn moeder heeft een paar keren gezegd dat ze voor mij en m'n zusje eens een kleurenanalyse wou laten doen (=betalen :') ), mss moet ik haar daar toch maar aan houden!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:32

Grappig ik werkte ook bij de Etos, best een poos ook maar meer met de lipstiften gepruld haha :)
Ik vind het altijd lastig omdat ik het idee heb dat mijn ondertoon een andere kleur heeft gedurende het jaar..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:38

Ik heb echt bijna het hele assortiment wel geswachted, en dan niet 1 keer... :D Ook al koop ik niet giga veel bij ons, hou toch meer van mac, smashbox, heb wat van chanel en dior. Toch zal mijn bankrekening het wel leuker vinden als ik over een paar maanden weer terug in de schoolbanken zit...

Ik vind het ook altijd lastig Lidewijke, ik weet in ieder geval al dat ik geen gele/oranje ondertoon moet hebben, maar echt de juiste kleur vinden blijft lastig.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:21

Ik vind van de drogisterijen Bourjois de beste foundations hebben. Gebruik al een paar jaar de Healthy Mix als ik bruiner ben. True Match vond ik vroeger ook fijn, die heb ik heel vaak gekocht. Maar die is ook te donker en ze hebben bij ons Etos alleen met gele ondertoon in hele donkere kleuren. Ze verkopen vooral koele en neutrale kleuren.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:32

Welke letter van true match moet je eigenlijk hebben voor een ietswat gelige ondertoon, in ieder geval geen roze? :) de healthy mix is ook iets te vettig voor me, ik glim helaas erg snel. De kleur is ook iets te gelig, maar dat staat beter dan roze

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:44

Mijn huid word ook heel snel vet. Ik gebruik eerst de blot poeder van MAC op mijn voorhoofd en ga er dan nog over met de healthy balance poeder, ook van Bourjois. Ik weet niet of je zelf ook een poeder gebruikt om je huid te matteren. Maar wat het beste werkt is een platte kwast gebruiken en de poeder met een stip beweging aan brengen. Op die manier set je de foundation echt goed en blijf je net iets langer glim vrij.

C= Cool N=Neutraal en W=Warm :Y) dus W = Geel N zit ertussen in en C = roze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:00

Bourjois Healthy Mix hoor ik heel veel over, goeds voornamelijk, maar hij is ook voor mij te vettig ben ik bang inderdaad. Better Skin van Maybelline is ook te vettig voor mij, zitten te veel verzorgende bestandsdelen in en dan kan ik hem aanbrengen met een matterende primer en een goed matterend poeder maar 10 minuten na opbrengen ga ik echt ontzettend glimmen.

Fit Me wordt ondanks de dunne substantie met 1 pompje verspreid over mijn gezicht vaak al cakey. Hij oxideert gewoon niet helemaal lekker, net als de Matchmaster. Als ik er een los poeder overheen doe (dus niet pressed) dan gaat het nog wel met het cakey worden, maar ik heb echt een grove takkenhekel aan los poeder dus Fit Me is helaas (ook) niet aan mij besteed.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:42

Ik ben nog steeds onwijs blij met mijn superlooks foundation... Is niet een volledige cover, maar voor mij voldoen, je huid krijgt mooie gloed, niet cakey maar heel natuurlijk en bij mij eindelijk kleur die goed was... Heb een gele ondertoon maar veel foundations laten mij echt geel ogen.. Doe eigenlijk nooit primer en poeder en blijft wel zo goed als hele dag zitten :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:32

Ik vind het zo raar bij de HealthyMix van Bourjois dat kleur 52, 53 en 54 praktisch hetzelfde zijn. In het flesje al als je ze naast elkaar houdt, maar als ik ze op mijn hand heb (ik heb ze alle 3 gekocht..) zie je niet eens verschil. Nu ben ik heel niet eens zó licht, maar 53 en 54 zijn momenteel echt te geel dus alleen 52 gaat, die slaat minder geel uit. En ik moet het dus super dun opbrengen, metd e vingers en niet met een bufferkwast oid.
Nu heb ik toch al het probleem dat foundations al snel te geel of te roze zijn, ook de duurdere merken zoals Lancome en Estee Lauder. Maar ik zit wel aan de warme (beige) kant. Zijn er ook van neutralere tinten te krijgen? Of dus de True Match van L'oreal eens kijken. De Estee Lauder tint die me vanuit Amerika werd geadviseerd kan ik in NL niet krijgen, stom!

Oja, de foundationstick van Bobbi Brown die ik heb in kleur 3,5 warm beige gaat dan weer wel goed. Maar die vind ik niet altijd fijn om te gebruiken omdat die heel dekkend is. Is niet altijd nodig. Zoek dus een foundation met medium dekking.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:46

Gianti ik heb over een week een workshop bij Superlooks, maar eens goed uitproberen dan!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:00

Aah leuk veel plezier!! Ben benieuwd wat je ervan vind!! Wij gaan binnenkort ook weer langs, mams wil ook zo'n foundation :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:11

Superlooks ken ik niet! :) wat is het precies voor een merk? prijs, kwaliteit enzo?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:15

Ik heb een roze ondertoon maar gebruik een gele foundation. Ik zie er echt niet uit als ik roze pak :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:17

Superlooks is ontwikkelt door een model, ze geven vooral veel make up workshops maar waar ze die geven hebben ze ook echt een winkel.. Super mooi spul. Kwa prijs beetje wisselend. Wel war duurder maar niet zo duur als high end. Oogschaduw heeft ook super veel pigment en werkt heel fijn. De foundation was volgens mij 19 euro.. Ze hebben ook website!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:36

Ik gebruik meestal ook de Bourjois Healthy Mix. Heb in de winter 51 en in de zomer 52 en tussendoor mix ik ze. Vind ze erg fijn. Heb zelf een koele ondertoon, met name in de winter en 51 is dan perfect. 52 is wel een wat geler/warmer. Maar in de zomer kan ik dat gelukkig ook wel hebben.

Ik heb voor mijn verjaardag een cadeaubon gekregen van Ici Paris XL, iemand nog leuke aanraders qua merken/producten waar ik naar moet/kan kijken? Ben niet zo van de lippenstifts, heb er genoeg en gebruik ze nauwelijks. Maar verder ben ik dol op eigenlijk alles.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:28

De nieuwe oogschaduwpalettes van Chanel? Of een palette van Dior misschien. Ik heb er gister een van Chanel gekocht, zal nog ff foto's plaatsen later. :D Of anders hebben ze van Dior een mooie highlihter in de zomercollectie, of Les Beiges van Chanel (die gestreepte LE). Van Givenchy zag ik trouwens ook een supermooie bronzer gister. Guerlain heeft hele mooie blush duo's. Ik vind de blushes van Chanel ook superfijn. En YSL heeft van die dingetjes die je als lipgloss en blush kan gebruiken, ook mooi. :)
Haha er is genoeg moois te koop iig! :P