[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:23

Ja je bent veilig mits je de 7e ook goed inneemt. De eerste week moet je goed opletten, als je er daar één vergeet kan je bescherming minder goed zijn (al is de kans dat er echt iets gebeurt klein op de 6e/7e dag hoor... )
Dat is hier de verwarring denk ik. Je bent beschermd in de eerste week MITS je de pillen netjes inneemt. De week is het weer anders etc.
Niks om je druk over te maken dus +:)+

Majken

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:39

Super fijn! Bedankt voor alle reacties. Ik kon het echt nergens vinden. Dus als ik het goed begrijp ben je na je stopweek als je hem hebt verkort, gelijk veilig bij het slikken van je eerste pillen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:56

Vraagje aan jullie: Kan je eisprong later zijn door spanning?

Majken; je bent gewoon al tijdens de stopweek al veilig. Als je keurig netjes de pil inneemt en de stopweek niet verlengd, ben je continu beschermd. (Even buiten gelaten ziekte etc)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:06

Vuurneon, ja dat kan.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:00

vuurneon schreef:
Vraagje aan jullie: Kan je eisprong later zijn door spanning?

Majken; je bent gewoon al tijdens de stopweek al veilig. Als je keurig netjes de pil inneemt en de stopweek niet verlengd, ben je continu beschermd. (Even buiten gelaten ziekte etc)

Voor zover mijn dokter(s) mij altijd verteld hebben; alles kan anders zijn door spanning :+. Huid, moeheid, hormonen blablabla, alles kun je beïnvloeden door spanning. Dus je eisprong ongetwijfeld ook, aangezien je gehele menstruatie zelfs kan uitblijven door stress.

'Beter'schap :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 01:02

Vuurneon, zeker :j Ik merk dat dat bij mij best een grote invloed heeft.

Zijn hier mensen die handige sites/programma's (voor op een PC) weten om je cyclus bij te houden? Ik gebruik er nu eentje, maar ben niet helemaal tevreden, omdat de "voorspellingen" helemaal niet kloppen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:39

Ik word er knettergek van... 5 December spiraaltje laten zetten maar ondertussen al ruim 2 maanden "ongesteld". Ben er klaar mee :x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:42

Jullie hadden helemaal gelijk! Eisprong is alsnog gekomen, alleen 3 dagen later.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:33

Blacky94, Ik heb ook een spiraaltje en de eerste 3/4 maanden waren rampzalig. Ik heb het grootste gedeelte van mijn ondergoed weg kunnen doen omdat ik steeds dacht dat het eindelijk over was. Daarna is het gestopt. ik heb nu 1x per 3 maanden een klein beetje bloedverlies en voor de rest niet!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:01

blegh.. sinds ik mijn spiraaltje heb vaker het gevoel gehad dat hij niet goed zit, ik heb al een check up gehad lang geleden en ze zei dat mijn touwtjes langer waren mar het verder goed voelde maar als ik een echo wilde het altijd mocht. Ik voel de draadjes al enkele dagen meteen met mijn eerste kootje van mijn vinger en ook alsof hij dubbel zit. dus alof hij nu extra lang is. Beetje raar uitleggen en had het gevoel dat ik ongesteld moest worden aan krampen maar dat is weg nu. (Zou ook met mijn cyclus wel kunnen, geen bloedverlies gehad). Mijn baarmoedermond voelt ook echt duidelijk heel anders. Voelt ook wat opgezet en lijkt alsof ik hem kan voelen aan de buitenkant. Voel een vreemde bobbel. Bloed alleen verder niet nu. Ben er echt klaar mee..
Ik wil eigenlijk gewoon wachten met de huisarts morgen vroeg te bellen en hoop dat ik er gewoon meteen mee terecht kan. Maar zou je hem makkelijk kunnen verliezen of dat het kwaad zou kunnen lichamelijk verder als ik er mee rond blijf lopen. Ik bloed verder niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:25

Ja je kunt hem wel verliezen hoor. Ik weet alleen niet wanneer en hoe dat zit... Huisarts bellen kan geen kwaad toch? Of een gynaecoloog anders.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:35

Spiraaltje kan inderdaad los gaan. Heb nog nooit gehoord dat iemand hem echt verloor, maar wel dat die elders in het lichaam teruggevonden werd.
Dus gewoon morgen huisarts bellen. Dan heb je zekerheid.
Gynaecoloog kun je meestal niet direct terecht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:38

Blue_flower schreef:
Spiraaltje kan inderdaad los gaan. Heb nog nooit gehoord dat iemand hem echt verloor, maar wel dat die elders in het lichaam teruggevonden werd.
Dus gewoon morgen huisarts bellen. Dan heb je zekerheid.
Gynaecoloog kun je meestal niet direct terecht.

Ik wel, was erg vervelend voor dat meisje.

Ik bedoelde gyn meer als tweede optie als je de HA niet vertrouwt ;) wat ik me kan voorstellen na zoveel gedoe.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:40

Hm dus niet eens een hele gekke optie. Je leest er niet veel over op internet. Het voelt nog steeds niet goed (toen ik in het begin na plaatswn twijfelde voelde dat heel wisselend en leek het ook weer normaal na een poosje).en voelt ook nog steeds vervelend als er spanning op komt. Bv met hoesten e.d. Morgen vroeh sowieso maar meteen bellen voor een afspraak. En anders wil ik iig een echo plannen als het wel goed zit zodat ik ook echt weet hoe hij zit. Irritant dat je niet ff gewoon in je omgeving er naar kan laten kijken :=. Dank je wel In ieder geval!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:06

Het komt ook nauwelijks voor hoor! Maar je kunt het maar beter zeker weten inderdaad ;) Succes!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:18

Ik kon al terecht vanochtend! Ze zei dat mijn baarmoeder erg laag hangt (normaal is dat ong. ruim een lange wijsvinger, bij mij al een halve) dus dat ik het daarom zo makkelijk voel maar dat het er goed uit ziet en dat mijn draadje daardoor ook redelijk lang lijkt voor mijn gevoel. Afgesproken om een echo te maken voor de zekerheid en eventueel mijn draadje 1 cm in te korten daarna.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:49

Fijn dat je al zo snel terecht kon! En dat er alsnog een echo wordt gemaakt :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:55

Sinds vrijdag slik ik een andere pil, dit komt omdat ik verhuist ben en nu een nieuwe dokter en apotheek heb, zij hebben schijnbaar (nooit bij stil gestaan) andere medicijnen/pil dan mijn oude apotheek. Deze pil is geloof ik de goedkope versie van mijn oude vertrouwde pil en wordt schijnbaar ook vergoed door de zorgverzekeraar, prima. Liever had ik mijn oude pil gehad, maar het is niet anders.

Maar nu, over mijn hele lichaam komen rode vlekjes/bultjes te voorschijn , voornamelijk op mijn bovenbenen en buik en heb ik ook meer jeuk over mijn lichaam dan dat ik anders heb. Nu vraag me af of dit door deze nieuwe pil kan komen of dat het ergens anders aan ligt.

Mocht het erger worden, ga ik uiteraard bij mijn huisarts langs, maar voordat ik aan de bel trek, vroeg ik me af of iemand dit herkent.

Ik slikte voorheen stediril en nu, ik heb geen idee, zal het even opzoeken.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:59

Kijk in de bijsluiter. Daar staan alle voorkomende bijwerkingen :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:04

Niet aan gedacht. :oo
Komt zelden voor, nou ik wacht het wel even af.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:03

Het zou door de pil kunnen komen, hoor! Ik merk het ook aan mijn huid (vooral gezicht, maar ook andere plekken van mijn lichaam) dat ik bultjes/puistjes krijg als ik weer eens de goedkopere versie van mijn pil heb gekregen (verandert nog al is).

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:27

Ik heb momenteel al 4 verschillenden pillen gehad omdat het iedere keer niet goed ging. Van ontzettende pijn & veel doorbraakbloedingen tot overgeven en enorm veel slapen, ik heb het allemaal al gezien. Nu leek het met de laatste pil, eentje die verschillende doseringen hormonen heeft per week iets beter te gaan, maar nu in de laatste 3 maanden (8 maanden totaal gehad) was het echt niet meer te doen. Lag met de stopweek de hele week in bed, of slikte zoveel ibuprofen dat een heel leger aan de gang kan houden. Ik kon ook absoluut geen alcohol meer verwerken, waardoor ik na 1 of 2 glazen wijn bij het avondeten een paar uur later alweer ontzettend ziek was -O-
Nu had ik 3 weken geleden mijn laatste stopweek en daarna besloten om hem niet meer te slikken. Voel mij op dit moment zoveel beter dat ik wel bijna zeker ben dat de meeste symptomen een direct gevolg van de pil is.

Ik ben een beetje hopeloos met de pil en ben dus rond aan het kijken voor Nexplanon of een spiraal.
Weet alleen niet of de koperspiraal wel zo'n goed idee is sinds dat ik een relatief onregelmatige en pijnlijke ongesteldheid heb, die ik toch het liefst iets zou temmen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:38

Misschien een mirena dan? :)

Chantal, fijn dat je meer duidelijkheid hebt! :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:47

Vraagje aan de Belgen onder ons: Ik ben pas geleden naar Antwerpen verhuisd, maar moet alles nog officieel regelen. Ik zit nu dus nog even tijdelijk bij mijn Nederlandse zorgverzekeraar en huisarts. Ik kwam er net, heel dom, achter dat ik bijna door mn anticonceptiepil heen ben en dus een nieuwe moet hebben. Mijn vraag is dan ook: Kan ik die in belgie (antwerpen) zonder doktersrecept ergens halen?

Even op en neer naar Nederland gaat niet zomaar helaas, aangezien ik in Antwerpen werk en mijn huisarts alleen tijdens kantooruren open is. Daarnaast zou het ook wel een duur en tijdrovend grapje zijn om voor mijn pil uren te moeten reizen..

Kan iemand hier mijn vraag misschien beantwoorden? Op internet vind ik nogal tegenstrijdige antwoorden, die veelal ook verouderd zijn..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:17

Moet je je anticonceptie echt via se huisarts halen?
Hier kan ik ons mam naar de apotheek sturen en die krijgt het dan mee voor mij.
Kan jij niet iemand voor jou naar de apotheek sturen?
Dan kunnen ze het naar je opsturen.